Spark 1.2 LT M300 zepsuta kostka sterownika instalacja
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 29 cze 2022, o 21:36
- Reputacja: 0
- Imię: Karolina
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 LT Benz.
- Lokalizacja: Nowy Targ
- Kontakt:
Spark 1.2 LT M300 zepsuta kostka sterownika instalacja
Witam wszystkich piszę do was w akcie desperacji, może będziecie w stanie mi jakoś poradzić jako totalnemu laikowi w kwestii mechaniki. Kupiłam miesiąc temu jak się okazało zepsutego Sparka 1.2 LT Benz, rocznik 2011. Auto po zakupie sprawdził mechanik i niczego nie znalazl, przejechałam nim ponad ok 200km i zaczęły się problemy - po dłuższym staniu samochodem w korku po zagrzaniu silnika (tylko wtedy występuje problem), zaczyna szarpać silnik, chodzi głośno jak stary traktor i drży cały samochód + jest problem z mocą i zapala się kontrolka silnika, po ostygnieciu silnika wszytsko wraca do normalności i po akcji w korkach znowu powtórka z rozrywki. Pojechałam do mechanika, podpial pod komputer, wyskoczył błąd wypadanie zapłonu na cylindrze, wymienił cewkę i świecę ale niestety po przejechaniu samochodem okazało się, że nadal te same objawy, więc powrót do mechanika i znowu poszukiwania przyczyny problemu, sprawdził m. in. wtryski, elektryk sprawdził sterownik silnika i nic nie znaleźli, mechanik rozłożył ręce i mówi że to jakiś grubszy problem jednak i muszę szukać innego mechanika ale jeszcze popatrzy, po kilku dniach zadzwonił, że problemem jest kostka sterownika i trzeba wymienić instalację /wiązkę bo problem pojawia się przy poruszaniu tym elementem czy takie objawy może dawać uszkodzona instalacja? Owej części do mojego modelu niestety nigdzie nie ma, a oryginalna nową część wyceniono ponoć na 4700zł w jakimś autoryzowanym serwisie czy czymś takim. Przeszukałam całe internety wzdłuż i wszerz, obdzwonilam połowę zlomowisk w Polsce i wyczerpałam już moje pokłady cierpliwości i energii, a samochód nadal stoi zepsuty z zainwestowanymi w niego sporymi pieniędzmi Stąd moja prośba i pytanie czy nie wiecie gdzie taką część jeszcze mogłabym dostac, ewentualnie do kogo mogłabym się zwrócić o pomoc w rozwiązaniu problemu z samochodem? Czy są jakieś sprawdzone serwisy na południu Polski które się specjalizują w chevroletach? Nie widzę już rozwiązania albo go naprawie albo sprzedam na części , ewentualnie zwrot do sprzedawcy, który sprzedał mi zepsuty samochód ale nie wiem czy to w ogóle wchodzi w grę w tej sytuacji. Z góry dziękuję za wszelkie porady.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5811
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Spark 1.2 LT M300 zepsuta kostka sterownika instalacja
Jak dla mnie to pewnie kwestia ugnitego/złamanego jednego z przewodów w złączu sterownika.
Idzie to znaleźć ale trzeba chcieć o to trochę żmudna robota.
Co do kwestii sprzedaży uszkodzonego pojazdu to trzeba by zasięgnąć porady u rzecznika praw konsumenta bądź jakiegoś prawnika czy kwalifikuje się to jako wada ukryta.
Idzie to znaleźć ale trzeba chcieć o to trochę żmudna robota.
Co do kwestii sprzedaży uszkodzonego pojazdu to trzeba by zasięgnąć porady u rzecznika praw konsumenta bądź jakiegoś prawnika czy kwalifikuje się to jako wada ukryta.
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Spark 1.2 LT M300 zepsuta kostka sterownika instalacja
Śląsk, Rzeszów, ale nie okolice Nowego Targu. Tam nikt nie chwalił się dobrym warsztatem.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- adammalecki
- Specjalista
- Posty: 473
- Rejestracja: 6 wrz 2018, o 17:33
- Reputacja: 10
- Imię: Adam
- Samochód: Cruze LS+MR,Spark LT
- Silnik: 1.6 124KM, 1.2 84KM
- Lokalizacja: CCH
- Kontakt:
Re: Spark 1.2 LT M300 zepsuta kostka sterownika instalacja
Jeżeli mogę coś doradzić jako użytkownik identycznego sparka.
Miałem bardzo podobne objawy.
Niech mechanik sprawdzi punkty podłączenia masy. Jest jeden po prawej stronie pod akumulatorem dwa z lewej i główna w silniku ale to tylko z kanału. Wszystkie u mnie były lekko skorodowane i pokryte patyną. Po oczyszczeniu i zabezpieczeniu wszystkie dziwne zachowania samochodu ustąpiły. Polecam przy okazji wymienić śruby na nowe.
viewtopic.php?t=12504
Miałem bardzo podobne objawy.
Niech mechanik sprawdzi punkty podłączenia masy. Jest jeden po prawej stronie pod akumulatorem dwa z lewej i główna w silniku ale to tylko z kanału. Wszystkie u mnie były lekko skorodowane i pokryte patyną. Po oczyszczeniu i zabezpieczeniu wszystkie dziwne zachowania samochodu ustąpiły. Polecam przy okazji wymienić śruby na nowe.
viewtopic.php?t=12504
Nic nie jest szczególnie trudne, jeżeli podzielisz to na małe zadania.
- Henry Ford
- Henry Ford
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości