Wymiana uszczelki pod głowicą

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: kliszka » 25 sie 2014, o 09:19

teraz pytanie jakże ważne to uszczelka pod pokrywą zaworów ? czy pod głowicą ? nie mam innych objawów świadczących o walniętej uszczelce pod głowicą...

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: XaRaDaS » 25 sie 2014, o 09:54

Jak na mój gust, to nie cieknie uszczelka pod głowicą, ale pod pokrywą zaworów, mój silnik tak samo wyglądał.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: kliszka » 25 sie 2014, o 10:07

XaRaDaS pisze:Jak na mój gust, to nie cieknie uszczelka pod głowicą, ale pod pokrywą zaworów, mój silnik tak samo wyglądał.
też tak myślę ;) jeżeli się to potwierdzi ,to czas najwyższy zmienić mechanika ..bo w tym roku pod koniec kwietnia mi ją wymieniali...co za p.......ni partacze

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: Sebastian » 25 sie 2014, o 10:49

Uszczelka pod pokrywą zaworów, żeby dodatkowo potwierdzić odkręć górną maskownice silnika (2nakrętki i 2 śruby klucz 10 albo 13) i wtedy popatrz, czy okolice uszczelki są zaolejone ;)
Jak uszczelkę wymenisz, to głowicę i blok dobrze byłoby umyć, bo ten olej będzie się wypalał i będzie śmierdzieć.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: kliszka » 25 sie 2014, o 11:04

Wielkie thx za info ,zrobię jak sugerujecie ( umyję na bank Seba :) ) teraz jednak pytanie : czy mogę to sam zrobić ? jezeli tak czy potrzeba do tego klucza dynamometrycznego czy lepiej podjechać do mechaniora ?
P.S - z tego co się orientuję uszczelnia się jeszcze tą pokrywę silikonem , nie chcę znów czegoś spieprzyć tak jak to zrobili w pseudo- warsztacie :zastanawiasie:

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: XaRaDaS » 25 sie 2014, o 11:14

Dodatkowo od razu wymienić oringi 15 szt., wymiary niestety nie pamiętam średnica jakieś 10 mm tak na oko, co do dokręcania śrub, to TIS zaleca dokręcić momentem 10 Nm.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: kliszka » 25 sie 2014, o 11:38

XaRaDaS pisze:Dodatkowo od razu wymienić oringi 15 szt., wymiary niestety nie pamiętam średnica jakieś 10 mm tak na oko, co do dokręcania śrub, to TIS zaleca dokręcić momentem 10 Nm.
wymienione oringi co uszczelniają? jaka jest ich funkcja ?

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: konradoo » 25 sie 2014, o 11:49

Umyj cały silnik i dopiero od nowa szukaj gdzie będą wycieki, bo teraz to silnik jest cały zawalony szlamem.
Tak po wycieku to stawiam, że może być część od czujnika ciśnienia oleju.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: XaRaDaS » 25 sie 2014, o 12:05

kliszka pisze:
XaRaDaS pisze:Dodatkowo od razu wymienić oringi 15 szt., wymiary niestety nie pamiętam średnica jakieś 10 mm tak na oko, co do dokręcania śrub, to TIS zaleca dokręcić momentem 10 Nm.
wymienione oringi co uszczelniają? jaka jest ich funkcja ?
Uszczelniają miejsca gdzie śruby wchodzą i żeby nie było wycieków w tym miejscu, bo uszczelka tego nie uwzględnia. Uszczelka łapie tylko po zewnętrznej stronie i miejsca na świece, a jak oringi poszły, to tędy po śrubach będzie ciekło dalej ;)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: kliszka » 3 wrz 2014, o 09:27

W które miejsca nałożyć pastę uszczelniającą ? :zastanawiasie:

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: konradoo » 3 wrz 2014, o 10:37

Dokładnie i równomiernie rozprowadzić po uszczelce.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: kliszka » 4 wrz 2014, o 09:30

konradoo pisze:Dokładnie i równomiernie rozprowadzić po uszczelce.
Wczoraj wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów...kiedy zdjąłem pokrywę przestałem być zdziwiony dlaczego były wycieki oleju ;) pasta uszczelniająca była nałożona łącznie w czterech 2-4mm odcinkach . Nic dziwnego że leciał olej,takich to mamy specjalistów w autoryzowanych warsztatach samochodowych . Teraz rozumiem dlaczego sugerujecie aby pewne czynności/elementy serwisu wykonywać samemu.
P.S - pastę nałożyłem cieniutką ,równomierną warstwą z obu stron uszczelki na całej jej długości łącznie z miejscami pod świece :)

Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: kliszka » 4 wrz 2014, o 11:41

dzisiaj sprawdziłem ,po przejechaniu 120km ( prędkość - 140km/h ale tylko momentami) jest SUCHUTKO !!!! :) - reasumując ,jak się chce to można zrobić tak aby klient był zadowolony ...

Awatar użytkownika
Tarna
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 1 paź 2013, o 10:46
Reputacja: 0
Imię: Mirek
Samochód: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: SMI
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: Tarna » 6 wrz 2014, o 15:20

U mnie historia z uszczelką wręcz odwrotna mechanik 2x wymieniał i walił kupę pasty i ciekło w końcu zlitował się nade mną Nuki z AK i podjechałem do niego 4 godziny czyściliśmy (głównie Nuki) z past i pokrywę i słupek. Pasty tylko nałożył na "pierścienie" uszczelki i oczywiście nowe oringi i już 7k km i zero wycieków.

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: GoLL@B » 7 wrz 2014, o 17:19

Ja też mam podobne doświadczenia z uszczelką. U mnie wyglądało to tak:
1szy raz (niemal zaraz po kupnie), kupiona uszczelka Elring + oringi, wymiana za 30zł. Komentarz mechaniora podczas oględzin tego wycieku - "bo to trzeba wiedzieć jak to zrobić..."
10tyś km później (ok. pół roku później) podczas podjechania do tego samego mechanika usłyszałem, że "bo to normalne w daewoo i to nie zależy od uszczelki, czy tania czy droga".
Zrobiłem u innego gościa, u którego robię w tej chwili wszystko. Zakupiłem uszczelkę u niego (ok. 80zł, też elring) i wymiana wychodziła gdzieś w granicach 100zł (ciężko policzyć bo nie robiłem tylko uszczelki, ale jakoś tak by wychodziło).
Po 55tyś zdecydowałem się na wymianę uszczelki ponownie (sam z siebie), bo już się delikatnie pociła, a że trochę oleju już znikało, to chciałem mieć pewność, ile powoduje uszczelka, a ile zużycie silnika. Tak na dobrą sprawę można by było jeszcze pojeździć. Z tego co widziałem, też nie kładł dużo pasty (w kilku miejscach tylko). Używał jakiegoś Loctite.

Wynika stąd, że to nie "Daewoo tak ma", tylko mechanik "tak wprawy nie ma".

Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: kliszka » 7 wrz 2014, o 18:13

święte słowa.... :) reasumując - pasta jest położona równomierną ,cieniutką warstwą na całej powierzchni uszczelki z obydwu jej stron .. i to przyniosło wymierny i oczekiwany efekt ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości