Spark M300 przełącznik kierownicy multifunkcyjnej

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
adammalecki
Specjalista
Posty: 472
Rejestracja: 6 wrz 2018, o 17:33
Reputacja: 10
Imię: Adam
Samochód: Cruze LS+MR,Spark LT
Silnik: 1.6 124KM, 1.2 84KM
Lokalizacja: CCH
Kontakt:

Spark M300 przełącznik kierownicy multifunkcyjnej

Post autor: adammalecki » 17 maja 2021, o 08:39

Czy zna może ktoś wartości rezystancji drabinki odpowiadające poszczególnym przyciskom ?
Oraz jak dostać się do tego przełącznika nie czyniąc za dużych zniszczeń.
(fotka poglądowa znaleziona w sieci)
Załączniki
Przełącznik.jpg
Przełącznik.jpg (27.86 KiB) Przejrzano 2493 razy
Nic nie jest szczególnie trudne, jeżeli podzielisz to na małe zadania.
- Henry Ford

dzida
Aktywny
Posty: 61
Rejestracja: 18 maja 2019, o 15:39
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Spark LT
Silnik: 1,2
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Re: Spark M300 przełącznik kierownicy multifunkcyjnej

Post autor: dzida » 17 maja 2021, o 08:58

Jak masz dostęp do styków to sam możesz pomierzyć rezystancję

Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 17 maja 2021, o 10:17 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto cytat.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23774
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 249
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Spark M300 przełącznik kierownicy multifunkcyjnej

Post autor: etac » 17 maja 2021, o 17:31

Niestety w TIS nie ma podanych rezystancji
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5727
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 337
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Spark M300 przełącznik kierownicy multifunkcyjnej

Post autor: bubu1769 » 17 maja 2021, o 17:43

Zastanawia mnie czy to nie będą takie same rezystancję jak w Opolu.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23774
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 249
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Spark M300 przełącznik kierownicy multifunkcyjnej

Post autor: etac » 17 maja 2021, o 18:09

Prędzej jak w Lacetti
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5727
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 337
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Spark M300 przełącznik kierownicy multifunkcyjnej

Post autor: bubu1769 » 17 maja 2021, o 19:07

Też bardzo możliwe.
Najlepiej by było tak jak sugerował dzida pomierzyć na złączu.

Awatar użytkownika
adammalecki
Specjalista
Posty: 472
Rejestracja: 6 wrz 2018, o 17:33
Reputacja: 10
Imię: Adam
Samochód: Cruze LS+MR,Spark LT
Silnik: 1.6 124KM, 1.2 84KM
Lokalizacja: CCH
Kontakt:

Re: Spark M300 przełącznik kierownicy multifunkcyjnej

Post autor: adammalecki » 17 maja 2021, o 19:55

Ok. Rezystancję jak rozbebeszę to pomierzę i opublikuję dla potomności.
A w nawiązaniu do drugiej części pytania, jak się dostać do tego przełącznika ?
Będę prawdopodobnie potrzebował wymienić rezystory aby dostosować ich rezystancję do nowego radioodbiornika ( Pioneer ). Tabelę rezystancji drabinki mam...
Nic nie jest szczególnie trudne, jeżeli podzielisz to na małe zadania.
- Henry Ford

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23774
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 249
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Spark M300 przełącznik kierownicy multifunkcyjnej

Post autor: etac » 17 maja 2021, o 20:02

Pewnie jak zawsze - poduszka do zdjęcia
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
adammalecki
Specjalista
Posty: 472
Rejestracja: 6 wrz 2018, o 17:33
Reputacja: 10
Imię: Adam
Samochód: Cruze LS+MR,Spark LT
Silnik: 1.6 124KM, 1.2 84KM
Lokalizacja: CCH
Kontakt:

Re: Spark M300 przełącznik kierownicy multifunkcyjnej

Post autor: adammalecki » 10 sie 2022, o 16:26

Dziś do do mojego Sparka trafiło nowe radio 2 din, a dokładnie PIONEER DMH-G220BT.
Tym samym zakończyłem przygodę z niskobudżetowym chińskim androidem.
Pioneer to jednak zupełnie inna klasa czułości radia oraz jakości dźwięku.
Nie ma tryliona androidowych bajerów, ale kamerka działa, działa BT ( bez problemu wyświetla książkę telefoniczną i kto dzwoni a chińczyk miał z tym duży problem) , sterowanie z kierownicy również i w Sparku mi to wystarczy.

Wywiązując się wcześniejszego zobowiązania pomierzyłem przy okazji dokładnie wartości drabinki rezystancyjnej multifunkcji kierownicy.
A wygląda to następująco:

vol+ 3.3 kohm
vol- 0 kohm
Power 68 kohm
Mode 16 kohm
Seek 10 kohm

Gniazdo - widok od strony wtyczki w aucie

oooo -| |- oooo
8---------------1
ooo ||oooo||ooo
18-------------9

Sterowanie z kierownicy 16 i 13


Do podłączenia kierownicy z radioodbiornikiem używam modułu UNI 35 z www.piloty.pl
Nic nie jest szczególnie trudne, jeżeli podzielisz to na małe zadania.
- Henry Ford

ODPOWIEDZ

Wróć do „Spark Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości