Wspomaganie kierownicy

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Wspomaganie kierownicy

Post autor: kliszka » 15 wrz 2014, o 13:37

Witam , od pewnego czasu mam wrażenie ,że wspomaganie w moim aucie nie jest takie jakie powinno być :H tzn. przy uruchomionym silniku kręcąc kierownicą niby nie wyczuwam oporu ale niestety muszę włożyć w to troszkę siły. W innych markach samochodów - nawet budżetowych - zauważyłem ,ze kierowcy mogą robić to nawet przysłowiowym jednym ..palcem .
P.S - już nie wiem czy to ja fiksuję czy jednak jest to problem maglownicy bądź pompy wspomagania układu kierowniczego... jak to wygląda u Was drodzy koledzy

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: etac » 15 wrz 2014, o 13:48

A ciśnienie w kołach sprawdzałeś kiedy?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: kliszka » 15 wrz 2014, o 14:17

wzorcowe -2,1..według tabeli :tak:

Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: kliszka » 15 wrz 2014, o 14:44

tak na marginesie - jaki powinien być kolor płynu wspomagania uk. kierowniczego ? bo mój ma kolor BRUDNO-BRĄZOWY z delikatnym odcieniem ciemnoczerwonego..

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: etac » 15 wrz 2014, o 14:47

No to jak nie ma wycieków, pompa nie huczy, to zeby to sprawdzic trzeba miec specjalne narzedzia, ktorych chyba nawet nie wszystkie ASO maja. :D)
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: XaRaDaS » 15 wrz 2014, o 15:12

Mnie się wydaje że TTTM, zresztą nie zalecane jest kręcić kierownicą na postoju, nawet pamiętam że na egzaminach na to byli wyczuleni, auto ma się toczyć i wtedy kręcimy :D Sprawdzę u siebie jak to wygląda.

Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie nie jest to kręcenie paluszkiem, trzeba użyć troszkę siły, więc chyba tak jak pisałem wcześniej TTTM
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

zbyg
Aktywny
Posty: 98
Rejestracja: 11 lut 2014, o 20:10
Reputacja: 0
Imię: Zbyszek
Samochód: Lacetti SX1,6 SE1,4
Silnik:
Lokalizacja:
Kontakt:

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: zbyg » 15 wrz 2014, o 17:42

Płyn jest czerwony, ale jak pisali koledzy, to auto wymaga troszkę siły by zakręcić kierownicą.
W busie, gdy zaczął gubić płyn, trzeba było sporo siły by skręcić koła, więcej niż w maluchu z niesmarowanymi zwrotnicami.

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: GoLL@B » 15 wrz 2014, o 18:46

zbyg pisze:Płyn jest czerwony, ale jak pisali koledzy, to auto wymaga troszkę siły by zakręcić kierownicą.
W busie, gdy zaczął gubić płyn, trzeba było sporo siły by skręcić koła, więcej niż w maluchu z niesmarowanymi zwrotnicami.
Hmm, a ja spokojnie mógłbym operować jednym palcem :D Ale fakt, jak miałem jeszcze Fiata Bravo z 98 roku, to chyba tam łatwiej szło.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: konradoo » 15 wrz 2014, o 19:44

Może w brawo miałeś city,które czasami nie chciało się wyłączyć :lol: u mnie lekko idzie. Jedynie gdzie lżej wyczuwalni to moje clio.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
orzech
Stały bywalec
Posty: 250
Rejestracja: 26 lis 2013, o 09:41
Reputacja: 1
Imię: Marcin
Samochód: Lacetti 1.6 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: orzech » 16 wrz 2014, o 20:50

U mnie też ciężko kiera chodzi. Jak dodam gazu to wyraźnie lżej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości