Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Stuka, puka, kapie, cieknie...
veratoxic
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
Reputacja: 0
Imię: Ula
Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
Silnik:
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: veratoxic » 4 paź 2015, o 16:56

Moja połowa (z uprawnieniami spawacza) mówi że żeliwo bardzo trudno się spawa, że może pękać dalej i że to skórka za wyprawkę. Pęknięcie jest między 2 a 3 tłokiem prawie do nasady i widać że było klejone. Zresztą nie wykręcaliśmy całego kolektora więc nie wiadomo jak leci dalej.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: huri_khan » 4 paź 2015, o 18:33

Żeliwo można spawać natomiast mało kto daje gwarancję na trwałość w przypadku kolektorów. Ja w Astrze też miałem pęknięty i żaden zakład nie dawał gwarancji. Kupiłem używkę.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: Sebastian » 4 paź 2015, o 21:31

Żeliwo spawa się po rozgrzaniu materiału specjalnymi elektrodami, a po spawania materiał musi powoli stygnąć (piekarnik :P ), bo będzie pękać. Materiał niewdzięczny, ale spawalny :)
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: GoLL@B » 4 paź 2015, o 21:37

Dlatego zasugerowałem jako możliwą opcję. Wszystko trzeba przekalkulować. Jeśli nie wychodzi to drogo, to spróbowałbym zaspawać (chociażby tymczasowo). Wiadomo, że jeśli koszt spawania wyjdzie jak za pół ceny nowego, to przestaje mieć to sens gdy się nie ma gwarancji na trwałość. Jeśli jednak zmieściłbym się np. w stówce, to przez pewien czas można próbować szukać używanego kolektora w rozsądniejszej cenie. Przypuszczam, że się w końcu znajdzie :)

Ja miałem tak samo... kupowałem do T18SED. Jak akurat potrzebowałem, to była jedna używana sztuka po 150zł. Nie miałem czasu, to kupiłem. Zanim przyszedł pojawiły się kolejne, nawet po 80zł. Oczywiście kwoty, w jakich tutaj oscylujemy, można nazwać rozsądnymi, inaczej jak w przypadku tego F18D3.

Jeszcze spróbowałbym poszukać, kto sprzedaje części do F18D3 i spróbował zapytać telefonicznie czy ma kolektor niewystawiony.
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... t-1-4-0907

Druga opcja, przeboleć, zapłacić za nowy i mieć względny spokój (na pewno szybsza opcja).
Pod nowy (drugi) kolektor sugerowałbym oczywiście nową uszczelkę.

veratoxic
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
Reputacja: 0
Imię: Ula
Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
Silnik:
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: veratoxic » 5 paź 2015, o 20:34

Wygląda na to że kolektor wydechowy to również bubel. Na trzy kolektory do silnika f18d3 trzy pęknięte.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: etac » 5 paź 2015, o 20:49

W X18XE w Oplu to był produkt na bieżąco sprzedawany i naprawiany.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

veratoxic
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
Reputacja: 0
Imię: Ula
Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
Silnik:
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: veratoxic » 15 paź 2015, o 20:50

Niestety używanego kolektora wydechowego nie znalazłam w dobry stanie. Pozostaje mi teraz zakup nowego ale niestety kasy brak więc musi poczekać.

Od wymiany sondy lambda minęło prawie 3 tygodnie. Auto ani razu nie zaszalało po odpaleniu ani nie zgasło, co prawda wskazówka nadal sobie pływa ale przynajmniej da się jeździć, no i mam nadzieję że poprawa nie ma nic wspólnego z niższą temperaturą na dworze. Błąd związany z Map sensorem więcej się nie pojawił, zresztą po jego wymianie nie było poprawy. Poprawa jest po wymianie sondy lambda choć nie jest jeszcze idealnie. Niestety po wymianie nie regulowałam gazu bo gazownik jest na urlopie a zauważyłam większe spalanie chyba że gaz był kiepskiej jakości....

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: huri_khan » 15 paź 2015, o 21:39

Ja bym na gazie nie jeździł po wymianie sondy do momentu, aż gazownik nie spojrzy na jej wpływ i nie wyreguluje. Chyba, że sonda nie ma żadnego wpływu ale tak chyba nie jest.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: wszim » 15 paź 2015, o 22:11

Wymiana sondy nie wymaga regulacji instalacji LPG, tym bardziej instalacji sekwencyjnej.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: konradoo » 16 paź 2015, o 17:03

Huriemu chodziło, że to przez błędy regulacji gazu mogła paść sonda... Więc huri ma rację. Dobrze wyregulować, sprawdzić czy sonda dobrze chodzi. Każdy chyba jakieś lekkie korekty ma dawane?
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: wszim » 16 paź 2015, o 22:06

Konrad nie masz racji z tego względu, że chyba nie rozumiesz jak działa automatyka regulacji składu mieszanki (w pętli sprzężenia zwrotnego w oparciu o sygnał sondy). Mieszanką steruje oryginalny benzynowy sterownik silnika. Sterownik LPG ma jedynie mnożniki czasów wtrysku (LPG w stosunku do NoPB) i ewentualne temperaturowe korekty. Efektem źle ustawionej instalacji LPG(sekwencyjnej) jest rozjazd map wtrysków NoPB i/lub najczęściej świecenie check engine z błędem sondy. Taki stan nie uszkodzi sondy chyba, że ktoś ma wyjętą żarówkę checka, lub jeździ na permanentnie zgłaszającym się błędzie mieszanki. Fakt jednak, że dla sondy paliwo jakim jest LPG jest trudniejszym bo spala się dłużej i na wydechu jest zdecydowanie cieplej. Dlatego sonda na LPG może żyć krócej (choć zależy od konstrukcji kolektora i samej sondy).
Tylko instalacje podciśnieniowe I, II i III generacji miały swoją autonomiczną regulację składu i tam taka sytuacja była bardziej możliwa, bo ECM był oszukiwany emulatorem sondy.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

wieczor
Stały bywalec
Posty: 261
Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: nubira 1.8 121km f18
Silnik:
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: wieczor » 16 paź 2015, o 23:23

wszim pisze:Konrad nie masz racji z tego względu, że chyba nie rozumiesz jak działa automatyka regulacji składu mieszanki (w pętli sprzężenia zwrotnego w oparciu o sygnał sondy). Mieszanką steruje oryginalny benzynowy sterownik silnika. Sterownik LPG ma jedynie mnożniki czasów wtrysku (LPG w stosunku do NoPB) i ewentualne temperaturowe korekty. Efektem źle ustawionej instalacji LPG(sekwencyjnej) jest rozjazd map wtrysków NoPB i/lub najczęściej świecenie check engine z błędem sondy. Taki stan nie uszkodzi sondy chyba, że ktoś ma wyjętą żarówkę checka, lub jeździ na permanentnie zgłaszającym się błędzie mieszanki. Fakt jednak, że dla sondy paliwo jakim jest LPG jest trudniejszym bo spala się dłużej i na wydechu jest zdecydowanie cieplej. Dlatego sonda na LPG może żyć krócej (choć zależy od konstrukcji kolektora i samej sondy).
Tylko instalacje podciśnieniowe I, II i III generacji miały swoją autonomiczną regulację składu i tam taka sytuacja była bardziej możliwa, bo ECM był oszukiwany emulatorem sondy.
co nie zmienia faktu, ze problem z obrotami dalej wystepuje... ( permanentnie, pętla sprzężenia zwrotnego, ble ble ble ), tez nie mam na to pomyslu niestety i jezdze z tym problemem. W sumie nigdzie nie znalazlem odpowiedzi co to moze byc, (czujniki, sensory, zawory, uszczelki, kolektroy) wymienione i dalej to samo :shock: czas chyba uderzyc do ksiedza, zeby poswiecil :P

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: konradoo » 16 paź 2015, o 23:55

Pośmigaj na zbyt bogatej mieszance i sprawdź sonde :tak: do tego zmierzałem. Ale to już całkiem off.
Przepustnica próba podmiany, ustawienia komputerem-adaptacja. Podciśnienia wężyki strzelne i na swoich miejscach?A kolektor ssący działa prawidłowo??Ty już tam masz chyba klapki?czy po zmianie na pewno dobrze zaadptowane,o ile trzeba. Cewka raczej za to nie odpowiada,egr w porządku??
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: wszim » 17 paź 2015, o 00:35

konradoo pisze:Pośmigaj na zbyt bogatej mieszance i sprawdź sonde :tak: do tego zmierzałem.
Przy sprawnej sondzie jak chcesz dokonać jazdy na bogatej mieszance?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

veratoxic
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
Reputacja: 0
Imię: Ula
Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
Silnik:
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: veratoxic » 17 paź 2015, o 08:27

Problemy z pracą auta po odpaleniu i sporadycznie podczas jazd pojawiły się jeszcze przed założeniem gaz więc walnięta sonda lambda to nie wina lpg. Odpukać 3 tygodnie i te problemy sie nie pojawiają.

Rozumiem że kolega Wieczor to kolejny użytkownik mający problemy z falowaniem....u mnie najgorsze udało się usunąć tylko teraz trzeba dopracować a opcji jeszcze kilka mam- wymiana pękniętego kolektora wydechowego, klapki w ssącym też slychać ale bedzie od opla, zaworek pcv też już doszedł....święcenia zostawię na koniec :D .

W końcu mogę sie pocieszyć z jazdy choć jeszcze czasem rzucam okiem na obrotomierz...

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: konradoo » 17 paź 2015, o 09:21

JAk jest emulator sondy,to zdarza się, że nawet nie pokażę błędów, a mieszanka jest zbyt bogata. W takowy sposób sonda pada, jakby się zalepia. NIe raz już taki przypadek miałem.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: wszim » 17 paź 2015, o 16:22

Konradku, aniołku mój drogi, handlowcu najlepszy ty mój :przytul: . Ja o tym napisałem. Ale ale..... nie wiem dlaczego przyjąłem za dogmat :? , że Ulka ma instalkę sekwencyjną? Gdzies o tym napisała :zastanawiasie: Ula jaką masz instalację LPG? Bo generacja ma znaczenie.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

wieczor
Stały bywalec
Posty: 261
Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: nubira 1.8 121km f18
Silnik:
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: wieczor » 17 paź 2015, o 19:27

veratoxic pisze:Problemy z pracą auta po odpaleniu i sporadycznie podczas jazd pojawiły się jeszcze przed założeniem gaz więc walnięta sonda lambda to nie wina lpg. Odpukać 3 tygodnie i te problemy sie nie pojawiają.

Rozumiem że kolega Wieczor to kolejny użytkownik mający problemy z falowaniem....u mnie najgorsze udało się usunąć tylko teraz trzeba dopracować a opcji jeszcze kilka mam- wymiana pękniętego kolektora wydechowego, klapki w ssącym też slychać ale bedzie od opla, zaworek pcv też już doszedł....święcenia zostawię na koniec :D .

W końcu mogę sie pocieszyć z jazdy choć jeszcze czasem rzucam okiem na obrotomierz...

mam dokladnie to samo z ta roznica, ze u mnie w ciagu dwoch lat tylko dwa razy wyswietlilo checka (0106 - czyli nieprawidlowy odczyt map sensora), z reszta kolektor wydechowy tez juz mialem pekniety ale fuksem kupilem uzywany za 380 kolektor z katalizatorem i sonda (wtedy nowy kosztowal 600).

veratoxic
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
Reputacja: 0
Imię: Ula
Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
Silnik:
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: veratoxic » 18 paź 2015, o 17:13

Wojciechu nowo założona BRC, dobrze założyłeś...

Po wymianie zaworka PCV (numerki się powielają) na zimnym silniku mam wrażenie że jest nawet minimalnie gorzej, jak jest ciepły b/z.

veratoxic
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
Reputacja: 0
Imię: Ula
Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
Silnik:
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: veratoxic » 27 paź 2015, o 19:23

Po wymianie sondy lambda spalanie wzrosło z 10 do 12 litrów lpg. Wczoraj byłam u gazownika i niby wymiana nie powinna mieć wpływu ale coś tam popatrzył, pozmieniał i teraz autko trochę inaczej idzie czyli może jednak ma....spalanie wyjdzie w praniu.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: wszim » 27 paź 2015, o 21:24

Tak sobie pozmieniał na postoju, czy zaczytywał mapy w trasie? Czy aby nie efekt placebo?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

veratoxic
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
Reputacja: 0
Imię: Ula
Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
Silnik:
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: veratoxic » 27 paź 2015, o 22:01

Na postoju. Czy placebo nie wiem ale spalanie będzie najlepszym wymiernikiem, okaże się niedługo.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: wszim » 27 paź 2015, o 22:33

Na postoju to raczej poczarował cię bo hamowni sądzę nie posiada.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

veratoxic
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
Reputacja: 0
Imię: Ula
Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
Silnik:
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: veratoxic » 28 paź 2015, o 17:34

"Kłamstwo ma krótkie nogi", się okaże jak przejadę zbiornik.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106

Post autor: wszim » 28 paź 2015, o 20:43

To podwyższone spalanie to na kilu bakach wyszło czy jednorazowo?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość