Remont silnika

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
arnie3
Specjalista
Posty: 364
Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
Reputacja: 29
Imię: Darek
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4 B+G
LPG: Landi Renzo Omegas
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: arnie3 » 19 maja 2023, o 22:31

Osobiście wątpię by zmiana rodzaju oleju zmieniłaby aż tak dużo. Wydaje mi się, że zmiana pierścieni też by nie pomogła. Jeśli puszcza dymka po dłuższym przestoju, a na ciepło raczej niekoniecznie to prędzej obstawiałbym uszczelniacze.

chrobot
Specjalista
Posty: 311
Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
Reputacja: 13
Imię: jan
Samochód: lacetti
Silnik:
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: chrobot » 20 maja 2023, o 00:18

Czy po odkreceniu korka wlewu oleju masz rurę wydechową w silniku?

krzych1b
Fachman
Posty: 2855
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 38
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 20 maja 2023, o 08:34

Jan .Sprawdzić to na rozgrzanym silniku , czy zimnym?
Zaraz po remoncie , przy pierwszym uruchomieniu silnika ,(zalany był Lotos 10W40) , tego dymu było jak na lekarstwo. I potem też trochę poddymiał , jakby trochę mniej. Zrobiłem płukanie , zalałem olej "Qualitum 5W40" , no i (chyba wtedy) zaczęło się dymienie i ubywanie oleju.
Chociaż krowie dasz kakao , nie udoisz czekolady.

itor2023
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
Reputacja: 2
Imię: Grzegorz
Samochód: Cruze Kombi
Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
LPG: Nie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: itor2023 » 20 maja 2023, o 09:11

Krzychu masz źle zrobiona górę głowicy to na 100%. Ściągaj ja i niech poprawiają. Co do brania na pierścieniach to kompresja i minimum próba olejowa do zrobienia. Swojego czasu w mojej okolicy był uznany warsztat w robieniu głowic. Z okolicy do niego zjeżdżali robić. Mimo tego że robił tego dużo to mój mechanik co jakiś czas reklamował u nich ich usługi. Zdarza się i pewnie tobie się to samo trafiło.

BeKa
Aktywny
Posty: 50
Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
Reputacja: 9
Imię: Bartosz
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0 L88
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: BeKa » 21 maja 2023, o 11:12

zmieniaj uszczelniacze i zobaczysz. jeśli nie pomoże to targasz czapkę i zawozisz że coś spierdolili. sam miałem takie sytuacje ze uszczelniacz nowy a i tak puszczał Victor Reinz zmieniłem na Erlinga i jak ręką odjął od 2019 roku widzę totalny zjazd części na zdjęciu masz sworzeń co ma 3,5 miesiąca i 8 k km. jest to znana marka Meyle

ObrazekObrazek

krzych1b
Fachman
Posty: 2855
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 38
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 21 maja 2023, o 15:33

Też mam tę firmę i o dziwo nic takiego nie zauważyłem. Dziwne :ocochodzi:
Chociaż krowie dasz kakao , nie udoisz czekolady.

chrobot
Specjalista
Posty: 311
Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
Reputacja: 13
Imię: jan
Samochód: lacetti
Silnik:
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: chrobot » 21 maja 2023, o 17:50

Miele to dobra marka pralek. :)
Ten sworzen to z jakiekgo szrotu pochodzi?

krzych1b
Fachman
Posty: 2855
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 38
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 21 maja 2023, o 22:14

Tu jest temat o remoncie silnika koledzy , a nie o innych pierdołach :D
No i sprawa się rypła . Robota od nowa. Przejechałem na trasie szybkiego ruchu ( 175km/h) i laceton idzie jak przecinak :Y ) więcej się bałem jechać. Prawie pod domem , zaczęła mrugać na wolnych obrotach kontrolka oleju. Stan ciut poniżej minimum :x . Dlugość przejechanej trasy , to ok. 150 km. Po ostygnięciu silnika i odpaleniu , kontrolka się nie świeci (jazda 50km/h) i żadnego dymu :ocochodzi: . Chyba ku....a kupiłem wodę a nie olej. :o Nie dość że zjadło , to jeszcze mrugało :( Mam podejrzenie , że jak auto stało przez zimę i nic nie robiłem, to pierścienie stanęły dęba i stąd takie cyrki . Zanim zrzucę czapkę ponownie , zadziałam extremalną chemią na tłoki i pierścienie , i zobaczę jaki będzie efekt. Do tego sprawdzenie stopnia sprężania i próba olejowa .Nie dam Lacetona na żyletki , bo za dużo poświęciłem czasu i kasy.
Teraz jest ciepło , to autko na kobyłki przed garaż i weryfikacja łącznie z głowicą , ale samodzielna .
P.S. Oglądałem na you tube film , jak mechaniki w BMW , wsadzili nie te uszczelniacze zaworów co potrzeba i dlatego jadło olej. Pewnie coś w tym jest :ocochodzi: Jeśli to głowica nawalona , to "szanowany zakład " otrzyma ją z powrotem do poprawy. :zdegustowany:
Chociaż krowie dasz kakao , nie udoisz czekolady.

Awatar użytkownika
papieju
Wymiatacz
Posty: 1835
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 39
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: papieju » 21 maja 2023, o 22:29

Jak to uszczelniacze to można ogarnąć bez zrzucania czapki, będzie szybciej i taniej

chrobot
Specjalista
Posty: 311
Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
Reputacja: 13
Imię: jan
Samochód: lacetti
Silnik:
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: chrobot » 21 maja 2023, o 22:30

olej 20w60 pomaga na migająca kontrolkę oleju na wolnych obrotach
zapieczone pierścienie to rura wydechowa w silniku

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 4800
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 55
Imię: Robert
Samochód: Cruze MY2010
Silnik: 1,8 LT + LPG
LPG: STAG
Inny samochód: KIA ProCeed, Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: huri_khan » 22 maja 2023, o 10:37

Uszczelniacze zaworowe do sprawdzenia, obecna jakość części to porażka.

Znam przypadki że 3 uszczelniacze z kompletu do zwrotu (2 uszkodzone, jeden całkowicie inny model)
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

krzych1b
Fachman
Posty: 2855
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 38
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 24 maja 2023, o 20:44

Wyjąłem świece i całe czarne , na denkach tłoka widać olej i też są czarne . Niestety nie dałem rady zmierzyć ciśnienia sprężania , bo miałem kiepski przyrząd. Spod korka oleju nie wali dym , natomiast jak przyłożyłem dłoń , to było małe ciśnienie .Koledzy. Mogłem założyć odwrotnie uszczelkę pod głowicę? I jakie by były objawy?
Chociaż krowie dasz kakao , nie udoisz czekolady.

chrobot
Specjalista
Posty: 311
Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
Reputacja: 13
Imię: jan
Samochód: lacetti
Silnik:
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: chrobot » 24 maja 2023, o 22:07

niewielkie nadciśnienie w komorze silnika to objaw poprawny.
nie masz spalin w komorze silnika , to dobrze .
UPG nie można założyć odwrotnie, nie pasują otwory na kanału.
świece czarne to olej , spalane nie zupełne .
olej na denku tłoka ? ciekawe pytanie skąd on się wziął ? uszczelniacze zaworów nie trzymają ? tylko który i dlaczego ?

poniżej helpik dot. świec
https://autokult.pl/eksploatacja-swiec- ... 225560705a

krzych1b
Fachman
Posty: 2855
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 38
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 24 maja 2023, o 22:32

Nie zwróciłem uwagi przy wykręcaniu świec , czy przypadkiem uszczelka pod pokrywą zaworów nie dała ciała przy zakładaniu i świece nie kąpały się w oleju. Stąd ten olej na denkach ?
?
Chociaż krowie dasz kakao , nie udoisz czekolady.

chrobot
Specjalista
Posty: 311
Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
Reputacja: 13
Imię: jan
Samochód: lacetti
Silnik:
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: chrobot » 25 maja 2023, o 00:14

uszczelka pod pokrywą zaworów - mocno prawdopodobne

arnie3
Specjalista
Posty: 364
Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
Reputacja: 29
Imię: Darek
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4 B+G
LPG: Landi Renzo Omegas
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: arnie3 » 25 maja 2023, o 14:42

Jakby świece się kąpały w oleju to po ich wyciąganiu byłyby gdzieś od niego mokre, pytanie czy coś takiego zauważyłeś.

chrobot
Specjalista
Posty: 311
Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
Reputacja: 13
Imię: jan
Samochód: lacetti
Silnik:
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: chrobot » 25 maja 2023, o 18:11

Objawy uszczelniczy
https://incar.pl/baza-wiedzy/objawy-usz ... owych.html

Zanim zaczniesz zabawę z uszczelniczami zobacz od dołu silnik czy simmeringi wału nie ciekną.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości