Nierówno działające i zanikające wspomaganie, bujanie po drodze przy 80+km/h
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 2 cze 2021, o 07:13
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 93KM
- LPG: Zenit
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nierówno działające i zanikające wspomaganie, bujanie po drodze przy 80+km/h
Cześć wszystkim,
Od dłuższego czasu borykam się z problemem z układem wspomagania.
Zaczęło się od tego, że po jakimś czasie (około 20 km) wspomaganie zaczynało być co raz to twardsze i tak już zostawało, w każdą stronę.
Wymiana płynu nie pomogła, więc mechanik stwierdził że wymieni przekładnię bo i tak już dawno się ostro pociła. Nie dało to absolutnie nic, w dodatku ta, którą zamontował była ze szrotu za stówkę i stukała. Wymienił pompę również na taką że szrotu - to samo.
Zmieniłem w końcu mechanika który stwierdzał, że jak są takie problemy to zaczyna zawsze od pompy, przekładnia to ostateczność. Okej, więc zregenerował moją oryginalną pompę (okazało się, że nie trzymała ciśnienia na rozgrzanym płynie) ale wiele to nie zmieniło, wspomaganie nadal zanika.
Dodatkowo teraz przy 80+kph i cieplejszych dniach wspomaganie twardnieje czasami tak bardzo, że bardzo ciężko jest samochód utrzymać na drodze przy szybkościach autostradowych i nawet na krajówce, buja raz w lewo raz w prawo, mocno odbija kierownicę, czasami wyczuwalnie samo chce skręcić i co najważniejsze - na wyłączonym silniku tak niemiłosiernie stuka przekładnia, że aż słychać echo w garażu. Zawieszenie sprawdzane kilka razy przez kilku diagnostów, jest we wzorcowym stanie.
Czy jest możliwe, że wymieniłem gównianą przekładnię na jeszcze większe dziadostwo i to przez nią są te wszystkie jaja? Ta ze szrotu nie widać by się pociła czy coś. Wygląda na to, że ciepły płyn to wszystko powoduje. Mechanik do którego to zawiozłem wcale nie zna Lacetti, więc może coś pominąłem?
Dodam, że jest to wersja bez SSPS i żadna kontrola się nie świeci, bo takiej po prostu nie ma.
Dzięki wielkie za pomoc!
Od dłuższego czasu borykam się z problemem z układem wspomagania.
Zaczęło się od tego, że po jakimś czasie (około 20 km) wspomaganie zaczynało być co raz to twardsze i tak już zostawało, w każdą stronę.
Wymiana płynu nie pomogła, więc mechanik stwierdził że wymieni przekładnię bo i tak już dawno się ostro pociła. Nie dało to absolutnie nic, w dodatku ta, którą zamontował była ze szrotu za stówkę i stukała. Wymienił pompę również na taką że szrotu - to samo.
Zmieniłem w końcu mechanika który stwierdzał, że jak są takie problemy to zaczyna zawsze od pompy, przekładnia to ostateczność. Okej, więc zregenerował moją oryginalną pompę (okazało się, że nie trzymała ciśnienia na rozgrzanym płynie) ale wiele to nie zmieniło, wspomaganie nadal zanika.
Dodatkowo teraz przy 80+kph i cieplejszych dniach wspomaganie twardnieje czasami tak bardzo, że bardzo ciężko jest samochód utrzymać na drodze przy szybkościach autostradowych i nawet na krajówce, buja raz w lewo raz w prawo, mocno odbija kierownicę, czasami wyczuwalnie samo chce skręcić i co najważniejsze - na wyłączonym silniku tak niemiłosiernie stuka przekładnia, że aż słychać echo w garażu. Zawieszenie sprawdzane kilka razy przez kilku diagnostów, jest we wzorcowym stanie.
Czy jest możliwe, że wymieniłem gównianą przekładnię na jeszcze większe dziadostwo i to przez nią są te wszystkie jaja? Ta ze szrotu nie widać by się pociła czy coś. Wygląda na to, że ciepły płyn to wszystko powoduje. Mechanik do którego to zawiozłem wcale nie zna Lacetti, więc może coś pominąłem?
Dodam, że jest to wersja bez SSPS i żadna kontrola się nie świeci, bo takiej po prostu nie ma.
Dzięki wielkie za pomoc!
-
- Fachman
- Posty: 3063
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Nierówno działające i zanikające wspomaganie, bujanie po drodze przy 80+km/h
Przekładnię się regeneruje albo kupuje noweą . Stukanie na sucho występuje ale delikatne . Zostałeś zrobiony z tą wymianą w przysłowiowego konia. Te przekładnie , to taki niewypał w chevroletach . Ja też myszkuję po szosie .A zbieżność masz dobrą? Czyli nie masz zaworu na pompie , czy tak?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 2 cze 2021, o 07:13
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 93KM
- LPG: Zenit
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nierówno działające i zanikające wspomaganie, bujanie po drodze przy 80+km/h
Nauczka na przyszłość
Auto nie przeszło przeglądu przez stuki na przekładni więc mechanik dał do regeneracji tą co oryginalnie była w aucie i na dniach będę mieć wymienioną. Powiedzieli mu, że była całkowicie zrypana a tak na prawdę "z zewnątrz tylko się pociła".
Czytałem dużo o tym i właśnie widzę, że przekładnie w Chevroletach to ciężki temat i notorycznie się psują.
Zbieżność była ustawiana, nawet kilkukrotnie, jest OK, sprawdzone nawet wartości nieustawialne w Lacetti jak kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Po wymianie przekładni jeszcze raz i tak musi być zrobiona więc nie stwierdzę czy coś się rozjechało zawczasu.
Pompa jest o numerze 540 844, bez zaworu SSPS.
Jedyne co do pompy dochodzi to jakiś kabel z wiązki i wpina się do jakiegoś niby zaworu, to jakiś czujnik jest? Na zdjęciu po prawej stronie:
Auto nie przeszło przeglądu przez stuki na przekładni więc mechanik dał do regeneracji tą co oryginalnie była w aucie i na dniach będę mieć wymienioną. Powiedzieli mu, że była całkowicie zrypana a tak na prawdę "z zewnątrz tylko się pociła".
Czytałem dużo o tym i właśnie widzę, że przekładnie w Chevroletach to ciężki temat i notorycznie się psują.
Zbieżność była ustawiana, nawet kilkukrotnie, jest OK, sprawdzone nawet wartości nieustawialne w Lacetti jak kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Po wymianie przekładni jeszcze raz i tak musi być zrobiona więc nie stwierdzę czy coś się rozjechało zawczasu.
Pompa jest o numerze 540 844, bez zaworu SSPS.
Jedyne co do pompy dochodzi to jakiś kabel z wiązki i wpina się do jakiegoś niby zaworu, to jakiś czujnik jest? Na zdjęciu po prawej stronie:
Ostatnio zmieniony 5 cze 2021, o 21:01 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto cytat.
Powód: Usunięto cytat.
-
- Fachman
- Posty: 3063
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Nierówno działające i zanikające wspomaganie, bujanie po drodze przy 80+km/h
Kontrolkę masz , tylko zaklejoną . W którymś moim poście pytałem czy mam ten zawór czy nie . Trzeba by poszukać na forum o zmiennej sile wspomagania.A ten pypeć to nie wiem co to jest i gdzie sie go wpina.
viewtopic.php?t=279
viewtopic.php?t=279
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 2 cze 2021, o 07:13
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 93KM
- LPG: Zenit
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nierówno działające i zanikające wspomaganie, bujanie po drodze przy 80+km/h
Sęk w tym że w moim laczku nie ma SSPS. Nigdy nie było. Mam go od nowości i nigdy nie świeciła się kontrolka tego układu oraz pompa nie ma solenoidu odpowiadającego za SSPS. Wspomaganie zawsze było stałe, niezależne od szybkości. Dlatego mnie zastanawia co się tu odwala.
Czasami śmiałem się że zrobił się "darmowy SSPS" ale jest w cholerę za mocny
Kumpel ma laczka CDX z SSPS to wiem jak to powinno działać jak jest ten układ. Moja wersja to wersja SE.
Czasami śmiałem się że zrobił się "darmowy SSPS" ale jest w cholerę za mocny
Kumpel ma laczka CDX z SSPS to wiem jak to powinno działać jak jest ten układ. Moja wersja to wersja SE.
-
- Fachman
- Posty: 3063
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Nierówno działające i zanikające wspomaganie, bujanie po drodze przy 80+km/h
Sęk w tym , że ja mam taką samą pompę i mnie też wozi nieznacznie w tych samych prędkościach. U siebie stawiam na brak zbieżności . Bo od zakupu w 2017r. lacetona , chyba nikt tego przede mną nie robił. Ja z resztą też wybieram się jak "sójka za morze" na sprawdzenie , po wymianie sworznia wahacza.
Polemizując . To znikanie wspomagania ( wg mnie ), to jest wina zaworów w "maglu" , po prostu przepuszczają , oraz luzy . Nie znam przekroju , ani budowy magla , ani magistrali olejowej . Trzeba by się zagłębić w literaturę fachową na ten temat , jak to powinno działać prawidłowo w obu przypadkach.
Może ktoś z kolegów z forum już ma to obcykane , to pomoże.
Tak mi jeszcze przyszło do głowy z tym wożeniem . Może coś z poduszkami silnika jest nie tak , ew. któraś z tulei w zawieszeniu ? Na przeglądzie wygląda cacy -brak luzów , a podczas jazdy jest "lipa"
P.S. Czekam z niecierpliwością , jak ci się będzie zachowywać wspomaganie, po regeneracjo magla.
Tu jest ciekawy artykuł :"Jak to działa" . Wykasowanie luzów , to jeszcze nie wszystko.
http://www.jesiolowski.pl/przekladnie/dzialanie
P.S.2 A tego układu nie się powinno odpowietrzyć ? Jest samoodpowietrzający?
Zawzięty jestem Jeszcze to . http://hondacivicdream.blogspot.com/201 ... ganie.html
Polemizując . To znikanie wspomagania ( wg mnie ), to jest wina zaworów w "maglu" , po prostu przepuszczają , oraz luzy . Nie znam przekroju , ani budowy magla , ani magistrali olejowej . Trzeba by się zagłębić w literaturę fachową na ten temat , jak to powinno działać prawidłowo w obu przypadkach.
Może ktoś z kolegów z forum już ma to obcykane , to pomoże.
Tak mi jeszcze przyszło do głowy z tym wożeniem . Może coś z poduszkami silnika jest nie tak , ew. któraś z tulei w zawieszeniu ? Na przeglądzie wygląda cacy -brak luzów , a podczas jazdy jest "lipa"
P.S. Czekam z niecierpliwością , jak ci się będzie zachowywać wspomaganie, po regeneracjo magla.
Tu jest ciekawy artykuł :"Jak to działa" . Wykasowanie luzów , to jeszcze nie wszystko.
http://www.jesiolowski.pl/przekladnie/dzialanie
P.S.2 A tego układu nie się powinno odpowietrzyć ? Jest samoodpowietrzający?
Zawzięty jestem Jeszcze to . http://hondacivicdream.blogspot.com/201 ... ganie.html
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3063
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Nierówno działające i zanikające wspomaganie, bujanie po drodze przy 80+km/h
Po rozmowie dzisiaj z kolegą mechanikiem , na twoim miejscu po zamontowaniu "nowego magla" , ustawiłbym zbieżność tradycyjną metodą ( nie żadne 3D). Przypomniało mi się , że jak miałem "rozjechane " koła ( rozbieżność) w Volvie , to miałem podobny objaw. Ja na drodze , wprost walczyłem z kierownicą i autem w tych prędkościach co podałeś. Jak jechałem do 60-70km/h było ok.
Przy rozbieżności tak się dzieje , bo koła ciągną każde w swoją stronę.
Przy rozbieżności tak się dzieje , bo koła ciągną każde w swoją stronę.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 2 cze 2021, o 07:13
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 93KM
- LPG: Zenit
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nierówno działające i zanikające wspomaganie, bujanie po drodze przy 80+km/h
W Lacetti i tak jest tylko zbieżność ustawialna więc to chyba nie powinno mieć znaczenia
-
- Specjalista
- Posty: 389
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 33
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Nierówno działające i zanikające wspomaganie, bujanie po drodze przy 80+km/h
zbieżność 3D ?? coś nowego ,ile więcej kasy od metody tradycyjnej ?
-
- Fachman
- Posty: 3063
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Nierówno działające i zanikające wspomaganie, bujanie po drodze przy 80+km/h
Z tyłu masz śruby mimośrodowe. A na 3D nie dajcie się nabierać.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5850
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 348
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Nierówno działające i zanikające wspomaganie, bujanie po drodze przy 80+km/h
3D ma sens jeśli samochód ma możliwość regulacji zawieszenia we wszystkich płaszczyznach.
-
- Fachman
- Posty: 3063
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Nierówno działające i zanikające wspomaganie, bujanie po drodze przy 80+km/h
No u mnie namawiają młodzi diagności Kasa,kasa,kasa . A klient gupi wszechno kupi
Sam sobie ustawi zbieżność na sznurki , tylko trza umić Albo chcieć się naumić.
Sam sobie ustawi zbieżność na sznurki , tylko trza umić Albo chcieć się naumić.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 2 cze 2021, o 07:13
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 93KM
- LPG: Zenit
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nierówno działające i zanikające wspomaganie, bujanie po drodze przy 80+km/h
Koledze chyba chodziło o geometrię 3D bo zbieżność to w jednej płaszczyźnie raczej
Geometrię w laczku można sprawdzić ale ustawić już można tylko zbieżność.
Geometrię w laczku można sprawdzić ale ustawić już można tylko zbieżność.
-
- Fachman
- Posty: 3063
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Nierówno działające i zanikające wspomaganie, bujanie po drodze przy 80+km/h
Covid na mnie czasami działa i mogę coś popie[,, itp. itd. Ale wiadomo o co chodzi . Nic to , czekam na wyniki co koledze wyjdzie w praniu po tej regeneracji . A propos Panowie . Literatura się spodoba?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 2 cze 2021, o 07:13
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 93KM
- LPG: Zenit
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nierówno działające i zanikające wspomaganie, bujanie po drodze przy 80+km/h
Przekładnia wymieniona, przegląd zdany. Pojeżdżę trochę i zdam relację.
Pojawiła się "martwa strefa" w pozycji zero ±20 stopni, której wcześniej nie było, to znaczy jest trochę większy opór w tej pozycji i trzeba go odrobinę prostować.
To normalne w układach hydraulicznych?
Może po prostu przyzwyczaiłem się do innego prowadzenia i niewiadomo czego oczekuję od tego Chevroleta w tym momencie
Następne auto se kupię chyba z elektrycznym wspomaganiem bo jestem zbyt wyczulony na to.
PS.
W ogóle dowiedziałem się, że poprzedni mechanik który wymieniał przekładnię obrócił kierownicę o 90 stopni w prawo bo mu się nie zgadzało kolumną kierowniczą i coś zaczął tworzyć, ręce mi opadły jak to usłyszałem... To w laczkach były różne przekładnie? Numery były te same.
Pojawiła się "martwa strefa" w pozycji zero ±20 stopni, której wcześniej nie było, to znaczy jest trochę większy opór w tej pozycji i trzeba go odrobinę prostować.
To normalne w układach hydraulicznych?
Może po prostu przyzwyczaiłem się do innego prowadzenia i niewiadomo czego oczekuję od tego Chevroleta w tym momencie
Następne auto se kupię chyba z elektrycznym wspomaganiem bo jestem zbyt wyczulony na to.
PS.
W ogóle dowiedziałem się, że poprzedni mechanik który wymieniał przekładnię obrócił kierownicę o 90 stopni w prawo bo mu się nie zgadzało kolumną kierowniczą i coś zaczął tworzyć, ręce mi opadły jak to usłyszałem... To w laczkach były różne przekładnie? Numery były te same.
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1927
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 48
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Nierówno działające i zanikające wspomaganie, bujanie po drodze przy 80+km/h
W benzynowych te same, inna w dizlu
-
- Fachman
- Posty: 3063
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Nierówno działające i zanikające wspomaganie, bujanie po drodze przy 80+km/h
Co to oznacza w praktyce te +/- 20* . Myszkuje?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 2 cze 2021, o 07:13
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 93KM
- LPG: Zenit
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nierówno działające i zanikające wspomaganie, bujanie po drodze przy 80+km/h
Na ten moment za wcześnie stwierdzić czy myszkuje. Rano dzisiaj jechałem 120 i prócz tej "martwej strefy" nic nie wskazywało na latanie po drodze. Okaże się później.
Swoją drogą ciekawe, muszę to protestować bo wygląda na to, że skręca lepiej w prawo niż w lewo i nie wraca do końca do pozycji "na wprost", trzeba go prostować właśnie z ±20 stopni obrotu kierownicy. Jest taki punkt przy skręcie w prawo gdzie kierownica dosłownie ucieka.
Ciekawe jak bardzo to może być przez to przekręcenie kierownicy jak tamten poprzedni mechanik zakładał przekładnię i kombinował. Może krzyżak się przez to wszystko przytarł?
Swoją drogą ciekawe, muszę to protestować bo wygląda na to, że skręca lepiej w prawo niż w lewo i nie wraca do końca do pozycji "na wprost", trzeba go prostować właśnie z ±20 stopni obrotu kierownicy. Jest taki punkt przy skręcie w prawo gdzie kierownica dosłownie ucieka.
Ciekawe jak bardzo to może być przez to przekręcenie kierownicy jak tamten poprzedni mechanik zakładał przekładnię i kombinował. Może krzyżak się przez to wszystko przytarł?
-
- Fachman
- Posty: 3063
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Nierówno działające i zanikające wspomaganie, bujanie po drodze przy 80+km/h
Powinien Laceton powrócić na swój tor jazdy ( czyli na wprost), bez żadnej korekcji z twojej strony kierownicą . Po mojemu coś z zaworami przelewowymi , albo jakaś "ciasnota" w bebechach . Po to się min. ustawia zbieżność aby kierownica wracała na swoje miejsce. Czy u ciebie teraz po regeneracji , słychać przy ruchach kierownicą lewo -prawo , taki odgłos ze wspomagania ( piszczenie , (ż)rzężenie?
Sprawdź jeszcze ile masz obrotów kierownicą w lewo-prawo do pełnego skrętu. Bo może ci mechanik przestawił na listwie i nie ustawił porządnie w pozycji spoczynkowej kierownicy.
Sprawdź jeszcze ile masz obrotów kierownicą w lewo-prawo do pełnego skrętu. Bo może ci mechanik przestawił na listwie i nie ustawił porządnie w pozycji spoczynkowej kierownicy.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 595
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 32
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Nierówno działające i zanikające wspomaganie, bujanie po drodze przy 80+km/h
Niestety, ale ja też w innym samochodzie miałem dziwny luz na wprost w regenerowanej przekładni kierowniczej, moim zdaniem ta regeneracja polega na wymianie uszczelnień, a zębatki zostają ze starej i to wszystko można powiedzieć o kant się nadaje nie cieknie, działa, ale jest jakiś niedosyt, jeżeli jest taka możliwość zawsze warto kupić nową bez względu na koszty.
W pompie wspomagania znajduje się zaworek, który reguluje ciśnienie w zależności od prędkości obrotowej i w przypadku problemów ze wspomaganiem warto zacząć od jego wymiany
W pompie wspomagania znajduje się zaworek, który reguluje ciśnienie w zależności od prędkości obrotowej i w przypadku problemów ze wspomaganiem warto zacząć od jego wymiany
-
- Fachman
- Posty: 3063
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Nierówno działające i zanikające wspomaganie, bujanie po drodze przy 80+km/h
Panowie i Panie . Przy profesjoinalnej regeneracji listwę też się szlifuje . Obejrzyjcie filmy i poczytajcie jak to się robi profesjonalnie . Jeżeli ktoś nie ma maszyn do tego przeznaczonych , to omijać szerokim łukiem takich naprawiaczy. W taki sposób jak tylko wymiana zużytych części , to można samemu tak zregenerować.
Jestem obecnie na etapie budowy i zasady działania zacisków hamulcowych różnych systemów. I na materiałach edukacyjnych ładnie to wygląda . Natomiast są pewne kruczki techniczne podczas montażu (demontażu) , o których monterzy nie powiedzą i nie pokażą. Bo to jest tajemnica zawodowa .
wojtekten zawór o którym pisałem wcześniej , to u nas jest w środku w pompie
Zapytałem na zaś
Jestem obecnie na etapie budowy i zasady działania zacisków hamulcowych różnych systemów. I na materiałach edukacyjnych ładnie to wygląda . Natomiast są pewne kruczki techniczne podczas montażu (demontażu) , o których monterzy nie powiedzą i nie pokażą. Bo to jest tajemnica zawodowa .
wojtekten zawór o którym pisałem wcześniej , to u nas jest w środku w pompie
Zapytałem na zaś
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 595
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 32
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Nierówno działające i zanikające wspomaganie, bujanie po drodze przy 80+km/h
W CDX to jest ten zawór sterowany elektrycznie, a w zwykłej wersji jest mechaniczny, gdzieś tam w pompie
-
- Fachman
- Posty: 3063
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Nierówno działające i zanikające wspomaganie, bujanie po drodze przy 80+km/h
Michał , sprawdź jeszcze , ile masz obrotów kierownicy w prawo i w lewo ( do oporu). I zaobserwuj , czy ramiona na kierownicy mają tyle samo stopni wychylenia. Nie wiem czy dobrze tłumaczę. Jak jest źle ustawiona maglownica , to w jedną stronę będziesz miał np. 1/8 obrotu więcej , a w drugą mniej.
Wtedy jeden drążek kierowniczy robi się "dłuższy" , a drugi "krótszy". Zrób sobie prosty kątomierz na kierownicy i sprawdź. Mechanik za nim złożył wszystko do kupy , powinien sam sprawdzić punkt zerowy na listwie. Możesz też sprawdzić promień skrętu przy zawracaniu w lewo i potem w prawo.
Na razie nic mi więcej nie przychodzi do głowy.
Wtedy jeden drążek kierowniczy robi się "dłuższy" , a drugi "krótszy". Zrób sobie prosty kątomierz na kierownicy i sprawdź. Mechanik za nim złożył wszystko do kupy , powinien sam sprawdzić punkt zerowy na listwie. Możesz też sprawdzić promień skrętu przy zawracaniu w lewo i potem w prawo.
Na razie nic mi więcej nie przychodzi do głowy.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 2 cze 2021, o 07:13
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 93KM
- LPG: Zenit
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nierówno działające i zanikające wspomaganie, bujanie po drodze przy 80+km/h
Przejechałem się autostradą przez kilkadziesiąt kilometrów by sprawdzić jak to się zachowuje.
Średnia szybkość 110 km/h, lewy pas, 3,5k na obrotomierzu cały czas.
Good news, auto już nie lata po drodze jak pijane...
...ale nie jestem w stanie normalnie prowadzić tego samochodu. Żeby w ogóle wyjść z jakiejkolwiek jazdy na wprost napotykam ogromny opór, mogę rzec, że kierownica staje się to ostro "gumowa" (odrobinę opóźniony skręt względem obrotu kierownicy), sztywna i nieprecyzyjna, potrzeba użyć sporo siły by zacząć w ogóle skręcać. Po zwolnieniu na zjeździe do <80 km/h po chwili odpuszcza i można skręcać trochę "normalniej".
Przed wymianą przekładni było podobnie, ale długo nie jechałem szybko autostradą przez to ciągłe latanie po drodze, więc ciężko stwierdzić.
Zastanawiam się w tym momencie czy opony tego nie powodują, że mają tak dużą przyczepność że nie pozwala mi w ogóle skręcać? Wydaje się mi to totalnie abstrakcyjne ale niby ma to sens...
Jest jakiś remont po drodze gdzie zdarli asfalt i zostawili wzdłużne wżery, jak to świeżo po zdarciu. Na czymś takim cały przód latał jak chciał, od lewa do prawa, a auto przede mną jechało prosto. To samo na torach w centrum Krakowa ale to akurat wydaje mi się normalne.
Mam teraz założone Dębice Presto HP 195/55/15 nowe, zeszłoroczne, na zimę mam Dębice Frigo HP2 195/55/15. Na zimówkach trochę lepiej się skręcało ale tak na prawdę efekt był podobny z tą "gumowatością".
Jechał ktoś na tych oponach i ma z nimi doświadczenie? Bo szczerze to kończą mi się już pomysły
Zastanawiam się czy nie założyć zimówek z powrotem i pojeździć chwilę, bądź załatwić skądś letnie w rozmiarze dla laczka i zobaczyć, bo nowa przekładnia to nowe auto tak na prawdę.
Mam jeszcze zestaw opon NEXEN n'Blue HD Plus 195/55/15 ale mają wadę produkcyjną i nie nadają się do wyważenia (wielu próbowało, na gwarancję nie chcieli przyjąć więc leżą w piwnicy).
PS.
Kierownica jest okej, skręca jak należy. Występuje tylko głuchy stuk przy skręcaniu w przeciwną stronę ale tylko na włączonym silniku, czuć go na kole i całej kolumnie MacPhersona ale już nie na kierownicy czy krzyżaku.
Średnia szybkość 110 km/h, lewy pas, 3,5k na obrotomierzu cały czas.
Good news, auto już nie lata po drodze jak pijane...
...ale nie jestem w stanie normalnie prowadzić tego samochodu. Żeby w ogóle wyjść z jakiejkolwiek jazdy na wprost napotykam ogromny opór, mogę rzec, że kierownica staje się to ostro "gumowa" (odrobinę opóźniony skręt względem obrotu kierownicy), sztywna i nieprecyzyjna, potrzeba użyć sporo siły by zacząć w ogóle skręcać. Po zwolnieniu na zjeździe do <80 km/h po chwili odpuszcza i można skręcać trochę "normalniej".
Przed wymianą przekładni było podobnie, ale długo nie jechałem szybko autostradą przez to ciągłe latanie po drodze, więc ciężko stwierdzić.
Zastanawiam się w tym momencie czy opony tego nie powodują, że mają tak dużą przyczepność że nie pozwala mi w ogóle skręcać? Wydaje się mi to totalnie abstrakcyjne ale niby ma to sens...
Jest jakiś remont po drodze gdzie zdarli asfalt i zostawili wzdłużne wżery, jak to świeżo po zdarciu. Na czymś takim cały przód latał jak chciał, od lewa do prawa, a auto przede mną jechało prosto. To samo na torach w centrum Krakowa ale to akurat wydaje mi się normalne.
Mam teraz założone Dębice Presto HP 195/55/15 nowe, zeszłoroczne, na zimę mam Dębice Frigo HP2 195/55/15. Na zimówkach trochę lepiej się skręcało ale tak na prawdę efekt był podobny z tą "gumowatością".
Jechał ktoś na tych oponach i ma z nimi doświadczenie? Bo szczerze to kończą mi się już pomysły
Zastanawiam się czy nie założyć zimówek z powrotem i pojeździć chwilę, bądź załatwić skądś letnie w rozmiarze dla laczka i zobaczyć, bo nowa przekładnia to nowe auto tak na prawdę.
Mam jeszcze zestaw opon NEXEN n'Blue HD Plus 195/55/15 ale mają wadę produkcyjną i nie nadają się do wyważenia (wielu próbowało, na gwarancję nie chcieli przyjąć więc leżą w piwnicy).
PS.
Kierownica jest okej, skręca jak należy. Występuje tylko głuchy stuk przy skręcaniu w przeciwną stronę ale tylko na włączonym silniku, czuć go na kole i całej kolumnie MacPhersona ale już nie na kierownicy czy krzyżaku.
- skull
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 5 gru 2016, o 15:04
- Reputacja: 36
- Imię: Michał
- Samochód: Chevrolet Lacetti SW
- Silnik: F16D3
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
Re: Nierówno działające i zanikające wspomaganie, bujanie po drodze przy 80+km/h
No właśnie - czy to nie jest problem przedniego zawieszenia - np łożyska górnego amortyzatora (może za mocno dokręcony amortyzator), sprężyna ? Opony obojętnie w jakim stanie nie powinny powodować aż takich oporów. Piasta ? Czy koła na podnośniku toczą się bez oporów? W jednej osi ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości