Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Stuka, puka, kapie, cieknie...
veratoxic
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
Reputacja: 0
Imię: Ula
Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
Silnik:
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: veratoxic » 29 paź 2015, o 16:14

Na kilku, na trzech bodajże. Robiłam też 100 kilometrówki i zalewałam do pełna.

veratoxic
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
Reputacja: 0
Imię: Ula
Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
Silnik:
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: veratoxic » 31 paź 2015, o 20:53

No i spalanie bez zmian. Ciesze sie ze juz nie mam problemow z obrotami ale wzrost spalania po wymianie lambdy z 10 na 12 litrow lpg jest irytujacy. Nie wiem co jeszcze moge zrobic skoro gazownik nic nie poradzil...

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: wszim » 31 paź 2015, o 22:27

A jaki charakter jazdy? Bardziej miejskie korki czy bardziej trasa. Bo może to teraz jest normalnie a wcześniej paliłaś gniazda zaworowe :zastanawiasie: 12L dla nubiry 1,8 jak dla mnie to nie odbiega drastycznie. W jeździe miejskiej to wręcz normalne.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

iskat1973
Stały bywalec
Posty: 228
Rejestracja: 23 paź 2013, o 10:01
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: Nubira vel Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: iskat1973 » 1 lis 2015, o 06:34

Mi jak spali 12l /100km to jestem zadowolony , bo w korkach i ruchu miejskim niejednokrotnie wychodzi powyżej 12
L lpg.
KL1NF35BJ6K260134

veratoxic
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
Reputacja: 0
Imię: Ula
Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
Silnik:
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: veratoxic » 1 lis 2015, o 09:46

Miasto nieduze wiec wiekszych korkow nie ma. Troche po miescie troche w trasie z przewaga trasy jednak. Jesli 12 to norma to stara nubira o poj. 2.0 133km robilam 10-11,5 litrow lpg....

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: GoLL@B » 1 lis 2015, o 10:20

Mój dojazd do pracy przez Wrocław - robię ~70km tam i z powrotem, przy czym 30km jest poza miastem, reszta we Wrocławiu, to wychodzi mi 12-12,5l/100. Mam klimatronik, więc klima raczej 'działa' cały czas.

Spokojna trasa, prędkości do 110-120, ok. 10-10,5l/100.

Autostrada z butem w podłodze, potrafi przekraczać 13l/100.

Przejedź po spokojnej trasie i wtedy zweryfikuj. Prawda jest taka, że skroić mieszankę, żeby i 8l palił, to nie problem, ale skończy się to najpierw co chwilę checkami a potem remontem głowicy.

Lacetti do najoszczędniejszych nie należy, ale jak weryfikowałem kiedyś z benzyną, to spalanie jest w normie (ok. 20-max30% więcej niż w porównywalnych warunkach benzyny).
veratoxic pisze:Jesli 12 to norma to stara nubira o poj. 2.0 133km robilam 10-11,5 litrow lpg....
Ale czy porównujesz te same warunki - przykład, czy nubira miała klimę i jechałaś z klimą i ten sam przykład podajesz dla Lacetti?

Druga rzecz, to sprawdź jak to wygląda dopiero po wymianie kolektora (bo z toku dyskusji zrozumiałem, że jeszcze nie jest wymieniony). Zgaduję teraz, ale jeśli tlen dostaje się w okolice sondy [czyli zakładam nie tylko przedmuch na zewnątrz, raczej zassanie powietrza do środka], to ta może odczytywać za ubogą mieszankę (za dużo tlenu) i komputer zwiększa wtrysk. Przeliczony czas wtrysku Pb ma wpływ na czas LPG i przez to większe zużycie. Na PB nie sprawdzałaś, czy też nie pali więcej?

veratoxic
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
Reputacja: 0
Imię: Ula
Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
Silnik:
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: veratoxic » 1 lis 2015, o 18:31

Nubira I cdx kombi porownuje do nubiry 3 cdx kombi- te same warunki. Kolektor jeszcze nie wymieniony, trzeba czekac 6 tygodni na dostawe z potaka. Na pb nie sprawdzalam ale spodziewam sie tez wiekszego. Z klima spalanie bylo wieksze niz 10 litrow ale nie 12. Natomiast teraz niezaleznie od tego jak jezdze mam 12.

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: krzych1b » 23 paź 2019, o 18:47

Po tylu latach odgrzewam kotleta. Tyle ma palić 12-13 l nawet na autostradzie z butem do 160 km/h
VIN >KL1NF35BJ6K335315

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 758
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 23
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: lukaslacetti » 23 paź 2019, o 22:58

No i tyle palą nie są to silniki jakoś ekonomiczne.

Mi 1.6 109km Lacetti na Lpg Idealnie wystrojona.
* w trasie (dojazdy do pracy 25km x2 )bez klimy
spala 8.6l jazda spokojna delikatne przyśpieszania i hamowanie silnikiem ile się da, 9-9.5 z klimą

*Trasa bez Klimy ale jednorazowe odpalenie i wyjechanie baku
predkość 80-100 8L

*Na autostradzie 140km/h 11-12
a na full gazie do 190km/h chwilami zwolnienie bo ktos zajmowal pas i znowu dążenie do 190 18l
bo przejechałem 170km a do baku wchodzi 31L

Awatar użytkownika
papieju
Fachman
Posty: 2040
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 68
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: papieju » 23 paź 2019, o 23:26

U mnie w 1.8 podobnie oprócz autostrady, bierze mniej. Ale auto jest ciężkie, dodaj pasażerów i bagaże i musi palić. Porównanie do lżejszej Nubiry mk1 nie na sensu, większy silnik ale buda lżejsza. Astra F kombi 1.6 101km 8v brała na autostradzie przy 160 około 10l gazu, w Nubirze 3 niewykonalne

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: krzych1b » 26 paź 2019, o 19:37

A ten temat tyczy się pierwszego postu .https://moylacetti.ru/kak-proverit-dpdz/ Czyli gdzie szukać przyczyny falowania silnika .Do tego tematu , należy poszukać na tej stronce jak się demontuje silniczek elektryczny w samej przepustnicy -NIE mylić z Silnikiem Krokowym !!!!! Z tych opisów wywnioskowałem , przyczyny falowania i gaśnięcia. Na tym samym forum, należy poszukać (filmiku na you tube) jak taki silniczek się demontuje z przepustnicy . Jest to do zrobienia samemu i nie trzeba wymieniać całego podzespołu , który dużo kosztuje.
W tych silnikach 1,6 , to faktycznie te prasowane masy w wiązkach dają popalić.

Dodano po 15 minutach 54 sekundach:
To jest stronka do falujących obrotów . Wszystko podane jak na talerzu :tak: https://moylacetti.ru/datchiki-lachetti ... henie/#i-4
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Jakarta3
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 12 wrz 2019, o 14:52
Reputacja: 0
Imię: Paweł
Samochód: Chevrolet Nubira
Silnik: 1796, 89 kW
LPG: Prins
Lokalizacja: Barciany
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: Jakarta3 » 26 sty 2021, o 10:39

I jak veratoxic z tymi obrotami? Ustało przygasanie po wymianie MAPa?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość