Spark M200 brak czujnika i kontrolki temperatury silnika?
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 kwie 2024, o 14:10
- Reputacja: 0
- Imię: Adam
- Samochód: Spark M200
- Silnik: 796ccm 52KM
- LPG: nie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Spark M200 brak czujnika i kontrolki temperatury silnika?
od roku i czterech miesięcy jestem posiadaczem Sparka M200 0.8 z 2005. Czy mój egzemplarz może być pozbawiony czujnika temperatury silnika i powiązanej kontrolki? Moje obawy biorą się z tego, że jakieś dwa tygodnie temu płyn chłodzący się zagotował (w warunkach zimowych, podczas jazdy z prędkością ok. 30 km/h po osiedlowej uliczce w warunkach zimowych, temperatura powietrza wówczas była ok. 5°C), poczułem Borygo w kabinie (miałem włączone ogrzewanie), a nie zauważyłem niczego podejrzanego, nie pojawiła się kontrolka. Szybkie sprawdzenie po jeździe wykazało ubytek płynu chłodzącego do poziomu tuż poniżej minimum (płyn dolewałem jakieś trzy miesiące wcześniej), więc dolałem płynu chłodniczego i pojechałem do mechanika, mechanik nie znalazł żadnego wycieku.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Spark M200 brak czujnika i kontrolki temperatury silnika?
Czujnik temperatury masz w obudowie termostatu.
Ten zaznaczony na żółto.
Właśnie brak wskaźnika temperatury a tylko kontrolka nie pasowała mi w jak miałem M200, w Matizie były dwa czujniki, drugi odpowiadał za wskazania na desce, ten zaznaczony na niebiesko. Dodam jeszcze że u mnie też się okazało że silnik był wcześniej przegrzany bo na jedym cylindrze była słabą kompresja ale kupiłem drugi silnik właśnie z poliftowego Matiza i zastanawiałem się też nad dołożeniem jakiegoś wskaźnika.
Ten zaznaczony na żółto.
Właśnie brak wskaźnika temperatury a tylko kontrolka nie pasowała mi w jak miałem M200, w Matizie były dwa czujniki, drugi odpowiadał za wskazania na desce, ten zaznaczony na niebiesko. Dodam jeszcze że u mnie też się okazało że silnik był wcześniej przegrzany bo na jedym cylindrze była słabą kompresja ale kupiłem drugi silnik właśnie z poliftowego Matiza i zastanawiałem się też nad dołożeniem jakiegoś wskaźnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość