Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Stuka, puka, kapie, cieknie...
krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: krzych1b » 10 wrz 2024, o 18:36

papieju , to by było widać olej . Już raz tak miałem w Niemczech , jak mi się rozszczelniła sprężarka.
Czy może mi ktoś z was pokazać normalnie palcem , gdzie jest ten zawór ? Bo pod podszybiem , dostrzegłem taki spory kapelusz , to raz . A na przewodzie wysokiego ciśnienia , jest jakaś wtyczka - to , tu on się znajduje?
Co się tyczy wycieku , to przy wentylu niskiego ciśnienia ( czarna nakrętka), jest tłusto od oleju . Tego wentyla sprawdziłem na tzw. ślinę i bańka pękła , natomiast już w garażu , popsikałem pianą i nic nie było widać aby szły jakieś bulki :? . Zdemontowałem filtr i słychać na postoju szum po załączeniu klimy. To jest normalny objaw ? I jak macałem rurki pod maską przy grodzi , to jedna była w miarę zimna ,a druga taka sobie . Wentylatory pracowały normalnie. No i jeszcze jedna rzecz , jadąc autem , po załączeniu klimy , słyszałem dlikatny pisk . :zastanawiasie:
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: bubu1769 » 10 wrz 2024, o 20:14

W środku kabiny w tym miejscu
448822898_978539654281806_1428806045621482533_n.jpg
W zależności od wersji tutaj
2759981.jpg
albo tutaj
774eb4b347e2864a275739e621f4.jpg
To na przewodzie wysokiego ciśnienia to czujnik ciśnienia.
Jak jest tłusto to zaworek już może puszczać, nieszczelność może być zależna od temperatury.
Szum podczas pracy klimatyzacji jest normalny, słychać czynnik chłodniczy rozprężający się w zaworze.
Pisk może świadczyć o zbyt dużym obciążeniu sprężarki bądź zużytym/luźnym pasku.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: Sebastian » 10 wrz 2024, o 23:19

Panowie... Klima ręczna - lacetti ma problem z zimnymi lutami na płytce z przyciskiem włączania klimy ;)

Do autora problemu - wciśnij przycisk klimy żeby był "wciśnięty" (widać kiedy jest wciśniety) i próbuj delikatnie pouderzać w panel, albo jest inny sposób (moim zdaniem bardziej skuteczny) - spróbuj bardzo szybko i mocno przełączać nawiew z 0 na 4, jeśli to zimne luty to zazwyczaj za którymś razem złapie :D



EDIT: Nie zauważyłem wiadomości o pisku, i przelewaniu - sprzęgło sprężarki startuje normalnie po włączaniu klimy?
Ile odessali i ile wlali Ci oleju przy ostatnich serwisach?


Bo jeśli auto rzeczywiście stało pod azotem i trzymało ciśnienie to ja bym szukał usterki w elektryce bo choć oczywiście mogło się coś uszkodzić, bo wszystko się może zdarzyć (swego czasu chłodnice z pewnej renomowanej firmy wytrzymywały 2-3tyg) ;)
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: krzych1b » 13 wrz 2024, o 21:37

No to od początku . Jak polutowałem kabel we wtyczce , to kompresor ruszył ( słychać cyknięcie elektrosprzęła) i trochę wiało chłodkiem. Zastosowałem Clima FIX 3w1 jedną puszkę ( olej +uszczelniacz + czynnik R134a/R12) , a po tygodniu , dołożyłem jeszcze dwie puszki samego czynnika . Wiało chłodem ( w te upały) aż miło , ok. 4-ech tygodni. Z dnia na dzień przestało chłodzić . Auto oddałem do warsztatu "somsiada" i on odessał tylko 100g czynnika. Opisałem powyżej , co zrobił . Ile oleju było , to nie wiem chyba , że te100g , to olej z czynnikem .
Co się tyczy panelu sterowania , to ja go przelutowałem dosyć dawno ( porada z forum , wymiany cyny eko na cynę z Pb) i była wtedy wymiana sprężarki i osuszacza na nowe ( miałem rozszczelnienie sprężarki ) . Wszystko działało dobrze . Jeżeli wciskam przycisk AC i słychać cyknięcie sprzęgła , to może jeszcze coś być z elektroniką w panelu ?
I jeżeli by mi przyszło wymienić ten zawór rozprężny o którym pisze Sebastian , to znowu muszę rozkręcać całą deskę? Niedawno robiłem nagrzewnicę i nie uśmiecha mi się ponowne rozbebeszanie . Jest jakiś inny sposób na wymianę tego ustrojstwa? Jeszcze raz dziękuję wszystkim za zdjęcia i wasze dotychczasowe porady.
Postaram się wrzucić zdjęcia tego zaolejenia.
P.S. Gdzie znajdę na stronie ru. lub moy lcetti , wymianę tego zaworu?
VIN >KL1NF35BJ6K335315

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: krzych1b » 14 wrz 2024, o 01:32

Nie mogę edytować. To w końcu który zawór może być wadliwy ? Ten w sprężarce , czy ten w grodzi ?
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: bubu1769 » 14 wrz 2024, o 07:28

Dobrze by było zrobić testy
viewtopic.php?p=214538#p214538

chrobot
Specjalista
Posty: 440
Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
Reputacja: 40
Imię: jan
Samochód: lacetti
Silnik:
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: chrobot » 14 wrz 2024, o 15:16

hydrogen daje niemalże natychmiastowa odpowiedz gdzie jest ulot .

Awatar użytkownika
sapphir
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 19 sty 2017, o 09:57
Reputacja: 8
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 1,8 F18D4 LPG 140KM
LPG: LPG BRC
Inny samochód: Chevrolet Nubira 1.8 CDX+LPG
Lokalizacja: Niepołomice
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: sapphir » 14 wrz 2024, o 17:58

Jeżeli chłodzi i jest problem z tym że uchodzi gaz to Ja bym kupił lampę UV i czynnik z UV i wtedy zobaczył bym gdzie uchodzi. Bo wymiana tych zaworów niewiele da gdy klima działa, znaczy że są sprawne. Uchodzić może np. przez o ringi, które łączą rurki z tymi zaworkami. Najpierw znajdź nieszczelność, bo chłodzi, ale 100 gram czynnika to zbyt mało.

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Zaworki niskiego i wysokiego ciśnienia

Post autor: krzych1b » 17 wrz 2024, o 21:10

Od wczoraj auto stało pod "gazem" i zostały zmienione oba wentyle na wys.i niskim ciśnieniu . Na razie klima chłodzi. Mam jeździć i obserwować :D , a jakby coś było nie tak , to mam gwarancję na dalszą , darmową naprawę .
Przy okazji , na warsztatowym parkingu , jeden "nieszczęśnik , przerysował mi tylny zderzak .Akurat było to kilka minut przed odbiorem auta. :( Sprawę załatwilśmy polubownie ( zwrot kosztów za lakier i bazę) , bo szkoda jest niska. Ale nie obędzie się bez zrobienia zaprawki no i mojej roboty. :|
VIN >KL1NF35BJ6K335315

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość