Remont silnika

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
papieju
Wymiatacz
Posty: 1921
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 47
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: papieju » 14 lis 2022, o 22:41

Masz numer gm pierścieni i nie widzę żeby były montowane w szerokiej gamie. W zasadzie to tylko Lacetti. Biorąc pod uwagę że silnik pochodzi z australijskiego Holdena to wątpię żeby coś pasowało. Vectra C czy Astra G jeśli już to bardziej podejdą pod t18sed jeśli chodzi o nadzieję na zamienne części bo na przykład uszczelniacze zaworowe do t18sed są te same co w w/w silnikach i jeszcze w 2.0 Opla były z tego okresu. F18D3 to już troszkę nowsza konstrukcja. Według mnie bez sensu bo przecież nawet jak podejdą tłoki od Opla to i tak musisz je uzbroić w nowe pierścienie więc tak czy siak wybulisz 600 cebulionów na pierścienie + tłoki nie będą za darmo. Całkowicie bez sensu jak dla mnie

krzych1b
Fachman
Posty: 3059
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 15 lis 2022, o 18:32

Na dzień dzisiejszy podliczyłem wydatki i wyszło mi 1650 zł ( w tym petrygo , dimer benzyna extarakcyjna itp. podobne dodatki) i to jeszcze nie koniec. Zostało zespawanie kolektora , zakup oleju i coś się jeszcze znajdzie.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3977
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 44
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: Sebastian » 15 lis 2022, o 19:04

Konradoo toczył delikatnie swoje tłoki, żeby pasowały "grubsze" pierścienie z opla. Trzeba albo do niego pisać, albo poszukać tematu gdzie o tym wspominał.

Dodano po 2 godzinach 11 minutach 53 sekundach:
Konrad potwierdza, że pasują pierścienie z opla z silnika x18xe, ale trzeba roztoczyć delikatnie górny rowek. Najlepiej kupić pierścienie z x18xe i zawieść ogarniętemu tokarzowi, żeby delikatnie zebrał tłok.
W porównaniu do pierścieni z Chevroleta oplowskie są dostępne i kosztują ok 120zl.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4207
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 107
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: dokia » 15 lis 2022, o 21:18

Jak tanio. Moje pierścienie kosztują 200zł na tłok. Czyli 800
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Awatar użytkownika
chocisz
Profesjonalista
Posty: 595
Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
Reputacja: 32
Imię: wojtas
Samochód: Lacetti
Silnik: F18D3
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: chocisz » 15 lis 2022, o 23:00

Z tego co można przewertować w necie pierścionki do tych silników f18D3 mają grubość identyczną jak z opla 1.2/1.2/2, także można zaryzykować zakup za 52zł... już cieńszych to chyba żaden samochód nie ma, no chyba, że Insygnia DOKiA :lol:
https://amp.eu/pl/katalog/pierscienie-tlokowe
https://allegro.pl/oferta/mahle-piersci ... 2752323515

krzych1b
Fachman
Posty: 3059
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 15 lis 2022, o 23:12

No i klawo .Jak możesz jeszcze i ty popatrzeć w ten katalog , który tłok ja mam, po moim Vin-KL1NF35BJ6K335315 https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... BJ6K335315 i czy te pierścionki podejdą. Ja nie jestem mechanikiem samochodowym , co składa silniki . Było to dawno temu :D :tak: .
Jeżeli ktoś jeszcze potwierdzi , że te będą pasować , to będzie mnie stać na dokończenie remontu :) . A na deser dołożę jeszcze nowe panewki. :tak: . A tak na marginesie , to zastanawiam się , dlaczego w POTAKU jest taka astronomiczna kwota. Chyba są niezniszczalne.
Ostatnio zmieniony 15 lis 2022, o 23:29 przez krzych1b, łącznie zmieniany 2 razy.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4207
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 107
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: dokia » 15 lis 2022, o 23:24

chocisz pisze:
15 lis 2022, o 23:00
Z tego co można przewertować w necie pierścionki do tych silników f18D3 mają grubość identyczną jak z opla 1.2/1.2/2, także można zaryzykować zakup za 52zł... już cieńszych to chyba żaden samochód nie ma, no chyba, że Insygnia DOKiA :lol:
https://amp.eu/pl/katalog/pierscienie-tlokowe
https://allegro.pl/oferta/mahle-piersci ... 2752323515
Wariat 🤣
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

krzych1b
Fachman
Posty: 3059
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 15 lis 2022, o 23:32

Dokia , pisz o co chodzi , o twoją Insignię , czy o moje pierścienie. :lol:
Ja się dzisiaj uśmiałem przez łzy w IC , jak płaciłem za uszczelkę pod głowicę195 zł Klnąc też pod nosem i zadając sobie pytanie . Czy ten Laceton jest ze złota , że taka cena?
Dlatego zapytałem o te oryginalne pierścienie.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4207
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 107
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: dokia » 15 lis 2022, o 23:39

Bo on mówi że mam najcieńsze pierścienie a mam przecież ten amerykański silnik co go wycofali w Europie jak wykładał się głównie na tym najmniejszym Camaro. Może już jutro dotknę te moje amerykańskie pierścienie to Wam pokażę. A może moje stare będą dobre dla Ciebie to Ci wyślę.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

krzych1b
Fachman
Posty: 3059
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 15 lis 2022, o 23:42

Oby FI-u się zgadzało , reszta się dopasuje w praniu , jak będę wkładał do cylindra. :D
VIN >KL1NF35BJ6K335315

krzych1b
Fachman
Posty: 3059
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 16 lis 2022, o 16:57

No i Potak "zmiękł" , bo zamiennik 93742700/KAP , kosztuje u nich 270 zł / kpl. Czas oczekiwania ok.5-10 dni.
Firma z Łodzi "Gambi" , jest dystrybutorem pierścieni firmy "AMP Paradowscy Sp. z o.o."
e mail : lodz@gambi.pl , tel. 426781576
VIN >KL1NF35BJ6K335315

arnie3
Specjalista
Posty: 394
Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
Reputacja: 30
Imię: Darek
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4 B+G
LPG: Landi Renzo Omegas
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: arnie3 » 16 lis 2022, o 17:55

przypomniałeś mi, że w Łodzi na Bema jest firma, która się zajmuje pierścieniami i słyszałem sporo dobrych opinii o nich. Możesz spróbować się z nimi zgadać

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Remont silnika

Post autor: kochar » 16 lis 2022, o 21:20

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

krzych1b
Fachman
Posty: 3059
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 16 lis 2022, o 21:26

Jeszcze jak trochę poszukamy , to części do tych naszych bolidów będą za grosze :Y
Dziekuję za adresy . :piwo: ( bezalkoholowe).
VIN >KL1NF35BJ6K335315

krzych1b
Fachman
Posty: 3059
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 18 lis 2022, o 22:30

Kolejne pytanie . Którą stroną zakłada się uszczelki metalowe pod EGR-a? One mają takie przetłoczenia przy otworach/
VIN >KL1NF35BJ6K335315

krzych1b
Fachman
Posty: 3059
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 3 gru 2022, o 21:31

Dzisiaj podczas dokręcania glowicy , "uciekł" mi kątomierz . Trochę się przestraszyłem i nadal mam obawy , czy coś się nie będzie dziać . Czy jest możliwość sprawdzenia kluczem dynamometrycznym , czy mam odpowiednio dociągnięte nowe śruby? Są jakieś tabele , czy coś w tym stylu dla rodzai (długość+twardość ) śrub ?
Patrząc na łby śrub , ostrożnie podkręcałem klucz dynamometryczny do momentu aż kliknął i wyszło 70Nm .To nie jest za mało?
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23829
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: etac » 3 gru 2022, o 22:04

ja znalazłem w TIS taki zapis
Dokręcić
Dokręcić śruby głowicy cylindrów momentem 25 N•m (18 lb-ft) i obrócić śruby o 190° używając klucza z miernikiem kąta dokręcenia.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

krzych1b
Fachman
Posty: 3059
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 3 gru 2022, o 22:22

Ja dokręcałem metodą 25Nm +60+60+60+10 (stopni) . Nie miałem dłuższej przedłużki , no i pomiędzy dokręceniami robiłem przerwę min. dlatego , że śruby były smarowane olejem. A tu trzeba trochę odczekać . Z tego co się doczytałem , to i temp. powietrza powinna być w granicach 20 stopni C , niestety miałem w garażu dużo mniej.
Jest też metoda 25Nm + 50+50+90 (stopni).Chodzi o te 190 stopni.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4207
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 107
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: dokia » 4 gru 2022, o 00:16

Strasznie trudne sprawy... Mi odkręcali głowicę po planowaniu, zamówiono nowe szpilki, ale tam też jakieś dziwne "momenty" mają 😂

Dodano po 1 minucie 49 sekundach:
Ty robisz sam, mi wystawiono za usługę fakturę na 4700... Już zapłaciłam aby mogli za listopad pensje mechanikom wypłacić.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

krzych1b
Fachman
Posty: 3059
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 4 gru 2022, o 00:34

Dorota , nie jest to takie trudne , sama byś sobie naprawiła swoje auto . :tak: To jest tak samo trudne
jak z robieniem na drutach. :D . Nie umiałem a się nauczyłem , nawet robiłem repasację pończoch i podartych skarpet :Y . Praktycznie w 16-to zaworowych silnikach jest to samo i są różne szkoły dokręcania śrub . Te pierwsze 25Nm , to jest wstępne ułożenie się uszczelki - po tym dokręceniu, można wypić małą kawkę lub wypalić papierosa . Dopiero późniejsze dokręcanie jest ważne i też z dłuższymi przerwami . Dodam , że należy też posmarować olejem podkładki śrub , aby nie było strzelania podczas dokręcania.
Co się tyczy starych śrub , to też dowiedziałem się od starych mechaników , że można je z powrotem zamontować , tylko trzeba dokręcać z odpowiednim wyczuciem. Wiem ale nie powiem. Ja założyłem nowe śruby aby nie mieć poruty. :)
Ostatnio zmieniony 4 gru 2022, o 00:48 przez krzych1b, łącznie zmieniany 1 raz.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4207
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 107
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: dokia » 4 gru 2022, o 00:46

Mi mówiono o ile stopni jest potem i potem... Ale nie pamiętam bo przecież sama nie będę nowych szpilek w głowicę wkręcać nigdy w życiu 🙃
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

krzych1b
Fachman
Posty: 3059
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 4 gru 2022, o 00:52

Ty to szpilki możesz jedynie przymierzać :D
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4207
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 107
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: dokia » 4 gru 2022, o 06:50

Ja słyszałam że te szpilki głowicy są absolutnie jednorazowe. Dlatego też w sumie pytałam tam z 10 razy czy na pewno dadzą mi nowe. No to dali, przecież nie będą babie tłumaczyć że można inaczej 😂 moje poprzednie mogę zabrać i komuś oddać 🙃
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

arnie3
Specjalista
Posty: 394
Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
Reputacja: 30
Imię: Darek
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4 B+G
LPG: Landi Renzo Omegas
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: arnie3 » 12 gru 2022, o 23:23

Ja tak lekko zmienię temat i zapytam: czy takie sprawdzanie popychaczy i to co tutaj ten ziomek robi od około 8 minuty jest sensowne? Zawsze mi się zdawało, że jak zaczynają stukać to się wymienia wszystkie bo nie dojdzie się które są dobre, a które nie. Tym bardziej jakoś podejrzanie proste mi się to wydaje.


krzych1b
Fachman
Posty: 3059
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: krzych1b » 13 gru 2022, o 00:14

Jak rozebrałem wałki i sprawdzałem kompensatory , to uwierz mi , że w imadle ciężko je było ścisnąć , aby wywalić z nich stary olej . Oczywiście robiłem to na raty , delikatnie skręcając i popuszczając imadło , bo tak mocno sprężynowały , (właśnie ze względu na znajdujący się w nich stary olej) . Po rozebraniu każdego z nich na części pierwsze ( uwaga , wewnątrz szklanki są "mikroskopijne ": dwie sprężynki , jedna bardzo malutka, kulka i zaworek . Należy zapamiętać jak to jest wszystko złożone prawidłowo ) . Dobry tłoczek w szklance , ściskany palcami , musi nam sprężynować i poruszać się swobodnie góra-dół. Nie ma prawa się zacinać ani haczyć. Jak rozebrać prawidłowo , oczyścić i jak go potem złożyć ( trzeba go zalać olejem po umyciu i złożeniu) ,to są filmiki instruktażowe. Ja nie polecam metody z imadłem , bo można sobie narobić biedy przy nieumiejętnym ściskaniu i popuszczaniu imadła. Tą "imadłową" metodą , sprawdziłem dwa , a i tak do mycia je rozebrałem . Po umyciu w benzynie extr. ( w trzech słoikach ) i przedmuchaniu szklanek , w pierwszym słoiku na dnie , było kupę czarnego osadu. Ta "młotkowa" metoda , ma zapewne pokazać , w której "szklance" sprężynki i zaworek zwrotny kulkowy , powiedziały "PA, PA" .Będzie po prostu przepuszczany olej przez zaworek i dlatego "stuka". Po mojemu , to nie jest pewna metoda .
VIN >KL1NF35BJ6K335315

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości