Spark M200 odcięcie napięcia przy rozruchu

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
vivise
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 21 sie 2020, o 06:42
Reputacja: 0
Imię: Wojtek
Samochód: Spark
Silnik: 0,8 l, M200, 51 KM, benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Spark M200 odcięcie napięcia przy rozruchu

Post autor: vivise » 15 kwie 2021, o 18:35

Cześć,

W moim Sparku czasem próba odpalenia silnika powoduje całkowite odcięcie napięcia. Przekręcenie kluczyka na rozruch skutkuje tylko krótkim cyknięciem i gasną w tym momencie kontrolki. Po poruszaniu klemą od masy na akumulatorze kontrolki znowu świecą i można odpalić silnik. Jak temu zaradzić? Z góry dziękuję za propozycje.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5811
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Spark M200 odcięcie napięcia przy rozruchu

Post autor: bubu1769 » 15 kwie 2021, o 18:47

Sprawdzić punkty masowe, w szczególności ten od przewodu akumulatora, oraz same klemy czy czasem zakucia nie są skorodowane.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Spark M200 odcięcie napięcia przy rozruchu

Post autor: wszim » 15 kwie 2021, o 21:52

vivise pisze:
15 kwie 2021, o 18:35
Cześć,

Po poruszaniu klemą od masy na akumulatorze kontrolki znowu świecą i można odpalić silnik.
To sugeruje problem. Co znaczy poruszanie? Klema powinna być solidnie przykręcona i nie ma prawa się ruszać.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

dzida
Aktywny
Posty: 66
Rejestracja: 18 maja 2019, o 15:39
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Spark LT
Silnik: 1,2
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Re: Spark M200 odcięcie napięcia przy rozruchu

Post autor: dzida » 19 kwie 2021, o 21:18

Krok 1: Klemy zdjąć z aku (najlepiej obie - skoro i tak się tam będziesz grzebać) i oczyścić papierkiem ściernym drobnym. to samo z wyprowadzeniami z aku. Potem podłączyć, dobrze dokręcić i sprawdzić.
jeżeli bez zmian, to krok 2: sprawdzić punkty masowe - idąc od aku klemą i przewodem ujemnym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Spark Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość