Remont silnika

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 22796
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 205
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: etac » 13 gru 2022, o 06:49

A tak przy okazji to silnik odpalił?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

krzych1b
Fachman
Posty: 2798
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 37
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 13 gru 2022, o 10:46

Na razie marznie w garażu , a ja nie mam zamiaru marznąć razem z nim :D . Założyłem tylko głowicę z osprzętem i powoli skręcam wszystko do kupy . Muszę poprawić jeszcze gaz tzn. przenieść wtryskiwacze bliżej przepustnicy i zmienić ogrzewanie parownika na równoległe. Mam ciasny garaż i nie mam się jak rozpędzić z robotą :) Mam cichą nadzieję wyjechać przed świętami . Na razie Lanos ratuje mi skórę. :Y
Za spawanie i planowanie kolektora wydechowego , zapłaciłem 180 zł .
Chociaż krowie dasz kakao , nie udoisz czekolady.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3935
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 40
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: Sebastian » 13 gru 2022, o 19:47

Popychacze grzeje się opalarką w imadle, żeby łatwiej szły.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

krzych1b
Fachman
Posty: 2798
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 37
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 13 gru 2022, o 20:22

sebastian ok. , ale syf w tłoczku zostaje .To co wypłukałem z wewnątrz , to był czarny osad , coś w rodzaju sadzy. Jeżeli miałeś w rękach rozebraną szklankę na części pierwsze , to widziałeś , jakie malutkie są otworki i kulka.
Chociaż krowie dasz kakao , nie udoisz czekolady.

Awatar użytkownika
papieju
Wymiatacz
Posty: 1791
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 37
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: papieju » 13 gru 2022, o 22:47

krzych1b pisze:
13 gru 2022, o 10:46
Na razie marznie w garażu , a ja nie mam zamiaru marznąć razem z nim
Nie bądź miękiszon. Farelka i wio

krzych1b
Fachman
Posty: 2798
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 37
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 3 mar 2023, o 15:10

Panowie , prawie skończyłem skladanie ale... Poległem przy montażu blach do mocowania alternatora i podwieszania silnika . Nie porobiłem zdjęć i się motam . Może ktoś zrobić zdjęcia u siebie , jak idą te mocowania altka ( jak naciągnąć pasek wielorowkowy 6PK)? Dwa kształtowniki są wygięte w kształcie litery"S" z dużymi fasolami ( jeden idzie od przodu głowicy a drugi od strony altka).
Chociaż krowie dasz kakao , nie udoisz czekolady.

krzych1b
Fachman
Posty: 2798
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 37
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 5 mar 2023, o 13:17

Z alternatorem doszedłem , a gdzie idą te blachy? Może ktoś pomóc zdjęciem?
Chociaż krowie dasz kakao , nie udoisz czekolady.

Awatar użytkownika
chocisz
Profesjonalista
Posty: 553
Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
Reputacja: 28
Imię: wojtas
Samochód: Lacetti
Silnik: F18D3
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: chocisz » 16 mar 2023, o 11:23

Z tyłu masz pod oddzielną śrubę, a z przodu pod śrubę kolektora, tylko na zewnątrz :lol: zresztą możesz z tego zrezygnować
Załączniki
Screenshot 2023-03-16 at 11-08-10 SILNIK CHEVROLET NUBIRA II LACETTI 1.8CDX F18D3.png
Screenshot 2023-03-16 at 11-09-01 SILNIK CHEVROLET NUBIRA II LACETTI 1.8CDX F18D3.png

krzych1b
Fachman
Posty: 2798
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 37
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 18 mar 2023, o 22:56

Koniec męki z remontem , silnik odpalił po 4-ech sekundach kręcenia rozrusznikiem . Nawet dymu nie było z rury . Za to z bloku i katalizatora , obłoki walą jak diabli , taki jest zaolejony z zewnątrz. Jestem wielki . Śrubę wału koła pasowego dokręciłem ( na klej) ręcznie na 95 Nm , a potem klucz udarowy i tyle w temacie . Kolega zablokował dornikiem koło zamachowe przez otwór technologiczny pod filtrem oleju. Ale żeby nie było za klawo , to hydropopychacze mi klepią . Na rozruch użyłem oleju Lotos 10W40 i tu chyba dałem ciała :ocochodzi: . Bo trzeba było zalać od razu 5W40 . Do tego mam płukanie magistrali wodnej, bo jak zalewałem tloki ropą , to coś mi odbiło i pokręciłem wałem korbowym i trochę ropy "wpadło" do otworów wodnych w bloku.
Teraz mam dylemat , jak to wypłukać i czym? :zastanawiasie: Bo ze zbiorniczka capi ropą.
Chociaż krowie dasz kakao , nie udoisz czekolady.

BeKa
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
Reputacja: 5
Imię: Bartosz
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0 L88
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: BeKa » 18 mar 2023, o 23:19

kup z 30 litrów ody demineralizowanej i płucz do skutku, możesz dodać alkoholu izopropylowego w ilosci 50% do pierwszego płykania. popychacze jeśli były stare to mogły puścić olej i zanim nabije to może minąć i ze 40 minut pracy albo i więcej. jak dobrze złożyłeś i nabiłeś ciśnienie paliwa to odpalenie to max kilka sekund

olej na pierwsze odpalenie spoko 10w40, max 100 km i zmiana na 5w40/30
u mnie odpalenie wyglądało mniej więcej tak https://files.fm/u/q27ps4vg6

krzych1b
Fachman
Posty: 2798
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 37
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 18 mar 2023, o 23:31

Dokładnie u mnie było tak samo ze startem. A na dodatek , nie wiem dlaczego silnik odpalił mi na lpg ? Szybko przełączyłem na Pb . Na początku silnik poracował kilka minut i potem jeszcze z 10 min. Kompensatory rozbierałem do "naga" i kąpiel w benzynie ekstarakcyjnej do czysta. Mogłem je napełnić świerzym olejem jeszcze przed włożeniem do głowicy , ale zorientowałem się już po czasie , jak zamontowałem wałki.Z tym płukaniem magistrali wodnej , to słyszałem , że ludzie dodają proszek do prania i "KAMIKS" aby usunąć tłuszcz. Można tak zrobić? :ocochodzi:
Chociaż krowie dasz kakao , nie udoisz czekolady.

BeKa
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
Reputacja: 5
Imię: Bartosz
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0 L88
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: BeKa » wczoraj, o 00:30

sprawdź dokładnie czy reaguje z ALU ten kamiks, proszek do prania się pieni ...

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 4714
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 245
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Scenic 2 1.6, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: bubu1769 » wczoraj, o 05:36

Kup zwykły środek dedykowany do płukania układów chłodzenia.
W zupełności wystarczy.

krzych1b
Fachman
Posty: 2798
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 37
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » wczoraj, o 21:15

No i lakoniczne pytanie , gdzie u mnie znajduje się najniższy poziom , abym mógł spuścić starą płukankę? W Oplu jest korek spustowy w chłodnicy , a tu u mnie nie bardzo widzę :zastanawiasie: .
Chociaż krowie dasz kakao , nie udoisz czekolady.

Awatar użytkownika
papieju
Wymiatacz
Posty: 1791
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 37
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: papieju » wczoraj, o 21:38

Pewnie na dolnym wężu chłodnicy

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3935
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 40
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: Sebastian » wczoraj, o 22:19

W chłodnicy lacetti też jest korek plastikowy - jak dobrze kojarzę z prawej strony (czyli stojąc przed autem to z lewej) - jest normalnie na klucz.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości