Napinacz paska wielorowkowego
-
- Fachman
- Posty: 3160
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 46
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Napinacz paska wielorowkowego
Jak sprawdzić , że napinacz paska wielorowkowego jest do wymiany. Coś mi popiskuje , jak jest zimny silnik , i nie wiem dokładnie co piszczy..Da się wyczuć ręcznie po zdjęciu paska , która rolka?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Profesjonalista
- Posty: 745
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 23
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Napinacz paska wielorowkowego
Czy nie hałasuje oraz
Czy dobrze napina
Ewentualnie czy podczas pracy na biegu jałowym nie skacze
Świadczyć to moźe o przycieraniu sie jego bądź też alternatora
Czy dobrze napina
Ewentualnie czy podczas pracy na biegu jałowym nie skacze
Świadczyć to moźe o przycieraniu sie jego bądź też alternatora
-
- Fachman
- Posty: 3160
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 46
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Napinacz paska wielorowkowego
Może uzupełnię moje pytanie. Ten dźwięk jest podobny do gwizdu , podczas dodawania gazu . Po krótkim czasie ustaje i jest cicho.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6380
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 416
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Napinacz paska wielorowkowego
Trzeba zdjąć pasek osprzętu i pokręcić ręcznie wszystkimi rolkami, łącznie z alternatorem, pompą wspomagania i klimą.
Jak któraś szumi bądź ma większy opór to bardzo możliwe że to ona się przyciera.
Czasami jak jest klima i sprzęgło kompresora jest zabrudzone bądź zużyte to też może piszczeć.
Jak któraś szumi bądź ma większy opór to bardzo możliwe że to ona się przyciera.
Czasami jak jest klima i sprzęgło kompresora jest zabrudzone bądź zużyte to też może piszczeć.
-
- Fachman
- Posty: 3160
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 46
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Napinacz paska wielorowkowego
O tym sprzęgle od kompresora nie pomyślałem. Jutro rozbieram , bo potem może być za późno.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3160
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 46
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Napinacz paska wielorowkowego
Nie dałem rady zdjąć pasek , bo auto było potrzebne .Ewidentnie popiskuje na górze .Może ktoś się orientuje , jaki rozmiar łożyska idzie w alternatorze? Tam idą dwa czy jedno? Bo na rysunku i jak patrzyłem na necie nie widać symbolu . Podejrzewam , że RS 6202 ,ale brak pewności.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6380
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 416
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Napinacz paska wielorowkowego
W katalogu przednie łożysko występuje w komplecie z obudową
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... BJ6K335315
Tylne to 62022RS, możliwe że przednie też takie będzie.
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... BJ6K335315
Tylne to 62022RS, możliwe że przednie też takie będzie.
-
- Fachman
- Posty: 3160
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 46
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Napinacz paska wielorowkowego
Ciekawe czy da się go wymienić , czy trzeba kupić razem z obudową.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3160
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 46
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Napinacz paska wielorowkowego
W końcu dzisiaj zdemontowałem pasek i sprawdziłem wszystkie rolki . Miałem zdjąć alternator i wymienić łożyska , jak kręciłem kółkiem ,to nic nie było słychać. Dobrałem się do rolki napinacza ,zdjąłem osłonkę łożyska (łożysko 6203-2RS), a w łożysku siedzi stary"sztywny" smar . Wybrałem ile się dało , dołożyłem nowy i o dziwo piskania nie było. Żadnych innych luzów też nie stwierdziłem. Dodatkowo przetarłem benzyną extr. pasek i wszystkie rolki . Dzisiaj auto zostanie na dworze ,a jutro z rana zobaczę czy na zimnym piszczy. Pasek ma najechane ok. 35tyś. km.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości