Wymiana uszczelki pod głowicą
- kliszka
- Profesjonalista
- Posty: 604
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB SX
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
teraz pytanie jakże ważne to uszczelka pod pokrywą zaworów ? czy pod głowicą ? nie mam innych objawów świadczących o walniętej uszczelce pod głowicą...
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
Jak na mój gust, to nie cieknie uszczelka pod głowicą, ale pod pokrywą zaworów, mój silnik tak samo wyglądał.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- kliszka
- Profesjonalista
- Posty: 604
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB SX
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
też tak myślęXaRaDaS pisze:Jak na mój gust, to nie cieknie uszczelka pod głowicą, ale pod pokrywą zaworów, mój silnik tak samo wyglądał.

- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
Uszczelka pod pokrywą zaworów, żeby dodatkowo potwierdzić odkręć górną maskownice silnika (2nakrętki i 2 śruby klucz 10 albo 13) i wtedy popatrz, czy okolice uszczelki są zaolejone
Jak uszczelkę wymenisz, to głowicę i blok dobrze byłoby umyć, bo ten olej będzie się wypalał i będzie śmierdzieć.

Jak uszczelkę wymenisz, to głowicę i blok dobrze byłoby umyć, bo ten olej będzie się wypalał i będzie śmierdzieć.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- kliszka
- Profesjonalista
- Posty: 604
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB SX
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
Wielkie thx za info ,zrobię jak sugerujecie ( umyję na bank Seba
) teraz jednak pytanie : czy mogę to sam zrobić ? jezeli tak czy potrzeba do tego klucza dynamometrycznego czy lepiej podjechać do mechaniora ?
P.S - z tego co się orientuję uszczelnia się jeszcze tą pokrywę silikonem , nie chcę znów czegoś spieprzyć tak jak to zrobili w pseudo- warsztacie

P.S - z tego co się orientuję uszczelnia się jeszcze tą pokrywę silikonem , nie chcę znów czegoś spieprzyć tak jak to zrobili w pseudo- warsztacie

- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
Dodatkowo od razu wymienić oringi 15 szt., wymiary niestety nie pamiętam średnica jakieś 10 mm tak na oko, co do dokręcania śrub, to TIS zaleca dokręcić momentem 10 Nm.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- kliszka
- Profesjonalista
- Posty: 604
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB SX
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
wymienione oringi co uszczelniają? jaka jest ich funkcja ?XaRaDaS pisze:Dodatkowo od razu wymienić oringi 15 szt., wymiary niestety nie pamiętam średnica jakieś 10 mm tak na oko, co do dokręcania śrub, to TIS zaleca dokręcić momentem 10 Nm.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
Umyj cały silnik i dopiero od nowa szukaj gdzie będą wycieki, bo teraz to silnik jest cały zawalony szlamem.
Tak po wycieku to stawiam, że może być część od czujnika ciśnienia oleju.
Tak po wycieku to stawiam, że może być część od czujnika ciśnienia oleju.
O partsy pisz PW.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
Uszczelniają miejsca gdzie śruby wchodzą i żeby nie było wycieków w tym miejscu, bo uszczelka tego nie uwzględnia. Uszczelka łapie tylko po zewnętrznej stronie i miejsca na świece, a jak oringi poszły, to tędy po śrubach będzie ciekło dalejkliszka pisze:wymienione oringi co uszczelniają? jaka jest ich funkcja ?XaRaDaS pisze:Dodatkowo od razu wymienić oringi 15 szt., wymiary niestety nie pamiętam średnica jakieś 10 mm tak na oko, co do dokręcania śrub, to TIS zaleca dokręcić momentem 10 Nm.

Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- kliszka
- Profesjonalista
- Posty: 604
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB SX
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
W które miejsca nałożyć pastę uszczelniającą ? 

- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
Dokładnie i równomiernie rozprowadzić po uszczelce.
O partsy pisz PW.
- kliszka
- Profesjonalista
- Posty: 604
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB SX
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
Wczoraj wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów...kiedy zdjąłem pokrywę przestałem być zdziwiony dlaczego były wycieki olejukonradoo pisze:Dokładnie i równomiernie rozprowadzić po uszczelce.

P.S - pastę nałożyłem cieniutką ,równomierną warstwą z obu stron uszczelki na całej jej długości łącznie z miejscami pod świece

- kliszka
- Profesjonalista
- Posty: 604
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB SX
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
dzisiaj sprawdziłem ,po przejechaniu 120km ( prędkość - 140km/h ale tylko momentami) jest SUCHUTKO !!!!
- reasumując ,jak się chce to można zrobić tak aby klient był zadowolony ...

- Tarna
- Bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: 1 paź 2013, o 10:46
- Reputacja: 0
- Imię: Mirek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: SMI
- Kontakt:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
U mnie historia z uszczelką wręcz odwrotna mechanik 2x wymieniał i walił kupę pasty i ciekło w końcu zlitował się nade mną Nuki z AK i podjechałem do niego 4 godziny czyściliśmy (głównie Nuki) z past i pokrywę i słupek. Pasty tylko nałożył na "pierścienie" uszczelki i oczywiście nowe oringi i już 7k km i zero wycieków.
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
- Reputacja: 1
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Daewoo Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: W-w/Dz-n
- Kontakt:
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
Ja też mam podobne doświadczenia z uszczelką. U mnie wyglądało to tak:
1szy raz (niemal zaraz po kupnie), kupiona uszczelka Elring + oringi, wymiana za 30zł. Komentarz mechaniora podczas oględzin tego wycieku - "bo to trzeba wiedzieć jak to zrobić..."
10tyś km później (ok. pół roku później) podczas podjechania do tego samego mechanika usłyszałem, że "bo to normalne w daewoo i to nie zależy od uszczelki, czy tania czy droga".
Zrobiłem u innego gościa, u którego robię w tej chwili wszystko. Zakupiłem uszczelkę u niego (ok. 80zł, też elring) i wymiana wychodziła gdzieś w granicach 100zł (ciężko policzyć bo nie robiłem tylko uszczelki, ale jakoś tak by wychodziło).
Po 55tyś zdecydowałem się na wymianę uszczelki ponownie (sam z siebie), bo już się delikatnie pociła, a że trochę oleju już znikało, to chciałem mieć pewność, ile powoduje uszczelka, a ile zużycie silnika. Tak na dobrą sprawę można by było jeszcze pojeździć. Z tego co widziałem, też nie kładł dużo pasty (w kilku miejscach tylko). Używał jakiegoś Loctite.
Wynika stąd, że to nie "Daewoo tak ma", tylko mechanik "tak wprawy nie ma".
1szy raz (niemal zaraz po kupnie), kupiona uszczelka Elring + oringi, wymiana za 30zł. Komentarz mechaniora podczas oględzin tego wycieku - "bo to trzeba wiedzieć jak to zrobić..."
10tyś km później (ok. pół roku później) podczas podjechania do tego samego mechanika usłyszałem, że "bo to normalne w daewoo i to nie zależy od uszczelki, czy tania czy droga".
Zrobiłem u innego gościa, u którego robię w tej chwili wszystko. Zakupiłem uszczelkę u niego (ok. 80zł, też elring) i wymiana wychodziła gdzieś w granicach 100zł (ciężko policzyć bo nie robiłem tylko uszczelki, ale jakoś tak by wychodziło).
Po 55tyś zdecydowałem się na wymianę uszczelki ponownie (sam z siebie), bo już się delikatnie pociła, a że trochę oleju już znikało, to chciałem mieć pewność, ile powoduje uszczelka, a ile zużycie silnika. Tak na dobrą sprawę można by było jeszcze pojeździć. Z tego co widziałem, też nie kładł dużo pasty (w kilku miejscach tylko). Używał jakiegoś Loctite.
Wynika stąd, że to nie "Daewoo tak ma", tylko mechanik "tak wprawy nie ma".
- kliszka
- Profesjonalista
- Posty: 604
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB SX
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
święte słowa....
reasumując - pasta jest położona równomierną ,cieniutką warstwą na całej powierzchni uszczelki z obydwu jej stron .. i to przyniosło wymierny i oczekiwany efekt 


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość