Remont silnika

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 11 lis 2022, o 16:57

No i lipa z zestawem rozrządu. Bosch nie pasuje do mojego motora :/ . Za duża pompa , a reszty już nie sprawdzałem. Jutro jadę po SKF-a .
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
papieju
Fachman
Posty: 2040
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 68
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: papieju » 11 lis 2022, o 22:08

Bo robisz w święto, a jak wiadomo taka praca w g...o się obraca. Ciesz się że tylko to się stanęło 🙃

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 11 lis 2022, o 22:49

Powiedział co wiedział :D Dzisiaj dopiero otworzyłem pudło i. :shock: . Takie katalogi ma Inter Cars :ocochodzi: Na all....o to samo . Napisane , że pasuje do wielu aut i do mojego też. Jak nie weźmiesz starego częścia w łapę i nie porównasz , to nie będziesz wiedział . Dzisiaj mieli otwarte , ale za późno się zorientowałem. :)
VIN >KL1NF35BJ6K335315

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 12 lis 2022, o 09:42

Koledzy , poproszę o podpowiedź , które numery są odpowiednie dla moich pierścieni nominalnych? Co oznaczają te odchyłki ? Które powinienem zamówić? https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... 4239221&q=
Na tłoku mam takie cyfry 1.8D 01 vin podałem posty wyżej. Dziękuję.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: etac » 12 lis 2022, o 11:12

Nie pamiętam szczegółów, ale chyba trzeba zmierzyć średnicę cylindra i wybrać odpowiedni znając jaki jest nominał dobrać odpowiedni 0,25 lub 0,5 większy.
Ty nie szlifowałeś więc dobierasz nominał do średnicy tłoka.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 12 lis 2022, o 11:20

Kolega radzi przehonować cylindry i założyć nominały , aby się ułożyły do cylindra. Po takim przebiegu jak mój ( mimo , że gładź cylindra wygląda jak by był fabryczny) , to pewnie będzie owalizacja . Mam średnicówkę to sprawdzę.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 12 lis 2022, o 21:30

Mam średnicówkę ale do 35 mm :D . Po pomiarze suwmiarką , cylindry mają 80,5 mm ( tłok nr 93742700 ?). W katalogu partsouq to byłyby by te pierścienie?
1. 93742701- O/S 0,25mm . Jaki to jest, olejowy ?
2. 93742702 -O/S 0,50mm . Zgarniający ?
I tak zapytam , to na jeden tłok idzie aż 5 pierścieni :ocochodzi:
Proszą was o ptwierdzenie , czy dobrze odczytałem części z katalogu ( ciężko mi to dzie , ale idzie :tak: )
P.S. Zaczynam wpadać w koszty :( . Oddałem zestaw Boscha i zamówiłem pompę HEPU -215 zł , a rolki i pasek ma mi dobrać sprzedawca.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: etac » 12 lis 2022, o 22:22

Według mnie ten zestaw 93742700
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 12 lis 2022, o 22:43

Czyli do tego tłoka idą pierścienie te co podałem .Potwierdzi te dane ktoś z kolegów?
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: etac » 13 lis 2022, o 13:05

Podaj jeszcze średnice cylindra.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 13 lis 2022, o 13:49

Podałem powyżej ( pomiar suwmiarką) 80,5 mm
I znowu ZONK , uszczelka pod głowicę , jest taka duża jak do URSUSA, a do tego uszczelka stopy termostatu też nie pasuje . No i w poniedziałek jazda z powrotem do IC na wymianę. Pod EGR nie występuje w sprzedaży.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: etac » 13 lis 2022, o 16:17

jak to było cylindra, to jaka jest tłoka?

Niestety wymiar musi być z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 13 lis 2022, o 16:26

Podałem po pomiarze suwmiarką (przybliżony) wymiar cylindra 80,50mm . A jaki jest tłoka , to na razie nie wiem , bo tłoki siedzą jeszcze w bloku. (Na denkach tłoków jest napis : 1.8 D 01 i 1.8 D 00 ) . Drugi wymiar tłoka z katalogu wynosi 80,46mm . Jak najadę kursorem na tłok , to mi się podświetla ten wym.tłoka 80,50mm ( do mojego VIN-u)
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... BJ6K335315
Coś mi się zdaje , że trzeba wyjąć tłoki i dopiero pomierzyć.
To co tu jest za ciasno ? :ocochodzi:
Po mojemu , to tłok do obecnego mojego pomiaru cylindra( 80,50mm-takie fi ma cylinder) , powinien mieć 80,46mm . I pod ten wymiar powinienem dobierać pierścienie . Czyli pasuje ten zestaw pierścieni co podałeś 93742700 .Krzych , zerknij ty w ten katalog , bo ja nie bardzo widzę co tu jest grane :shock: :wilekiedzieki:
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: etac » 13 lis 2022, o 17:45

Jeżeli cylinder nie będzie ruszany, to tak pierścienie pod nominał 80,46mm
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 13 lis 2022, o 22:47

Tylko honowanie mam zaplanowane pod nominły.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
papieju
Fachman
Posty: 2040
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 68
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: papieju » 13 lis 2022, o 23:27

To już będzie nadwymiar przecież...

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Poszukuję pierścieni tłokowych - Lacetti

Post autor: krzych1b » 14 lis 2022, o 02:35

kolego i gdzie zakupiłeś pierścienie i za ile ?
VIN >KL1NF35BJ6K335315

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 14 lis 2022, o 08:28

Przy honowaniu zbierasz tylko od 0,01 do max. 0,05 mm materiału . Jeśli ci ktoś mówi że więcej , to zabieraj cylindry od takiego fachowca. Zebranie 0,01mm materiału przy honowaniu , to czas 1- 2 minuty . Honowanie polega na wyrównaniu nierówności powierzchni i zrobieniu tzw. jodełki , aby olej mógł wolniej spływać i trzymać dłużej film olejowy. Dawanie pierścieni nadwymiarowych , to porażka dla silnika . To tak w skrócie z tego co pamiętam . Przeraża mnie cena kpl. pierścieni nominalnych , bo to następne 600 zł .Tak jak pisałem wcześniej , u mnie na cylindrach widać tę siatkę , ale po takim przebiegu , to nie wiadomo , jak jest na całej powierzchni cylindra. A na pewno jest nierówno. Za nim nie rozbiorę , to się nie dowiem.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Poszukuję pierścieni tłokowych - Lacetti

Post autor: krzych1b » 14 lis 2022, o 17:18

Panowie ta cena pierścieni z e-Baya , to jest na jeden tłok?
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Poszukuję pierścieni tłokowych - Lacetti

Post autor: bubu1769 » 14 lis 2022, o 17:51

Mi wygląda na komplet na 4 ale warto zapytać się sprzedawcy.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Poszukuję pierścieni tłokowych - Lacetti

Post autor: etac » 14 lis 2022, o 18:58

Pamiętaj że do tego dochodzi cło i vat od całych kosztów wraz z przesyłką.

Krzysztof, ciągnij jeden wątek - remont silnika
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
papieju
Fachman
Posty: 2040
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 68
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: papieju » 14 lis 2022, o 19:27

Na partsouq można zamówić na wymiar nominalny 80.46 i to jest 93742700 w cenie 29$ za tłok firmy NPR więc X4 cena plus fracht DHL razem około 132$ pokazuje w koszyku. Plus ewentualnie cło ale to wyjdzie przy dostawie, raz liczą raz nie. Niska opłata za wysyłkę sugeruje że wysyłka z EU może być więc bez opłat ale ręki nie dam

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 14 lis 2022, o 21:57

Nie znam się na tym , bo nigdy nie zamawiałem .A cena podobna do naszej bo prawie 600 zł u nas kosztuje. Zastanawiam się , czy od jakiegoś Opla by nie dobrał :zastanawiasie: lub przerobić tłoki .
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
papieju
Fachman
Posty: 2040
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 68
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: papieju » 14 lis 2022, o 22:01

Od Opla nie będą specjalnie tańsze o ile w ogóle. Według mnie szkoda zachodu

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 14 lis 2022, o 22:04

A Astra G albo Vectra C 1.8 ? Trzeba by poszukac w jakiś katalogach
VIN >KL1NF35BJ6K335315

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość