Remont silnika
-
- Fachman
- Posty: 3058
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Używam takiego uszczelniacza w kolorze czarnym https://allegro.pl/oferta/reinz-reinzpl ... KiEALw_wcB
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4205
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 107
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Ja to sobie póki co tylko czytam. Wypowiem się na ów temat ciut później. Trzymam kciuki Krzyś
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Pod EGR możesz dać starą jeśli wygląda ok, u mnie kilka razy podkręcałem i widocznych przedmuchów nie mam.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Fachman
- Posty: 3058
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Nic, czysta i równa powierzchnia wystarcza, żeby było szczelne.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4205
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 107
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Ja to jeszcze nie wiem jaki u mnie zakres prac, ale z uwagi, że mam mały przebieg bo 55tys km to kierownik mojego serwisu sugeruje aby nie szlifować tak nowej głowicy tylko dać uszczelkę grubszą o 1mm. Co o tym sądzicie? Bo ja nie znam się zupełnie, wiem że głowica powinna być planowana ale może przy tak małych przebiegach nie jest to zasadne? Czy chcą uniknąć pozostawiania śladów po planowaniu głowicy? Bo nie wiem czy mam im zaufać czy tupnąć nóżką i kazać normalnie planować bo przecież płatnikiem będę ja. Ale też dostanę szału jak mi potem będzie się smarkać ten silnik. Co mi polecacie?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 47
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Chcesz powiedzieć że w tej zaje Insigni przy przebiegu 55tys km silnik wymaga wymiany uszczelki pod głowicą? Nie wróży to dobrze, rób i pozbądź się kłopotów sprzedając paździerza
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5807
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Mi to wygląda na to że chcą ci bardziej odprężyć silnik.
Tylko jeśli to zrobią to potrzebne będzie nowe strojenie.
Możliwe że tuner za bardzo przekombinował i tak zwiększył ciśnienie w cylindrach że oryginalną uszczelkę wydmuchało.
Mi to pachnie reklamacją i odszkodowaniem za źle wykonaną usługę, tylko byś musiała mieć papier z serwisu że to właśnie zmiana oprogramowania była przyczyną uszkodzenia silnika.
Tylko jeśli to zrobią to potrzebne będzie nowe strojenie.
Możliwe że tuner za bardzo przekombinował i tak zwiększył ciśnienie w cylindrach że oryginalną uszczelkę wydmuchało.
Mi to pachnie reklamacją i odszkodowaniem za źle wykonaną usługę, tylko byś musiała mieć papier z serwisu że to właśnie zmiana oprogramowania była przyczyną uszkodzenia silnika.
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4205
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 107
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Nic nie wydmuchało, ale będziemy tam zaglądać
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Fachman
- Posty: 3058
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
To i Ciebie widzę dopadło ? To teraz ja trzymam kciuki Dorotko .Wg mojego "widzi mi się", powinni splanować , bo to i naprężenia i temperatura i tak nakazuje logika. U mnie był duży przebieg i wszystkie zawory spotkały się z tłokami . Natomiast oglądając zdjęcia z lpg-forum , (znany monter lpg ) aby zamontować wkrętki w kolektorze dolotowym , po prostu odkręcił i odsunął głowicę od kolektora. Nie pytałem , czy planował potem głowicę przed przykręceniem i dał nowe śruby , ale na pewno dał nową uszczelkę . A żeby Cię pocieszyć , auto to Opel Astra ( jakiś tam starszy model) z dużym przebiegiem.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3058
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Dociąganie głowicy silnika Lacetti.
Sorry dalej nie bardzo wiem jak to sprawdzić , tzn. kupa rysunków i. nie wiem co wpisać
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5807
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Śruby o numerze 94501929
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... BJ6K335315
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... BJ6K335315
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 595
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 32
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
-
- Fachman
- Posty: 3058
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
I tylko takie idą ? Nie ma np. z łbem torxa? Ja pomierzyłem swoje z ciekawości i wszystkie 10 mają taką samą długość -156 mm
Zapytam . Jaka powinna być tolerancja w długości przy zakupie nowych śrub ? Bo znalazłem takie , tylko o 3mm krótsze M10x1.25 /153mm https://www.czesciauto24.pl/bga/10766249 . Są np. mniej wytrzymałe? czy płacimy np. za nazwę firmy?
Do starszego silnika , nawet uszczelki są za grosze , a u mnie płać i płacz. Także kolego Marcinie papieju ,twój silnik i graty kosztują grosze , ja muszę betzalować .
Zapytam . Jaka powinna być tolerancja w długości przy zakupie nowych śrub ? Bo znalazłem takie , tylko o 3mm krótsze M10x1.25 /153mm https://www.czesciauto24.pl/bga/10766249 . Są np. mniej wytrzymałe? czy płacimy np. za nazwę firmy?
Do starszego silnika , nawet uszczelki są za grosze , a u mnie płać i płacz. Także kolego Marcinie papieju ,twój silnik i graty kosztują grosze , ja muszę betzalować .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5807
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Tylko 3 mm?
To aż 3 mm mniej gwintu, ponad 2 zwoje, z jakim pojedyncza śruba trzyma głowice.
A jest ich 10.
To aż 3 mm mniej gwintu, ponad 2 zwoje, z jakim pojedyncza śruba trzyma głowice.
A jest ich 10.
- etac
- Prezes
- Posty: 23828
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Znam jednego co skręcał na starych śrubach. Najpierw skrecal, a potem płakal z swojej głupoty, jak miał cała robotę do wykonania ponownie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 47
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Robiłem 3 razy upg w trzech różnych silnikach i wszystko na nowych częściach łącznie ze śrubami. Umarł tylko jeden ale z powodu pompy oleju, pozostałe dwa jeżdżą bez żadnych przygód i robią kilometry
-
- Fachman
- Posty: 3058
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
etac,a w którym miejscu zerwały się śruby twojemu znajomemu? Bo jeśli na gwincie, to by znaczyło ,że to jest newralgiczny punkt .Niby śruba ma wymiar a gwint jest rozciągnięty.I tu jest pies pogrzebany. Można sobie mierzyć i mierzyć. Ja nie zaryzykuję , bo mnie nie stać na podwójny remont.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- etac
- Prezes
- Posty: 23828
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Remont silnika
one się nie zerwały, ale nie dojechały do końca i nie dociągnęły głowicy.
W każdym manualu wymiany uszczelki mówi się że śruby muszą być nowe ze względu na ich wyciąganie podczas dokręcania i pracy.
W każdym manualu wymiany uszczelki mówi się że śruby muszą być nowe ze względu na ich wyciąganie podczas dokręcania i pracy.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 3058
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
No to zamówiłem graty w IC. Miało być 40% zniżki , bo na firmę kumpla , a tu gleba . Ceny zbliżone do all....o , choć róznice niewielkie . Prawie wszystkie najważniesze rzeczy kosztowały 650.- . Brak uszczelki EGR i simmeringu na wał , to kupię gdzie indziej .Zostało spawanie kolektora wydechowego i zakup oleju .Pasek wielorowkowy zostawię ten co był (Contitecha ).
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3058
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Koledzy potrzebuje na szybko nr GM uszczelniacza wału od strony rozrządu . W tym inter Carsie nie mają pojęcia o przejściu w katalogach Dzięki za szybkość, bo nie mam czasu jak sprawdzić w pracy na linii
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5807
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Chodzi o ten simering w obudowie pompy oleju?
96350161
Albo po prostu simering 30x42x8
96350161
Albo po prostu simering 30x42x8
-
- Fachman
- Posty: 3058
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Ten zewnętrzny simmering od strony rolki zębatej paska rozrządu. A co zostawić jak nie ciekło?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5807
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Czyli ten simmering co podawałem.
Jak już robisz remont to warto też wymienić uszczelniacze, będzie spokój.
Jak już robisz remont to warto też wymienić uszczelniacze, będzie spokój.
-
- Fachman
- Posty: 3058
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Które , tę na wałkach? Kupiłem nowe
Dodano po 1 godzinie 56 minutach 37 sekundach:
Kupiono i odebrano , kwota 651 PLN . Jutro wrzucę co i ile kosztowało .
Dodano po 1 godzinie 56 minutach 37 sekundach:
Kupiono i odebrano , kwota 651 PLN . Jutro wrzucę co i ile kosztowało .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości