F16D3 Turbo - próba uturbienia woła roboczego.

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Awatar użytkownika
small3r
Świeżak
Posty: 32
Rejestracja: 23 lut 2024, o 19:19
Reputacja: 1
Imię: Jacek
Samochód: Nubira
Silnik: 1.6
LPG: tak
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Re: F16D3 Turbo - próba uturbienia woła roboczego.

Post autor: small3r » 17 maja 2025, o 08:02

Ślimak poskładany :)
IMG_20250516_110317.jpg

Gasket/port matching zrobiony bo była katastrofa, spaliny uderzałyby w jakieś 6-7mm materiału.
IMG_20250516_110331.jpg
IMG_20250516_111456.jpg
No to pozostało "kłaść" na wóz :papa: :papa:

Awatar użytkownika
small3r
Świeżak
Posty: 32
Rejestracja: 23 lut 2024, o 19:19
Reputacja: 1
Imię: Jacek
Samochód: Nubira
Silnik: 1.6
LPG: tak
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Re: F16D3 Turbo - próba uturbienia woła roboczego.

Post autor: small3r » 17 maja 2025, o 20:04

Baza kolektora pospawana, teraz wypozycjonować turbo i dospawać resztę. Typowy "log manifold", ale starałem się najluźniej jak się dało, czyli jest na rurach 48mm. Zbudowanie całego kolektora będzie kosztowało koło 160zł, także bardzo budżetowo, jak na ten pomysł przystało.
IMG_20250517_164553.jpg
Wykopałem ze śmieci też graty od 1.8T, wtryski 380ccm i zawór DV, który będzie działał jako BOV i puszczał boost po puszczeniu gazu w atmosferę po prostu.
IMG_20250517_172724.jpg
Pozdrawiam śledzących :witam: :witam:

Awatar użytkownika
small3r
Świeżak
Posty: 32
Rejestracja: 23 lut 2024, o 19:19
Reputacja: 1
Imię: Jacek
Samochód: Nubira
Silnik: 1.6
LPG: tak
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Re: F16D3 Turbo - próba uturbienia woła roboczego.

Post autor: small3r » 19 maja 2025, o 20:18

Próba przerobienia softu - EGR off, Lambda za katem off, Immo off na przyszłość :) :)
IMG_20250519_182903.jpg
IMG_20250519_182216.jpg
Okazało się, że to ani Sirius D42 ani D4, tylko hydra Siemensa Kemsco 4R, zbieżne z Siriusem 32 z Renault.

Czekam za flanszą pod turbo i wieszam świnkę :witam: :witam:
flansza m57.jpg

Awatar użytkownika
small3r
Świeżak
Posty: 32
Rejestracja: 23 lut 2024, o 19:19
Reputacja: 1
Imię: Jacek
Samochód: Nubira
Silnik: 1.6
LPG: tak
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Re: F16D3 Turbo - próba uturbienia woła roboczego.

Post autor: small3r » 26 maja 2025, o 20:42

IMG_20250526_171144.jpg
IMG_20250526_171855.jpg
IMG_20250526_195839.jpg
Odprężone, szklanki INA 16 sztuk, nowy rozrząd INA, jutro miska w doł i montujemy :Y

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: F16D3 Turbo - próba uturbienia woła roboczego.

Post autor: bubu1769 » 26 maja 2025, o 20:48

Robiłeś kanapkę, uszczelkę na drugi szlif, czy po prostu dałeś dwie uszczelki?

Awatar użytkownika
small3r
Świeżak
Posty: 32
Rejestracja: 23 lut 2024, o 19:19
Reputacja: 1
Imię: Jacek
Samochód: Nubira
Silnik: 1.6
LPG: tak
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Re: F16D3 Turbo - próba uturbienia woła roboczego.

Post autor: small3r » 28 maja 2025, o 20:46

Dwie uszczele, tu jest budżetowo jak się da :)
IMG_20250528_155504 (Średni).jpg
IMG_20250528_155530 (Średni).jpg
IMG_20250528_163256 (Średni).jpg

Siedzi kanapka na filtrze oleju, od razu wrzucę coś do sprawdzania temperatury i ciśnienia oleju na żywo. Kolejny mit rozwiany. F16D3 NIE MA NATRYSKU NA DENKO TŁOKA. Niby gdzieś było info że te pierwsze 2004-2005r. miały, mój jest 2004 i nic tam nie ma.
Końcówka hydrauliczna, bo ma możliwość regulowania, a nie chciałem spawać stopu aluminium które przy cięciu flexem krzesa lekkie iskry... z doświadczenia wiem, że byłoby bardzo średnio.

BeKa
Stały bywalec
Posty: 225
Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
Reputacja: 30
Imię: Bartosz
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0 L88
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: F16D3 Turbo - próba uturbienia woła roboczego.

Post autor: BeKa » 29 maja 2025, o 20:54

budżetowo ? przekładka 1.5mm do a16dms kosztuje 100zł .. żaden a16/a15/f16 nie ma natrysku i nigdy nie miał

Awatar użytkownika
small3r
Świeżak
Posty: 32
Rejestracja: 23 lut 2024, o 19:19
Reputacja: 1
Imię: Jacek
Samochód: Nubira
Silnik: 1.6
LPG: tak
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Re: F16D3 Turbo - próba uturbienia woła roboczego.

Post autor: small3r » 6 cze 2025, o 05:19

BeKa pisze:
29 maja 2025, o 20:54
budżetowo ? przekładka 1.5mm do a16dms kosztuje 100zł .. żaden a16/a15/f16 nie ma natrysku i nigdy nie miał
To jak gdzieś znajdę to info to dam znaka. To na jakimś innym forum było.
IMG_20250606_051506.jpg
Wszystko przymierzone, czekam na ECU mastera. Na razie jeszcze NA na seryjnym kolektorze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości