1,2 słabe przyśpieszenie

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Awatar użytkownika
Hubertradom
Bywalec
Posty: 162
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
Reputacja: 0
Imię: Hubert
Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
Silnik:
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

1,2 słabe przyśpieszenie

Post autor: Hubertradom » 3 sie 2014, o 08:35

Mam do Was pytanie. Czy Wasze sparki też mają takie marne przyśpieszenie? Czy ja odnoszę takie wrażenie :/ dodatkowo co jakiś czas szarpnie motorem przy przyśpieszaniu.

Maniek

Re: 1,2 słabe przyśpieszenie

Post autor: Maniek » 3 sie 2014, o 10:04

Wiesz, trudno powiedzieć co masz dokładnie na myśli, mój spark też przyspieszeniem nie powala, jak się przesiadłem z peugeota na sparka to byłem załamany. Ale jest to silnik 16V, one lubią jak się je kręci na obrotach. Jak swojego pokręcę powyżej 4000 to idzie całkiem rześko. A masz to od samego początku, czy pojawiło Ci się, i zwróć uwagę czy ten efekt masz na klimie czy bez klimy też. Mój też lubi szarpnąć ale tylko na klimie, kiedy włącza się sprężarka - w skrucie TTTM.

Awatar użytkownika
Hubertradom
Bywalec
Posty: 162
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
Reputacja: 0
Imię: Hubert
Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
Silnik:
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: 1,2 słabe przyśpieszenie

Post autor: Hubertradom » 3 sie 2014, o 10:27

od czasu jak go kupiłem to jakiś taki mułowaty. Jak miałem lanosa 1,5 16v to przyśpieszenie miał bardzo fajne, a tu 1,2 16v i taki muł, że szok. Podjadę na komputer i zobaczę, może coś z sondą lambdą, albo cholera wie

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: 1,2 słabe przyśpieszenie

Post autor: konradoo » 3 sie 2014, o 10:36

Lanosy ogólnie rwały jak głupie;) a Pawel miał 1.0 i jego na prawdę brykał dobrze.
O partsy pisz PW.

Maniek

Re: 1,2 słabe przyśpieszenie

Post autor: Maniek » 3 sie 2014, o 11:41

A możesz bardziej szczegółowo opisać problem, styl jazdy itp. Może jakieś nagranie z jazdy (takie żeby było widać obrotomierz i prędkościomierz), no i ta nieszczęsna klima, czy to masz z klimatyzacją czy bez, bo nawet auta z silnikami 2l odczuwalnie słabną po włączeniu klimatyzacji, szczególnie jak się jeździ ekonomicznie do 3000 - 3500 obr/min.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: 1,2 słabe przyśpieszenie

Post autor: huri_khan » 3 sie 2014, o 12:03

Nie porównuj Lanosa do Sparka lanos był dosyć lekkim samochodem jak na jego moc.
Proponuję trochę go przegonić na wysokich obrotach bo znane są przypadki że jazda jak emeryt jest zapamiętana przez silnik.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
Hubertradom
Bywalec
Posty: 162
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
Reputacja: 0
Imię: Hubert
Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
Silnik:
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: 1,2 słabe przyśpieszenie

Post autor: Hubertradom » 3 sie 2014, o 12:08

huri_khan pisze:Nie porównuj Lanosa do Sparka lanos był dosyć lekkim samochodem jak na jego moc.
Proponuję trochę go przegonić na wysokich obrotach bo znane są przypadki że jazda jak emeryt jest zapamiętana przez silnik.
Lanos miał 101KM, a smark ma 82KM, jest mniejszy niż lanos więc też powinien rwać, a jak wyłączę ESP i dam mu w piec to ledwo co zapiszczą koła i zbiera się jakby siedział za kółkiem emeryt. Żona jeździ tym samochodem, a ja wsiadam w niego od wielkiego dzwonu. Dzieje się tak czy jest klima załączona, czy też nie

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: 1,2 słabe przyśpieszenie

Post autor: Avatar » 3 sie 2014, o 12:50

Wg parametrów obu pojazdów to lanos ma przyspieszenie 0.6 do 100km/h szybsze i rozwija maksymalny moment obrotowych 1000 obrotow wcześniej niż smark, za to jest cięższy w okolicach 100 - 150kg.
Wydaje mi się że prędkość uzyskania momentu obrotowego daje taki efekt + jak dobrze pamiętam gaz jest na lince a nie na komputerze.
To może powodować szybszą reakcję na wciśniecie pedału w glebe.

Awatar użytkownika
Hubertradom
Bywalec
Posty: 162
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
Reputacja: 0
Imię: Hubert
Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
Silnik:
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: 1,2 słabe przyśpieszenie

Post autor: Hubertradom » 3 sie 2014, o 13:00

dziś pojadę nim do pracy, odepnę akumulator, odczekam troszeczkę, założę klemy, odpalę i sprawdzę czy będzie coś lepiej i na jak długo

Maniek

Re: 1,2 słabe przyśpieszenie

Post autor: Maniek » 3 sie 2014, o 13:33

W lanosie moc i moment obrotowy robią robotę, w sparku z momentem obrotowym jest raczej kiepsko i moc też ma dopiero na wysokich obrotach. A podejrzewam, że to dla Ciebie tylko złudzenie odczuwalne po przesiadce z innego mocniejszego auta. Jak przytrzymasz sparka na wysokich obrotach, szybkie zmiany biegów itp to zobaczysz, że idzie całkiem nieźle (fajnie wtedy słychać podczas zmiany biegów sprzęgło na alternatorze - można komuś wcisnąć że spark ma turbo).
A to szarpanie masz też bez klimy ??
A kiedy wymieniałeś świece i filtry ?? mój po wymianie świec i filtrów odczuwalnie dostał mocy.

pawel

Re: 1,2 słabe przyśpieszenie

Post autor: pawel » 3 sie 2014, o 13:51

Kilka słów o Sparku i możliwych problemach.
- Jeśli szarpie na klimie to standard - sprężarka nie chodzi cały czas.
- Gaz - gaz w sparku jest na lince
- Spark nie lubi jazdy ze stałymi prędkościami obrotowymi - nawet jak jeździłem w trasie spokojnie 100 - 110 to potrafił się zamulić.
- Ja używałem całego zakresu obrotów - często nawet do odcinki - to pomaga :D Jak dłużej jeździłem spokojnie to kręcił do 3,5 tys a później lipa ale jak go przegonisz trochę to jest ok :)
na drugim biegu odcina chyba przy 80 km/h
na trzecim biegu coś ok. 130-140
czwórki mi nigdy nie odcięło :D
na piątce rozpędził się do licznikowego 170 (oczywiście na niemieckiej autostradzie ;) )

- Wymień świece :) Bo z tego co kojarzę to masz używanego a nie wiadomo czy wymieniali - mi szarpał a po wymianie znacząco się poprawiło
- Filtr powietrza radzę wymieniać co 15 tys., bo zauważyłem, że po ok 20 tys już jest za mocno zabrudzony a czyszczenie powietrzem pomaga na jakiś 1 tys. km (zwiększone spalanie itp).
- Brak zwijania opon - norma euro 5 :P Zauważ, że prędkość obrotowa to 600 obr/min, więc jak chcesz zwijać opony to pierwsze przytrzymaj obroty ok 1000-1200 obr i dopiero wtedy ruszaj :D

I co najważniejsze to punkt odniesienia - spark do w miarę normalnej jazdy potrzebuje 3 tys w górę - poniżej to emeryt style :P
Ja byłem przyzwyczajony do swojego sparka i wydawało mi się, że przyspiesza fajnie - jak pojeździłem trochę swoim obecnym dieslem to po przesiadce i jeździe na zlot sparkiem myślałem, że otworzę drzwi i zacznę się odpychać nogami :twisted:

Maniek

Re: 1,2 słabe przyśpieszenie

Post autor: Maniek » 3 sie 2014, o 14:15

Dokładnie Paweł tak jak napisałeś, nic dodać nic ująć - taki właśnie jest spark.

Awatar użytkownika
Hubertradom
Bywalec
Posty: 162
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
Reputacja: 0
Imię: Hubert
Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
Silnik:
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: 1,2 słabe przyśpieszenie

Post autor: Hubertradom » 3 sie 2014, o 18:08

Wymieniałem zaraz po zakupie i świece i filtr. Może rzeczywiście oczekuję od niego za wiele :p Tak czy siak zresetuję komputer odpinając akumulator i przetestuję go na placu w robocie :)

Awatar użytkownika
Hubertradom
Bywalec
Posty: 162
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
Reputacja: 0
Imię: Hubert
Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
Silnik:
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: 1,2 słabe przyśpieszenie

Post autor: Hubertradom » 3 sie 2014, o 21:49

pawel pisze:Kilka słów o Sparku i możliwych problemach.
- Jeśli szarpie na klimie to standard - sprężarka nie chodzi cały czas.
- Gaz - gaz w sparku jest na lince
- Spark nie lubi jazdy ze stałymi prędkościami obrotowymi - nawet jak jeździłem w trasie spokojnie 100 - 110 to potrafił się zamulić.
- Ja używałem całego zakresu obrotów - często nawet do odcinki - to pomaga :D Jak dłużej jeździłem spokojnie to kręcił do 3,5 tys a później lipa ale jak go przegonisz trochę to jest ok :)
na drugim biegu odcina chyba przy 80 km/h
na trzecim biegu coś ok. 130-140
czwórki mi nigdy nie odcięło :D
na piątce rozpędził się do licznikowego 170 (oczywiście na niemieckiej autostradzie ;) )

- Wymień świece :) Bo z tego co kojarzę to masz używanego a nie wiadomo czy wymieniali - mi szarpał a po wymianie znacząco się poprawiło
- Filtr powietrza radzę wymieniać co 15 tys., bo zauważyłem, że po ok 20 tys już jest za mocno zabrudzony a czyszczenie powietrzem pomaga na jakiś 1 tys. km (zwiększone spalanie itp).
- Brak zwijania opon - norma euro 5 :P Zauważ, że prędkość obrotowa to 600 obr/min, więc jak chcesz zwijać opony to pierwsze przytrzymaj obroty ok 1000-1200 obr i dopiero wtedy ruszaj :D

I co najważniejsze to punkt odniesienia - spark do w miarę normalnej jazdy potrzebuje 3 tys w górę - poniżej to emeryt style :P
Ja byłem przyzwyczajony do swojego sparka i wydawało mi się, że przyspiesza fajnie - jak pojeździłem trochę swoim obecnym dieslem to po przesiadce i jeździe na zlot sparkiem myślałem, że otworzę drzwi i zacznę się odpychać nogami :twisted:
Paweł, gaz w moim sparku jest elektroniczny i tak samo przepustnica. Właśnie skończyłem zabawę z nim i słuchajcie (czytajcie)
- odpiąłem klemy od akumulatora, zostawiłem go bez zasilania na pół godzinki, jednocześnie odkręciłem gumę od kolektora ssącego i wyczyściłem przepustnicę ze zgromadzonego nagaru. Odpaliłem samochód i możecie mi wierzyć lub nie, ale teraz ma takie odejście, że w fotel wgniata, aż się zdziwiłem, ze to maleństwo tak może przyśpieszyć. Stawiam raczej na jakiś błąd w sterowaniu przepustnicą. Czy włączona klima czy nie samochód rwie jak dziki, a po wyłączeniu ESP pali gumę aż miło. Aż boję się jak żona jutro wsiądzie do niego i pojedzie do pracy :) Nic jej nie będę mówił, poczekam czy wyczuje różnicę w mocy. Ale jak znam życie i swoją babę pewnie pojedzie, wróci i powie, że nie ma żadnej różnicy :p

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: 1,2 słabe przyśpieszenie

Post autor: Avatar » 4 sie 2014, o 06:53

Moja by tam wyczula :D

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Hubertradom
Bywalec
Posty: 162
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
Reputacja: 0
Imię: Hubert
Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
Silnik:
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: 1,2 słabe przyśpieszenie

Post autor: Hubertradom » 4 sie 2014, o 08:24

Jednak moja żona mnie zaskoczyła. Właśnie napisała SMSa z pytaniem czy coś robiłem z samochodem bo szybciej jeździ 8-)

Awatar użytkownika
wojbur
Zasłużony dla forum
Posty: 2498
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
Reputacja: 2
Imię: Wojtek
Samochód: Hyundai ix20
Silnik: 1.6 125 KM
LPG: tak
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Re: 1,2 słabe przyśpieszenie

Post autor: wojbur » 4 sie 2014, o 11:46

Panowie pamiętajmy - facet nie narzeka na kobietę i samochód - sam je wybierał :piwo3:

Awatar użytkownika
voody
Specjalista
Posty: 472
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 23:34
Reputacja: 0
Imię: Adrian
Samochód: Nie, teraz Laguna
Silnik:
Lokalizacja: SY
Kontakt:

Re: 1,2 słabe przyśpieszenie

Post autor: voody » 4 sie 2014, o 15:20

Ciekawe czy takie przeczyszczenie przepustnicy dalo by cos w lacetti, bo tak mi sie wydaje ze cos slabo czuc te 109 kucykow
Obrazek
Chevrolet Lacetti HB SX 1.6 + LPG - Był
Renault Laguna II PH II 2.0T + LPG

pawel

Re: 1,2 słabe przyśpieszenie

Post autor: pawel » 4 sie 2014, o 16:34

voody, pomyśl co by było gdybyś miał 1.4 :D i jeździj dalej z zadowoleniem :P

Maniek

Re: 1,2 słabe przyśpieszenie

Post autor: Maniek » 4 sie 2014, o 17:29

Hubertradom pisze: Paweł, gaz w moim sparku jest elektroniczny i tak samo przepustnica.
Czyżby w LTZ zmienili więcej niż tylko wygląd zewnętrzny, bo u mnie w 1,2 przepustnica jest na lince.

pawel

Re: 1,2 słabe przyśpieszenie

Post autor: pawel » 4 sie 2014, o 18:53

Może później wprowadzili już elektroniczne?

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: 1,2 słabe przyśpieszenie

Post autor: konradoo » 4 sie 2014, o 19:05

Voody jedyną opcją by Twój laciek lepiej śmigał to swap na T18SED :lol:
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
Hubertradom
Bywalec
Posty: 162
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
Reputacja: 0
Imię: Hubert
Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
Silnik:
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: 1,2 słabe przyśpieszenie

Post autor: Hubertradom » 4 sie 2014, o 23:34

Maniek pisze:
Hubertradom pisze: Paweł, gaz w moim sparku jest elektroniczny i tak samo przepustnica.
Czyżby w LTZ zmienili więcej niż tylko wygląd zewnętrzny, bo u mnie w 1,2 przepustnica jest na lince.
Na to wygląda. Przy pedale gazu jest tylko podpięta kostka i nic więcej nie ma, a pod maską do przepustnicy dochodzi również wiązka z przewodami i również brak linki, sprężyny odbijającej przepustnicę - zero, nic.
Przy tych wszystkich zabiegach odgrzybiłem sobie również klimę. Piękny dostęp do parownika, a jeszcze piękniejszy do nagrzewnicy.

Awatar użytkownika
Hubertradom
Bywalec
Posty: 162
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
Reputacja: 0
Imię: Hubert
Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
Silnik:
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: 1,2 słabe przyśpieszenie

Post autor: Hubertradom » 4 sie 2014, o 23:36

pawel pisze:voody, pomyśl co by było gdybyś miał 1.4 :D i jeździj dalej z zadowoleniem :P
ja mam 1,4 w drugim samochodzie TSI 122KM :)

Awatar użytkownika
kemoiz
Wymiatacz
Posty: 1327
Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
Reputacja: 1
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze HB LT+ MY14
Silnik: 1.8, 141KM, Pb
LPG: BRC 24.11
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 1,2 słabe przyśpieszenie

Post autor: kemoiz » 4 sie 2014, o 23:47

wymieniałeś już rozrząd w tym TSI? ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Spark Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość