Co to za ustrojstwo?
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 gru 2014, o 21:47
- Reputacja: 0
- Imię: Włodek
- Samochód: Nubira 1.8
- Silnik: F18d3
- LPG: Landi Renzo
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Co to za ustrojstwo?
Przy wyłączonym silniku ,mała dźwigienka jest na godz. 1 , a przy wyłączonym na godz. 11 (drugie zdjęcie)
Podczas zmiany obrotów nie zmienia położenia. (czy tak powinno być?)
Czy przypadkiem ,jest to sterowanie klapami?
silnik F18D3
https://zapodaj.net/4238c34ed406b.jpg.html
https://zapodaj.net/5db597f6531d3.jpg.html
Podczas zmiany obrotów nie zmienia położenia. (czy tak powinno być?)
Czy przypadkiem ,jest to sterowanie klapami?
silnik F18D3
https://zapodaj.net/4238c34ed406b.jpg.html
https://zapodaj.net/5db597f6531d3.jpg.html
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 47
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Co to za ustrojstwo?
Tak, to od klap. Ciekawe czy jeszcze są
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 gru 2014, o 21:47
- Reputacja: 0
- Imię: Włodek
- Samochód: Nubira 1.8
- Silnik: F18d3
- LPG: Landi Renzo
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Co to za ustrojstwo?
Podczas zmiany obrotów nie zmienia położenia. (czy tak powinno być?)
A gdzie w takim razie jest wtyczka ,którą można wyłączyć te klapy. czytałem kiedyś, że gdzieś pod spodem Ale gdzie dokładnie?
A gdzie w takim razie jest wtyczka ,którą można wyłączyć te klapy. czytałem kiedyś, że gdzieś pod spodem Ale gdzie dokładnie?
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Co to za ustrojstwo?
Jak zwiększysz obroty powyżej chyba 5000 to bedziesz widzial ze sie przestawia w drugie połozenie
Poprostu wciśnij gaz motylkiem przy przepustnicy gaz bez wieśniackich przygazówek xD
To jest pierwszy sposób sprawdzenia czy działa
Drugi to gdy po odpaleniu przestawia sie w swoje położenie pracy, gdy dociakasz palcem nie powinno dochodzić bardzoej w to położenie
Podciśnienie samo powinno wychylić ta dźwigienkę w dane położenie tak że palcem już bardziej nie dopchasz jej
Jezeli mozesz dopchać to znaczy że akumulatorek podciśnienia jest dziurawy, uszkodzony lub ogólnie zaworek elektryczny nie działa jak trzeba
Przy uruchomionym silniku powinna byc ta dźwigienka zaciągnieta i tylko wtedy silnik przy niskich obrotach do 2-2.5tyś obr. Jest w miarę żwawy jeżeli to wyłączysz a masz sprawną tak zwaną "dupohamownie" to odczujesz że gorzej zbiera sie z niskich obrotów
Poprostu wciśnij gaz motylkiem przy przepustnicy gaz bez wieśniackich przygazówek xD
To jest pierwszy sposób sprawdzenia czy działa
Drugi to gdy po odpaleniu przestawia sie w swoje położenie pracy, gdy dociakasz palcem nie powinno dochodzić bardzoej w to położenie
Podciśnienie samo powinno wychylić ta dźwigienkę w dane położenie tak że palcem już bardziej nie dopchasz jej
Jezeli mozesz dopchać to znaczy że akumulatorek podciśnienia jest dziurawy, uszkodzony lub ogólnie zaworek elektryczny nie działa jak trzeba
Przy uruchomionym silniku powinna byc ta dźwigienka zaciągnieta i tylko wtedy silnik przy niskich obrotach do 2-2.5tyś obr. Jest w miarę żwawy jeżeli to wyłączysz a masz sprawną tak zwaną "dupohamownie" to odczujesz że gorzej zbiera sie z niskich obrotów
Ostatnio zmieniony 7 sie 2022, o 13:36 przez lukaslacetti, łącznie zmieniany 1 raz.
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 595
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 32
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Co to za ustrojstwo?
Wtyk znajduje się przy tym urządzeniu jak na zdjęciu i zlikwiduj tą druciarnie z żółtym kablem
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Co to za ustrojstwo?
Na ścianie grodziowej masz zaworek i drugi akumulatorek podciśnienia (ta owalna puszka)
A w taki sposób jak masz to związane
To albo to uszkodziłeś już
Albo zapewne jak nie ty to poprostu to nie działało i ktoś to tak zrobił
Lub poprostu naczytał sie głupot i zrobil "Tuning"
Wyzej napisałem Ci kiedy silnik bedzie naj żwawej pracował na niskich obrotach
Na wysokie obroty sie rzadko wkręca silnik najczęściej i najbardziej potrzebny jest moment obrotowy na niskich obrotach
A w taki sposób jak masz to związane
To albo to uszkodziłeś już
Albo zapewne jak nie ty to poprostu to nie działało i ktoś to tak zrobił
Lub poprostu naczytał sie głupot i zrobil "Tuning"
Wyzej napisałem Ci kiedy silnik bedzie naj żwawej pracował na niskich obrotach
Na wysokie obroty sie rzadko wkręca silnik najczęściej i najbardziej potrzebny jest moment obrotowy na niskich obrotach
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 47
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Co to za ustrojstwo?
Jak ja się cieszę że t18sed nie ma tego wymysłu szatana
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Co to za ustrojstwo?
No fakt bywają awaryjne te rozwiązania, np. słynne klapki w niektórych markach się urywają, w chevroletach raczej słyszałem tylko że hałasują,
Kolejne połączenia w których mogą wystąpić nieszczelności, gruszki będące akumulatorem podciśnienia potrafią złapać nieszczelność,
I pare różnych awarii o których sobie poczytacie na internecie.
Producenci na różny sposób soboe radzili aby silnik uzyskiwał wymagany stopień zanieczyszczeń przy konkretnych obrotach
Jak i uzyskiwanie lepszego przebiegu momentu obrotowego,
Np.
Silnik 1.6 F16D3 oraz jego nowszy brat z wyższą normą Emisji spalin F16D4
Zrezygnowano z EGR oraz tych klap a zastosowano zmienne fazy rozrządu
Silnik zyskał na mocy oraz momencie ale niestety byl montowany w owiele cięższym Cruz i nie pozwalał sie cieszyć wiekszą mocą.
Kolejne połączenia w których mogą wystąpić nieszczelności, gruszki będące akumulatorem podciśnienia potrafią złapać nieszczelność,
I pare różnych awarii o których sobie poczytacie na internecie.
Producenci na różny sposób soboe radzili aby silnik uzyskiwał wymagany stopień zanieczyszczeń przy konkretnych obrotach
Jak i uzyskiwanie lepszego przebiegu momentu obrotowego,
Np.
Silnik 1.6 F16D3 oraz jego nowszy brat z wyższą normą Emisji spalin F16D4
Zrezygnowano z EGR oraz tych klap a zastosowano zmienne fazy rozrządu
Silnik zyskał na mocy oraz momencie ale niestety byl montowany w owiele cięższym Cruz i nie pozwalał sie cieszyć wiekszą mocą.
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 595
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 32
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Co to za ustrojstwo?
w F18D3 jest to inaczej rozwiązane, cały kpl z zaworkiem znajduje się na kolektorem dolotowym i jeżeli po uruchomieniu silnika dźwigienka zmieniła położenie to jest wszystko sprawne, później po przekroczeniu 3500obr/min z powrotem wraca w położenie wyjściowe, przy 5500obr już odcina paliwolukaslacetti pisze: ↑7 sie 2022, o 13:39Na ścianie grodziowej masz zaworek i drugi akumulatorek podciśnienia (ta owalna puszka)
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Co to za ustrojstwo?
Łoł to 1.8 ma odcięcie przy 5500 ?
1.6 odcina przy 6500
1.6 odcina przy 6500
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 595
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 32
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Co to za ustrojstwo?
oba mają identycznie przy 6500obr nie wpadajmy w panikę
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 gru 2014, o 21:47
- Reputacja: 0
- Imię: Włodek
- Samochód: Nubira 1.8
- Silnik: F18d3
- LPG: Landi Renzo
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Co to za ustrojstwo?
Dziękuję za pomoc
Ta druciarnia jest dla zabezpieczenia przed zgubieniem tej małej dźwigienki.
Już dwa razy miałem wystrzał w kolektorze dolotowym i za każdym razem dźwigienka mi wypadała.
No tak, jeżeli mi wypada to znaczy, że może nie przekazywać ruchu na oś klapek??
Ta druciarnia jest dla zabezpieczenia przed zgubieniem tej małej dźwigienki.
Już dwa razy miałem wystrzał w kolektorze dolotowym i za każdym razem dźwigienka mi wypadała.
No tak, jeżeli mi wypada to znaczy, że może nie przekazywać ruchu na oś klapek??
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Co to za ustrojstwo?
Wszystko mozesz sprawdzić sam zostało opisane, nikt nie wie co w Twoim samochodzie zostało zainstalowane z jakiego powodu i czy jest sprawne.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości