Wymiana uszczelniaczy zaworowych...

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wiesia1986
Bywalec
Posty: 182
Rejestracja: 26 sie 2014, o 22:37
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 Benzyna 140km
LPG: nie
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Wymiana uszczelniaczy zaworowych...

Post autor: wiesia1986 » 13 lis 2015, o 09:48

Witam, mam maly problem z moim lacetti, a mianowice problem polega na wymianie USZCZELNIACZY NA ZAWORACH :nerwy
Czy moze juz to ktos robil, ma jakis poradnik lub poradzi jak to wymienic... Nigdy tego nie wymienialem wiec chche sie poradzic.
W samochodzie wszystko robie sam bo lubie :-) Rozrzad, zawieszenie, uszczelniacze i wiele innych wiec czuje sie na silach. Tylko prosze o porady lub jakis manual jak istnieje :-) PROSZE O SUGESTIE I POMOC. Z gory dziekuje i pozdrawiam :Y

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych...

Post autor: XaRaDaS » 13 lis 2015, o 10:27

Jaki silnik masz ?
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych...

Post autor: konradoo » 13 lis 2015, o 10:31

Jeśli nie chcesz czapki zdjąć to musisz użyć specjalnych narzędzi, niestety.... Zestaw szczypiec do samych uszczelniaczy co najmniej....
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych...

Post autor: etac » 13 lis 2015, o 14:41

Tak jak konradoo powiedział.
Opcja 1 - wymaga specjalnych narzędzi do zdejmowania i zakładania uszczelniaczy, specjalny przyrzad do przytrzymania zaworów poprzez otwór na swiece zapłonowe. Poziom wiedzy konieczny - EXPERT



Opcja 2 - zdjęcie głowicy i praca z użyciem młotka gumowego i podstawowy zestaw narzędzi - poziom wiedzy konieczny - MEDIUM
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wiesia1986
Bywalec
Posty: 182
Rejestracja: 26 sie 2014, o 22:37
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 Benzyna 140km
LPG: nie
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych...

Post autor: wiesia1986 » 13 lis 2015, o 22:56

SILNIK MAM 1.6 16v. Widze ze troszke z tym zabawy... WIEC musze przemyslec czy sam czy mechanikowi dawac :/

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych...

Post autor: etac » 14 lis 2015, o 09:47

No niestety nie wszystko da się zrobić samemu w garażu. ;)
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wiesia1986
Bywalec
Posty: 182
Rejestracja: 26 sie 2014, o 22:37
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 Benzyna 140km
LPG: nie
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych...

Post autor: wiesia1986 » 14 lis 2015, o 10:30

Ok, chyba dam to mechanikowi, tylko jeszcze jedno pytanie. Jak ustawic rozrzad jak naprzyklad peknie pasek i wszystko sie rozreguluje... Wiem ze sa cechy ale czy jak ustawie na cechy bedzie wszystko pasowalo czy czeba jeszcze cos sprawdzic, silnikiem pokrecic recznie i sprawdzic ponownie cechy... dziekuje za odpowiedz :-)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych...

Post autor: etac » 14 lis 2015, o 10:34

Zawsze po wymianie rozrządu jest dobrze zrobić kilka obrotów wału bez odpalania silnika.

Cechy to nie wszystko, potrzeba takze przyrzadów blokujące koła wałków rozrządu, zeby sie nie obróciły.

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wiesia1986
Bywalec
Posty: 182
Rejestracja: 26 sie 2014, o 22:37
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 Benzyna 140km
LPG: nie
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych...

Post autor: wiesia1986 » 14 lis 2015, o 10:41

Okey, wiem ze trzeba przyrzadow do blokowania walkow rozrzadu, bo sam wiemieniam rozrzad i jest wzystko okey. Tylkov chodzi mi jak przez przypadek sie obroca walki rozrzadu to jak pozniej doisjsc z nimi do ladu. Jak ustawic je od podstaw??? Ale dziekuje za odpowiedz :-)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych...

Post autor: etac » 14 lis 2015, o 10:45

Potem to szukanie górnej pozycji tłoka w pozycji sprężania i znalezienie tak pozycji wałka aby zawory na nim były zamknięte.

Kolejność pracy tłoków 1342

Robota będzie podobna jak do wymiany wałka rozrządu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych...

Post autor: wszim » 14 lis 2015, o 11:11

Ale cechami tego nie ogarnie? Przed demontażem dobrze zrobić swoje własne oznakowania ustawienia wałków i wału wzgl. Korpusu jakimś jaskrawym widocznym markerem. Tak żeby potem wrócić w to samo ich ustawienie.

Moze przyda się mój manual wymiany paska rozrządu w astrze 1,6 16v.
http://astra.myto.pl/dzial-techniczny/n ... u-z16xep-g
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych...

Post autor: krzych1b » 31 maja 2024, o 00:10

Odkopuję temat. W jaki sposób mogę sprawdzić , że mam rzeczywiście do wymiany uszczelniacze zaworowe , skoro był robiony kpl.remont głowicy? Czyżby mechanik sknocił robotę i założył "plastikowe"? Silnik rano puszcza tzw. "bąka" po odpaleniu.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
papieju
Fachman
Posty: 2040
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 68
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych...

Post autor: papieju » 31 maja 2024, o 15:04

Pytanie co robili z głowicą, czy dostałeś wykaz prac? Uszczelniacze to jedno, prowadnice i gniazda to drugie. Bo u mnie wyszło że wszystkie 16 prowadnic były z luzami i zostały wymienione, gniazda i zawory szlifowane i stuknęło prawie 3tys i poziom oleju uparcie stoi w miejscu co cieszy. Zrób próbę olejową i będzie wiadomo czy ucieka góra czy dołem

krzych1b
Fachman
Posty: 3246
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 48
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych...

Post autor: krzych1b » 31 maja 2024, o 16:50

Marcin , to było dawno , prawie dwa lata temu. Z tego co pamiętam , to wymienił 6 prowadnic i wszystkie zawory . Dlatego wg powiedzenia: ..." nie licz na ojca , zrób się sam...." sam sobie wymienię i będę wiedział co mam . A wtryski mogą dawać taki objaw "puszczania bąka" przy odpaleniu na zimnym silniku ew. stukające szklanki ? (będę wymieniał wszystkie).
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
papieju
Fachman
Posty: 2040
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 68
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelniaczy zaworowych...

Post autor: papieju » 31 maja 2024, o 19:49

Nie. Gdzieś spływa olej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości