Dławienie się silnika

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Jammal17
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 6 lip 2021, o 10:27
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1,4 69KW
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Kontakt:

Dławienie się silnika

Post autor: Jammal17 » 2 wrz 2021, o 18:47

Witam.
Pacjent - Lacetti 1.4
Objawy - samochód w 85%czasu działa ok, lecz czasem zapala się check silnika i zaczyna się dławić w zakresie do 2 tys obrotów, jak mocniej dodam gazu to jedzie, ale na mniejszych obrotach szarpie i to dość mocno.

Poczynione naprawy - wymiana świec i przewodów ale problem nie ustal.

Wiem że powinienem sprawdzić pod kompem check ale zanim dojade do mechanika to gasnie i jest spokój.

Zauważyłem też mała dziurę w przewodzie od filtr powietrza, czekam na nowy przewód ale nie sądzę że to przez to.
Macie jakieś pomysły co to może powodować, oczywiście prędzej czy później sprawdze ten błąd.

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 553
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 10
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Dławienie się silnika

Post autor: lukaslacetti » 2 wrz 2021, o 19:36

Klasycznie czy jest gaz

Jezeli jest to czy ba benzynie jest to samo

Jammal17
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 6 lip 2021, o 10:27
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1,4 69KW
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Kontakt:

Re: Dławienie się silnika

Post autor: Jammal17 » 2 wrz 2021, o 20:24

A przepraszam, zapomniałem, brak LPG

Awatar użytkownika
chocisz
Specjalista
Posty: 410
Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
Reputacja: 10
Imię: wojtas
Samochód: Lacetti
Silnik: F18D3
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: Dławienie się silnika

Post autor: chocisz » 2 wrz 2021, o 21:40

To, że gaśnie to dobrze, ale w pamięci powinien zostać zapisany i można go odczytać, od tego powinno zaczynać się naprawę :ok:

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 553
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 10
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Dławienie się silnika

Post autor: lukaslacetti » 2 wrz 2021, o 21:52

To również polece klasykiem w przypadku lacetti, przewody zapłonowe nieszczęsne 😉
jakiej firmy kupiłes, oraz sprawdź cxy przy nasadzaniu na świece słychać wyraźny klick jak nie to do kosza
Plus do sprawdzenia czy jak nasadzasz na cewki to czy również ciasno tam siedzą ewentualnie delikatnie rozegnij te metalowe obejmy
Do lacetti to standard że nie potrafią robić porządnych przewodów, u mnie dopiero czwarty komplet wymieniany po 300km średnio km był taki jaki powinien być czyli nie szarpało autem i padło na NGK koszt ok. 160zł

Błąd pewnie będzie P0300jak mówi moja czarodziejska kula xD

skull
Aktywny
Posty: 97
Rejestracja: 5 gru 2016, o 15:04
Reputacja: 9
Imię: Michał
Samochód: Chevrolet Lacetti SW
Silnik: F16D3
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Re: Dławienie się silnika

Post autor: skull » 3 wrz 2021, o 09:32

Sonda lambda

Jammal17
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 6 lip 2021, o 10:27
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1,4 69KW
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Kontakt:

Re: Dławienie się silnika

Post autor: Jammal17 » 3 wrz 2021, o 14:52

Co do przewodów to zakupione w Inter cars marki chyba ASHIKA, przy wsadzaniu na świece weszły z kliknięciem ale druga strona przewodów jak na moje oko coś za luźno weszly.
Co do sondy to też bralem to pod uwagę, czy to też czuły punkty, jaką kupić?

markus444
Stały bywalec
Posty: 235
Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
Reputacja: 2
Imię: Maciej
Samochód: Lacetti CDX
Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
LPG: BRC SQ32
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Dławienie się silnika

Post autor: markus444 » 3 wrz 2021, o 15:31

MAP sensor oraz kostka elektryczna przy tym czujniku.

Awatar użytkownika
papieju
Wymiatacz
Posty: 1506
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 7
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Dławienie się silnika

Post autor: papieju » 3 wrz 2021, o 15:52

lukaslacetti pisze:
2 wrz 2021, o 21:52
To również polece klasykiem w przypadku lacetti, przewody zapłonowe nieszczęsne 😉
jakiej firmy kupiłes, oraz sprawdź cxy przy nasadzaniu na świece słychać wyraźny klick jak nie to do kosza
Plus do sprawdzenia czy jak nasadzasz na cewki to czy również ciasno tam siedzą ewentualnie delikatnie rozegnij te metalowe obejmy
Do lacetti to standard że nie potrafią robić porządnych przewodów, u mnie dopiero czwarty komplet wymieniany po 300km średnio km był taki jaki powinien być czyli nie szarpało autem i padło na NGK koszt ok. 160zł

Błąd pewnie będzie P0300jak mówi moja czarodziejska kula xD
A tam, Sentechy za kilkadziesiąt zł robią robotę. NGK w Punto po miesiącu miały przebicia. Też teraz Sentech siedzi i zero problemów. Zresztą montowałem je w każdym swoim aucie i nigdy się nie przewiozłem

arnie3
Stały bywalec
Posty: 288
Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
Reputacja: 5
Imię: Darek
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4 B+G
LPG: Landi Renzo Omegas
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Dławienie się silnika

Post autor: arnie3 » 14 wrz 2021, o 15:59

Też mam sentechy bo gazownik polecił i generalnie się sprawdzają, teraz już drugi komplet mam i nie mam problemów.

wojtekpaterski
Świeżak
Posty: 35
Rejestracja: 19 mar 2019, o 20:27
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Nubira
Silnik: F18d3 121
LPG: Stag 300
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Dławienie się silnika

Post autor: wojtekpaterski » 15 wrz 2021, o 21:25

Proponuje sprawdzenie mapsensora w dalszej kolejności oczyszczenie silniczka krokowego i przeprowadzenie adaptacji biegu jałowego.

Jeśli powyższe nie pomogą - sprawdź czujnik temperatury - powinien on być 2 pinowy. Jeśli uszkodzi się np jeden z pinów silnik będzie pracować ale na wartości zastępczej i w tym momencie może być problem z mieszanką dlatego może gasnąć
Nigdy nie wiesz co zrobi świr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość