Remont silnika
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Remont silnika
A tak przy okazji to silnik odpalił?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Na razie marznie w garażu , a ja nie mam zamiaru marznąć razem z nim
. Założyłem tylko głowicę z osprzętem i powoli skręcam wszystko do kupy . Muszę poprawić jeszcze gaz tzn. przenieść wtryskiwacze bliżej przepustnicy i zmienić ogrzewanie parownika na równoległe. Mam ciasny garaż i nie mam się jak rozpędzić z robotą
Mam cichą nadzieję wyjechać przed świętami . Na razie Lanos ratuje mi skórę.
Za spawanie i planowanie kolektora wydechowego , zapłaciłem 180 zł .



Za spawanie i planowanie kolektora wydechowego , zapłaciłem 180 zł .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Popychacze grzeje się opalarką w imadle, żeby łatwiej szły.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
sebastian ok. , ale syf w tłoczku zostaje .To co wypłukałem z wewnątrz , to był czarny osad , coś w rodzaju sadzy. Jeżeli miałeś w rękach rozebraną szklankę na części pierwsze , to widziałeś , jakie malutkie są otworki i kulka.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Panowie , prawie skończyłem skladanie ale... Poległem przy montażu blach do mocowania alternatora i podwieszania silnika . Nie porobiłem zdjęć i się motam . Może ktoś zrobić zdjęcia u siebie , jak idą te mocowania altka ( jak naciągnąć pasek wielorowkowy 6PK)? Dwa kształtowniki są wygięte w kształcie litery"S" z dużymi fasolami ( jeden idzie od przodu głowicy a drugi od strony altka).
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Z alternatorem doszedłem , a gdzie idą te blachy? Może ktoś pomóc zdjęciem?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 622
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 38
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Z tyłu masz pod oddzielną śrubę, a z przodu pod śrubę kolektora, tylko na zewnątrz
zresztą możesz z tego zrezygnować

-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Koniec męki z remontem , silnik odpalił po 4-ech sekundach kręcenia rozrusznikiem . Nawet dymu nie było z rury . Za to z bloku i katalizatora , obłoki walą jak diabli , taki jest zaolejony z zewnątrz. Jestem wielki . Śrubę wału koła pasowego dokręciłem ( na klej) ręcznie na 95 Nm , a potem klucz udarowy i tyle w temacie . Kolega zablokował dornikiem koło zamachowe przez otwór technologiczny pod filtrem oleju. Ale żeby nie było za klawo , to hydropopychacze mi klepią . Na rozruch użyłem oleju Lotos 10W40 i tu chyba dałem ciała
. Bo trzeba było zalać od razu 5W40 . Do tego mam płukanie magistrali wodnej, bo jak zalewałem tloki ropą , to coś mi odbiło i pokręciłem wałem korbowym i trochę ropy "wpadło" do otworów wodnych w bloku.
Teraz mam dylemat , jak to wypłukać i czym?
Bo ze zbiorniczka capi ropą.

Teraz mam dylemat , jak to wypłukać i czym?

VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Stały bywalec
- Posty: 225
- Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
- Reputacja: 30
- Imię: Bartosz
- Samochód: Evanda
- Silnik: 2.0 L88
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Remont silnika
kup z 30 litrów ody demineralizowanej i płucz do skutku, możesz dodać alkoholu izopropylowego w ilosci 50% do pierwszego płykania. popychacze jeśli były stare to mogły puścić olej i zanim nabije to może minąć i ze 40 minut pracy albo i więcej. jak dobrze złożyłeś i nabiłeś ciśnienie paliwa to odpalenie to max kilka sekund
olej na pierwsze odpalenie spoko 10w40, max 100 km i zmiana na 5w40/30
u mnie odpalenie wyglądało mniej więcej tak https://files.fm/u/q27ps4vg6
olej na pierwsze odpalenie spoko 10w40, max 100 km i zmiana na 5w40/30
u mnie odpalenie wyglądało mniej więcej tak https://files.fm/u/q27ps4vg6
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Dokładnie u mnie było tak samo ze startem. A na dodatek , nie wiem dlaczego silnik odpalił mi na lpg ? Szybko przełączyłem na Pb . Na początku silnik poracował kilka minut i potem jeszcze z 10 min. Kompensatory rozbierałem do "naga" i kąpiel w benzynie ekstarakcyjnej do czysta. Mogłem je napełnić świerzym olejem jeszcze przed włożeniem do głowicy , ale zorientowałem się już po czasie , jak zamontowałem wałki.Z tym płukaniem magistrali wodnej , to słyszałem , że ludzie dodają proszek do prania i "KAMIKS" aby usunąć tłuszcz. Można tak zrobić? 

VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Stały bywalec
- Posty: 225
- Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
- Reputacja: 30
- Imię: Bartosz
- Samochód: Evanda
- Silnik: 2.0 L88
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Remont silnika
sprawdź dokładnie czy reaguje z ALU ten kamiks, proszek do prania się pieni ...
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Kup zwykły środek dedykowany do płukania układów chłodzenia.
W zupełności wystarczy.
W zupełności wystarczy.
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
No i lakoniczne pytanie , gdzie u mnie znajduje się najniższy poziom , abym mógł spuścić starą płukankę? W Oplu jest korek spustowy w chłodnicy , a tu u mnie nie bardzo widzę
.

VIN >KL1NF35BJ6K335315
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Pewnie na dolnym wężu chłodnicy
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Remont silnika
W chłodnicy lacetti też jest korek plastikowy - jak dobrze kojarzę z prawej strony (czyli stojąc przed autem to z lewej) - jest normalnie na klucz.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Będą dobre.
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Chciałem Teca 2000 kupić , bo dłużej się płucze ,ale gość powiedział , że tu jest krótszy czas płukania i silnika i magistrali wodnej. Może to ustrojstwo nic mi nie zeżre w tak krótkim czasie . Ponoć liqui Molly jest na jakimś kwasie , i tu byłby strach o nagrzewnicę , bo ma cienkie ścianki. Mnie zależy na szybkiej neutralizacji zapachu ropy i nafty oraz przepłukanie kanałów olejowych , przed zmianą oleju na 5W40 .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Specjalista
- Posty: 440
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 40
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Remont silnika
poszukaj karty charakterystyki substancji dla tych wyrobów i sprawdź ile jest NaOH w tych szuwaksach. wodorotlenek sodu reaguje gwałtownie z "amelinium".
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
To co radzisz kupić? (bo mam możliwość oddania tego co zakupiłem.)
Coś co jest nieagresywne , a odtłuści układ wodny i oczyści olejowy.
Coś co jest nieagresywne , a odtłuści układ wodny i oczyści olejowy.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Według producenta nie zawierają wodorotlenek sodu
https://www.kleenflo.com/msds/637.pdf
https://www.kleenflo.com/msds/708.pdf
Tak w sumie to ta płukanka silnika za dużo w sobie nie ma
https://www.kleenflo.com/msds/637.pdf
https://www.kleenflo.com/msds/708.pdf
Tak w sumie to ta płukanka silnika za dużo w sobie nie ma

-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Czy ja wiem.
K2 ma 15-20 minut, Liqui Moly podaje 10-30 minut.
Według mnie jest podawany minimalny czas po jakim środek uzyskuje optymalne efekty.
K2 ma 15-20 minut, Liqui Moly podaje 10-30 minut.
Według mnie jest podawany minimalny czas po jakim środek uzyskuje optymalne efekty.
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość