
Remont silnika
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
No i lipa z zestawem rozrządu. Bosch nie pasuje do mojego motora
. Za duża pompa , a reszty już nie sprawdzałem. Jutro jadę po SKF-a .

VIN >KL1NF35BJ6K335315
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Bo robisz w święto, a jak wiadomo taka praca w g...o się obraca. Ciesz się że tylko to się stanęło 
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Powiedział co wiedział
Dzisiaj dopiero otworzyłem pudło i.
. Takie katalogi ma Inter Cars
Na all....o to samo . Napisane , że pasuje do wielu aut i do mojego też. Jak nie weźmiesz starego częścia w łapę i nie porównasz , to nie będziesz wiedział . Dzisiaj mieli otwarte , ale za późno się zorientowałem. 




VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Koledzy , poproszę o podpowiedź , które numery są odpowiednie dla moich pierścieni nominalnych? Co oznaczają te odchyłki ? Które powinienem zamówić? https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... 4239221&q=
Na tłoku mam takie cyfry 1.8D 01 vin podałem posty wyżej. Dziękuję.
Na tłoku mam takie cyfry 1.8D 01 vin podałem posty wyżej. Dziękuję.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Nie pamiętam szczegółów, ale chyba trzeba zmierzyć średnicę cylindra i wybrać odpowiedni znając jaki jest nominał dobrać odpowiedni 0,25 lub 0,5 większy.
Ty nie szlifowałeś więc dobierasz nominał do średnicy tłoka.
Ty nie szlifowałeś więc dobierasz nominał do średnicy tłoka.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Kolega radzi przehonować cylindry i założyć nominały , aby się ułożyły do cylindra. Po takim przebiegu jak mój ( mimo , że gładź cylindra wygląda jak by był fabryczny) , to pewnie będzie owalizacja . Mam średnicówkę to sprawdzę.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Mam średnicówkę ale do 35 mm
. Po pomiarze suwmiarką , cylindry mają 80,5 mm ( tłok nr 93742700 ?). W katalogu partsouq to byłyby by te pierścienie?
1. 93742701- O/S 0,25mm . Jaki to jest, olejowy ?
2. 93742702 -O/S 0,50mm . Zgarniający ?
I tak zapytam , to na jeden tłok idzie aż 5 pierścieni
Proszą was o ptwierdzenie , czy dobrze odczytałem części z katalogu ( ciężko mi to dzie , ale idzie
)
P.S. Zaczynam wpadać w koszty
. Oddałem zestaw Boscha i zamówiłem pompę HEPU -215 zł , a rolki i pasek ma mi dobrać sprzedawca.

1. 93742701- O/S 0,25mm . Jaki to jest, olejowy ?
2. 93742702 -O/S 0,50mm . Zgarniający ?
I tak zapytam , to na jeden tłok idzie aż 5 pierścieni

Proszą was o ptwierdzenie , czy dobrze odczytałem części z katalogu ( ciężko mi to dzie , ale idzie

P.S. Zaczynam wpadać w koszty

VIN >KL1NF35BJ6K335315
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Według mnie ten zestaw 93742700
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Czyli do tego tłoka idą pierścienie te co podałem .Potwierdzi te dane ktoś z kolegów?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Podaj jeszcze średnice cylindra.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Podałem powyżej ( pomiar suwmiarką) 80,5 mm
I znowu ZONK , uszczelka pod głowicę , jest taka duża jak do URSUSA, a do tego uszczelka stopy termostatu też nie pasuje . No i w poniedziałek jazda z powrotem do IC na wymianę. Pod EGR nie występuje w sprzedaży.
I znowu ZONK , uszczelka pod głowicę , jest taka duża jak do URSUSA, a do tego uszczelka stopy termostatu też nie pasuje . No i w poniedziałek jazda z powrotem do IC na wymianę. Pod EGR nie występuje w sprzedaży.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Remont silnika
jak to było cylindra, to jaka jest tłoka?
Niestety wymiar musi być z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku.
Niestety wymiar musi być z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Podałem po pomiarze suwmiarką (przybliżony) wymiar cylindra 80,50mm . A jaki jest tłoka , to na razie nie wiem , bo tłoki siedzą jeszcze w bloku. (Na denkach tłoków jest napis : 1.8 D 01 i 1.8 D 00 ) . Drugi wymiar tłoka z katalogu wynosi 80,46mm . Jak najadę kursorem na tłok , to mi się podświetla ten wym.tłoka 80,50mm ( do mojego VIN-u)
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... BJ6K335315
Coś mi się zdaje , że trzeba wyjąć tłoki i dopiero pomierzyć.
To co tu jest za ciasno ?
Po mojemu , to tłok do obecnego mojego pomiaru cylindra( 80,50mm-takie fi ma cylinder) , powinien mieć 80,46mm . I pod ten wymiar powinienem dobierać pierścienie . Czyli pasuje ten zestaw pierścieni co podałeś 93742700 .Krzych , zerknij ty w ten katalog , bo ja nie bardzo widzę co tu jest grane

https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... BJ6K335315
Coś mi się zdaje , że trzeba wyjąć tłoki i dopiero pomierzyć.
To co tu jest za ciasno ?

Po mojemu , to tłok do obecnego mojego pomiaru cylindra( 80,50mm-takie fi ma cylinder) , powinien mieć 80,46mm . I pod ten wymiar powinienem dobierać pierścienie . Czyli pasuje ten zestaw pierścieni co podałeś 93742700 .Krzych , zerknij ty w ten katalog , bo ja nie bardzo widzę co tu jest grane


VIN >KL1NF35BJ6K335315
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Jeżeli cylinder nie będzie ruszany, to tak pierścienie pod nominał 80,46mm
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Remont silnika
To już będzie nadwymiar przecież...
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Poszukuję pierścieni tłokowych - Lacetti
kolego i gdzie zakupiłeś pierścienie i za ile ?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Przy honowaniu zbierasz tylko od 0,01 do max. 0,05 mm materiału . Jeśli ci ktoś mówi że więcej , to zabieraj cylindry od takiego fachowca. Zebranie 0,01mm materiału przy honowaniu , to czas 1- 2 minuty . Honowanie polega na wyrównaniu nierówności powierzchni i zrobieniu tzw. jodełki , aby olej mógł wolniej spływać i trzymać dłużej film olejowy. Dawanie pierścieni nadwymiarowych , to porażka dla silnika . To tak w skrócie z tego co pamiętam . Przeraża mnie cena kpl. pierścieni nominalnych , bo to następne 600 zł .Tak jak pisałem wcześniej , u mnie na cylindrach widać tę siatkę , ale po takim przebiegu , to nie wiadomo , jak jest na całej powierzchni cylindra. A na pewno jest nierówno. Za nim nie rozbiorę , to się nie dowiem.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Poszukuję pierścieni tłokowych - Lacetti
Panowie ta cena pierścieni z e-Baya , to jest na jeden tłok?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Poszukuję pierścieni tłokowych - Lacetti
Mi wygląda na komplet na 4 ale warto zapytać się sprzedawcy.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Poszukuję pierścieni tłokowych - Lacetti
Pamiętaj że do tego dochodzi cło i vat od całych kosztów wraz z przesyłką.
Krzysztof, ciągnij jeden wątek - remont silnika
Krzysztof, ciągnij jeden wątek - remont silnika
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Na partsouq można zamówić na wymiar nominalny 80.46 i to jest 93742700 w cenie 29$ za tłok firmy NPR więc X4 cena plus fracht DHL razem około 132$ pokazuje w koszyku. Plus ewentualnie cło ale to wyjdzie przy dostawie, raz liczą raz nie. Niska opłata za wysyłkę sugeruje że wysyłka z EU może być więc bez opłat ale ręki nie dam
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Nie znam się na tym , bo nigdy nie zamawiałem .A cena podobna do naszej bo prawie 600 zł u nas kosztuje. Zastanawiam się , czy od jakiegoś Opla by nie dobrał
lub przerobić tłoki .

VIN >KL1NF35BJ6K335315
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Od Opla nie będą specjalnie tańsze o ile w ogóle. Według mnie szkoda zachodu
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
A Astra G albo Vectra C 1.8 ? Trzeba by poszukac w jakiś katalogach
VIN >KL1NF35BJ6K335315
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość