Głośniki przód Spark M300
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 11 gru 2019, o 19:23
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2
- Lokalizacja: Zwierzyniec
- Kontakt:
Głośniki przód Spark M300
Witam. Jaki rozmiar i jakie głośniki są w Sparku z przodu przy szybie?
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2338
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Głośniki przód Spark M300
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
-
- Świeżak
- Posty: 44
- Rejestracja: 24 lis 2018, o 16:00
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Spark
- Silnik:
- Lokalizacja: WWL
- Kontakt:
Re: Głośniki przód Spark M300
Na podszybiu sa głośniki 4" 8 Ohm czyli 100mm.
Ostatnio je wymianiałem.
Ostatnio je wymianiałem.
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 11 gru 2019, o 19:23
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2
- Lokalizacja: Zwierzyniec
- Kontakt:
Re: Głośniki przód Spark M300
Dziękuje za odpowiedz 

-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 2 sty 2020, o 16:48
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Głośniki przód Spark M300
Odświeżę temat.
Wymontowałem dziś głośniki przednie - ja mam dwudrożne, ale również 8 ohm. Z kolei tylne głośniki mają impedancję 4 ohm.
Chcę wymienić przednie głośniki i teraz zgłupiałem - to chyba niemożliwe, aby przód i tył różniły się impedancją.
Wymontowałem dziś głośniki przednie - ja mam dwudrożne, ale również 8 ohm. Z kolei tylne głośniki mają impedancję 4 ohm.
Chcę wymienić przednie głośniki i teraz zgłupiałem - to chyba niemożliwe, aby przód i tył różniły się impedancją.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Głośniki przód Spark M300
Ktoś już wymieniał przednie głośniki? Tylne oryginalne mają 4 ohm 40W. Więc przednie rzeczywiście powinny mieć tyle samo, ale jeśli mają więcej, to też będą grały (groźne jest tylko podłączanie mniejszej impedancji).
Z drugiej strony, jeśli oryginalne z przodu mają 8 ohm, to może tak ma być?
Z drugiej strony, jeśli oryginalne z przodu mają 8 ohm, to może tak ma być?
-
- Świeżak
- Posty: 44
- Rejestracja: 24 lis 2018, o 16:00
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Spark
- Silnik:
- Lokalizacja: WWL
- Kontakt:
Re: Głośniki przód Spark M300
Ja wymieniałem. Radio spokojnie uciagnie głośniki 4 ohm z przodu. Będą grały glosniej. Producent dal 8 ponieważ przy takiej kombinacji na fotelu kierowcy słychać mniej więcej równomiernie przód i tył. Po założeniu 4 Ohm z przodu przód zagłusza tył na tyle że nie da się tego skorygować ustawieniami radia. ( tył zacznie już charczeć). Ja wymieniałem bo oryginalne nie mają kompletnie wysokich tonów.
Jak ktoś chce poczytać o modach audio i nie tylko Sparka to jest lektura w postaci forum USA Sparka:
https://chevysparkforum.com/forum/9-aud ... vigations/
Pozdrawiam.
Jak ktoś chce poczytać o modach audio i nie tylko Sparka to jest lektura w postaci forum USA Sparka:
https://chevysparkforum.com/forum/9-aud ... vigations/
Pozdrawiam.
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 2 sty 2020, o 16:48
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Głośniki przód Spark M300
Kupiłem dziś głośniki 4 ohm (bo samochodowych 8 ohm jak na lekarstwo). W weekend zamontuję.
W sklepie konsultowali z instalatorem, który przyznał, że będzie działać, bo wiele razy w chevroletach i oplach tak właśnie montował. Będzie głośniej. U mnie to nawet dobrze, bo przednie głośniki grają wyraźnie ciszej od tylnych.
W sklepie konsultowali z instalatorem, który przyznał, że będzie działać, bo wiele razy w chevroletach i oplach tak właśnie montował. Będzie głośniej. U mnie to nawet dobrze, bo przednie głośniki grają wyraźnie ciszej od tylnych.
-
- Świeżak
- Posty: 44
- Rejestracja: 24 lis 2018, o 16:00
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Spark
- Silnik:
- Lokalizacja: WWL
- Kontakt:
Re: Głośniki przód Spark M300
O popatrz. To samo i ja Ci napisałem
Oryginalne kostki nie będą pasowały do głośników więc albo czeka Cię lutowanie albo przejściówki na zwykłych płaskich konektorach. Ja wybrałem to pierwsze. Niestety tylko basu z głośników 4" w desce nie uświadczysz ale to już inny temat. Powiedzonka.

-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 11 gru 2019, o 19:23
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2
- Lokalizacja: Zwierzyniec
- Kontakt:
- adammalecki
- Specjalista
- Posty: 470
- Rejestracja: 6 wrz 2018, o 17:33
- Reputacja: 9
- Imię: Adam
- Samochód: Cruze LS+MR,Spark LT
- Silnik: 1.6 124KM, 1.2 84KM
- Lokalizacja: CCH
- Kontakt:
Re: Głośniki przód Spark M300
Mój Spark niedawno doczekał się nowego radioodbiornika w postaci PIONEER DMH-G220BT.
Grało nieźle ale czegoś mi brakowało. Wiem co potrafi Pionner i zdecydowałem się na wymianę głośników.
Oryginalne miały impedancję 8 ohm ale w specyfikacji radioodbiornika standartem są 4 ohmy.
Czyli nie ma problemu.
Zdecydowałem się na trójdrożne Pioneer TSG1030F.
Idealnie pasują rozmiarem w fabryczne obudowy oryginalnych.
Trzeba trochę porzeźbić i przerobić podłączenie ale roboty jest na 10 minut.
Ja to wykonałem w następujący sposób:
Z oryginalnych głośników pozyskałem złącze konektorowe ( trzeba niestety rozwiercić nit ). Wkleiłem do oryginalnego "kubka" klejem na gorąco i do konektorów przylutowałem kabelki od nowego. Na konektorze jest wyraźnie zaznaczony +/- . To ważne dla dla uzyskania pełnej jakości.
Efekt uzyskanej jakości dźwięku przerósł moje oczekiwania.
Polecam
Grało nieźle ale czegoś mi brakowało. Wiem co potrafi Pionner i zdecydowałem się na wymianę głośników.
Oryginalne miały impedancję 8 ohm ale w specyfikacji radioodbiornika standartem są 4 ohmy.
Czyli nie ma problemu.
Zdecydowałem się na trójdrożne Pioneer TSG1030F.
Idealnie pasują rozmiarem w fabryczne obudowy oryginalnych.
Trzeba trochę porzeźbić i przerobić podłączenie ale roboty jest na 10 minut.
Ja to wykonałem w następujący sposób:
Z oryginalnych głośników pozyskałem złącze konektorowe ( trzeba niestety rozwiercić nit ). Wkleiłem do oryginalnego "kubka" klejem na gorąco i do konektorów przylutowałem kabelki od nowego. Na konektorze jest wyraźnie zaznaczony +/- . To ważne dla dla uzyskania pełnej jakości.
Efekt uzyskanej jakości dźwięku przerósł moje oczekiwania.
Polecam
Nic nie jest szczególnie trudne, jeżeli podzielisz to na małe zadania.
- Henry Ford
- Henry Ford
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5381
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 305
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Scenic 2 1.6, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Głośniki przód Spark M300
Ja tam nie jestem fanem stosowania głośników współosiowych skierowanych w górę.
Z czasem w cewce zacznie się zbierać kurz i inne zanieczyszczenia co może zakłócić pracę głośnika.
Oryginalnie widzę że są zastosowane osłony z drobnej siateczki ale to i tak raczej nie daje 100% ochrony.
Z czasem w cewce zacznie się zbierać kurz i inne zanieczyszczenia co może zakłócić pracę głośnika.
Oryginalnie widzę że są zastosowane osłony z drobnej siateczki ale to i tak raczej nie daje 100% ochrony.
- adammalecki
- Specjalista
- Posty: 470
- Rejestracja: 6 wrz 2018, o 17:33
- Reputacja: 9
- Imię: Adam
- Samochód: Cruze LS+MR,Spark LT
- Silnik: 1.6 124KM, 1.2 84KM
- Lokalizacja: CCH
- Kontakt:
Re: Głośniki przód Spark M300
Niestety w Sparku taka konstrukcja umieszczenia głośników już jest fabrycznie.
Oryginalnie nie było tam żadnych zabezpieczeń przeciw kurzowych.
Ale zainspirowałeś mnie tematem.
I tak sobie myślę, czy oryginalnych nakładek plastikowych nie wykleić od środka jakimś dobrym materiałem stosowanym do osłon przeciw kurzowych w kolumnach głośnikowych.
To mogło by poprawić ich zabezpieczenie.
Oryginalnie nie było tam żadnych zabezpieczeń przeciw kurzowych.
Ale zainspirowałeś mnie tematem.
I tak sobie myślę, czy oryginalnych nakładek plastikowych nie wykleić od środka jakimś dobrym materiałem stosowanym do osłon przeciw kurzowych w kolumnach głośnikowych.
To mogło by poprawić ich zabezpieczenie.
Nic nie jest szczególnie trudne, jeżeli podzielisz to na małe zadania.
- Henry Ford
- Henry Ford
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5381
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 305
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Scenic 2 1.6, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Głośniki przód Spark M300
Myślałem że to co miał Skeczer było w standardzie.
W takich miejscach bardziej bym widział jakiś zestaw odseparowany ale w rozmiarach 10 cm nie ma za bardzo co wybierać w logicznej cenie.
W takich miejscach bardziej bym widział jakiś zestaw odseparowany ale w rozmiarach 10 cm nie ma za bardzo co wybierać w logicznej cenie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość