co jakiś czaś '' ZA MAŁE OBROTY"
-
- Stały bywalec
- Posty: 297
- Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
- Reputacja: 11
- Imię: Maciej
- Samochód: Lacetti CDX
- Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: co jakiś czaś '' ZA MAŁE OBROTY"
Tak jak Sebastian napisal. Sprawdz polaczenia pinow w kostce od mapa. U mnie tez było losowo. Podczas pracy silnika poruszaj kostka od mapa i zobacz czy wszystko ok.
-
- Bywalec
- Posty: 124
- Rejestracja: 28 lis 2015, o 13:51
- Reputacja: 0
- Imię: kazik
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: tychy
- Kontakt:
Re: co jakiś czaś '' ZA MAŁE OBROTY"
Już wymieniałem nawet kiedyś kostkę ,efekt jak zwykle po paru tygodniach znowu za małe obroty .
A NA DRUGI DZIEŃ OK.I tak do nastraszanego razu kilka dni lub miesiecy.
A NA DRUGI DZIEŃ OK.I tak do nastraszanego razu kilka dni lub miesiecy.
-
- Bywalec
- Posty: 142
- Rejestracja: 25 mar 2014, o 23:36
- Reputacja: 1
- Imię: Robert
- Samochód: Nubira
- Silnik: F18D3
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Świebodzin
- Kontakt:
Re: co jakiś czaś '' ZA MAŁE OBROTY"
Czy udało się zdiagnozować usterkę?
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 622
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 38
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: co jakiś czaś '' ZA MAŁE OBROTY"
jak widać te samochody cierpią na tą przypadłość i pomocna jak się okazuje jest wymiana MAP Sensora, może właśnie w tym kierunku trzeba iść 

-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: co jakiś czaś '' ZA MAŁE OBROTY"
No to do dzieła Panowie , czytamy ze zrozumieniem .https://fault-code.com/p0107/ Ten Typ Tak NIE MA.
W artykule wyjaśniono , że wszystko się ze sobą zazębia . Mam na myśli czujniki.
1.Sprawdzamy wtykę MAP-a i poprawiamy fabrykę czyli montujemy nową wtykę
. Piny są przegrzane od temperatury silnika i żadne doginanie , nie pomaga na dłuższą metę.
2.Wszystkie masy , wszystkich czujników , a zwłaszcza czarna skrzyneczka nad skrzynią biegów i złącze pod blachą akumulatora , mają mieć super styk z masą. Smarujemy czym kto może . Ma być dobra przewodność . Powtórzę się jeszcze raz. Map sensora nie wolno myć specyfikami ropopochodnymi
ani w nim dłubać czymkolwiek . Najlepiej zdają egzamin specyfiki do konserwacji elektroniki .
Nie wiem jak wasi mechanicy sprawdzają MAP-y , ale do tego potrzeba mieć odpowiednie przyrządy ( np. vakuometr , pompę próżniową itp.) i odpowiednią wiedzę . Należy wiedzieć , na jakich wartościach podciśnienia pracuje dany Map sensor
. A założę się , że większość mechaników tego nie wie
. A powtóre , na takie sprawdzenie potrzeba dużo czasu , a u nich czas to pieniądz. Więc dmuchnie , chuchnie , zrobi podciśnienie ustami , przemyje benzynką extrakcyjną ( tym się niszczy delikatną membrankę Mapa) i.." Panie dobrze jest , jeszcze tylko przepustnicę trzeba wymienić i będzie gut"
. Ja koledzy z tym problemem walczyłem kilka miesięcy . Rozpeszlowałem nawet przewody , sprawdziłem je miernikiem oraz przekonserwowałem wszystko co się dało . Obecnie mam założonego nowego Map-a firmy NTY ( niepotrzebny zakup
) , ale oryginalny też działa.

1.Sprawdzamy wtykę MAP-a i poprawiamy fabrykę czyli montujemy nową wtykę

2.Wszystkie masy , wszystkich czujników , a zwłaszcza czarna skrzyneczka nad skrzynią biegów i złącze pod blachą akumulatora , mają mieć super styk z masą. Smarujemy czym kto może . Ma być dobra przewodność . Powtórzę się jeszcze raz. Map sensora nie wolno myć specyfikami ropopochodnymi
ani w nim dłubać czymkolwiek . Najlepiej zdają egzamin specyfiki do konserwacji elektroniki .
Nie wiem jak wasi mechanicy sprawdzają MAP-y , ale do tego potrzeba mieć odpowiednie przyrządy ( np. vakuometr , pompę próżniową itp.) i odpowiednią wiedzę . Należy wiedzieć , na jakich wartościach podciśnienia pracuje dany Map sensor




VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: co jakiś czaś '' ZA MAŁE OBROTY"
A tu https://autokult.pl/31931,map-sensor-po ... o-tak-jest artykulik , że mówię prawdę , co powinni na początek zrobić mechanicy z MAP-em i dlaczego .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: co jakiś czaś '' ZA MAŁE OBROTY"
I wisienka na torcie.https://moylacetti.ru/kak-proverit-dad/
VIN >KL1NF35BJ6K335315
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość