Chevrolet Nubira 1.8 16v 121 KM B+G wysokie obroty po wystrzale

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Kosa
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 11 wrz 2024, o 16:21
Reputacja: 0
Imię: Krzysztof
Samochód: Chevrolet Nubira
Silnik: 1.8, 16V, 121 KM B+G
LPG: LANDI RENZO
Inny samochód: SKODA FACORIT 1.3
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Chevrolet Nubira 1.8 16v 121 KM B+G wysokie obroty po wystrzale

Post autor: Kosa » 11 wrz 2024, o 18:56

Ludzika - prześledziłem forum i dużo jest o obrotach w tym modelu ale mojej sytuacji jeszcze chyba nikt nie opisywał

Chevrolet Nubira... jak w tytule. Odpaliłem Auto - było ciepłe - usłyszałem "strzał/wybuch" pod maską i pojawił się dym.
Wszystko ucichło i rozwiało się ale zostały wysokie wolne na poziomie 3 do 6 tyś. Przy dodawaniu gazu obroty na chwile zostawały na 5/6 i czasem spadały a czasem nie.
Okazało się, że Rezonator powietrza był klejony i rozerwało go. Znalazłem cudem sprawny i zamontowałem ale to nic nie dało oprócz tego, że obroty są na poziomie 2,5/3 tyś i przy wciśnięciu gazu reagują ale spadają na wolnych na 2,5 i tak zostaje.
Krokowca wyjąłem - był czysty ale przeczyściłem - przepustnicę z wierzchu przeczyściłem ale jest czyściuteńka i pracuje bez zarzutu.
Jedno co zauważyłem to przy gaszeniu jak już gaśnie słychać jakieś tarcie jakby koło pasowe od paska klinowego albo jak by coś tarłu/"pufało z tym, że jak chodzi to nie słychać charakterystycznego zasysania jak w sytuacji gdy łapie lewe powietrze.

HELP!

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Chevrolet Nubira 1.8 16v 121 KM B+G wysokie obroty po wystrzale

Post autor: bubu1769 » 11 wrz 2024, o 20:16

Podstawowe pytanie co spowodowało ten wybuch.
Przyjrzał bym się instalacji gazowej, w szczególności parownikowi, czy czasem nie jest uszkodzony i nie podaje gazu wężykiem o podciśnienia.

Kosa
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 11 wrz 2024, o 16:21
Reputacja: 0
Imię: Krzysztof
Samochód: Chevrolet Nubira
Silnik: 1.8, 16V, 121 KM B+G
LPG: LANDI RENZO
Inny samochód: SKODA FACORIT 1.3
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Re: Chevrolet Nubira 1.8 16v 121 KM B+G wysokie obroty po wystrzale

Post autor: Kosa » 12 wrz 2024, o 16:17

Dziękuję bubu1769 - sprawdzę to - czy zakręcenie gazu w butli powinno pokazać czy to jest to?

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Chevrolet Nubira 1.8 16v 121 KM B+G wysokie obroty po wystrzale

Post autor: bubu1769 » 12 wrz 2024, o 17:25

Wyłączenie LPG pozwoli wyeliminować to jako ewentualną przyczynę.

Awatar użytkownika
sapphir
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 19 sty 2017, o 09:57
Reputacja: 8
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 1,8 F18D4 LPG 140KM
LPG: LPG BRC
Inny samochód: Chevrolet Nubira 1.8 CDX+LPG
Lokalizacja: Niepołomice
Kontakt:

Re: Chevrolet Nubira 1.8 16v 121 KM B+G wysokie obroty po wystrzale

Post autor: sapphir » 14 wrz 2024, o 19:39

Miałem ten sam problem, podczas wybuchu wyskakuje taki korek który jest w kolektorze. Jest on zabezpieczony i wyskakuje jednak nie zgubimy go bo jest na plastikowym pasku.
Objawy to lewe powietrze i obroty około 3 - 4 tyś, znajduje się on na zdjęciu pokazany czerwoną strzałką.

http://chevrolet-lacetti.cba.pl/forum/001.jpg

Trudno go zauważyć bo jest pod ECM i wiązka kabli go może zasłaniać, w pierwszej kolejności zobacz to.

W autach z fabrycznym LPG jest ten korek.

To chyba nie korek tylko coś związane z tymi klapkami.

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Chevrolet Nubira 1.8 16v 121 KM B+G wysokie obroty po wystrzale

Post autor: krzych1b » 8 lis 2024, o 16:43

To nie jest korek :D , to zderzak siedzący na ośce klapek kolektora . Jest na wcisk :tak: .
VIN >KL1NF35BJ6K335315

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość