Ludzika - prześledziłem forum i dużo jest o obrotach w tym modelu ale mojej sytuacji jeszcze chyba nikt nie opisywał
Chevrolet Nubira... jak w tytule. Odpaliłem Auto - było ciepłe - usłyszałem "strzał/wybuch" pod maską i pojawił się dym.
Wszystko ucichło i rozwiało się ale zostały wysokie wolne na poziomie 3 do 6 tyś. Przy dodawaniu gazu obroty na chwile zostawały na 5/6 i czasem spadały a czasem nie.
Okazało się, że Rezonator powietrza był klejony i rozerwało go. Znalazłem cudem sprawny i zamontowałem ale to nic nie dało oprócz tego, że obroty są na poziomie 2,5/3 tyś i przy wciśnięciu gazu reagują ale spadają na wolnych na 2,5 i tak zostaje.
Krokowca wyjąłem - był czysty ale przeczyściłem - przepustnicę z wierzchu przeczyściłem ale jest czyściuteńka i pracuje bez zarzutu.
Jedno co zauważyłem to przy gaszeniu jak już gaśnie słychać jakieś tarcie jakby koło pasowe od paska klinowego albo jak by coś tarłu/"pufało z tym, że jak chodzi to nie słychać charakterystycznego zasysania jak w sytuacji gdy łapie lewe powietrze.
HELP!
Chevrolet Nubira 1.8 16v 121 KM B+G wysokie obroty po wystrzale
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 wrz 2024, o 16:21
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Chevrolet Nubira
- Silnik: 1.8, 16V, 121 KM B+G
- LPG: LANDI RENZO
- Inny samochód: SKODA FACORIT 1.3
- Lokalizacja: WARSZAWA
- Kontakt:
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Chevrolet Nubira 1.8 16v 121 KM B+G wysokie obroty po wystrzale
Podstawowe pytanie co spowodowało ten wybuch.
Przyjrzał bym się instalacji gazowej, w szczególności parownikowi, czy czasem nie jest uszkodzony i nie podaje gazu wężykiem o podciśnienia.
Przyjrzał bym się instalacji gazowej, w szczególności parownikowi, czy czasem nie jest uszkodzony i nie podaje gazu wężykiem o podciśnienia.
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 wrz 2024, o 16:21
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Chevrolet Nubira
- Silnik: 1.8, 16V, 121 KM B+G
- LPG: LANDI RENZO
- Inny samochód: SKODA FACORIT 1.3
- Lokalizacja: WARSZAWA
- Kontakt:
Re: Chevrolet Nubira 1.8 16v 121 KM B+G wysokie obroty po wystrzale
Dziękuję bubu1769 - sprawdzę to - czy zakręcenie gazu w butli powinno pokazać czy to jest to?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Chevrolet Nubira 1.8 16v 121 KM B+G wysokie obroty po wystrzale
Wyłączenie LPG pozwoli wyeliminować to jako ewentualną przyczynę.
- sapphir
- Bywalec
- Posty: 127
- Rejestracja: 19 sty 2017, o 09:57
- Reputacja: 8
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,8 F18D4 LPG 140KM
- LPG: LPG BRC
- Inny samochód: Chevrolet Nubira 1.8 CDX+LPG
- Lokalizacja: Niepołomice
- Kontakt:
Re: Chevrolet Nubira 1.8 16v 121 KM B+G wysokie obroty po wystrzale
Miałem ten sam problem, podczas wybuchu wyskakuje taki korek który jest w kolektorze. Jest on zabezpieczony i wyskakuje jednak nie zgubimy go bo jest na plastikowym pasku.
Objawy to lewe powietrze i obroty około 3 - 4 tyś, znajduje się on na zdjęciu pokazany czerwoną strzałką.
http://chevrolet-lacetti.cba.pl/forum/001.jpg
Trudno go zauważyć bo jest pod ECM i wiązka kabli go może zasłaniać, w pierwszej kolejności zobacz to.
W autach z fabrycznym LPG jest ten korek.
To chyba nie korek tylko coś związane z tymi klapkami.
Objawy to lewe powietrze i obroty około 3 - 4 tyś, znajduje się on na zdjęciu pokazany czerwoną strzałką.
http://chevrolet-lacetti.cba.pl/forum/001.jpg
Trudno go zauważyć bo jest pod ECM i wiązka kabli go może zasłaniać, w pierwszej kolejności zobacz to.
W autach z fabrycznym LPG jest ten korek.
To chyba nie korek tylko coś związane z tymi klapkami.
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Chevrolet Nubira 1.8 16v 121 KM B+G wysokie obroty po wystrzale
To nie jest korek
, to zderzak siedzący na ośce klapek kolektora . Jest na wcisk
.


VIN >KL1NF35BJ6K335315
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość