Drganie z koła
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 19 mar 2019, o 20:27
- Reputacja: 5
- Imię: Wojciech
- Samochód: Nubira
- Silnik: F18d3 121
- LPG: Stag 300
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Drganie z koła
Witam. Od niedawna pojawił się u mnie dość ciekawy problem.
Przy hamowaniu z ok 120 km/h jest ok. Przy hamowaniu z prędkości powyżej 130km/h po drugim naciśnięciu pedału hamulca z prawej strony pojawia się drganie wyczuwalne na kierownicy oraz szum jakbym jechał na papciu.
Po odpuszczeniu hamulca nic się nie dzieje.
Usterka ewidentnie dzieje się przy hamowaniu powyżej 130km/h i musi to być drugie hamowanie.
Uprzedzam sprawdziłem koło jest dokręcone zawieszę sztywne. Nie ma luzu na drążku na końcówce i na sworzniu.
Ktoś się z tym spotkał?
Przy hamowaniu z ok 120 km/h jest ok. Przy hamowaniu z prędkości powyżej 130km/h po drugim naciśnięciu pedału hamulca z prawej strony pojawia się drganie wyczuwalne na kierownicy oraz szum jakbym jechał na papciu.
Po odpuszczeniu hamulca nic się nie dzieje.
Usterka ewidentnie dzieje się przy hamowaniu powyżej 130km/h i musi to być drugie hamowanie.
Uprzedzam sprawdziłem koło jest dokręcone zawieszę sztywne. Nie ma luzu na drążku na końcówce i na sworzniu.
Ktoś się z tym spotkał?
Nigdy nie wiesz co zrobi świr
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 19 mar 2019, o 20:27
- Reputacja: 5
- Imię: Wojciech
- Samochód: Nubira
- Silnik: F18d3 121
- LPG: Stag 300
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: Drganie z koła
Te od strony tłoczka też tyle mają? Radziłbym to sprawdzić bo bywa że zacisk słabo odbija i na zewnątrz jest połowa, a od środka już klocka nie ma.
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 19 mar 2019, o 20:27
- Reputacja: 5
- Imię: Wojciech
- Samochód: Nubira
- Silnik: F18d3 121
- LPG: Stag 300
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Drganie z koła
Mają z obu stron bo sprawdzałem to kontrolując zawieszenie. Prowadnice były wymieniane z klockami
Nigdy nie wiesz co zrobi świr
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5727
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 337
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Drganie z koła
Ja bym bardziej podejrzewał defekt tarczy, jej nierównomierne nagrzewanie się.
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 19 mar 2019, o 20:27
- Reputacja: 5
- Imię: Wojciech
- Samochód: Nubira
- Silnik: F18d3 121
- LPG: Stag 300
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Drganie z koła
Ale tak z dnia na dzień ? Nic. W piątek zamienię tarcze miejscami i będę wiedział
Nigdy nie wiesz co zrobi świr
- skull
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 5 gru 2016, o 15:04
- Reputacja: 36
- Imię: Michał
- Samochód: Chevrolet Lacetti SW
- Silnik: F16D3
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
Re: Drganie z koła
Może koło niewyważone (a może tylko niedopompowane) - może zbieżność do dostrojenia
-
- Profesjonalista
- Posty: 725
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Drganie z koła
A kiedy sprawdzales to zawieszenie i przy okazji klocki pół roku temu ? Piszesz szum, ewidentnie coś z klockami jak i zacisk
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 19 mar 2019, o 20:27
- Reputacja: 5
- Imię: Wojciech
- Samochód: Nubira
- Silnik: F18d3 121
- LPG: Stag 300
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Drganie z koła
Zawieszenie sprawdzałem 2dni temu. Tak samo grubość klocków. Zbliża się weekend. Muszę rozebrać zobaczyć najwyżej zamienię miejscami tarcze. Jak szum bicie pójdzie za tarcza odpowiedź jest prosta. Gorzej jak zostanie
Nigdy nie wiesz co zrobi świr
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 19 mar 2019, o 20:27
- Reputacja: 5
- Imię: Wojciech
- Samochód: Nubira
- Silnik: F18d3 121
- LPG: Stag 300
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Drganie z koła
Chyba mam winowajcę.
Ktoś się orientuje czy zaciski od 1.4 1.6 i 1.8 są te same?
Ktoś się orientuje czy zaciski od 1.4 1.6 i 1.8 są te same?
Nigdy nie wiesz co zrobi świr
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Drganie z koła
Jedna różnica jest między rocznikami w przypadku tylnych zacisków. Przód jest taki sam.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 19 mar 2019, o 20:27
- Reputacja: 5
- Imię: Wojciech
- Samochód: Nubira
- Silnik: F18d3 121
- LPG: Stag 300
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Drganie z koła
No nic. Mam reperaturki. Niedaleko domu mam namierzony zacisk hamulcowy. Muszę rozebrać zregenerować i zobaczyć co się zmieni.
Zaniepokoił mnie fakt że nie mogłem bez użycia niewielkiej siły cofnąć zacisku by go wyjąć z jarzma.
Po zdjęciu zacisku widziałem że tłoczek idzie delikatnie blokiem. Po odchyleniu gumki zobaczyłem trochę korozji.
Wysunąłem oczyściłem ale mimo przyrządu nie mogłem go wcisnąć do samego końca. Brakowało mi tak 1/8.
Sprawdziłem ponownie zawieszenie. Zero luzu. Klocki starte równo na 1/2 grubości.
Tarcz zdjęta oczyszczona na piaście ranty z rdzy. Piasta wypolerowana.
Dziś mam trasę 240 km to będę widział czy coś się zmieniło na lepsze na gorsze.
Jeśli nie ma poprawy wrócę do tematu po wymianie zacisku.
Zaniepokoił mnie fakt że nie mogłem bez użycia niewielkiej siły cofnąć zacisku by go wyjąć z jarzma.
Po zdjęciu zacisku widziałem że tłoczek idzie delikatnie blokiem. Po odchyleniu gumki zobaczyłem trochę korozji.
Wysunąłem oczyściłem ale mimo przyrządu nie mogłem go wcisnąć do samego końca. Brakowało mi tak 1/8.
Sprawdziłem ponownie zawieszenie. Zero luzu. Klocki starte równo na 1/2 grubości.
Tarcz zdjęta oczyszczona na piaście ranty z rdzy. Piasta wypolerowana.
Dziś mam trasę 240 km to będę widział czy coś się zmieniło na lepsze na gorsze.
Jeśli nie ma poprawy wrócę do tematu po wymianie zacisku.
Nigdy nie wiesz co zrobi świr
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 19 mar 2019, o 20:27
- Reputacja: 5
- Imię: Wojciech
- Samochód: Nubira
- Silnik: F18d3 121
- LPG: Stag 300
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Drganie z koła
Edit.
Zaciski zregenerowane. Udało mi się trafić z jednego auta parę.
Pedał jest delikatny precyzyjny hamulce są mocne a nie jak wcześniej tępe jednak mimo wszystko drganie z prawego koła występuje. Mniejsze i delikatniejsze ale jednak z hamowania powyżej 140 jednak występuje.
No nic. Czekam aż skończą się klocki i wjeżdża zestaw.
Zaciski zregenerowane. Udało mi się trafić z jednego auta parę.
Pedał jest delikatny precyzyjny hamulce są mocne a nie jak wcześniej tępe jednak mimo wszystko drganie z prawego koła występuje. Mniejsze i delikatniejsze ale jednak z hamowania powyżej 140 jednak występuje.
No nic. Czekam aż skończą się klocki i wjeżdża zestaw.
Nigdy nie wiesz co zrobi świr
-
- Fachman
- Posty: 3048
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Drganie z koła
Powiem ci szczerze, że u mnie prawa strona też szwankuje . Dlatego co jakiś czas zaglądam do układu . A czym smarowałeś prowadnice zacisku ? Jak sprawdzałeś klocki , to trzeba było je trochę podpiłować w miejscach styku blachy , z blaszkami sprężynowymi . Czyli obrobić je trochę pilnikiem . Do tego kanty powierzchni ciernej klocka , należy lekko zfazować , bo tarcza też pewnie ma minimalny rant.
To bicie , może też się brać z luzu na przekładni kierowniczej . Ja go akurat mam u siebie i telepie mi kierownicą przy ok. 130km/h jak jadę. Przy hamowaniu nie zwróciłem uwagi - dzisiaj sprawdzę .
Jak nic nie trzyma , to auto na małym spadku drogi , powinno samo się toczyć . A przepchnąć auto na prostej drodze , powinieneś bez żadnego wysiłku.
To bicie , może też się brać z luzu na przekładni kierowniczej . Ja go akurat mam u siebie i telepie mi kierownicą przy ok. 130km/h jak jadę. Przy hamowaniu nie zwróciłem uwagi - dzisiaj sprawdzę .
Jak nic nie trzyma , to auto na małym spadku drogi , powinno samo się toczyć . A przepchnąć auto na prostej drodze , powinieneś bez żadnego wysiłku.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 19 mar 2019, o 20:27
- Reputacja: 5
- Imię: Wojciech
- Samochód: Nubira
- Silnik: F18d3 121
- LPG: Stag 300
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Drganie z koła
Ja na wiosnę zakładałem nowe klocki blaszki i prowadniczki.
Jarzma zdemontowane oczyszczone na szczotce wiertarką. Gniazda prowadnic wypłukane i zaległości smarów wyskrobane.
Wszystko złożone na nowych częściach. Świeży smar i gumki i blaszki.
Klocki i obsmarowane pasta by nie piszczały.
Ranty w normie więc nie było problemu.
Regularnie wymieniany płyn hamulcowy co rok. Luzu na przekładni brak.
U mnie ewidentnie po rozgrzaniu biją tarcze.
Czekam aż zjada się klocki do końca i wjedzie cały zestaw.
W starych zaciskach kantowały się tłoczki normalnie widać jak idą bokiem.
Kupiłem drugie zaciski reperaturki i normalnie palcami tłoczki pracują.
Hamulec też od razu inny.
Jarzma zdemontowane oczyszczone na szczotce wiertarką. Gniazda prowadnic wypłukane i zaległości smarów wyskrobane.
Wszystko złożone na nowych częściach. Świeży smar i gumki i blaszki.
Klocki i obsmarowane pasta by nie piszczały.
Ranty w normie więc nie było problemu.
Regularnie wymieniany płyn hamulcowy co rok. Luzu na przekładni brak.
U mnie ewidentnie po rozgrzaniu biją tarcze.
Czekam aż zjada się klocki do końca i wjedzie cały zestaw.
W starych zaciskach kantowały się tłoczki normalnie widać jak idą bokiem.
Kupiłem drugie zaciski reperaturki i normalnie palcami tłoczki pracują.
Hamulec też od razu inny.
Nigdy nie wiesz co zrobi świr
-
- Aktywny
- Posty: 62
- Rejestracja: 17 sie 2021, o 10:59
- Reputacja: 11
- Imię: Piotr
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2,2 135kW, diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Drganie z koła
wojtekpaterski pisze: ↑15 wrz 2021, o 21:18Witam. Od niedawna pojawił się u mnie dość ciekawy problem.
Przy hamowaniu z ok 120 km/h jest ok. Przy hamowaniu z prędkości powyżej 130km/h po drugim naciśnięciu pedału hamulca z prawej strony pojawia się drganie wyczuwalne na kierownicy oraz szum jakbym jechał na papciu.
Po odpuszczeniu hamulca nic się nie dzieje.
Usterka ewidentnie dzieje się przy hamowaniu powyżej 130km/h i musi to być drugie hamowanie.
Uprzedzam sprawdziłem koło jest dokręcone zawieszę sztywne. Nie ma luzu na drążku na końcówce i na sworzniu.
Ktoś się z tym spotkał?
Mialem podobnie, skończyło się na wymianie tarcz i zmianie takich chińskich klocków na markowe.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości