Wyciek oleju - próba zlokalizowania
-
- Świeżak
- Posty: 31
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6B
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Wyciek oleju - próba zlokalizowania
Witam,
Próbuję doprowadzić do porządku Lacetti, które niedawno kupiłem. Niestety zużycie oleju jest większe niż się spodziewałem, problem prawdopodobnie jest przez wycieki. W najbliższym czasie będę wymieniał uszczelkę pokrywy zaworów bo cieknie na 100%, natomiast podejrzewam też drugi wyciek niżej na silniku. Zrobiłem zdjęcia tego co widać, jest mokra część miski olejowej oraz osłona rozrządu (plastik między miską a kołem pasowym). Jest też trochę oleju na elemencie metalowym między miską a chłodnicą (nie znam nazwy). Wyciek jest na tyle duży, że na śrubach wiszą krople. Z racji tego, że niedługo będzie wymieniany rozrząd i będzie łatwiejszy dostęp, chciałbym również dowiedzieć się na zapas jakie uszczelki, oringi itp. mogą być odpowiedzialne za wyciek w tej okolicy. Największe podejrzenia mam co do miski olejowej, uszczelnienie miski wygląda na trochę "wyrzygane" w okolicy wycieku ale obawiam się też uszczelniaczy wału lub czegoś innego gdzie jest ciężki dostęp.
Próbuję doprowadzić do porządku Lacetti, które niedawno kupiłem. Niestety zużycie oleju jest większe niż się spodziewałem, problem prawdopodobnie jest przez wycieki. W najbliższym czasie będę wymieniał uszczelkę pokrywy zaworów bo cieknie na 100%, natomiast podejrzewam też drugi wyciek niżej na silniku. Zrobiłem zdjęcia tego co widać, jest mokra część miski olejowej oraz osłona rozrządu (plastik między miską a kołem pasowym). Jest też trochę oleju na elemencie metalowym między miską a chłodnicą (nie znam nazwy). Wyciek jest na tyle duży, że na śrubach wiszą krople. Z racji tego, że niedługo będzie wymieniany rozrząd i będzie łatwiejszy dostęp, chciałbym również dowiedzieć się na zapas jakie uszczelki, oringi itp. mogą być odpowiedzialne za wyciek w tej okolicy. Największe podejrzenia mam co do miski olejowej, uszczelnienie miski wygląda na trochę "wyrzygane" w okolicy wycieku ale obawiam się też uszczelniaczy wału lub czegoś innego gdzie jest ciężki dostęp.
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 47
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju - próba zlokalizowania
Uszczelniacz wału albo cieknie spod pompy oleju, mi się tak zdarzyło, pompa się poluzowała. Sprawdź i to. Ciekło bardzo na pracującym silniku, na zgaszonym nie kapało
-
- Bywalec
- Posty: 180
- Rejestracja: 28 gru 2014, o 12:07
- Reputacja: 5
- Imię: Mariusz
- Samochód: Nubira 1.8 CDX SW
- Silnik: T18SED
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju - próba zlokalizowania
A jakie konkretnie jest to zużycie , bo może się okazać że koszt naprawy będzie większy niż koszt dolewanego oleju. A samochód nie młodnieje.
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 47
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju - próba zlokalizowania
Nowy też będzie miał jakieś bolączki więc też wydatki. Igły nie istnieją, chyba że mówimy o nowym z salonu
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5809
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju - próba zlokalizowania
A i to nie zawsze.
-
- Świeżak
- Posty: 31
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6B
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju - próba zlokalizowania
Myślę, że może być około 3L/1000km lub więcej więc jest tragicznie, poprzedni właściciel zalewał go 15w40 co niewiele dało, i tak gubi olej, przy czym samochód nie kopci nawet przy obciążonym silniku, nie ma różnic mocy między ciepłym a zimnym silnikiem, nie ma objawów padniętej uszczelki pod głowicą. Po zakupie na drugi dzień było trochę oleju pod samochodem (plama wielkości dłoni). Na pewno będę uszczelniał miskę i pokrywę, zobaczę czy będzie poprawa, w dalszej kolejności będzie robiony rozrząd i będą poszukiwania wycieków w tamtej okolicy.
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju - próba zlokalizowania
Ogarnąć wycieki i zobaczysz ile będzie brał. Jak będziesz ściągał pokrywę, robił rozrząd itd. to pokusiłbym o wymianę uszczelniaczy zaworowych. Pewnie są już "plastikowe".
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 47
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju - próba zlokalizowania
Zrzuć też miskę, sprawdź pompę oleju przy okazji. U mnie po zlikwidowaniu wycieków zużycie oleju spadło bardzo zauważalnie
-
- Specjalista
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju - próba zlokalizowania
Też bym obstawiał uszczelniacz wału co do lokalizacji wycieku lub ewentualnie wspomniana pompa. A co do wycieków, gdy zostawisz auto to widzisz gdzieś jakieś plamy? To też by mogło sporo podpowiedzieć ile ewentualnie tą drogą tego oleju gubi bo jeśli dużo to na pewno powinna być widoczna plama. Jeśli mówisz, że będziesz robił rozrząd to uszczelniacz już nie jest takim problemem. Jeśli problem byłby z pompą to mogłoby być tak jak wcześniej wspomniane, na zgaszonym ok, a na odpalonym kapanie.
Zalej olej taki jak powinien być, a nie jakieś ściernisko. Swoją drogą, ktoś tu kiedyś pisał, że w tych silnikach po zmianie na Totala zużycie bardzo spadło, może to też jakaś opcja.
Zalej olej taki jak powinien być, a nie jakieś ściernisko. Swoją drogą, ktoś tu kiedyś pisał, że w tych silnikach po zmianie na Totala zużycie bardzo spadło, może to też jakaś opcja.
-
- Bywalec
- Posty: 180
- Rejestracja: 28 gru 2014, o 12:07
- Reputacja: 5
- Imię: Mariusz
- Samochód: Nubira 1.8 CDX SW
- Silnik: T18SED
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju - próba zlokalizowania
Tym bardziej że nie napisano jakiej firmy/marki (marketu) był/jest ten olej ( z napisem) 15w40 . Nie wiem jak jest w silniku 1,6 bo w 1,8 to na miarce pomiędzy min. a max. mieści się 1 l oleju tak napisano w instrukcji. Zdaje się że w Selgrosie olej GM to poniżej 100 zł za 5 l.
-
- Świeżak
- Posty: 31
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6B
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju - próba zlokalizowania
Według etykietki jakiś egzotyczny Petro Canada 15w40. Ja już olej zmieniłem na Elfa 10w40.
Jakiego producenta uszczelniacz polecacie? Wyczytałem, że niektóre są ze zbyt twardego plastiku i niedługo po montażu cieknie od nowa.
Edit:
Teraz po zmianie oleju i trasie 80 km nie widzę plamy pod samochodem, olej na razie dochodzi do max, po wymianie (wlałem 3,5 L) było trochę ponad więc możliwe, że już jest widoczny jakiś ubytek. Dopiero po naprawie uszczelnień będę mógł zdać relację czy jest lepiej. Będę też pamiętał o tej pompie oleju.
Jakiego producenta uszczelniacz polecacie? Wyczytałem, że niektóre są ze zbyt twardego plastiku i niedługo po montażu cieknie od nowa.
Edit:
Teraz po zmianie oleju i trasie 80 km nie widzę plamy pod samochodem, olej na razie dochodzi do max, po wymianie (wlałem 3,5 L) było trochę ponad więc możliwe, że już jest widoczny jakiś ubytek. Dopiero po naprawie uszczelnień będę mógł zdać relację czy jest lepiej. Będę też pamiętał o tej pompie oleju.
-
- Bywalec
- Posty: 180
- Rejestracja: 28 gru 2014, o 12:07
- Reputacja: 5
- Imię: Mariusz
- Samochód: Nubira 1.8 CDX SW
- Silnik: T18SED
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju - próba zlokalizowania
Ja to bym jeszcze trochę pojeździł i poobserwował czy tak szybko i znacząco znika olej, 80 km to trochę mało do weryfikacji.
-
- Świeżak
- Posty: 31
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6B
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju - próba zlokalizowania
Wymienione uszczelnienie miski oraz uszczelka pokrywy zaworów i nadal znika olej w ogromnych ilościach. Czy mechanik jest w stanie bez rozbierania silnika ocenić gdzie jest źródło problemu? Jakieś badanie kompresji, próby olejowe? Planuję wyciągnąć z ecu prawdziwy przebieg samochodu, ponoć jest ruski programik do tego i na tej podstawie zdecyduję czy w razie czego będę remontował silnik czy będę się męczył jednak z dolewaniem dopóki nie sprzedam.
-
- Specjalista
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju - próba zlokalizowania
Jeśli jesteś na granicy remontu to to jest taka ostatnia szansa https://www.youtube.com/watch?v=Bzd_XLY-Xeg
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju - próba zlokalizowania
U mnie wisi kropla oleju na przewodzie olejowym ( pod spodem) od strony rozrządu . A było dużo nagaru na pokrywie rozrządu na klawiaturze?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju - próba zlokalizowania
Zejdź z olejem do połowy stanu wskazania na miarce i pojeździj na takim stanie . Np. mój silnik "nie lubi" , jak mu naleję oleju na MAX-a. Teraz zmieniłem na 5W40 ( dotychczas 10W40 -"Coma") i na razie trzymam połowę stanu. Nalałem tylko 3,5 litra , a nie jak piszą w instrukcji 3,75 -4 L . Na razie poobserwuję , czy nie będzie znikać. Jakby ci pierścienie zgarniające stały , to byś miał kupę dymu niebieskiego z rury . Pooglądaj na youtube "łysego -Dym prawdę ci powie".
Facet faktycznie dał ciała z tym 15 W40 . A płukanka może pomóc. Jeżeli po jakimś czasie dalej będą wycieki , to niestety trzeba uszczelniacze , simmeringi powymieniać na nowe .Guma nie jest wieczna i z czasem twardnieje . No i jak porobisz te uszczelnienia , przejdź na taki olej , jak zaleca producent , czyli 5W30 . Najlepszą opcją na nasz klimat jest 5W40 - 10W40 ( ten ma grubszy film olejowy).
Facet faktycznie dał ciała z tym 15 W40 . A płukanka może pomóc. Jeżeli po jakimś czasie dalej będą wycieki , to niestety trzeba uszczelniacze , simmeringi powymieniać na nowe .Guma nie jest wieczna i z czasem twardnieje . No i jak porobisz te uszczelnienia , przejdź na taki olej , jak zaleca producent , czyli 5W30 . Najlepszą opcją na nasz klimat jest 5W40 - 10W40 ( ten ma grubszy film olejowy).
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Świeżak
- Posty: 31
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6B
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju - próba zlokalizowania
Zainwestuję w zestaw do pomiaru kompresji i w płukankę, zobaczymy co z tego wyjdzie, obecnie co około 10 dni dolewam litr oleju. Według mnie po zdjęciu miski i pokrywy było trochę za dużo ciemnego nalotu na elementach nieruchomych ale nie znam się na tym.
-
- Specjalista
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju - próba zlokalizowania
Dobre płukanie pewnie trochę pomoże. Ale może być też tak, że jeśli dużo silnik przejeździł na złym oleju, nie wiadomo też jak często był w rzeczywistości zmieniany, to może być też tak, że pierścienie to odczuły i skutek jest jaki jest.
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju - próba zlokalizowania
A nie odpowiedziałeś mi , czy leci teraz niebieski dym z rury wydechowej jak dodasz gazu ?
Pod filtrem oleju masz sucho ? I tak samo gdzie jest czujnik oleju ( siedzi z prawej strony pod rozrządem)
Jak dla mnie , to stoją pierścienie . Kup naftę , płukankę i zrób jak radzi "ŁYSY " z youtube .
Pod filtrem oleju masz sucho ? I tak samo gdzie jest czujnik oleju ( siedzi z prawej strony pod rozrządem)
Jak dla mnie , to stoją pierścienie . Kup naftę , płukankę i zrób jak radzi "ŁYSY " z youtube .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Specjalista
- Posty: 389
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 33
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju - próba zlokalizowania
czy po wyjęciu korka od wlewu oleju nie masz przypadkiem tam rury wydechowej ?
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 31
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6B
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju - próba zlokalizowania
Nie widać niebieskiego koloru w spalinach, na wysokich obrotach 3000-5000 też nie, wtedy idą białe spaliny. Jest jeszcze kilka miejsc gdzie jest mokro, nadal podejrzewam uszczelniacz wału i z tyłu silnika jeden mokry czujnik (blisko styku bloku, skrzyni biegów i miski - czujnik wału?), jest wilgotno/czarno pod filtrem, ale nie wiem czy to świeży wyciek czy nagromadzenie syfu z wielu lat tak wygląda. Co do poboru oleju przez ostatnie kilka dni staram się jeździć mało dynamicznie, bez obciążania silnika oraz na niższych obrotach i przez ten czas nie widzę ubytku na bagnecie. W każdym razie płukanka już kupiona, obejrzałem te filmiki o płukaniu silnika. Zdam relację jaki będzie efekt po płukaniu, chociaż nie wiem kiedy się tym zajmę, bo robota będzie pod chmurką. W międzyczasie dolewki planuję robić 5W-30, ponoć jest cieńszy film olejowy i trochę więcej środków czyszczących.
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju - próba zlokalizowania
Szkoda zachodu . Najpierw wypłucz i to jak najszybciej . Do silników w Chevrolecie , też był zalecany 15W40 . Nie zawsze 15W40 jest olejem w pełni mineralnym .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Świeżak
- Posty: 31
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6B
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju - próba zlokalizowania
Odświeżam temat, silnik dokonał żywota. Podczas jazdy zaświecił się check, silnik stracił moc, za samochodem pojawiła się biała chmura. Na wolnych obrotach silnik wpada w drgania, spaliny śmierdzą spalonym olejem. W sobotę udało się odwiedzić mechanika, który twierdzi, że prawdopodobnie poszły pierścienie. Teraz pytanie, w przypadku samochodu za 5-6k pln rozważać remont czy wymianę i jakich kosztów się spodziewać?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość