Remont silnika
-
- Specjalista
- Posty: 364
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 29
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Osobiście wątpię by zmiana rodzaju oleju zmieniłaby aż tak dużo. Wydaje mi się, że zmiana pierścieni też by nie pomogła. Jeśli puszcza dymka po dłuższym przestoju, a na ciepło raczej niekoniecznie to prędzej obstawiałbym uszczelniacze.
-
- Specjalista
- Posty: 311
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 13
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Czy po odkreceniu korka wlewu oleju masz rurę wydechową w silniku?
-
- Fachman
- Posty: 2855
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 38
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Jan .Sprawdzić to na rozgrzanym silniku , czy zimnym?
Zaraz po remoncie , przy pierwszym uruchomieniu silnika ,(zalany był Lotos 10W40) , tego dymu było jak na lekarstwo. I potem też trochę poddymiał , jakby trochę mniej. Zrobiłem płukanie , zalałem olej "Qualitum 5W40" , no i (chyba wtedy) zaczęło się dymienie i ubywanie oleju.
Zaraz po remoncie , przy pierwszym uruchomieniu silnika ,(zalany był Lotos 10W40) , tego dymu było jak na lekarstwo. I potem też trochę poddymiał , jakby trochę mniej. Zrobiłem płukanie , zalałem olej "Qualitum 5W40" , no i (chyba wtedy) zaczęło się dymienie i ubywanie oleju.
Chociaż krowie dasz kakao , nie udoisz czekolady.
-
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
- Reputacja: 2
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Cruze Kombi
- Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Krzychu masz źle zrobiona górę głowicy to na 100%. Ściągaj ja i niech poprawiają. Co do brania na pierścieniach to kompresja i minimum próba olejowa do zrobienia. Swojego czasu w mojej okolicy był uznany warsztat w robieniu głowic. Z okolicy do niego zjeżdżali robić. Mimo tego że robił tego dużo to mój mechanik co jakiś czas reklamował u nich ich usługi. Zdarza się i pewnie tobie się to samo trafiło.
-
- Aktywny
- Posty: 50
- Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
- Reputacja: 9
- Imię: Bartosz
- Samochód: Evanda
- Silnik: 2.0 L88
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Remont silnika
zmieniaj uszczelniacze i zobaczysz. jeśli nie pomoże to targasz czapkę i zawozisz że coś spierdolili. sam miałem takie sytuacje ze uszczelniacz nowy a i tak puszczał Victor Reinz zmieniłem na Erlinga i jak ręką odjął od 2019 roku widzę totalny zjazd części na zdjęciu masz sworzeń co ma 3,5 miesiąca i 8 k km. jest to znana marka Meyle




-
- Fachman
- Posty: 2855
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 38
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Też mam tę firmę i o dziwo nic takiego nie zauważyłem. Dziwne 

Chociaż krowie dasz kakao , nie udoisz czekolady.
-
- Specjalista
- Posty: 311
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 13
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Miele to dobra marka pralek.
Ten sworzen to z jakiekgo szrotu pochodzi?

Ten sworzen to z jakiekgo szrotu pochodzi?
-
- Fachman
- Posty: 2855
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 38
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Tu jest temat o remoncie silnika koledzy , a nie o innych pierdołach
No i sprawa się rypła . Robota od nowa. Przejechałem na trasie szybkiego ruchu ( 175km/h) i laceton idzie jak przecinak
) więcej się bałem jechać. Prawie pod domem , zaczęła mrugać na wolnych obrotach kontrolka oleju. Stan ciut poniżej minimum
. Dlugość przejechanej trasy , to ok. 150 km. Po ostygnięciu silnika i odpaleniu , kontrolka się nie świeci (jazda 50km/h) i żadnego dymu
. Chyba ku....a kupiłem wodę a nie olej.
Nie dość że zjadło , to jeszcze mrugało
Mam podejrzenie , że jak auto stało przez zimę i nic nie robiłem, to pierścienie stanęły dęba i stąd takie cyrki . Zanim zrzucę czapkę ponownie , zadziałam extremalną chemią na tłoki i pierścienie , i zobaczę jaki będzie efekt. Do tego sprawdzenie stopnia sprężania i próba olejowa .Nie dam Lacetona na żyletki , bo za dużo poświęciłem czasu i kasy.
Teraz jest ciepło , to autko na kobyłki przed garaż i weryfikacja łącznie z głowicą , ale samodzielna .
P.S. Oglądałem na you tube film , jak mechaniki w BMW , wsadzili nie te uszczelniacze zaworów co potrzeba i dlatego jadło olej. Pewnie coś w tym jest
Jeśli to głowica nawalona , to "szanowany zakład " otrzyma ją z powrotem do poprawy. 

No i sprawa się rypła . Robota od nowa. Przejechałem na trasie szybkiego ruchu ( 175km/h) i laceton idzie jak przecinak





Teraz jest ciepło , to autko na kobyłki przed garaż i weryfikacja łącznie z głowicą , ale samodzielna .
P.S. Oglądałem na you tube film , jak mechaniki w BMW , wsadzili nie te uszczelniacze zaworów co potrzeba i dlatego jadło olej. Pewnie coś w tym jest


Chociaż krowie dasz kakao , nie udoisz czekolady.
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1835
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 39
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Jak to uszczelniacze to można ogarnąć bez zrzucania czapki, będzie szybciej i taniej
-
- Specjalista
- Posty: 311
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 13
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Remont silnika
olej 20w60 pomaga na migająca kontrolkę oleju na wolnych obrotach
zapieczone pierścienie to rura wydechowa w silniku
zapieczone pierścienie to rura wydechowa w silniku
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4800
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 55
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze MY2010
- Silnik: 1,8 LT + LPG
- LPG: STAG
- Inny samochód: KIA ProCeed, Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Uszczelniacze zaworowe do sprawdzenia, obecna jakość części to porażka.
Znam przypadki że 3 uszczelniacze z kompletu do zwrotu (2 uszkodzone, jeden całkowicie inny model)
Znam przypadki że 3 uszczelniacze z kompletu do zwrotu (2 uszkodzone, jeden całkowicie inny model)
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Fachman
- Posty: 2855
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 38
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Wyjąłem świece i całe czarne , na denkach tłoka widać olej i też są czarne . Niestety nie dałem rady zmierzyć ciśnienia sprężania , bo miałem kiepski przyrząd. Spod korka oleju nie wali dym , natomiast jak przyłożyłem dłoń , to było małe ciśnienie .Koledzy. Mogłem założyć odwrotnie uszczelkę pod głowicę? I jakie by były objawy?
Chociaż krowie dasz kakao , nie udoisz czekolady.
-
- Specjalista
- Posty: 311
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 13
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Remont silnika
niewielkie nadciśnienie w komorze silnika to objaw poprawny.
nie masz spalin w komorze silnika , to dobrze .
UPG nie można założyć odwrotnie, nie pasują otwory na kanału.
świece czarne to olej , spalane nie zupełne .
olej na denku tłoka ? ciekawe pytanie skąd on się wziął ? uszczelniacze zaworów nie trzymają ? tylko który i dlaczego ?
poniżej helpik dot. świec
https://autokult.pl/eksploatacja-swiec- ... 225560705a
nie masz spalin w komorze silnika , to dobrze .
UPG nie można założyć odwrotnie, nie pasują otwory na kanału.
świece czarne to olej , spalane nie zupełne .
olej na denku tłoka ? ciekawe pytanie skąd on się wziął ? uszczelniacze zaworów nie trzymają ? tylko który i dlaczego ?
poniżej helpik dot. świec
https://autokult.pl/eksploatacja-swiec- ... 225560705a
-
- Fachman
- Posty: 2855
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 38
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Nie zwróciłem uwagi przy wykręcaniu świec , czy przypadkiem uszczelka pod pokrywą zaworów nie dała ciała przy zakładaniu i świece nie kąpały się w oleju. Stąd ten olej na denkach ?
?
?
Chociaż krowie dasz kakao , nie udoisz czekolady.
-
- Specjalista
- Posty: 311
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 13
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Remont silnika
uszczelka pod pokrywą zaworów - mocno prawdopodobne
-
- Specjalista
- Posty: 364
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 29
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Jakby świece się kąpały w oleju to po ich wyciąganiu byłyby gdzieś od niego mokre, pytanie czy coś takiego zauważyłeś.
-
- Specjalista
- Posty: 311
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 13
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Objawy uszczelniczy
https://incar.pl/baza-wiedzy/objawy-usz ... owych.html
Zanim zaczniesz zabawę z uszczelniczami zobacz od dołu silnik czy simmeringi wału nie ciekną.
https://incar.pl/baza-wiedzy/objawy-usz ... owych.html
Zanim zaczniesz zabawę z uszczelniczami zobacz od dołu silnik czy simmeringi wału nie ciekną.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości