Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
- Reputacja: 0
- Imię: Ula
- Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
Moja połowa (z uprawnieniami spawacza) mówi że żeliwo bardzo trudno się spawa, że może pękać dalej i że to skórka za wyprawkę. Pęknięcie jest między 2 a 3 tłokiem prawie do nasady i widać że było klejone. Zresztą nie wykręcaliśmy całego kolektora więc nie wiadomo jak leci dalej.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
Żeliwo można spawać natomiast mało kto daje gwarancję na trwałość w przypadku kolektorów. Ja w Astrze też miałem pęknięty i żaden zakład nie dawał gwarancji. Kupiłem używkę.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
Żeliwo spawa się po rozgrzaniu materiału specjalnymi elektrodami, a po spawania materiał musi powoli stygnąć (piekarnik
), bo będzie pękać. Materiał niewdzięczny, ale spawalny 


Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
- Reputacja: 1
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Daewoo Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: W-w/Dz-n
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
Dlatego zasugerowałem jako możliwą opcję. Wszystko trzeba przekalkulować. Jeśli nie wychodzi to drogo, to spróbowałbym zaspawać (chociażby tymczasowo). Wiadomo, że jeśli koszt spawania wyjdzie jak za pół ceny nowego, to przestaje mieć to sens gdy się nie ma gwarancji na trwałość. Jeśli jednak zmieściłbym się np. w stówce, to przez pewien czas można próbować szukać używanego kolektora w rozsądniejszej cenie. Przypuszczam, że się w końcu znajdzie
Ja miałem tak samo... kupowałem do T18SED. Jak akurat potrzebowałem, to była jedna używana sztuka po 150zł. Nie miałem czasu, to kupiłem. Zanim przyszedł pojawiły się kolejne, nawet po 80zł. Oczywiście kwoty, w jakich tutaj oscylujemy, można nazwać rozsądnymi, inaczej jak w przypadku tego F18D3.
Jeszcze spróbowałbym poszukać, kto sprzedaje części do F18D3 i spróbował zapytać telefonicznie czy ma kolektor niewystawiony.
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... t-1-4-0907
Druga opcja, przeboleć, zapłacić za nowy i mieć względny spokój (na pewno szybsza opcja).
Pod nowy (drugi) kolektor sugerowałbym oczywiście nową uszczelkę.

Ja miałem tak samo... kupowałem do T18SED. Jak akurat potrzebowałem, to była jedna używana sztuka po 150zł. Nie miałem czasu, to kupiłem. Zanim przyszedł pojawiły się kolejne, nawet po 80zł. Oczywiście kwoty, w jakich tutaj oscylujemy, można nazwać rozsądnymi, inaczej jak w przypadku tego F18D3.
Jeszcze spróbowałbym poszukać, kto sprzedaje części do F18D3 i spróbował zapytać telefonicznie czy ma kolektor niewystawiony.
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... t-1-4-0907
Druga opcja, przeboleć, zapłacić za nowy i mieć względny spokój (na pewno szybsza opcja).
Pod nowy (drugi) kolektor sugerowałbym oczywiście nową uszczelkę.
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
- Reputacja: 0
- Imię: Ula
- Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
Wygląda na to że kolektor wydechowy to również bubel. Na trzy kolektory do silnika f18d3 trzy pęknięte.
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
W X18XE w Oplu to był produkt na bieżąco sprzedawany i naprawiany.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
- Reputacja: 0
- Imię: Ula
- Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
Niestety używanego kolektora wydechowego nie znalazłam w dobry stanie. Pozostaje mi teraz zakup nowego ale niestety kasy brak więc musi poczekać.
Od wymiany sondy lambda minęło prawie 3 tygodnie. Auto ani razu nie zaszalało po odpaleniu ani nie zgasło, co prawda wskazówka nadal sobie pływa ale przynajmniej da się jeździć, no i mam nadzieję że poprawa nie ma nic wspólnego z niższą temperaturą na dworze. Błąd związany z Map sensorem więcej się nie pojawił, zresztą po jego wymianie nie było poprawy. Poprawa jest po wymianie sondy lambda choć nie jest jeszcze idealnie. Niestety po wymianie nie regulowałam gazu bo gazownik jest na urlopie a zauważyłam większe spalanie chyba że gaz był kiepskiej jakości....
Od wymiany sondy lambda minęło prawie 3 tygodnie. Auto ani razu nie zaszalało po odpaleniu ani nie zgasło, co prawda wskazówka nadal sobie pływa ale przynajmniej da się jeździć, no i mam nadzieję że poprawa nie ma nic wspólnego z niższą temperaturą na dworze. Błąd związany z Map sensorem więcej się nie pojawił, zresztą po jego wymianie nie było poprawy. Poprawa jest po wymianie sondy lambda choć nie jest jeszcze idealnie. Niestety po wymianie nie regulowałam gazu bo gazownik jest na urlopie a zauważyłam większe spalanie chyba że gaz był kiepskiej jakości....
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
Ja bym na gazie nie jeździł po wymianie sondy do momentu, aż gazownik nie spojrzy na jej wpływ i nie wyreguluje. Chyba, że sonda nie ma żadnego wpływu ale tak chyba nie jest.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
Wymiana sondy nie wymaga regulacji instalacji LPG, tym bardziej instalacji sekwencyjnej.

- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
Huriemu chodziło, że to przez błędy regulacji gazu mogła paść sonda... Więc huri ma rację. Dobrze wyregulować, sprawdzić czy sonda dobrze chodzi. Każdy chyba jakieś lekkie korekty ma dawane?
O partsy pisz PW.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
Konrad nie masz racji z tego względu, że chyba nie rozumiesz jak działa automatyka regulacji składu mieszanki (w pętli sprzężenia zwrotnego w oparciu o sygnał sondy). Mieszanką steruje oryginalny benzynowy sterownik silnika. Sterownik LPG ma jedynie mnożniki czasów wtrysku (LPG w stosunku do NoPB) i ewentualne temperaturowe korekty. Efektem źle ustawionej instalacji LPG(sekwencyjnej) jest rozjazd map wtrysków NoPB i/lub najczęściej świecenie check engine z błędem sondy. Taki stan nie uszkodzi sondy chyba, że ktoś ma wyjętą żarówkę checka, lub jeździ na permanentnie zgłaszającym się błędzie mieszanki. Fakt jednak, że dla sondy paliwo jakim jest LPG jest trudniejszym bo spala się dłużej i na wydechu jest zdecydowanie cieplej. Dlatego sonda na LPG może żyć krócej (choć zależy od konstrukcji kolektora i samej sondy).
Tylko instalacje podciśnieniowe I, II i III generacji miały swoją autonomiczną regulację składu i tam taka sytuacja była bardziej możliwa, bo ECM był oszukiwany emulatorem sondy.
Tylko instalacje podciśnieniowe I, II i III generacji miały swoją autonomiczną regulację składu i tam taka sytuacja była bardziej możliwa, bo ECM był oszukiwany emulatorem sondy.

-
- Stały bywalec
- Posty: 261
- Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: nubira 1.8 121km f18
- Silnik:
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
co nie zmienia faktu, ze problem z obrotami dalej wystepuje... ( permanentnie, pętla sprzężenia zwrotnego, ble ble ble ), tez nie mam na to pomyslu niestety i jezdze z tym problemem. W sumie nigdzie nie znalazlem odpowiedzi co to moze byc, (czujniki, sensory, zawory, uszczelki, kolektroy) wymienione i dalej to samowszim pisze:Konrad nie masz racji z tego względu, że chyba nie rozumiesz jak działa automatyka regulacji składu mieszanki (w pętli sprzężenia zwrotnego w oparciu o sygnał sondy). Mieszanką steruje oryginalny benzynowy sterownik silnika. Sterownik LPG ma jedynie mnożniki czasów wtrysku (LPG w stosunku do NoPB) i ewentualne temperaturowe korekty. Efektem źle ustawionej instalacji LPG(sekwencyjnej) jest rozjazd map wtrysków NoPB i/lub najczęściej świecenie check engine z błędem sondy. Taki stan nie uszkodzi sondy chyba, że ktoś ma wyjętą żarówkę checka, lub jeździ na permanentnie zgłaszającym się błędzie mieszanki. Fakt jednak, że dla sondy paliwo jakim jest LPG jest trudniejszym bo spala się dłużej i na wydechu jest zdecydowanie cieplej. Dlatego sonda na LPG może żyć krócej (choć zależy od konstrukcji kolektora i samej sondy).
Tylko instalacje podciśnieniowe I, II i III generacji miały swoją autonomiczną regulację składu i tam taka sytuacja była bardziej możliwa, bo ECM był oszukiwany emulatorem sondy.


- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
Pośmigaj na zbyt bogatej mieszance i sprawdź sonde
do tego zmierzałem. Ale to już całkiem off.
Przepustnica próba podmiany, ustawienia komputerem-adaptacja. Podciśnienia wężyki strzelne i na swoich miejscach?A kolektor ssący działa prawidłowo??Ty już tam masz chyba klapki?czy po zmianie na pewno dobrze zaadptowane,o ile trzeba. Cewka raczej za to nie odpowiada,egr w porządku??

Przepustnica próba podmiany, ustawienia komputerem-adaptacja. Podciśnienia wężyki strzelne i na swoich miejscach?A kolektor ssący działa prawidłowo??Ty już tam masz chyba klapki?czy po zmianie na pewno dobrze zaadptowane,o ile trzeba. Cewka raczej za to nie odpowiada,egr w porządku??
O partsy pisz PW.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
Przy sprawnej sondzie jak chcesz dokonać jazdy na bogatej mieszance?konradoo pisze:Pośmigaj na zbyt bogatej mieszance i sprawdź sondedo tego zmierzałem.

-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
- Reputacja: 0
- Imię: Ula
- Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
Problemy z pracą auta po odpaleniu i sporadycznie podczas jazd pojawiły się jeszcze przed założeniem gaz więc walnięta sonda lambda to nie wina lpg. Odpukać 3 tygodnie i te problemy sie nie pojawiają.
Rozumiem że kolega Wieczor to kolejny użytkownik mający problemy z falowaniem....u mnie najgorsze udało się usunąć tylko teraz trzeba dopracować a opcji jeszcze kilka mam- wymiana pękniętego kolektora wydechowego, klapki w ssącym też slychać ale bedzie od opla, zaworek pcv też już doszedł....święcenia zostawię na koniec
.
W końcu mogę sie pocieszyć z jazdy choć jeszcze czasem rzucam okiem na obrotomierz...
Rozumiem że kolega Wieczor to kolejny użytkownik mający problemy z falowaniem....u mnie najgorsze udało się usunąć tylko teraz trzeba dopracować a opcji jeszcze kilka mam- wymiana pękniętego kolektora wydechowego, klapki w ssącym też slychać ale bedzie od opla, zaworek pcv też już doszedł....święcenia zostawię na koniec

W końcu mogę sie pocieszyć z jazdy choć jeszcze czasem rzucam okiem na obrotomierz...
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
JAk jest emulator sondy,to zdarza się, że nawet nie pokażę błędów, a mieszanka jest zbyt bogata. W takowy sposób sonda pada, jakby się zalepia. NIe raz już taki przypadek miałem.
O partsy pisz PW.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
Konradku, aniołku mój drogi, handlowcu najlepszy ty mój
. Ja o tym napisałem. Ale ale..... nie wiem dlaczego przyjąłem za dogmat
, że Ulka ma instalkę sekwencyjną? Gdzies o tym napisała
Ula jaką masz instalację LPG? Bo generacja ma znaczenie.




-
- Stały bywalec
- Posty: 261
- Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: nubira 1.8 121km f18
- Silnik:
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
veratoxic pisze:Problemy z pracą auta po odpaleniu i sporadycznie podczas jazd pojawiły się jeszcze przed założeniem gaz więc walnięta sonda lambda to nie wina lpg. Odpukać 3 tygodnie i te problemy sie nie pojawiają.
Rozumiem że kolega Wieczor to kolejny użytkownik mający problemy z falowaniem....u mnie najgorsze udało się usunąć tylko teraz trzeba dopracować a opcji jeszcze kilka mam- wymiana pękniętego kolektora wydechowego, klapki w ssącym też slychać ale bedzie od opla, zaworek pcv też już doszedł....święcenia zostawię na koniec.
W końcu mogę sie pocieszyć z jazdy choć jeszcze czasem rzucam okiem na obrotomierz...
mam dokladnie to samo z ta roznica, ze u mnie w ciagu dwoch lat tylko dwa razy wyswietlilo checka (0106 - czyli nieprawidlowy odczyt map sensora), z reszta kolektor wydechowy tez juz mialem pekniety ale fuksem kupilem uzywany za 380 kolektor z katalizatorem i sonda (wtedy nowy kosztowal 600).
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
- Reputacja: 0
- Imię: Ula
- Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
Wojciechu nowo założona BRC, dobrze założyłeś...
Po wymianie zaworka PCV (numerki się powielają) na zimnym silniku mam wrażenie że jest nawet minimalnie gorzej, jak jest ciepły b/z.
Po wymianie zaworka PCV (numerki się powielają) na zimnym silniku mam wrażenie że jest nawet minimalnie gorzej, jak jest ciepły b/z.
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
- Reputacja: 0
- Imię: Ula
- Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
Po wymianie sondy lambda spalanie wzrosło z 10 do 12 litrów lpg. Wczoraj byłam u gazownika i niby wymiana nie powinna mieć wpływu ale coś tam popatrzył, pozmieniał i teraz autko trochę inaczej idzie czyli może jednak ma....spalanie wyjdzie w praniu.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
Tak sobie pozmieniał na postoju, czy zaczytywał mapy w trasie? Czy aby nie efekt placebo?

-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
- Reputacja: 0
- Imię: Ula
- Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
Na postoju. Czy placebo nie wiem ale spalanie będzie najlepszym wymiernikiem, okaże się niedługo.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
Na postoju to raczej poczarował cię bo hamowni sądzę nie posiada.

-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
- Reputacja: 0
- Imię: Ula
- Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
"Kłamstwo ma krótkie nogi", się okaże jak przejadę zbiornik.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Falujące obroty, czasem brak reakcji na gaz, błąd P0106
To podwyższone spalanie to na kilu bakach wyszło czy jednorazowo?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość