Spark 1.2 LT M300 zepsuta kostka sterownika instalacja

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
krlbb
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 29 cze 2022, o 21:36
Reputacja: 0
Imię: Karolina
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 LT Benz.
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Spark 1.2 LT M300 zepsuta kostka sterownika instalacja

Post autor: krlbb » 29 cze 2022, o 22:07

Witam wszystkich :) piszę do was w akcie desperacji, może będziecie w stanie mi jakoś poradzić jako totalnemu laikowi w kwestii mechaniki. Kupiłam miesiąc temu jak się okazało zepsutego Sparka 1.2 LT Benz, rocznik 2011. Auto po zakupie sprawdził mechanik i niczego nie znalazl, przejechałam nim ponad ok 200km i zaczęły się problemy - po dłuższym staniu samochodem w korku po zagrzaniu silnika (tylko wtedy występuje problem), zaczyna szarpać silnik, chodzi głośno jak stary traktor i drży cały samochód + jest problem z mocą i zapala się kontrolka silnika, po ostygnieciu silnika wszytsko wraca do normalności i po akcji w korkach znowu powtórka z rozrywki. Pojechałam do mechanika, podpial pod komputer, wyskoczył błąd wypadanie zapłonu na cylindrze, wymienił cewkę i świecę ale niestety po przejechaniu samochodem okazało się, że nadal te same objawy, więc powrót do mechanika i znowu poszukiwania przyczyny problemu, sprawdził m. in. wtryski, elektryk sprawdził sterownik silnika i nic nie znaleźli, mechanik rozłożył ręce i mówi że to jakiś grubszy problem jednak i muszę szukać innego mechanika ale jeszcze popatrzy, po kilku dniach zadzwonił, że problemem jest kostka sterownika i trzeba wymienić instalację /wiązkę bo problem pojawia się przy poruszaniu tym elementem😅 czy takie objawy może dawać uszkodzona instalacja? Owej części do mojego modelu niestety nigdzie nie ma, a oryginalna nową część wyceniono ponoć na 4700zł w jakimś autoryzowanym serwisie czy czymś takim. Przeszukałam całe internety wzdłuż i wszerz, obdzwonilam połowę zlomowisk w Polsce i wyczerpałam już moje pokłady cierpliwości i energii, a samochód nadal stoi zepsuty z zainwestowanymi w niego sporymi pieniędzmi😥 Stąd moja prośba i pytanie czy nie wiecie gdzie taką część jeszcze mogłabym dostac, ewentualnie do kogo mogłabym się zwrócić o pomoc w rozwiązaniu problemu z samochodem? Czy są jakieś sprawdzone serwisy na południu Polski które się specjalizują w chevroletach? Nie widzę już rozwiązania albo go naprawie albo sprzedam na części 🙈, ewentualnie zwrot do sprzedawcy, który sprzedał mi zepsuty samochód ale nie wiem czy to w ogóle wchodzi w grę w tej sytuacji. Z góry dziękuję za wszelkie porady.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5811
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Spark 1.2 LT M300 zepsuta kostka sterownika instalacja

Post autor: bubu1769 » 29 cze 2022, o 22:17

Jak dla mnie to pewnie kwestia ugnitego/złamanego jednego z przewodów w złączu sterownika.
Idzie to znaleźć ale trzeba chcieć o to trochę żmudna robota.
Co do kwestii sprzedaży uszkodzonego pojazdu to trzeba by zasięgnąć porady u rzecznika praw konsumenta bądź jakiegoś prawnika czy kwalifikuje się to jako wada ukryta.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23830
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Spark 1.2 LT M300 zepsuta kostka sterownika instalacja

Post autor: etac » 30 cze 2022, o 06:14

Śląsk, Rzeszów, ale nie okolice Nowego Targu. Tam nikt nie chwalił się dobrym warsztatem.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
adammalecki
Specjalista
Posty: 473
Rejestracja: 6 wrz 2018, o 17:33
Reputacja: 10
Imię: Adam
Samochód: Cruze LS+MR,Spark LT
Silnik: 1.6 124KM, 1.2 84KM
Lokalizacja: CCH
Kontakt:

Re: Spark 1.2 LT M300 zepsuta kostka sterownika instalacja

Post autor: adammalecki » 1 lip 2022, o 12:16

Jeżeli mogę coś doradzić jako użytkownik identycznego sparka.
Miałem bardzo podobne objawy.
Niech mechanik sprawdzi punkty podłączenia masy. Jest jeden po prawej stronie pod akumulatorem dwa z lewej i główna w silniku ale to tylko z kanału. Wszystkie u mnie były lekko skorodowane i pokryte patyną. Po oczyszczeniu i zabezpieczeniu wszystkie dziwne zachowania samochodu ustąpiły. Polecam przy okazji wymienić śruby na nowe.
viewtopic.php?t=12504
Nic nie jest szczególnie trudne, jeżeli podzielisz to na małe zadania.
- Henry Ford

ODPOWIEDZ

Wróć do „Spark Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości