Centralny zamek z pilota-schemat podłączenia?
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 kwie 2014, o 19:18
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Aveo, Spark M300
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Centralny zamek z pilota-schemat podłączenia?
Cześć. Posiadam Chevroleta Sparka z 2011r. z centralnym zamkiem uruchamianym jedynie z kluczyka (po przekręceniu zamka w drzwiach). Czy ktoś z Was zakładał sterowanie z pilota? Czy oprócz samego sterownika trzeba zakładać dodatkowy siłownik? Czy mógłby ktoś zamieścić schemat podłączenia lub zrobić zdjęcia jak wygląda podłączenie w aucie? Z góry dzięki za pomoc
- etac
- Prezes
- Posty: 23829
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Centralny zamek z pilota-schemat podłączenia?
Patrząc na schemat to dokupienie alarmu z sterowaniem zamka centralnego i odpowiednie wpięcie w przekaźniki lub z ich pominięciem powinno dać rade.
Na pewno nie będzie to tylko sam kluczyk. Chyba ze kolejna zmiana i kupno pilotów gdzie można przełożyć immo i pletwę kluczyka.
Na pewno nie będzie to tylko sam kluczyk. Chyba ze kolejna zmiana i kupno pilotów gdzie można przełożyć immo i pletwę kluczyka.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 kwie 2014, o 19:18
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Aveo, Spark M300
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Centralny zamek z pilota-schemat podłączenia?
Mam do dyspozycji sterownik bx60s z poniższą instrukcją (schematem). Zależy mi jedynie na podłączeniu centralnego zamka z pilota i wpięcie się w kierunkowskazy (bagażnik i inne bajery są zbędne). Gdzie powinienem podpiąć poszczególne przewody aby sterownik zaczął działać. Czy muszę dokładać dodatkowy siłownik?
- etac
- Prezes
- Posty: 23829
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Centralny zamek z pilota-schemat podłączenia?
Według mnie zastosować opcje F1 lub F2 z twojego schematu w zależności jak jest sterowany oryginalny siłownik i wpiąć się w pin 1 i 2 w module X51A.
W schematach nie ma informacji czy jest sterowany masa czy plusem, musisz sam zobaczyć.
Może ktoś z naszych elektryków poda więcej informacji. Według mnie nie ma potrzeby montowania dodatkowego siłownika.
W schematach nie ma informacji czy jest sterowany masa czy plusem, musisz sam zobaczyć.
Może ktoś z naszych elektryków poda więcej informacji. Według mnie nie ma potrzeby montowania dodatkowego siłownika.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 kwie 2014, o 19:18
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Aveo, Spark M300
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Centralny zamek z pilota-schemat podłączenia?
Dzięki za zainteresowanie i szybką odpowiedź. Jeśli jakiś elektryk mógłby zerknąć na schematy i coś podpowiedzieć byłbym wdzięczny.
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 kwie 2014, o 19:18
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Aveo, Spark M300
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Centralny zamek z pilota-schemat podłączenia?
Czy byłby ktoś w stanie wytłumaczyć mi jak kompletnemu laikowi gdzie powpinać poszczególne przewody od centralki?
- etac
- Prezes
- Posty: 23829
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Centralny zamek z pilota-schemat podłączenia?
Panowie, zerknijcie na schematy i powiedzcie jak ma być podłączone.
Według mnie na centralce trzeba przygotować kable jak w opcji F3 i potem sprawdzić na pinach 1 i 2 z złącza X51A, gdzie jest otwieranie, a gdzie zamykanie.
Mam racje?
Według mnie na centralce trzeba przygotować kable jak w opcji F3 i potem sprawdzić na pinach 1 i 2 z złącza X51A, gdzie jest otwieranie, a gdzie zamykanie.
Mam racje?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Centralny zamek z pilota-schemat podłączenia?
A sterowanie logiczne nie jest przypadkiem 21-otwieranie, 56-zamykanie? 1 i 2 to wydaje mi się sygnały już prądowe wykonawcze na silniki. Na 21,56 są narysowane chyba pull-upy wejściowe czyli sterowanie w tych miejscach sygnałem masy jak w F2. Sterowanie na 21 i 56 wydaje mi się najbardziej prawdopodobne. Chyba, że coś źle rozumuję, a w schematach samochodowych o to nie trudno, dlatego głowy obciąć sobie nie dam.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1609
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 34
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Centralny zamek z pilota-schemat podłączenia?
Nigdy nie podłączałem centralnego zamka w samochodzie, ale z tego schematu, który zamieścił etak można zobaczyć, że centralny zamek na pewno sterowany jest minusem pin 21, 56 czyli spust negatywnie F2. Związku z tym nie podłączasz przewodu pomarańczowego i pomarańczowo-czarnego wcale natomiast biały podłączysz do pinu 56 i biało-czarny do pinu 21, żółty i żółto-czarny to masa.
Pozostałe: czerwony +12
czarny – masa
niebieski – kierunkowskazy, ale pamiętaj o zamontowaniu diod
Wydaje mi się, że powinno to zadziałać.
Pozostałe: czerwony +12
czarny – masa
niebieski – kierunkowskazy, ale pamiętaj o zamontowaniu diod
Wydaje mi się, że powinno to zadziałać.
Re: Centralny zamek z pilota-schemat podłączenia?
Po analizie schematów dokładnie bym tak zrobił. Ale zanim zaczniesz wpinać się w kable podaj masę na kolejno na 21 i 56 i zobacz czy rzeczywiście otwiera i zamyka drzwi.
- etac
- Prezes
- Posty: 23829
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Centralny zamek z pilota-schemat podłączenia?
A najlepsze jest to ze schemat zawiera przycisk, którego w samochodzie nie ma (przynajmniej w moim)
Pytaniem więc się staje czy piny 21 i 56 będą aktywne w skrzynce bezpieczników.
Pytaniem więc się staje czy piny 21 i 56 będą aktywne w skrzynce bezpieczników.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Re: Centralny zamek z pilota-schemat podłączenia?
Zastanawiałem się też nad tym przyciskiem bo u mnie też go nie ma, ale wydaje mi się, że mogą być to styki które są zamontowane w zamku drzwi kierowcy, które dają sygnał jak zamyka się auto z klucza.
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 sty 2015, o 14:24
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Aveo, Spark
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Centralny zamek z pilota-schemat podłączenia?
Witam serdecznie,
Pytanie po co stosować diody do kierunkowskazów ? Nie wystarczą bezpieczniki ?
Gdzie jest moduł sterowania zamkiem w Sparku M300 ?
Ja akurat będę montował siłownik w drzwiach kierowcy, a pozostałymi siłownikami będzie sterował oryginalny moduł , ale nie bardzo wiem gdzie podpiąć przewód podający sygnał ze sterownika na kierunkowskazy ?
Wielka prośba o wskazówki ?
Pytanie po co stosować diody do kierunkowskazów ? Nie wystarczą bezpieczniki ?
Gdzie jest moduł sterowania zamkiem w Sparku M300 ?
Ja akurat będę montował siłownik w drzwiach kierowcy, a pozostałymi siłownikami będzie sterował oryginalny moduł , ale nie bardzo wiem gdzie podpiąć przewód podający sygnał ze sterownika na kierunkowskazy ?
Wielka prośba o wskazówki ?
- etac
- Prezes
- Posty: 23829
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Centralny zamek z pilota-schemat podłączenia?
tutaj masz opisane umiejscowienia modułów, w związku z innym tematem viewtopic.php?f=51&t=1242&start=25
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 sty 2015, o 14:24
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Aveo, Spark
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Centralny zamek z pilota-schemat podłączenia?
Dziękuję już wiem gdzie szukać modułu.
Mam jeszcze pytania:
1. Po co stosować diody do kierunkowskazów ? Czy nie wystarczą bezpieczniki na przewodach sygnałowych wychodzących z dokładanego sterownika ?
2. Gdzie podpiąć przewód podający sygnał z dokładanego sterownika na kierunkowskazy ? (przy zamykaniu / otwieraniu mają migać)
Mam jeszcze pytania:
1. Po co stosować diody do kierunkowskazów ? Czy nie wystarczą bezpieczniki na przewodach sygnałowych wychodzących z dokładanego sterownika ?
2. Gdzie podpiąć przewód podający sygnał z dokładanego sterownika na kierunkowskazy ? (przy zamykaniu / otwieraniu mają migać)
- etac
- Prezes
- Posty: 23829
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Centralny zamek z pilota-schemat podłączenia?
Do mrugania przy otwieraniu, jak dasz sygnał na zamek, to moduł zamka to zrobi. Podłączenie ma być w celu mrugania podczas włamania.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Re: Centralny zamek z pilota-schemat podłączenia?
Jak nie zastosujesz diod, to po włączeniu kierunkowskazów możesz mieć awaryjne, to zależy jak producent zbudował moduł, może diody są już wbudowane do modułu i wtedy wystarczy tylko bezpiecznik.salvi76 pisze:Dziękuję już wiem gdzie szukać modułu.
Mam jeszcze pytania:
1. Po co stosować diody do kierunkowskazów ? Czy nie wystarczą bezpieczniki na przewodach sygnałowych wychodzących z dokładanego sterownika ?
2. Gdzie podpiąć przewód podający sygnał z dokładanego sterownika na kierunkowskazy ? (przy zamykaniu / otwieraniu mają migać)
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:43
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Spark
- Silnik:
- Lokalizacja: Chełm
- Kontakt:
Re: Centralny zamek z pilota-schemat podłączenia?
Witam,Dokladam sie do pytania gdzie dokładnie wpiac wychodzace z centralki przewody do kuerunkowskazow(dodam że sa 2 kabelki z diodami). Do kierunkow plus czy minusa?Dodam ze zestaw mam złożony już w domu i działa. Siłownik wyskakuje i się chowa, czyli ok. kwestia kierunkowskazów. Pomóżcie panowie proszę. Pzdr
-
- Bywalec
- Posty: 155
- Rejestracja: 19 lut 2015, o 21:10
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: Spark
- Silnik:
- Lokalizacja: Będzin
- Kontakt:
Re: Centralny zamek z pilota-schemat podłączenia?
Po włączeniu kierunkowskazu usłyszysz działanie (cykanie) przekaźnika dochodzące z okolicy skrzynki bezpieczników, może spróbuj się podpiąć pod ten przekaźnik. Dziś popołudniu rozkopałem swojego Sparka MY 2013 chcąc ci pomóc i znalazłem dwa kable koloru żółtego idące od alarmu, przy okazji podpoiłem moduł kierunkowskazu (takie fajne ustrojstwo jak delikatnie włączysz kierunek to mruga trzy razy) W ostateczności przy każdym z podświetlanych przełączników powinieneś znaleźć tzw. Car Light (kabel po którym po włączeniu świateł pojawi się napięcie, Może spróbuj się podpiąć pod niego to powinien mrugać postojówkami
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:43
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Spark
- Silnik:
- Lokalizacja: Chełm
- Kontakt:
Re: Centralny zamek z pilota-schemat podłączenia?
Witam, dziękuję kolego. Duzo wskazowek drogocenntch mi dales. W sobotę mam wolne to siade i posprawdzam. Pozdrawiam i dam znać.
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 gru 2017, o 23:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mac
- Samochód: Spark
- Silnik:
- Kontakt:
Re: Centralny zamek z pilota-schemat podłączenia?
Witam, czy w m300 2013 złącze x51a jest w innym miejscu niż w 11' (wg schematu powyżej). Szukałem zgodnie ze schematem koło bloku bezpieczników pod kierownicą, ale znalazłem tylko złącze posiadające 32piny - wg schematu potrzebny jest pin 21 i 56.
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 6 cze 2018, o 06:44
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Spark
- Silnik:
- Lokalizacja: Tenczynek
- Kontakt:
Centralny zamek z pilota-schemat podłączenia?
Cześć,
Podpowiedzcie jak sie wpiąć w Sparka M300. Macie może schemat, oraz gdzie sie znajduje moduł?
Rozkręciłem lewa i prawa stronę kokpitu. Po prawej nie ma nic, po lewej jest to:
Moduł zdalnego sterowania
Sent using Tapatalk
Podpowiedzcie jak sie wpiąć w Sparka M300. Macie może schemat, oraz gdzie sie znajduje moduł?
Rozkręciłem lewa i prawa stronę kokpitu. Po prawej nie ma nic, po lewej jest to:
Moduł zdalnego sterowania
Sent using Tapatalk
- etac
- Prezes
- Posty: 23829
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Centralny zamek z pilota-schemat podłączenia?
A przejrzałeś ten wątek w całości?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 lut 2015, o 18:01
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Spark
- Silnik:
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Centralny zamek z pilota-schemat podłączenia?
Załączam krótki opis montażu
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Załączniki
-
- centralny z pilota.pdf
- (501.39 KiB) Pobrany 606 razy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości