Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
-
- Profesjonalista
- Posty: 910
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 32
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Mnie sie nie pytaj bo ja jestem laik ale wszelkie odstępstwa w tym programie sa pokazywane w wykresach i i danych liczbowych
Dodano po 30 minutach 2 sekundach:
Błedy same ci wyjdą
Dodano po 30 minutach 2 sekundach:
Błedy same ci wyjdą
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 7 wrz 2016, o 01:35
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Dziś odpaliłem auto podłączyłem elm i uruchomiłem pistona odpaliłem auto auto odrazu na 1500 obrotów pojechałem 100 metrow zatrzymałem się i patrzę na pistona
-Obroty 1500
_czujnik ciśnienia map cały czas 70
-pozycja przepustnicy 8-10%
Dodatkowo wartość sondy lambda skakał od 0.2 do 0, 8
Stalem tak aż temp silnika wzrosła do 60 auto cały czas chodziło na 3 cylindrach
Ruszyłem dosłownie metr i zatrzymałem się auto zaczęło chodzić idealnie na wszystkich garach i 800 obrotów patrzę na pistona i
- czujnik map 30
-Pozycja przepustnicy 1.6
-Sonda lambda 0.7
-i nawet jak dodałem delikatnie obroty na 1500 to czujnik map był dalej 30
Regenerowal ktoś was przepustnice może? Chciałbym swoją wysłać o sprawdzanie
-Obroty 1500
_czujnik ciśnienia map cały czas 70
-pozycja przepustnicy 8-10%
Dodatkowo wartość sondy lambda skakał od 0.2 do 0, 8
Stalem tak aż temp silnika wzrosła do 60 auto cały czas chodziło na 3 cylindrach
Ruszyłem dosłownie metr i zatrzymałem się auto zaczęło chodzić idealnie na wszystkich garach i 800 obrotów patrzę na pistona i
- czujnik map 30
-Pozycja przepustnicy 1.6
-Sonda lambda 0.7
-i nawet jak dodałem delikatnie obroty na 1500 to czujnik map był dalej 30

Regenerowal ktoś was przepustnice może? Chciałbym swoją wysłać o sprawdzanie
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 7 wrz 2016, o 01:35
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Witam dziś podłączyłem chevrolet explorer ruszyłem autem standardowo 100 m i auto zaczęło na 3 garach chodzi pochodził tak do okolo 60 stopni leciutko wcisłem pedał gazu problem ustal wrzucam plik z chevrolet explorer proszę was jeśli możecie sprawdzcie go z góry dziękuje moment wcisnięcia gazu jest w granicach 11.18.26 tutaj macie link do pobrania zapisu z CE https://megawrzuta.pl/download/5e9788f1 ... 54d05.html
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 7 wrz 2016, o 01:35
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Zerknie ktoś ten zapis z Ce?
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 7 wrz 2016, o 01:35
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Zima minęła problem znikł
trzeba do zimy czekać i dalej szukać

- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Czyli ecu dostaje złe informacje o temperaturze, któryś czujnik podaje jakaś wartość bez względu na temperaturę otoczenia
-
- Aktywny
- Posty: 80
- Rejestracja: 28 kwie 2016, o 21:11
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti 1.6 16V
- Silnik:
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Tam jest jeszcze błąd P1661, masz automat?
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 7 wrz 2016, o 01:35
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Mechanik powiedział że ten p1661 to że wyjęta żarówka od kontrolki check, manualna skrzynia
Dodano po 14 minutach 54 sekundach:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Dodano po 14 minutach 54 sekundach:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Zima jak sprawdzałem za pomocą elma to niby temp cieczy i zasysanego powietrza była zgodna jak na zewnątrz, sterownik sprawdzał mechanik( partacz pokleil go na czerwony silikon)Jakubek1108 pisze:Mechanik powiedział że ten p1661 to że wyjęta żarówka od kontrolki check, manualna skrzynia
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 7 wrz 2016, o 01:35
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Zima jak sprawdzałem za pomocą elma to niby temp cieczy i zasysanego powietrza była zgodna jak na zewnątrz, sterownik sprawdzał mechanik( partacz pokleil go na czerwony silikon)Jakubek1108 pisze:Mechanik powiedział że ten p1661 to że wyjęta żarówka od kontrolki check, manualna skrzynia
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Tak trochę jakby miał problemy ze wzbogaceniem na zimno, teraz ciepło to daje radę
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 gru 2018, o 17:17
- Reputacja: 0
- Imię: Okił
- Samochód: lacetti 1.4 16v
- Silnik:
- Lokalizacja: rzeszow
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
kolego nie wiem czy rozwiązałeś problem ze swoim lacetti ale ja mam podobny i takie samo auto czyli chevrolet lacetti 1.4 b+g brc sequent.
Auto odpala za drugim razem zawsze aczkolwiek zdarzy się czasem ,że albo prawie odpali za pierwszym albo odpali ale to rzadkosc zwykle odpala tylko za drugim razem ale od cyknięcia wtedy już.
auto zanim się rozgrzeje ma chwilowe jedno załamanie po parunastu sekundach zalamanie jakby wypadanie zaplonu.szarpanie na benzynie ,nie przeciągniesz na biegu bo go odcina ,podbijanie obrotow podczas zmiany biegow.
O co chodzi i co zrobiłem lub wiem na sto procent co jest do wymiany to jest odpowiedz.
Naczytałem się rosyjskich stron ,naogladalem po angielsku yt i tez naczytałem ,oprocz tego cos tam się znam na elektryce elektronice i mechanice jak kazdy ogarniety facet.
Więc tak kable ,przewody zaplonowe wymianiane dwa razy ,cewka sprawdzona,oprocz byla podmieniana z nowa ale nowa zamiennik i w ogole juz byla tragedia po podpieciu i tu uwaga kupowac oryginaly uzywane sprawdzone przez siebie albo nowe.to auto zle znosi zamienniki a jest ich od groma nie wiadomo ktory ewentualnie moglby dzialac poprawnie.
swiece nowe,uszczelka pod pokrywą zaworów wymieniłem bo zalewalo swiece od tego w sumie zaczalem bo myslalem ze to tylko ta przyczyna.
lambda 1 sprawdzona ale druga na kompie tez ma poprawne wskazania oprocz tego multimetrem pomierzone ,wartosci na wtyczkach od wtryskow pomierzylem i są ok,bo wywalalo mi blad P0171 na pierwszym banku -cylindrze.
egr zaslepilem ale tylko dziure od spalin czop nie jest zaslepiony bo ma pracowac inaczej wywaliło by błąd na kompie chyba ze usuwasz egr z kompa ale moj program tego nie potrafi zwykly icar pro bluetooth wifi itd
przepustnica czyszczona tyle na ile bez odkrecania sami rozumiecie słabe czyszczenie ale dopiero dzis kupie odpowiedni klucz bo są tam dwie srubki do ktorycz jest potrzebny cienki dlugi klucz nasadowy moje nasadki są za grube
Do rzeczy chodzi o to ze w przepustnicy jest czujnik map ar flow czyli masowego przeplywu powietrza i on jesli lambda,i inne czujniki sa sprawdzone i ok to ten w mapsensor generuje wlasnie te objawy wypadania zaplonu takie ch..odpalanie za drugim razem,szarpanie itd chodzi o to ze komputer mysli ze jest problem z odpowiednia dawka powietrza i wzbogaca lub zuboza mieszanke i dzieja sie takie rzeczy przez to
wczoraj chcialem odkrecic przepustnice zeby ja zrobic porzadnie po swojemu wyczyscic i wyjac czujnik bo czujnik odkrecilem dwie srubki ale nie chcial wyjsc widocznie taka konstrukcja ze trzeba zdjac przepustnice,kupie nasadke pod te dolne dwie sruby zebym mogl zdjąc przepustnice i albo wystarczy wyczyscic ten czujnik albo najlepiej wymienic na nowy pomierzony multimetrem przed zalozeniem dla pewnosci.jak go troche poruszalem psiknalem preparatem do srodka bo nic innego bez tej nasadki nie bylem wczoraj w sanie zrobic auto odpalilo za pierwszym razem prawie brak szarpania rowniotka praca bez jednego zalamania przelaczanie na gaz szybciej niz wczesniej
ogolnie brc przelacza sie po 30stopniach ale jakos szybciej mi sie przylaczyl wczoraj i juz moge jechac na benzynie ale jeszcze przy przeciaganiu gazu go ogranicza tzn przy przeciagnieciu na biegu powiedzmy na 3/4
wklajam linki nie wim czy wolno tutaj jest ten problem juz opisany i na pewno jest to to tylko tj mowie jesli inne czujniki weze kable sprawdzone bo u ciebie moze byc tez nie wiem dodatkowo walnieta np swieca albo co inne ale ten czujnik na 1000 procent mamy do wymiany ,moze byc tez zapieczony wtrysk od benzyny albo pompa benzyny ja to wyklucze jak wymienie map sensor air flow ale mysle ze raczej to bedzie juz tylko ten czujnik wlasnie wszystko na to wskazuje i tu linki
https://motofocus.pl/technika/13593/naj ... rady-denso
https://www.autocats.ws/manuals/chevrol ... 06.pl.html
tu masz demontaz wtryskow w razie co ale nie sadze zeby to bylo potrzebne
https://lanos.rf.pl/Manuale/czyszczenie ... iwaczy.pdf
jeszcze gdzies mam inne strony pozapisywane ale musze szukac wiec jak nie sprzedales dziada nie usunales usterki to pisz na email gucio@cyberia.pl wysle ci na email wiecej.
jest pod pedalem przyspieszenia jeszcze jego czujnik warto go tez sprawdzic dla spokoju skoro sie juz grzebie w przepustnicy
ale to ze to jest map sensro to jest pewnei on daje takie objawy ktore oszukuja kogos kto do tego nie doszedl i nagminnie koncetruje sie na sprawdzonym juz ukladzie zaplonowym ktory nie jest tutaj winny.
u mnie inne bledy sie nie pojawiaja i ten wyzej opisany p0171 tez bardzo rzadko jesli juz.
na gazie dodam auto jedzie normalnie w sensie nie szrpie i rozwija moc no taka na ile ten motorek 1.4 pozwala nie rozpedza sie jak golf 1.8 he np ale jakos tam sie zbiera.wzoraj na gazie lecialem 160 od 120 zajelo mu to wieki zanim doszedlem do tych 160 ale jechalem w sumie moj byly matiz szbciej sie zbieral do 150km/h no ale coz to nie 1.8t ani 2.0t no i na gazie wiadomo zawsze troche slabiej sie zbiera auto jeszcze zalezy jak ustawione.
egr przy wyzszych predkosciach i tak sie otwiera i nie zapycha dolotu szajsem a na niskich obr i malych predkosciach jak jest zapchany moze auto tez szarpac wiec ten typ z aso niech nie bedzie taki madry ,ja kiedys zanioslem matiza do mechanika to mu musialem mowic co ma i jak sprawdzac zeby dojsc do tego co jest walniete a ruszal sie jakby mu sie nie chcialo robic i stwierdzilem ze sam bede pod blokiem se se se robil co tylko sie da he he.
generalnie jak juz sprawdziles wszystko tak jak ja to wyciagasz map sensor wkladasz nowy dobry i auto chodzi.jeszcze z drugiej strony po przeciwnej jak przepustnica w tym plastikowym kolektorze z ktorym jest poloczona przepustnica jest drugi czujnik at czy jakos tak sie mowi i on tez moze byc do wymiany ja go czyscilem ale tez go zmienie
tyle w temacie to jest cala usterka
Auto odpala za drugim razem zawsze aczkolwiek zdarzy się czasem ,że albo prawie odpali za pierwszym albo odpali ale to rzadkosc zwykle odpala tylko za drugim razem ale od cyknięcia wtedy już.
auto zanim się rozgrzeje ma chwilowe jedno załamanie po parunastu sekundach zalamanie jakby wypadanie zaplonu.szarpanie na benzynie ,nie przeciągniesz na biegu bo go odcina ,podbijanie obrotow podczas zmiany biegow.
O co chodzi i co zrobiłem lub wiem na sto procent co jest do wymiany to jest odpowiedz.
Naczytałem się rosyjskich stron ,naogladalem po angielsku yt i tez naczytałem ,oprocz tego cos tam się znam na elektryce elektronice i mechanice jak kazdy ogarniety facet.
Więc tak kable ,przewody zaplonowe wymianiane dwa razy ,cewka sprawdzona,oprocz byla podmieniana z nowa ale nowa zamiennik i w ogole juz byla tragedia po podpieciu i tu uwaga kupowac oryginaly uzywane sprawdzone przez siebie albo nowe.to auto zle znosi zamienniki a jest ich od groma nie wiadomo ktory ewentualnie moglby dzialac poprawnie.
swiece nowe,uszczelka pod pokrywą zaworów wymieniłem bo zalewalo swiece od tego w sumie zaczalem bo myslalem ze to tylko ta przyczyna.
lambda 1 sprawdzona ale druga na kompie tez ma poprawne wskazania oprocz tego multimetrem pomierzone ,wartosci na wtyczkach od wtryskow pomierzylem i są ok,bo wywalalo mi blad P0171 na pierwszym banku -cylindrze.
egr zaslepilem ale tylko dziure od spalin czop nie jest zaslepiony bo ma pracowac inaczej wywaliło by błąd na kompie chyba ze usuwasz egr z kompa ale moj program tego nie potrafi zwykly icar pro bluetooth wifi itd
przepustnica czyszczona tyle na ile bez odkrecania sami rozumiecie słabe czyszczenie ale dopiero dzis kupie odpowiedni klucz bo są tam dwie srubki do ktorycz jest potrzebny cienki dlugi klucz nasadowy moje nasadki są za grube
Do rzeczy chodzi o to ze w przepustnicy jest czujnik map ar flow czyli masowego przeplywu powietrza i on jesli lambda,i inne czujniki sa sprawdzone i ok to ten w mapsensor generuje wlasnie te objawy wypadania zaplonu takie ch..odpalanie za drugim razem,szarpanie itd chodzi o to ze komputer mysli ze jest problem z odpowiednia dawka powietrza i wzbogaca lub zuboza mieszanke i dzieja sie takie rzeczy przez to
wczoraj chcialem odkrecic przepustnice zeby ja zrobic porzadnie po swojemu wyczyscic i wyjac czujnik bo czujnik odkrecilem dwie srubki ale nie chcial wyjsc widocznie taka konstrukcja ze trzeba zdjac przepustnice,kupie nasadke pod te dolne dwie sruby zebym mogl zdjąc przepustnice i albo wystarczy wyczyscic ten czujnik albo najlepiej wymienic na nowy pomierzony multimetrem przed zalozeniem dla pewnosci.jak go troche poruszalem psiknalem preparatem do srodka bo nic innego bez tej nasadki nie bylem wczoraj w sanie zrobic auto odpalilo za pierwszym razem prawie brak szarpania rowniotka praca bez jednego zalamania przelaczanie na gaz szybciej niz wczesniej
ogolnie brc przelacza sie po 30stopniach ale jakos szybciej mi sie przylaczyl wczoraj i juz moge jechac na benzynie ale jeszcze przy przeciaganiu gazu go ogranicza tzn przy przeciagnieciu na biegu powiedzmy na 3/4
wklajam linki nie wim czy wolno tutaj jest ten problem juz opisany i na pewno jest to to tylko tj mowie jesli inne czujniki weze kable sprawdzone bo u ciebie moze byc tez nie wiem dodatkowo walnieta np swieca albo co inne ale ten czujnik na 1000 procent mamy do wymiany ,moze byc tez zapieczony wtrysk od benzyny albo pompa benzyny ja to wyklucze jak wymienie map sensor air flow ale mysle ze raczej to bedzie juz tylko ten czujnik wlasnie wszystko na to wskazuje i tu linki
https://motofocus.pl/technika/13593/naj ... rady-denso
https://www.autocats.ws/manuals/chevrol ... 06.pl.html
tu masz demontaz wtryskow w razie co ale nie sadze zeby to bylo potrzebne
https://lanos.rf.pl/Manuale/czyszczenie ... iwaczy.pdf
jeszcze gdzies mam inne strony pozapisywane ale musze szukac wiec jak nie sprzedales dziada nie usunales usterki to pisz na email gucio@cyberia.pl wysle ci na email wiecej.
jest pod pedalem przyspieszenia jeszcze jego czujnik warto go tez sprawdzic dla spokoju skoro sie juz grzebie w przepustnicy
ale to ze to jest map sensro to jest pewnei on daje takie objawy ktore oszukuja kogos kto do tego nie doszedl i nagminnie koncetruje sie na sprawdzonym juz ukladzie zaplonowym ktory nie jest tutaj winny.
u mnie inne bledy sie nie pojawiaja i ten wyzej opisany p0171 tez bardzo rzadko jesli juz.
na gazie dodam auto jedzie normalnie w sensie nie szrpie i rozwija moc no taka na ile ten motorek 1.4 pozwala nie rozpedza sie jak golf 1.8 he np ale jakos tam sie zbiera.wzoraj na gazie lecialem 160 od 120 zajelo mu to wieki zanim doszedlem do tych 160 ale jechalem w sumie moj byly matiz szbciej sie zbieral do 150km/h no ale coz to nie 1.8t ani 2.0t no i na gazie wiadomo zawsze troche slabiej sie zbiera auto jeszcze zalezy jak ustawione.
egr przy wyzszych predkosciach i tak sie otwiera i nie zapycha dolotu szajsem a na niskich obr i malych predkosciach jak jest zapchany moze auto tez szarpac wiec ten typ z aso niech nie bedzie taki madry ,ja kiedys zanioslem matiza do mechanika to mu musialem mowic co ma i jak sprawdzac zeby dojsc do tego co jest walniete a ruszal sie jakby mu sie nie chcialo robic i stwierdzilem ze sam bede pod blokiem se se se robil co tylko sie da he he.
generalnie jak juz sprawdziles wszystko tak jak ja to wyciagasz map sensor wkladasz nowy dobry i auto chodzi.jeszcze z drugiej strony po przeciwnej jak przepustnica w tym plastikowym kolektorze z ktorym jest poloczona przepustnica jest drugi czujnik at czy jakos tak sie mowi i on tez moze byc do wymiany ja go czyscilem ale tez go zmienie
tyle w temacie to jest cala usterka
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
W 1.6 jak źle zapalał to zmieniłem rozrusznik i pomogło. Pozostałych objawów
O partsy pisz PW.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
chybakupierower, na początku taka prośba moderacyjna - używaj proszę znaków interpunkcyjnych, oraz zdania zaczynaj z wielkiej litery, a kończ kropką - łatwiej będzie się czytać Twoje posty. Nie chcę tego postu kasować bo ma duży wkład merytoryczny i szkoda by było to tracić.
Trudne odpalanie może być od czujnika położenia wału/położenia wałka - nie masz jakiś błędów z tych czujników ?
Co do MAPsensora to się mylisz, bo on to osobny element przykręcony do wspornika na kolektorze dolotowym, zdarzają się awarie samego czujnika jak i przewodów/styków w kostce, oraz przewodów podciśnieniowych.
Ostatnio znalazłem ciekawy temat, związany z awarią masy z której korzysta MAP, czujnik temperatury, i sonda lambda 1 - https://moylacetti.ru/dergaetsya-lachetti/
Wszystko tak jest fajnie rozpisane.
Trudne odpalanie może być od czujnika położenia wału/położenia wałka - nie masz jakiś błędów z tych czujników ?
Co do MAPsensora to się mylisz, bo on to osobny element przykręcony do wspornika na kolektorze dolotowym, zdarzają się awarie samego czujnika jak i przewodów/styków w kostce, oraz przewodów podciśnieniowych.
Ostatnio znalazłem ciekawy temat, związany z awarią masy z której korzysta MAP, czujnik temperatury, i sonda lambda 1 - https://moylacetti.ru/dergaetsya-lachetti/
Wszystko tak jest fajnie rozpisane.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość