Napinacz paska wielorowkowego

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
krzych1b
Fachman
Posty: 3160
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 46
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: krzych1b » 8 lis 2024, o 16:47

Jak sprawdzić , że napinacz paska wielorowkowego jest do wymiany. Coś mi popiskuje , jak jest zimny silnik , i nie wiem dokładnie co piszczy..Da się wyczuć ręcznie po zdjęciu paska , która rolka?
VIN >KL1NF35BJ6K335315

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 745
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 23
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: lukaslacetti » 9 lis 2024, o 12:02

Czy nie hałasuje oraz
Czy dobrze napina
Ewentualnie czy podczas pracy na biegu jałowym nie skacze
Świadczyć to moźe o przycieraniu sie jego bądź też alternatora

krzych1b
Fachman
Posty: 3160
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 46
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: krzych1b » 9 lis 2024, o 20:43

Może uzupełnię moje pytanie. Ten dźwięk jest podobny do gwizdu , podczas dodawania gazu . Po krótkim czasie ustaje i jest cicho.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6380
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 416
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: bubu1769 » 9 lis 2024, o 20:56

Trzeba zdjąć pasek osprzętu i pokręcić ręcznie wszystkimi rolkami, łącznie z alternatorem, pompą wspomagania i klimą.
Jak któraś szumi bądź ma większy opór to bardzo możliwe że to ona się przyciera.
Czasami jak jest klima i sprzęgło kompresora jest zabrudzone bądź zużyte to też może piszczeć.

krzych1b
Fachman
Posty: 3160
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 46
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: krzych1b » 10 lis 2024, o 17:40

O tym sprzęgle od kompresora nie pomyślałem. Jutro rozbieram , bo potem może być za późno.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

krzych1b
Fachman
Posty: 3160
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 46
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: krzych1b » 13 lis 2024, o 15:56

Nie dałem rady zdjąć pasek , bo auto było potrzebne .Ewidentnie popiskuje na górze .Może ktoś się orientuje , jaki rozmiar łożyska idzie w alternatorze? Tam idą dwa czy jedno? Bo na rysunku i jak patrzyłem na necie nie widać symbolu . Podejrzewam , że RS 6202 ,ale brak pewności.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6380
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 416
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: bubu1769 » 13 lis 2024, o 16:42

W katalogu przednie łożysko występuje w komplecie z obudową
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... BJ6K335315

Tylne to 62022RS, możliwe że przednie też takie będzie.

krzych1b
Fachman
Posty: 3160
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 46
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: krzych1b » 14 lis 2024, o 00:08

Ciekawe czy da się go wymienić , czy trzeba kupić razem z obudową.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

krzych1b
Fachman
Posty: 3160
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 46
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: krzych1b » 14 lis 2024, o 18:05

W końcu dzisiaj zdemontowałem pasek i sprawdziłem wszystkie rolki . Miałem zdjąć alternator i wymienić łożyska , jak kręciłem kółkiem ,to nic nie było słychać. Dobrałem się do rolki napinacza ,zdjąłem osłonkę łożyska (łożysko 6203-2RS), a w łożysku siedzi stary"sztywny" smar :o . Wybrałem ile się dało , dołożyłem nowy i o dziwo piskania nie było. Żadnych innych luzów też nie stwierdziłem. Dodatkowo przetarłem benzyną extr. pasek i wszystkie rolki . Dzisiaj auto zostanie na dworze ,a jutro z rana zobaczę czy na zimnym piszczy. Pasek ma najechane ok. 35tyś. km.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości