Wymiana nagrzewnicy
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Czynnik z klimy trzeba ściągnąć?
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Teraz pytanie jak tego uniknąć bo albo to mogło zostać wyzarte od środka przez uzywanie wody zamiast plynu albo gdzies od zewnątrz cos podciekało tylko którędy ?
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Jestem przerażony, bo mam dół kokpitu zdemontowany, odłączyłem przewody od nagrzewnicy i wylało się całkiem sporo czystego płynu z obu króćców...
Jednak jeden wąż był gorący, a drugi zimny.
Czy w laczku jest jakiś zawór sterujący przepływem cieczy do nagrzewnicy, bo w Żuku był?
Jednak jeden wąż był gorący, a drugi zimny.
Czy w laczku jest jakiś zawór sterujący przepływem cieczy do nagrzewnicy, bo w Żuku był?
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 47
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Nie, jak nie ma przepływu to jest niedrożna. Można próbować z jednej strony podłączyć wodę pod ciśnieniem może przepchnie. Ogólnie płyn idzie przez nią cały czas, a ciepło/zimno sterujesz klapami
-
- Fachman
- Posty: 3057
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Przewodów od klimatyzacji nie odkręcamy . Przecież nie spuścisz czynnika do wiederka. Należy tylko odkręcić takie uchwyty z blaszki na prawym nadkolu , co trzymają przewody klimatyzacji .Aby zluzować cały podzespół .Będzie łatwiej oddzielić (wysunąć) obudowę nagrzewnicy od obudowy klimy. Przy okazji wszystko można wyczyścić wewnątrz łącznie z parownikiem i wymienić filtr.
A propo filtra . Wyjmując filtr przy parowniku , miałem kupę liści . Pod podszybiem jest wlot powietrza i taki owalny otwór ( widać wentylator) . Czy tam nie powinno być jakiejś siatki , aby zatrzymywała liście?
A propo filtra . Wyjmując filtr przy parowniku , miałem kupę liści . Pod podszybiem jest wlot powietrza i taki owalny otwór ( widać wentylator) . Czy tam nie powinno być jakiejś siatki , aby zatrzymywała liście?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5799
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 341
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
W sumie rzadko się spotyka jakąś siatkę/kratkę na samym wlocie powietrza.
Projektanci przewidują że samo podszybie zatrzyma większe zanieczyszczenia.
A później mamy śmieci w kanałach wentylacyjnych i pozatykane odpływy z podszybia.
Projektanci przewidują że samo podszybie zatrzyma większe zanieczyszczenia.
A później mamy śmieci w kanałach wentylacyjnych i pozatykane odpływy z podszybia.
-
- Fachman
- Posty: 3057
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Dobra wiadomość jest taka, że jest masło w nagrzewnicy, zła wiadomość jest taka, że mam masło w nagrzewnicy, kolejna zła wiadomość jest taka, że złamałem mocowanie jednej klapki, dobra wiadomość jest taka, że skleiłem to lutownicą - ciekawe ile wytrzyma.
Dla osób, które będą mierzyły się z tym samym problemem polecam odłączyć klapki od sterowania z boku puszki.
Kokpit już na miejscu, chyba od jutra składam dalej, mam nadzieję, że nic nie j***ło przy wpasowywaniu kokpitu na miejsce, bo chyba będę szykował sobie sznur.
Dla osób, które będą mierzyły się z tym samym problemem polecam odłączyć klapki od sterowania z boku puszki.
Kokpit już na miejscu, chyba od jutra składam dalej, mam nadzieję, że nic nie j***ło przy wpasowywaniu kokpitu na miejsce, bo chyba będę szykował sobie sznur.
-
- Fachman
- Posty: 3057
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Wcale nie ciężka robota Obaj daliśmy radę Nagrzewnica poszła nowa , mam nadzieję? Pokaż zdjęcie starej. A jakim cudem złamałeś klapki . Przecież na filmach jest pokazane dokładnie , co trzeba rozłączyć ? A po usunięciu wkrętów , wszystko się rozpada na dwie części . Należy rozpoławiać delikatnie , aby nie poprzestawiać klapek . Ale nie ma problemu , bo na kołach zębatych są znaki namalowane farbą -żółtą i niebieską . Ja miałem problem z rozłączeniem od nawiewu klimy , mimo "podkołkowania" się filmikiem ( dlatego luzowałem opaski , trzymające sztywne przewody klimy w nadkolu) . A i tak mi pękła obudowa na łączeniu , którą kleiłem lutownicą . Po wierzchu pęknięcie zalałem jeszcze klejem dwuskładnikowym. Teraz suszę wytłumienie z gąbki pod dywanikiem . Jak wyjąłem korek w podłodze , to się zrobiła duża kałuża na ziemi . Na razie wkładam i wymieniam stare gazety i szmaty , aby usunąć jak najwięcej płynu z gąbki . Zdaje egzamin. No i fajnie , że jest pogoda. Innym życzę owocnej pracy przy wymianie , ale bez pośpiechu.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 595
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 32
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Wcześniej nie widziałeś brudów w zbiorniczku wyrównawczym? Może się okazać, że chłodnicę główną masz w takim samym stanie z drugiej strony płukanie układu zastosowałeś przed demontażem?
-
- Fachman
- Posty: 3057
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Ja przepłukałem układ płukanką przed wymianą i dobrze się stało .Bo wyszło , to co wyszło. Jeszcze muszę się dostać do korka spustowego w chłodnicy i jeszcze raz wymienić płyn na nowy. Płyn wcześniej spuszczałem grubym przewodem, odkręcają go od głowicy i zginając w dół , poniżej poziomu chłodnicy > najszybszy sposób .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
Płukałem cztery razy, w tym dwa razy przed ostatnią zimą. Za każdym razem płyn schodził akceptowalnie czysty.
W wymienniku maź o konsystencji błota. Jak uda mi się rozciąć wymiennik dorzucę więcej zdjęć.
Z chłodzeniem silnika nie ma problemu, wentylatory włączają się zupełnie normalnie według mnie, więc chłodnicy na razie nie ruszam.
-
- Fachman
- Posty: 3057
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Wymiana nagrzewnicy
No to moja była w gorszym stanie , bo z dziurami i czymś w rodzaju piasku. Twoja wygląda na nówkę sztukę.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość