Remont silnika

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
krzych1b
Fachman
Posty: 3058
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 5 lis 2022, o 20:17

Używam takiego uszczelniacza w kolorze czarnym https://allegro.pl/oferta/reinz-reinzpl ... KiEALw_wcB
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4205
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 107
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: dokia » 5 lis 2022, o 21:05

Ja to sobie póki co tylko czytam. Wypowiem się na ów temat ciut później. Trzymam kciuki Krzyś 🤗😘
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3977
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 44
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: Sebastian » 5 lis 2022, o 23:35

Pod EGR możesz dać starą jeśli wygląda ok, u mnie kilka razy podkręcałem i widocznych przedmuchów nie mam.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

krzych1b
Fachman
Posty: 3058
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 5 lis 2022, o 23:42

A dawałeś coś na doszczelnienie""?
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3977
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 44
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: Sebastian » 6 lis 2022, o 13:50

Nic, czysta i równa powierzchnia wystarcza, żeby było szczelne.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4205
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 107
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: dokia » 6 lis 2022, o 16:38

Ja to jeszcze nie wiem jaki u mnie zakres prac, ale z uwagi, że mam mały przebieg bo 55tys km to kierownik mojego serwisu sugeruje aby nie szlifować tak nowej głowicy tylko dać uszczelkę grubszą o 1mm. Co o tym sądzicie? Bo ja nie znam się zupełnie, wiem że głowica powinna być planowana ale może przy tak małych przebiegach nie jest to zasadne? Czy chcą uniknąć pozostawiania śladów po planowaniu głowicy? Bo nie wiem czy mam im zaufać czy tupnąć nóżką i kazać normalnie planować bo przecież płatnikiem będę ja. Ale też dostanę szału jak mi potem będzie się smarkać ten silnik. Co mi polecacie?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Awatar użytkownika
papieju
Wymiatacz
Posty: 1921
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 47
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: papieju » 6 lis 2022, o 16:48

Chcesz powiedzieć że w tej zaje Insigni przy przebiegu 55tys km silnik wymaga wymiany uszczelki pod głowicą? Nie wróży to dobrze, rób i pozbądź się kłopotów sprzedając paździerza

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5807
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: bubu1769 » 6 lis 2022, o 16:55

Mi to wygląda na to że chcą ci bardziej odprężyć silnik.
Tylko jeśli to zrobią to potrzebne będzie nowe strojenie.
Możliwe że tuner za bardzo przekombinował i tak zwiększył ciśnienie w cylindrach że oryginalną uszczelkę wydmuchało.
Mi to pachnie reklamacją i odszkodowaniem za źle wykonaną usługę, tylko byś musiała mieć papier z serwisu że to właśnie zmiana oprogramowania była przyczyną uszkodzenia silnika.

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4205
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 107
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: dokia » 6 lis 2022, o 21:50

Nic nie wydmuchało, ale będziemy tam zaglądać
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

krzych1b
Fachman
Posty: 3058
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 6 lis 2022, o 23:18

To i Ciebie widzę dopadło ? To teraz ja trzymam kciuki Dorotko .Wg mojego "widzi mi się", powinni splanować , bo to i naprężenia i temperatura i tak nakazuje logika. U mnie był duży przebieg i wszystkie zawory spotkały się z tłokami . Natomiast oglądając zdjęcia z lpg-forum , (znany monter lpg ) aby zamontować wkrętki w kolektorze dolotowym , po prostu odkręcił i odsunął głowicę od kolektora. Nie pytałem , czy planował potem głowicę przed przykręceniem i dał nowe śruby , ale na pewno dał nową uszczelkę . A żeby Cię pocieszyć , auto to Opel Astra ( jakiś tam starszy model) z dużym przebiegiem.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

krzych1b
Fachman
Posty: 3058
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Dociąganie głowicy silnika Lacetti.

Post autor: krzych1b » 6 lis 2022, o 23:56

Sorry dalej nie bardzo wiem jak to sprawdzić , tzn. kupa rysunków i. nie wiem co wpisać
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5807
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: bubu1769 » 7 lis 2022, o 14:03


Awatar użytkownika
chocisz
Profesjonalista
Posty: 595
Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
Reputacja: 32
Imię: wojtas
Samochód: Lacetti
Silnik: F18D3
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: chocisz » 7 lis 2022, o 16:36


krzych1b
Fachman
Posty: 3058
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 7 lis 2022, o 21:13

I tylko takie idą ? Nie ma np. z łbem torxa? Ja pomierzyłem swoje z ciekawości i wszystkie 10 mają taką samą długość -156 mm
Zapytam . Jaka powinna być tolerancja w długości przy zakupie nowych śrub ? Bo znalazłem takie , tylko o 3mm krótsze M10x1.25 /153mm https://www.czesciauto24.pl/bga/10766249 . Są np. mniej wytrzymałe? czy płacimy np. za nazwę firmy?
Do starszego silnika , nawet uszczelki są za grosze , a u mnie płać i płacz. Także kolego Marcinie papieju ,twój silnik i graty kosztują grosze :/ , ja muszę betzalować . :D
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5807
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: bubu1769 » 7 lis 2022, o 22:49

Tylko 3 mm?
To aż 3 mm mniej gwintu, ponad 2 zwoje, z jakim pojedyncza śruba trzyma głowice.
A jest ich 10.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23828
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: etac » 8 lis 2022, o 06:01

Znam jednego co skręcał na starych śrubach. Najpierw skrecal, a potem płakal z swojej głupoty, jak miał cała robotę do wykonania ponownie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
papieju
Wymiatacz
Posty: 1921
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 47
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: papieju » 8 lis 2022, o 07:25

Robiłem 3 razy upg w trzech różnych silnikach i wszystko na nowych częściach łącznie ze śrubami. Umarł tylko jeden ale z powodu pompy oleju, pozostałe dwa jeżdżą bez żadnych przygód i robią kilometry

krzych1b
Fachman
Posty: 3058
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 8 lis 2022, o 13:44

etac,a w którym miejscu zerwały się śruby twojemu znajomemu? Bo jeśli na gwincie, to by znaczyło ,że to jest newralgiczny punkt .Niby śruba ma wymiar a gwint jest rozciągnięty.I tu jest pies pogrzebany. :zastanawiasie: Można sobie mierzyć i mierzyć. Ja nie zaryzykuję , bo mnie nie stać na podwójny remont.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23828
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: etac » 8 lis 2022, o 15:48

one się nie zerwały, ale nie dojechały do końca i nie dociągnęły głowicy.

W każdym manualu wymiany uszczelki mówi się że śruby muszą być nowe ze względu na ich wyciąganie podczas dokręcania i pracy.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

krzych1b
Fachman
Posty: 3058
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 8 lis 2022, o 18:48

No to zamówiłem graty w IC. Miało być 40% zniżki , bo na firmę kumpla , a tu gleba . Ceny zbliżone do all....o , choć róznice niewielkie . Prawie wszystkie najważniesze rzeczy kosztowały 650.- . Brak uszczelki EGR i simmeringu na wał , to kupię gdzie indziej .Zostało spawanie kolektora wydechowego i zakup oleju .Pasek wielorowkowy zostawię ten co był (Contitecha ).
VIN >KL1NF35BJ6K335315

krzych1b
Fachman
Posty: 3058
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 9 lis 2022, o 13:44

Koledzy potrzebuje na szybko nr GM uszczelniacza wału od strony rozrządu . W tym inter Carsie nie mają pojęcia o przejściu w katalogach Dzięki za szybkość, bo nie mam czasu jak sprawdzić w pracy na linii
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5807
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: bubu1769 » 9 lis 2022, o 14:18

Chodzi o ten simering w obudowie pompy oleju?
96350161
Albo po prostu simering 30x42x8

krzych1b
Fachman
Posty: 3058
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 9 lis 2022, o 14:48

Ten zewnętrzny simmering od strony rolki zębatej paska rozrządu. A co zostawić jak nie ciekło?
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5807
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: bubu1769 » 9 lis 2022, o 15:00

Czyli ten simmering co podawałem.
Jak już robisz remont to warto też wymienić uszczelniacze, będzie spokój.

krzych1b
Fachman
Posty: 3058
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 9 lis 2022, o 15:16

Które , tę na wałkach? Kupiłem nowe

Dodano po 1 godzinie 56 minutach 37 sekundach:
Kupiono i odebrano , kwota 651 PLN . Jutro wrzucę co i ile kosztowało .
VIN >KL1NF35BJ6K335315

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości