Remont silnika

Stuka, puka, kapie, cieknie...
krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 18 paź 2022, o 20:32

Rozebrałem dolot na części pierwsze i oczom moim pokazał się taki widok , że szok :shock:
Tyle zostało z panewek ( nic dziwnego , że klekotał jak gruźlik) i chyba jeżdżę dieslem , a nie na lpg :D
I co z tym fantem zrobić . Zaślepić te klapki ? Chyba , że ktoś już robił rzeźbę-przeszczep od jakiegoś Opla :zastanawiasie:
Załączniki
panewki.jpg
kolektor.jpg
Ostatnio zmieniony 18 paź 2022, o 20:37 przez krzych1b, łącznie zmieniany 2 razy.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: etac » 18 paź 2022, o 20:36

wszystkie zawory do wymiany, pewnie prowadnice też pęknięte, więc do rozwiercenia i wymiany.
Jak dostała tak głowica, to dół też trzeba sprawdzić.
Według mnie będzie drogo.

Dodano po 5 minutach 56 sekundach:
Wiem, że darzysz auto sentymentem, ale widzę ze z 1.8 idzie kupić lacetti za 4000-5000 zł, czyli prawie tyle ile wyjdzie naprawa tego auta co masz. Zastanów się czy brnąć dalej w ten remont.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
papieju
Fachman
Posty: 2040
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 68
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: papieju » 18 paź 2022, o 20:52

Za 4-5 będzie to szrot z blacharka do roboty a tu ma to już ogarnięte. W sumie to nie wiadomo co robić

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: etac » 18 paź 2022, o 21:24

ale może silnik będzie sprawny.

Tu jak nic 2.000 zł pójdzie i to lekko. Tyle że go sami tu poskładamy, więc za robotę będzie mniej, ale czy to nadal warto?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 18 paź 2022, o 21:32

Ja obliczałem wcześniej , że wyjdzie ok. 2200zł . Tylko muszę jeszcze kogoś znaleźć z upustem do części .
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: etac » 18 paź 2022, o 21:40

no to się nie myliłem, więc chyba taniej będzie poszukać dawcy.

Może coś z importu? https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 25&ref=srp
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 18 paź 2022, o 21:43

2700-3000zł kpl. silnik
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: etac » 19 paź 2022, o 21:57

https://m.olx.pl/d/oferta/chevrolet-lac ... ro_listing

I coś z tych obu pohandlować częściami.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
papieju
Fachman
Posty: 2040
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 68
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: papieju » 19 paź 2022, o 22:07

etac pisze:
19 paź 2022, o 21:57
https://m.olx.pl/d/oferta/chevrolet-lac ... ro_listing

I coś z tych obu pohandlować częściami.
Przecież to chrupek. I silnik T18SED więc go nie podmieni

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 758
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 23
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: lukaslacetti » 20 paź 2022, o 08:58

Moje zdanie jest takie jezeli dlugo jezdziles i byles pewny co do silnika i jego stanu to remontuje aktualny
Kupisz nowy słupek i zaczną sie problemy lub nie ale nie jestes pewny czy ten kupiony nie byl tez dopiero co walniety przez rozrzad i ktos sprzedaje jako tako zregenerowany bo ze Ździchem w wolny wieczór przy piwku mieli zapas zaworów i na stole splanowali głowice.
A juz wogóle kupowanie calego silnika z osprzętem.
Znam przypadek co prawie zatarł sie swieżo wstawiony silnik bo termostat nie puscił na chlodnice,
A pózniej okazało sie że mial przedmuchy spore odmą.

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 20 paź 2022, o 20:37

Dlatego chcę wyremontować swój . Wczoraj zalałem ropą tłoki i przez godzinę nic nie ubyło . Teraz byłem w garażu i : w pierwszym cylindrze ropa stoi , w drugim zeszła całkowicie , w trzecim ubyło 3/4- i w czwartym jeszcze jest , ale jakby mniej. Jutro kupię naftę , ustawię tłoki na górze i jeszcze raz zaleję.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: etac » 20 paź 2022, o 21:09

no to 2 jest kaput
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 20 paź 2022, o 21:45

Co to oznacza?
VIN >KL1NF35BJ6K335315

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Remont silnika

Post autor: kochar » 20 paź 2022, o 21:50

Jak wytrzymał więcej jak godzinę to chyba jest ok, gorzej jest z tym co ropy nie ubyło. Cylinder nie może być szczelny w 100% bo są zamki na pierścieniach i na zimnym zamek musi mieć szczelinę. :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 20 paź 2022, o 21:53

To w jakim położeniu teraz ustawić tłoki do ponownego zalania , ale tym razem naftą? I jak dugo trzeba czekać , aż nafta spłynie do miski?
VIN >KL1NF35BJ6K335315

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Remont silnika

Post autor: kochar » 20 paź 2022, o 23:25

Ustaw tak aby były równo.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

BeKa
Stały bywalec
Posty: 225
Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
Reputacja: 30
Imię: Bartosz
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0 L88
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: BeKa » 21 paź 2022, o 02:54

zrób zdjęcia jak wygląda gładź cylindra.
ustaw tłoki równo wlej taka sama ilość nafty np 150 ml i sprawdzaj co 1-2 godziny jak możesz i będziesz wiedział.
tak czy siak masz motor rozebrany poświecisz jeszcze godzinki i tłoki na wierzchu będą.
zawory masz mocno odbite na tłokach możliwe ze nr 2 i 3 były pierwsze co oberwały i zakleszczyło pierścienie.
po wyjęciu sprawdza płaszczyznę bloku, owalizacje cylindrów średnicówką (80,495 ~ 80,505), tak samo wymiary tłoków(śr.80,465 ~ 80,475 owalność 0,0065).
jak nie chcesz tego robić co wyżej ro wyjmij tłoki zdejmij pierścienie wyczyść rowki pierścieni załóż te same pierścienie ( nie pomyl ich) i sprawdź luzy na zamkach (pierwszy 0,2 ~ 0,35 drugi 0,4 ~ 0,6)

głowica cała do roboty 16 zaworów prowadnic i popychaczy(nie warto oszczędzać)

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 21 paź 2022, o 21:40

I tak miałem honować , bo nie chc mi się wierzyć , że dół jest ok.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: etac » 21 paź 2022, o 22:06

pamiętaj że części do tego silnika są mało dostępnej
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 22 paź 2022, o 22:02

Cylindry wyglądają jak fabryczne , są matowe i widać jakby przed chwilą ktoś je przejechał honownicą.Jeżeli ktoś z was widział fabryczny cylinder , to się orientuje o czym piszę. Po przestawieniu tłoków w nowe położenie , w trzech tłokach ropa stoi jak drut( nie kupiłem nafty ),natomiast z czwartego, wolno , ale schodzi. Mój czas odniesienia , to rozebranie 16-tu szklanek na części pierwsze i je zresetowanie. Czyli kilka godzin. W każdym bądź razie , cylindry się nie świecą , co by wskazywało na ich zużycie.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
papieju
Fachman
Posty: 2040
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 68
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: papieju » 22 paź 2022, o 22:31

Ja bym tłoki wyjął, dał nominalne nowe pierścionki po pomiarach cylindrów czy na pewno są ok bo na oko to chłop w szpitalu umarł i złożył na nowych panewkach nominalnych. Tak kiedyś reanimowałem z powodzeniem Astrę i jeździła bez poboru oleju.

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 22 paź 2022, o 23:04

Tyle dałeś za pierścienie?https://allegro.pl/oferta/zestaw-piersc ... 0463552632
To ile jeszcze będą kosztować panewki?
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
papieju
Fachman
Posty: 2040
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 68
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: papieju » 22 paź 2022, o 23:49

Udało się kupić od kogoś kto miał robić remont ale nie zrobił a tak to Geotze kosztowały wtedy coś koło 400zł za komplet w sklepach, ja dałem połowę. Chcesz pojeździć to niestety, trzeba bulić albo oszczędzać co wyjdzie bokiem prędzej czy później. 1.5 roku temu reanimowałem Punto po uszkodzeniu upg a wyszło przy okazji kilka rzeczy w tym sprzęgło i pykło ponad 2k tylko dlatego że robił kolega po godzinach i ma rabaty w sklepie, bo tak to spokojnie ponad trójkę by wyszło. Ale za to auto jest pewne i robi tysiące km

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 22 paź 2022, o 23:52

Dlatego szukam kogoś , kto ma dość duże upusty . Panewki tańsze jak pierścienie.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: etac » 23 paź 2022, o 10:14

pisz do konradoo, może jeszcze odpisze.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość