Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
- Reputacja: 0
- Imię: Ula
- Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
Na kilku, na trzech bodajże. Robiłam też 100 kilometrówki i zalewałam do pełna.
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
- Reputacja: 0
- Imię: Ula
- Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
No i spalanie bez zmian. Ciesze sie ze juz nie mam problemow z obrotami ale wzrost spalania po wymianie lambdy z 10 na 12 litrow lpg jest irytujacy. Nie wiem co jeszcze moge zrobic skoro gazownik nic nie poradzil...
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
A jaki charakter jazdy? Bardziej miejskie korki czy bardziej trasa. Bo może to teraz jest normalnie a wcześniej paliłaś gniazda zaworowe
12L dla nubiry 1,8 jak dla mnie to nie odbiega drastycznie. W jeździe miejskiej to wręcz normalne.


-
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 23 paź 2013, o 10:01
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Nubira vel Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
Mi jak spali 12l /100km to jestem zadowolony , bo w korkach i ruchu miejskim niejednokrotnie wychodzi powyżej 12
L lpg.
L lpg.
KL1NF35BJ6K260134
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
- Reputacja: 0
- Imię: Ula
- Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
Miasto nieduze wiec wiekszych korkow nie ma. Troche po miescie troche w trasie z przewaga trasy jednak. Jesli 12 to norma to stara nubira o poj. 2.0 133km robilam 10-11,5 litrow lpg....
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
- Reputacja: 1
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Daewoo Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: W-w/Dz-n
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
Mój dojazd do pracy przez Wrocław - robię ~70km tam i z powrotem, przy czym 30km jest poza miastem, reszta we Wrocławiu, to wychodzi mi 12-12,5l/100. Mam klimatronik, więc klima raczej 'działa' cały czas.
Spokojna trasa, prędkości do 110-120, ok. 10-10,5l/100.
Autostrada z butem w podłodze, potrafi przekraczać 13l/100.
Przejedź po spokojnej trasie i wtedy zweryfikuj. Prawda jest taka, że skroić mieszankę, żeby i 8l palił, to nie problem, ale skończy się to najpierw co chwilę checkami a potem remontem głowicy.
Lacetti do najoszczędniejszych nie należy, ale jak weryfikowałem kiedyś z benzyną, to spalanie jest w normie (ok. 20-max30% więcej niż w porównywalnych warunkach benzyny).
Druga rzecz, to sprawdź jak to wygląda dopiero po wymianie kolektora (bo z toku dyskusji zrozumiałem, że jeszcze nie jest wymieniony). Zgaduję teraz, ale jeśli tlen dostaje się w okolice sondy [czyli zakładam nie tylko przedmuch na zewnątrz, raczej zassanie powietrza do środka], to ta może odczytywać za ubogą mieszankę (za dużo tlenu) i komputer zwiększa wtrysk. Przeliczony czas wtrysku Pb ma wpływ na czas LPG i przez to większe zużycie. Na PB nie sprawdzałaś, czy też nie pali więcej?
Spokojna trasa, prędkości do 110-120, ok. 10-10,5l/100.
Autostrada z butem w podłodze, potrafi przekraczać 13l/100.
Przejedź po spokojnej trasie i wtedy zweryfikuj. Prawda jest taka, że skroić mieszankę, żeby i 8l palił, to nie problem, ale skończy się to najpierw co chwilę checkami a potem remontem głowicy.
Lacetti do najoszczędniejszych nie należy, ale jak weryfikowałem kiedyś z benzyną, to spalanie jest w normie (ok. 20-max30% więcej niż w porównywalnych warunkach benzyny).
Ale czy porównujesz te same warunki - przykład, czy nubira miała klimę i jechałaś z klimą i ten sam przykład podajesz dla Lacetti?veratoxic pisze:Jesli 12 to norma to stara nubira o poj. 2.0 133km robilam 10-11,5 litrow lpg....
Druga rzecz, to sprawdź jak to wygląda dopiero po wymianie kolektora (bo z toku dyskusji zrozumiałem, że jeszcze nie jest wymieniony). Zgaduję teraz, ale jeśli tlen dostaje się w okolice sondy [czyli zakładam nie tylko przedmuch na zewnątrz, raczej zassanie powietrza do środka], to ta może odczytywać za ubogą mieszankę (za dużo tlenu) i komputer zwiększa wtrysk. Przeliczony czas wtrysku Pb ma wpływ na czas LPG i przez to większe zużycie. Na PB nie sprawdzałaś, czy też nie pali więcej?
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
- Reputacja: 0
- Imię: Ula
- Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
Nubira I cdx kombi porownuje do nubiry 3 cdx kombi- te same warunki. Kolektor jeszcze nie wymieniony, trzeba czekac 6 tygodni na dostawe z potaka. Na pb nie sprawdzalam ale spodziewam sie tez wiekszego. Z klima spalanie bylo wieksze niz 10 litrow ale nie 12. Natomiast teraz niezaleznie od tego jak jezdze mam 12.
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
Po tylu latach odgrzewam kotleta. Tyle ma palić 12-13 l nawet na autostradzie z butem do 160 km/h
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Profesjonalista
- Posty: 758
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 23
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
No i tyle palą nie są to silniki jakoś ekonomiczne.
Mi 1.6 109km Lacetti na Lpg Idealnie wystrojona.
* w trasie (dojazdy do pracy 25km x2 )bez klimy
spala 8.6l jazda spokojna delikatne przyśpieszania i hamowanie silnikiem ile się da, 9-9.5 z klimą
*Trasa bez Klimy ale jednorazowe odpalenie i wyjechanie baku
predkość 80-100 8L
*Na autostradzie 140km/h 11-12
a na full gazie do 190km/h chwilami zwolnienie bo ktos zajmowal pas i znowu dążenie do 190 18l
bo przejechałem 170km a do baku wchodzi 31L
Mi 1.6 109km Lacetti na Lpg Idealnie wystrojona.
* w trasie (dojazdy do pracy 25km x2 )bez klimy
spala 8.6l jazda spokojna delikatne przyśpieszania i hamowanie silnikiem ile się da, 9-9.5 z klimą
*Trasa bez Klimy ale jednorazowe odpalenie i wyjechanie baku
predkość 80-100 8L
*Na autostradzie 140km/h 11-12
a na full gazie do 190km/h chwilami zwolnienie bo ktos zajmowal pas i znowu dążenie do 190 18l
bo przejechałem 170km a do baku wchodzi 31L
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
U mnie w 1.8 podobnie oprócz autostrady, bierze mniej. Ale auto jest ciężkie, dodaj pasażerów i bagaże i musi palić. Porównanie do lżejszej Nubiry mk1 nie na sensu, większy silnik ale buda lżejsza. Astra F kombi 1.6 101km 8v brała na autostradzie przy 160 około 10l gazu, w Nubirze 3 niewykonalne
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
A ten temat tyczy się pierwszego postu .https://moylacetti.ru/kak-proverit-dpdz/ Czyli gdzie szukać przyczyny falowania silnika .Do tego tematu , należy poszukać na tej stronce jak się demontuje silniczek elektryczny w samej przepustnicy -NIE mylić z Silnikiem Krokowym !!!!! Z tych opisów wywnioskowałem , przyczyny falowania i gaśnięcia. Na tym samym forum, należy poszukać (filmiku na you tube) jak taki silniczek się demontuje z przepustnicy . Jest to do zrobienia samemu i nie trzeba wymieniać całego podzespołu , który dużo kosztuje.
W tych silnikach 1,6 , to faktycznie te prasowane masy w wiązkach dają popalić.
Dodano po 15 minutach 54 sekundach:
To jest stronka do falujących obrotów . Wszystko podane jak na talerzu
https://moylacetti.ru/datchiki-lachetti ... henie/#i-4
W tych silnikach 1,6 , to faktycznie te prasowane masy w wiązkach dają popalić.
Dodano po 15 minutach 54 sekundach:
To jest stronka do falujących obrotów . Wszystko podane jak na talerzu

VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 12 wrz 2019, o 14:52
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Chevrolet Nubira
- Silnik: 1796, 89 kW
- LPG: Prins
- Lokalizacja: Barciany
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
I jak veratoxic z tymi obrotami? Ustało przygasanie po wymianie MAPa?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość