Lacetti ubywanie płyny chlodniczego
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 sty 2015, o 19:39
- Reputacja: 0
- Imię: Wojtek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Lubin
- Kontakt:
Lacetti ubywanie płyny chlodniczego
Witam mam Lacetti 1.4 2006 r. z gazem BRC i mam problem z ubytkiem płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym. Problem jest na gazie i na benzynie. Żadnych plam pod samochodem nie zauważyłem, na na łączeniu węży brak przecieków, oleju nie przybywa, spaliny są normalne bez słodkawego smaku. Ubytek to 1 cm w zbiorniku wyrównawczym na 200 km. Podłączałem układ pod ciśnienie 1 bar brak widocznych wycieków. Może przez pompę wody ale była wymieniana w lutym tego roku, reduktor od gazu sprawny, proszę o porady.
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
- Reputacja: 1
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Daewoo Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: W-w/Dz-n
- Kontakt:
Re: Lacetti ubywanie płyny chlodniczego
Jak dla mnie opcje są 2, albo przepala, albo gdzieś przecieka (wyciek). Wyciek generalnie jest lepszą wiadomością. Jeśli jednak nie widzisz, by gdzieś coś podciekało to sprawdź może, czy nie podbiera przez UPG i przepala. Przy czym nie wiem, ile dokładniej kosztuje taki test, bo mi kolega sprawdził za free. Jednak nie spodziewam się, żeby to był jakiś kosmiczny koszt a możesz potwierdzić/wykluczyć najgorszą diagnozę.
- karollol
- Aktywny
- Posty: 61
- Rejestracja: 8 wrz 2015, o 16:07
- Reputacja: 0
- Imię: Karol
- Samochód: Nubira 1.8 '06 F18D3
- Silnik:
- Lokalizacja: Legnica
- Kontakt:
Re: Lacetti ubywanie płyny chlodniczego
Jeśli rzeczywiście można wykluczyć wyciek na zewnątrz, to pozostaje wg mnie uszczelka pod glowicą. Ubytek płynu nie jest duży, więc może być niewyczuwalny w spalinach. Przerabiałem to w Vectrze, dolewałem i jeździłem. Aż pewnego dnia silnik zaczął rzęzić i poszła zasłona dymna z wydechu... A może widać ślady masła na korku wlewu oleju?
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 sty 2015, o 19:39
- Reputacja: 0
- Imię: Wojtek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Lubin
- Kontakt:
Re: Lacetti ubywanie płyny chlodniczego
GoLL@B pisze:Jak dla mnie opcje są 2, albo przepala, albo gdzieś przecieka (wyciek). Wyciek generalnie jest lepszą wiadomością. Jeśli jednak nie widzisz, by gdzieś coś podciekało to sprawdź może, czy nie podbiera przez UPG i przepala. Przy czym nie wiem, ile dokładniej kosztuje taki test, bo mi kolega sprawdził za free. Jednak nie spodziewam się, żeby to był jakiś kosmiczny koszt a możesz potwierdzić/wykluczyć najgorszą diagnozę.
..."to sprawdź może, czy nie podbiera przez UPG i przepala." co to znaczy UPG i czy mogę to sprawdzić u każdego mechanika.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 sty 2015, o 19:39
- Reputacja: 0
- Imię: Wojtek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Lubin
- Kontakt:
Re: Lacetti ubywanie płyny chlodniczego
Korek wlewu oleju jest w porządkukarollol pisze:Jeśli rzeczywiście można wykluczyć wyciek na zewnątrz, to pozostaje wg mnie uszczelka pod glowicą. Ubytek płynu nie jest duży, więc może być niewyczuwalny w spalinach. Przerabiałem to w Vectrze, dolewałem i jeździłem. Aż pewnego dnia silnik zaczął rzęzić i poszła zasłona dymna z wydechu... A może widać ślady masła na korku wlewu oleju?
- karpior
- Profesjonalista
- Posty: 659
- Rejestracja: 19 mar 2014, o 19:34
- Reputacja: 3
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Krk
- Kontakt:
Re: Lacetti ubywanie płyny chlodniczego
UPG to uszczelka pod głowicą 
Przy zdjęciu głowicy trzeba uszczelkę założyć nową. Inne objawy uszkodzenia UPG to ubywanie płynu chłodzącego (dostaje się do komory spalania - wtedy można zaobserwować biały dym z wydechu, albo do oleju - wtedy możliwe "masło" na bagnecie albo pod korkiem wlewu oleju), nierówna praca silnika, przedostawanie się spalin do płynu chłodzącego (bąbelki i ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym). Każda z tych rzeczy rzuca podejrzenie na UPG

Przy zdjęciu głowicy trzeba uszczelkę założyć nową. Inne objawy uszkodzenia UPG to ubywanie płynu chłodzącego (dostaje się do komory spalania - wtedy można zaobserwować biały dym z wydechu, albo do oleju - wtedy możliwe "masło" na bagnecie albo pod korkiem wlewu oleju), nierówna praca silnika, przedostawanie się spalin do płynu chłodzącego (bąbelki i ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym). Każda z tych rzeczy rzuca podejrzenie na UPG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości