Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym

Stuka, puka, kapie, cieknie...
kjas9
Profesjonalista
Posty: 910
Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
Reputacja: 32
Imię: Krzysztof
Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
Silnik: 1,4 T +chip 163 km
LPG: KME Skay Max
Lokalizacja: SO
Kontakt:

Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym

Post autor: kjas9 » 17 mar 2018, o 22:50

Mnie sie nie pytaj bo ja jestem laik ale wszelkie odstępstwa w tym programie sa pokazywane w wykresach i i danych liczbowych

Dodano po 30 minutach 2 sekundach:
Błedy same ci wyjdą
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019

Jakubek1108
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 7 wrz 2016, o 01:35
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym

Post autor: Jakubek1108 » 18 mar 2018, o 12:34

Dziś odpaliłem auto podłączyłem elm i uruchomiłem pistona odpaliłem auto auto odrazu na 1500 obrotów pojechałem 100 metrow zatrzymałem się i patrzę na pistona
-Obroty 1500
_czujnik ciśnienia map cały czas 70
-pozycja przepustnicy 8-10%
Dodatkowo wartość sondy lambda skakał od 0.2 do 0, 8
Stalem tak aż temp silnika wzrosła do 60 auto cały czas chodziło na 3 cylindrach
Ruszyłem dosłownie metr i zatrzymałem się auto zaczęło chodzić idealnie na wszystkich garach i 800 obrotów patrzę na pistona i
- czujnik map 30
-Pozycja przepustnicy 1.6
-Sonda lambda 0.7
-i nawet jak dodałem delikatnie obroty na 1500 to czujnik map był dalej 30


Regenerowal ktoś was przepustnice może? Chciałbym swoją wysłać o sprawdzanie

Jakubek1108
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 7 wrz 2016, o 01:35
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym

Post autor: Jakubek1108 » 19 mar 2018, o 11:37

Witam dziś podłączyłem chevrolet explorer ruszyłem autem standardowo 100 m i auto zaczęło na 3 garach chodzi pochodził tak do okolo 60 stopni leciutko wcisłem pedał gazu problem ustal wrzucam plik z chevrolet explorer proszę was jeśli możecie sprawdzcie go z góry dziękuje moment wcisnięcia gazu jest w granicach 11.18.26 tutaj macie link do pobrania zapisu z CE https://megawrzuta.pl/download/5e9788f1 ... 54d05.html

Jakubek1108
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 7 wrz 2016, o 01:35
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym

Post autor: Jakubek1108 » 20 mar 2018, o 20:52

Zerknie ktoś ten zapis z Ce?

Jakubek1108
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 7 wrz 2016, o 01:35
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym

Post autor: Jakubek1108 » 2 maja 2018, o 03:19

Zima minęła problem znikł trzeba do zimy czekać i dalej szukać

Awatar użytkownika
papieju
Fachman
Posty: 2040
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 68
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym

Post autor: papieju » 2 maja 2018, o 08:40

Czyli ecu dostaje złe informacje o temperaturze, któryś czujnik podaje jakaś wartość bez względu na temperaturę otoczenia

pitersik74
Aktywny
Posty: 80
Rejestracja: 28 kwie 2016, o 21:11
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti 1.6 16V
Silnik:
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym

Post autor: pitersik74 » 2 maja 2018, o 20:03

Tam jest jeszcze błąd P1661, masz automat?

Jakubek1108
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 7 wrz 2016, o 01:35
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym

Post autor: Jakubek1108 » 2 maja 2018, o 20:11

Mechanik powiedział że ten p1661 to że wyjęta żarówka od kontrolki check, manualna skrzynia

Dodano po 14 minutach 54 sekundach:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym

Jakubek1108 pisze:Mechanik powiedział że ten p1661 to że wyjęta żarówka od kontrolki check, manualna skrzynia
Zima jak sprawdzałem za pomocą elma to niby temp cieczy i zasysanego powietrza była zgodna jak na zewnątrz, sterownik sprawdzał mechanik( partacz pokleil go na czerwony silikon)

Jakubek1108
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 7 wrz 2016, o 01:35
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym

Post autor: Jakubek1108 » 2 maja 2018, o 20:26


Jakubek1108 pisze:Mechanik powiedział że ten p1661 to że wyjęta żarówka od kontrolki check, manualna skrzynia
Zima jak sprawdzałem za pomocą elma to niby temp cieczy i zasysanego powietrza była zgodna jak na zewnątrz, sterownik sprawdzał mechanik( partacz pokleil go na czerwony silikon)

Awatar użytkownika
papieju
Fachman
Posty: 2040
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 68
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym

Post autor: papieju » 2 maja 2018, o 20:42

Tak trochę jakby miał problemy ze wzbogaceniem na zimno, teraz ciepło to daje radę

chybakupierower
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 29 gru 2018, o 17:17
Reputacja: 0
Imię: Okił
Samochód: lacetti 1.4 16v
Silnik:
Lokalizacja: rzeszow
Kontakt:

Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym

Post autor: chybakupierower » 15 lut 2019, o 09:16

kolego nie wiem czy rozwiązałeś problem ze swoim lacetti ale ja mam podobny i takie samo auto czyli chevrolet lacetti 1.4 b+g brc sequent.
Auto odpala za drugim razem zawsze aczkolwiek zdarzy się czasem ,że albo prawie odpali za pierwszym albo odpali ale to rzadkosc zwykle odpala tylko za drugim razem ale od cyknięcia wtedy już.
auto zanim się rozgrzeje ma chwilowe jedno załamanie po parunastu sekundach zalamanie jakby wypadanie zaplonu.szarpanie na benzynie ,nie przeciągniesz na biegu bo go odcina ,podbijanie obrotow podczas zmiany biegow.
O co chodzi i co zrobiłem lub wiem na sto procent co jest do wymiany to jest odpowiedz.
Naczytałem się rosyjskich stron ,naogladalem po angielsku yt i tez naczytałem ,oprocz tego cos tam się znam na elektryce elektronice i mechanice jak kazdy ogarniety facet.
Więc tak kable ,przewody zaplonowe wymianiane dwa razy ,cewka sprawdzona,oprocz byla podmieniana z nowa ale nowa zamiennik i w ogole juz byla tragedia po podpieciu i tu uwaga kupowac oryginaly uzywane sprawdzone przez siebie albo nowe.to auto zle znosi zamienniki a jest ich od groma nie wiadomo ktory ewentualnie moglby dzialac poprawnie.
swiece nowe,uszczelka pod pokrywą zaworów wymieniłem bo zalewalo swiece od tego w sumie zaczalem bo myslalem ze to tylko ta przyczyna.
lambda 1 sprawdzona ale druga na kompie tez ma poprawne wskazania oprocz tego multimetrem pomierzone ,wartosci na wtyczkach od wtryskow pomierzylem i są ok,bo wywalalo mi blad P0171 na pierwszym banku -cylindrze.
egr zaslepilem ale tylko dziure od spalin czop nie jest zaslepiony bo ma pracowac inaczej wywaliło by błąd na kompie chyba ze usuwasz egr z kompa ale moj program tego nie potrafi zwykly icar pro bluetooth wifi itd
przepustnica czyszczona tyle na ile bez odkrecania sami rozumiecie słabe czyszczenie ale dopiero dzis kupie odpowiedni klucz bo są tam dwie srubki do ktorycz jest potrzebny cienki dlugi klucz nasadowy moje nasadki są za grube
Do rzeczy chodzi o to ze w przepustnicy jest czujnik map ar flow czyli masowego przeplywu powietrza i on jesli lambda,i inne czujniki sa sprawdzone i ok to ten w mapsensor generuje wlasnie te objawy wypadania zaplonu takie ch..odpalanie za drugim razem,szarpanie itd chodzi o to ze komputer mysli ze jest problem z odpowiednia dawka powietrza i wzbogaca lub zuboza mieszanke i dzieja sie takie rzeczy przez to
wczoraj chcialem odkrecic przepustnice zeby ja zrobic porzadnie po swojemu wyczyscic i wyjac czujnik bo czujnik odkrecilem dwie srubki ale nie chcial wyjsc widocznie taka konstrukcja ze trzeba zdjac przepustnice,kupie nasadke pod te dolne dwie sruby zebym mogl zdjąc przepustnice i albo wystarczy wyczyscic ten czujnik albo najlepiej wymienic na nowy pomierzony multimetrem przed zalozeniem dla pewnosci.jak go troche poruszalem psiknalem preparatem do srodka bo nic innego bez tej nasadki nie bylem wczoraj w sanie zrobic auto odpalilo za pierwszym razem prawie brak szarpania rowniotka praca bez jednego zalamania przelaczanie na gaz szybciej niz wczesniej
ogolnie brc przelacza sie po 30stopniach ale jakos szybciej mi sie przylaczyl wczoraj i juz moge jechac na benzynie ale jeszcze przy przeciaganiu gazu go ogranicza tzn przy przeciagnieciu na biegu powiedzmy na 3/4
wklajam linki nie wim czy wolno tutaj jest ten problem juz opisany i na pewno jest to to tylko tj mowie jesli inne czujniki weze kable sprawdzone bo u ciebie moze byc tez nie wiem dodatkowo walnieta np swieca albo co inne ale ten czujnik na 1000 procent mamy do wymiany ,moze byc tez zapieczony wtrysk od benzyny albo pompa benzyny ja to wyklucze jak wymienie map sensor air flow ale mysle ze raczej to bedzie juz tylko ten czujnik wlasnie wszystko na to wskazuje i tu linki

https://motofocus.pl/technika/13593/naj ... rady-denso

https://www.autocats.ws/manuals/chevrol ... 06.pl.html

tu masz demontaz wtryskow w razie co ale nie sadze zeby to bylo potrzebne

https://lanos.rf.pl/Manuale/czyszczenie ... iwaczy.pdf


jeszcze gdzies mam inne strony pozapisywane ale musze szukac wiec jak nie sprzedales dziada nie usunales usterki to pisz na email gucio@cyberia.pl wysle ci na email wiecej.
jest pod pedalem przyspieszenia jeszcze jego czujnik warto go tez sprawdzic dla spokoju skoro sie juz grzebie w przepustnicy
ale to ze to jest map sensro to jest pewnei on daje takie objawy ktore oszukuja kogos kto do tego nie doszedl i nagminnie koncetruje sie na sprawdzonym juz ukladzie zaplonowym ktory nie jest tutaj winny.
u mnie inne bledy sie nie pojawiaja i ten wyzej opisany p0171 tez bardzo rzadko jesli juz.
na gazie dodam auto jedzie normalnie w sensie nie szrpie i rozwija moc no taka na ile ten motorek 1.4 pozwala nie rozpedza sie jak golf 1.8 he np ale jakos tam sie zbiera.wzoraj na gazie lecialem 160 od 120 zajelo mu to wieki zanim doszedlem do tych 160 ale jechalem w sumie moj byly matiz szbciej sie zbieral do 150km/h no ale coz to nie 1.8t ani 2.0t no i na gazie wiadomo zawsze troche slabiej sie zbiera auto jeszcze zalezy jak ustawione.
egr przy wyzszych predkosciach i tak sie otwiera i nie zapycha dolotu szajsem a na niskich obr i malych predkosciach jak jest zapchany moze auto tez szarpac wiec ten typ z aso niech nie bedzie taki madry ,ja kiedys zanioslem matiza do mechanika to mu musialem mowic co ma i jak sprawdzac zeby dojsc do tego co jest walniete a ruszal sie jakby mu sie nie chcialo robic i stwierdzilem ze sam bede pod blokiem se se se robil co tylko sie da he he.
generalnie jak juz sprawdziles wszystko tak jak ja to wyciagasz map sensor wkladasz nowy dobry i auto chodzi.jeszcze z drugiej strony po przeciwnej jak przepustnica w tym plastikowym kolektorze z ktorym jest poloczona przepustnica jest drugi czujnik at czy jakos tak sie mowi i on tez moze byc do wymiany ja go czyscilem ale tez go zmienie
tyle w temacie to jest cala usterka

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym

Post autor: konradoo » 15 lut 2019, o 09:39

W 1.6 jak źle zapalał to zmieniłem rozrusznik i pomogło. Pozostałych objawów
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym

Post autor: Sebastian » 17 lut 2019, o 01:30

chybakupierower, na początku taka prośba moderacyjna - używaj proszę znaków interpunkcyjnych, oraz zdania zaczynaj z wielkiej litery, a kończ kropką - łatwiej będzie się czytać Twoje posty. Nie chcę tego postu kasować bo ma duży wkład merytoryczny i szkoda by było to tracić.


Trudne odpalanie może być od czujnika położenia wału/położenia wałka - nie masz jakiś błędów z tych czujników ?

Co do MAPsensora to się mylisz, bo on to osobny element przykręcony do wspornika na kolektorze dolotowym, zdarzają się awarie samego czujnika jak i przewodów/styków w kostce, oraz przewodów podciśnieniowych.


Ostatnio znalazłem ciekawy temat, związany z awarią masy z której korzysta MAP, czujnik temperatury, i sonda lambda 1 - https://moylacetti.ru/dergaetsya-lachetti/
Wszystko tak jest fajnie rozpisane.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość