Remont silnika
-
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 23 maja 2018, o 00:41
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Lacetti kombi
- Silnik: 1.6 109km
- LPG: stag
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Przeczytałem temat od deski do deski, jestem pod wrażeniem. Cieszę się że te auta można samodzielnie naprawiać bo mechanikiem nie jestem ale grzebać lubię. W weekend biorę się z kolegami za wymianę rozrządu i chciałem wyczyścić też szklanki. Ktoś pamięta moment dokręcania śrub na wałkach rozrządu? Według ruskiego "Sam Naprawiam Lacetti" to 16Nm, ale czy na pewno?
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Sprawdzę dokładnie wieczorem , to prześlę .A powyżej kolega bubu nie podawał stronki do TIsA ? Przecież jest w jego podpisie kilka katalogów i to chyba jest pierwszy.
To są śruby M 8 , to taka siła wystarczy , bo to jest mała śrubka , a masz ich tam kilka. Sprawdź dokładnie jaka idzie u ciebie pompa wody , no i potrzebny ci będzie specjalny klucz Nr.41 oraz blokada rozrządu . Ja kupiłem na all...o za 18 zł
.Plastikowa zdała egzamin. Radzę pooglądać filmiki " FORUM WIEDZY" na toy tubie -wymiana rozrządu Opel Astra 1,6 . Dowiesz się , jak odkręcić śrubę napinacza paska rozrządu, i jak go potem ustawić .
Magistrala wodna wypłukana , tylko , że teraz capi tym "specyfikiem " , ale to nic . I przy odpalaniu na zimno , auto puszcza mi dymka , z tym , że jest go coraz mniej . W sobotę wymieniam olej na 5W40 wraz z płukanką , to może się coś poprawi .Na razie mam przejechane ok. 300 km na Pb . A Laceton idzie jak diabeł
. No i wreszcie błoga cisza , bo nie klepią klapki kolektora.
Dzięki wszystkim za pomoc

To są śruby M 8 , to taka siła wystarczy , bo to jest mała śrubka , a masz ich tam kilka. Sprawdź dokładnie jaka idzie u ciebie pompa wody , no i potrzebny ci będzie specjalny klucz Nr.41 oraz blokada rozrządu . Ja kupiłem na all...o za 18 zł

Magistrala wodna wypłukana , tylko , że teraz capi tym "specyfikiem " , ale to nic . I przy odpalaniu na zimno , auto puszcza mi dymka , z tym , że jest go coraz mniej . W sobotę wymieniam olej na 5W40 wraz z płukanką , to może się coś poprawi .Na razie mam przejechane ok. 300 km na Pb . A Laceton idzie jak diabeł




VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 23 maja 2018, o 00:41
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Lacetti kombi
- Silnik: 1.6 109km
- LPG: stag
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Panowie, jestem podczas regeneracji popychaczy jedna szklanka mi się rozwarstwiła. Ona chyba bezwzględnie do wymiany?
-
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 23 maja 2018, o 00:41
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Lacetti kombi
- Silnik: 1.6 109km
- LPG: stag
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Ja rozrząd wymieniałem w swoim chevim już 3 raz i całe szczęście że zrobiłem to wcześniej, bo wszystko się porozkręcało. Rolka luźna, tarła o tylna obudowę, łapa od poduszki też się odkręciła i silnik mi spadł w czasie jazdy. Kłania się nie używanie kleju do gwintów.krzych1b pisze: ↑14 kwie 2023, o 15:41Sprawdzę dokładnie wieczorem , to prześlę .A powyżej kolega bubu nie podawał stronki do TIsA ? Przecież jest w jego podpisie kilka katalogów i to chyba jest pierwszy.
To są śruby M 8 , to taka siła wystarczy , bo to jest mała śrubka , a masz ich tam kilka. Sprawdź dokładnie jaka idzie u ciebie pompa wody , no i potrzebny ci będzie specjalny klucz Nr.41 oraz blokada rozrządu . Ja kupiłem na all...o za 18 zł.Plastikowa zdała egzamin. Radzę pooglądać filmiki " FORUM WIEDZY" na toy tubie -wymiana rozrządu Opel Astra 1,6 . Dowiesz się , jak odkręcić śrubę napinacza paska rozrządu, i jak go potem ustawić .
Magistrala wodna wypłukana , tylko , że teraz capi tym "specyfikiem " , ale to nic . I przy odpalaniu na zimno , auto puszcza mi dymka , z tym , że jest go coraz mniej . W sobotę wymieniam olej na 5W40 wraz z płukanką , to może się coś poprawi .Na razie mam przejechane ok. 300 km na Pb . A Laceton idzie jak diabeł. No i wreszcie błoga cisza , bo nie klepią klapki kolektora.
Dzięki wszystkim za pomoc
![]()
![]()
Ten klucz mam od pierwszego razu ale w związku z tym że ja używam zestawu rozrządu INA NR:530 0332 30 to ten klucz tam był za duży i musiałem mu dohewtać kawałek blachy. do blokad rozrządu używam blokady uniwersalnej ale nie polecam. Przypuszczam że te plastikowe są o niebo lepsze.
Po tej naprawie jak wyżej okazało się że jeden zawór się już rozwarstwił. Ale teraz silniczek działa jak złoto
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Nie zawór się rozwarstwił , a pewnie hydropopychacz .Trochę dziwne z tymi dokręcaniami . Bo u mnie podali dokręcanie -" śruba pokrywy wałka rozrządu -10Nm "
A np. w Nubirze z silnikiem 2.0 , piszą 8Nm . W twojej jest 1.6Nm .
A czyściłeś szklanki z brudu i rozbierałeś na części pierwsze zaworki, czy tylko opłukałeś z wierzchu ?
Ja dałem klej tylko na koło pasowe , reszta została dokręcona takimi momentami ,jakie podaje TIS- bez kleju. Dla bezpieczeństwa , dodałem jeszcze po 0,5Nm .
Zapytam z ciekawości , o montaż pompy wody. U siebie ją musisz wstępnie napiąć kluczem, czy tak?
Bo w moim silniku , pasuje tylko w jednej pozycji , a klucz dorobiłem bez potrzeby.
A np. w Nubirze z silnikiem 2.0 , piszą 8Nm . W twojej jest 1.6Nm .
A czyściłeś szklanki z brudu i rozbierałeś na części pierwsze zaworki, czy tylko opłukałeś z wierzchu ?
Ja dałem klej tylko na koło pasowe , reszta została dokręcona takimi momentami ,jakie podaje TIS- bez kleju. Dla bezpieczeństwa , dodałem jeszcze po 0,5Nm .
Zapytam z ciekawości , o montaż pompy wody. U siebie ją musisz wstępnie napiąć kluczem, czy tak?
Bo w moim silniku , pasuje tylko w jednej pozycji , a klucz dorobiłem bez potrzeby.

VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 23 maja 2018, o 00:41
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Lacetti kombi
- Silnik: 1.6 109km
- LPG: stag
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Tak, oczywiście że szklanka.
Siedziałem już w barze jak pisałem poprzednia odpowiedź.
Wszystkie szklanki rozebrane na części pierwsze, kąpiel w benzynie ekstrakcyjnej, czyszczenie każdego elementu i kąpiel w oleju i wstępne nabicie.
Pompa pasuje pod odpowiednim kątem obrotu, później tą że pompą naciągam pasek zgodnie z wskazaniami napinacza.
Ja się całą resztę dokręcania aż tak nie przejmowałem. Dalem klej i do pierwszego szczyknięcia w łokciu
ale z wyczuciem. Pewnie się to na mnie zemści w końcu.
Co to ten Tis? Możesz dać mi namiary? Z góry dziękuję.


Wszystkie szklanki rozebrane na części pierwsze, kąpiel w benzynie ekstrakcyjnej, czyszczenie każdego elementu i kąpiel w oleju i wstępne nabicie.
Pompa pasuje pod odpowiednim kątem obrotu, później tą że pompą naciągam pasek zgodnie z wskazaniami napinacza.
Ja się całą resztę dokręcania aż tak nie przejmowałem. Dalem klej i do pierwszego szczyknięcia w łokciu

Co to ten Tis? Możesz dać mi namiary? Z góry dziękuję.

- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Remont silnika
TIS jest to dokumentacja serwisowa.
viewtopic.php?p=198088#p198088
Do Lacetti instrukcja online jest głównie w języku rosyjskim, chociaż idzie gdzieniegdzie jeszcze znaleźć ją w języku angielskim i niekompletną w języku polskim.
Z mojej strony polecam poszukać na cardiagn.
viewtopic.php?p=198088#p198088
Do Lacetti instrukcja online jest głównie w języku rosyjskim, chociaż idzie gdzieniegdzie jeszcze znaleźć ją w języku angielskim i niekompletną w języku polskim.
Z mojej strony polecam poszukać na cardiagn.
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Koledzy . Po nocnym odpaleniu silnika , mam cały czas chmurę dymu po przygazowaniu . Czy to jest normalne , aby po generalnym remoncie (tylko "góra silnika") , Laceton zeżarł mi na 700 km , połowę stanu oleju 5W40? Co jest nie tak ?
Po zalaniu naftą tłoków w bloku silnika i później przepłukaniu "specyfikiem" magistrali olejowej , jest coś z pierścieniami olejowymi ? Jaki powinien być prawidłowy stopień sprężania po remoncie?
Po zalaniu naftą tłoków w bloku silnika i później przepłukaniu "specyfikiem" magistrali olejowej , jest coś z pierścieniami olejowymi ? Jaki powinien być prawidłowy stopień sprężania po remoncie?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Specjalista
- Posty: 440
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 40
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Za luźno spasowane pierścienie. Na YT jest film prof.krisa na ten temat .
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Jan źle napisałem ?. Chodziło mi o remont głowicy czyli góra ( po mojemu)
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Remont silnika
a uszczelniacze wymieniałeś? kto ci robił prowadnice do zaworów, głowica przecież dostała strzała.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Wszystko jest nowe w głowicy , którą dałem do zakładu . Ja tylko poskładałem resztę silnika. Pisałem o tym wyżej w postach.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Stały bywalec
- Posty: 225
- Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
- Reputacja: 30
- Imię: Bartosz
- Samochód: Evanda
- Silnik: 2.0 L88
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Remont silnika
profesjonalny zaklad mogl cos spierdzielic albo moze założył stare uszczelniacze?
spotkałem już nie takie rzeczy
spotkałem już nie takie rzeczy
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Mam jeszcze dwa wyjścia . Pierwsze , to go dobrze przegonić po trasie szybkiego ruchu , przeplukać jeszcze raz , ale tym razem TECkiem 2000 i zmienić olej . A jak to nie pomoże , to rwać głowicę i po honowaniu zapierścieniować. Być może , że "poszło" ciśnienie w dół i dlatego dymi przy odpalaniu jak dłużej postoi .
W zimie nie miałem kanału aby to zrobić.
Nie sądzę aby spieprzyli robotę , bo to solidna firma i ma bardzo dużo zamówień. Było robione 16 zaworów i kpl. prowadnic z uszczelniaczami , plus planowanie głowicy i sprawdzenie szczelności.

Nie sądzę aby spieprzyli robotę , bo to solidna firma i ma bardzo dużo zamówień. Było robione 16 zaworów i kpl. prowadnic z uszczelniaczami , plus planowanie głowicy i sprawdzenie szczelności.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Stały bywalec
- Posty: 225
- Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
- Reputacja: 30
- Imię: Bartosz
- Samochód: Evanda
- Silnik: 2.0 L88
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Remont silnika
jak dłużej postoi i przy duzym obciążeniu czy cały czas?
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Zazwyczaj jak jest zimny motor i po przygazowaniu jak go odpalę
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Po nocy jak kopci to uszczelniacze puszczają, spływa sobie olej. Coś poszło nie tak
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Remont silnika
czyli albo prowadnice kiepsko zrobione, albo uszczelniacze złe założone
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Sam nie wiem co o tym myśleć . Już mi nie chodzi o pieniądze , bo na razie mam Lanosa na dojazdy do pracy , tylko o czas . Bo sprawdzenie kompresji nic nie powie , co w trawie piszczy?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Objawy są w zasadzie jednoznaczne, góra do reklamacji
-
- Stały bywalec
- Posty: 225
- Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
- Reputacja: 30
- Imię: Bartosz
- Samochód: Evanda
- Silnik: 2.0 L88
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Remont silnika
ja tak samo obstawiam górę. dużo roboty nie jest jeśli masz sciagacz do sprężyn zaworowych w 6 h się wyrobisz
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Remont silnika
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 622
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 38
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
-
- Specjalista
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Remont silnika
A ile oleju brał przed remontem?
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Jak padła mi pompa wody na trasie i pogięło 14 -cie zaworów , to jaka miała być kompresja?
Na 8-10 tyś km , oleju brał ok. 1,5 litra i zawsze kupowałem 10 W 40 . Teraz jest zalany 5W40 - może tu jest problem i należy przejść z powrotem na 10W40 .
Ja mam zawór PCV ,zajrzę do niego jeszcze raz .
Na 8-10 tyś km , oleju brał ok. 1,5 litra i zawsze kupowałem 10 W 40 . Teraz jest zalany 5W40 - może tu jest problem i należy przejść z powrotem na 10W40 .
Ja mam zawór PCV ,zajrzę do niego jeszcze raz .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość