Hak zamontowany,
XaRaDaS pisze:No to można samemu montować, tylko trzeba sprawdzić miejsce gdzie zamontować i faktycznie czy się da bez wiercenia
W lacetti (sedan) montaż haka nie wymaga wiercenia otworów (jedynie odklejenie takiej czarnej taśmy, która zakleja jeden otwór).
I kilka porad praktycznych (jak będę miał więcej czasu to napiszę manual):
-Przy odkręceniu zderzaka potrzebujemy: klucze- 7 oraz 10 (preferowane nasadowe z grzechotką), i śrubokręt krzyżak, natomiast do odkręcenia wzmocnienia klucz 17 i chyba 14 (co do nich nie jestem pewny - trzeba by sprawdzić)
-W instrukcji montażu haka jest napisane, że najpierw należy zdemontować zderzak a potem dopiero odkręcić wzmocnienie, niestety - żeby odkręcić wzmocnienie od zderzaka trzeba odkręcić dwie spinki które są schowane pod w zderzaku. Więc najpierw musimy odkręcić belkę, a dopiero potem zderzak i obie części zdemontować razem. Potem przydaje się bit krzyżakowy bo jednej spinki wkręcanej nie da się odkręcić zwykłym śrubokrętem (mało miejsca).
-Zderzak trzyma się na (oprócz widocznych wkrętów) na dwóch śrubkach i jednej nakrętce która jest schowana tak tak jakby "za lampą" (do zewnątrz samochodu).
-Warto zaopatrzyć się w szczotkę drucianą i jakiś spray odrdzewiający bo śruby z wzmocnienia mogą być skorodowane.
-Przewody do wnętrza doprowadziłem poprzez dziurę którą wywierciłem pod plastikowa listwą progową bagażnika (idą tam przewody do prawej lampy i linka wlewu paliwa i jest tam punkt masy gdzie się podłączyłem).
-Hak z firmy HAK POL Słupsk posiada tabliczkę znamionową wraz z gniazdem przykręconą do haka śrubą z sprężyną, dzięki czemu gniazdo możemy obracać o 180* można estetycznie gniazdo schować pod zderzak.
Kula zamontowana:

Kula zdemontowana:

Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.