
Wymiana klocków hamulcowych M300
- Hubertradom
- Bywalec
- Posty: 162
- Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
- Reputacja: 0
- Imię: Hubert
- Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
- Silnik:
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Wymiana klocków hamulcowych M300
Dużo z tym zabawy? Czy wystarczy po zdjęciu koła odkręcić 2 śruby mocujące zacisk do szczęk, wydłubać klocki, powciskać cylinderki i montaż? Ostatni raz bawiłem się z 10 lat temu w lanosie 

Re: Wymiana klocków hamulcowych M300
Jak się patrzy na zacisk, to wygląda to dokładnie tak jak piszesz. Żadnych udziwnień tam nie widać.
Z resztą według strony iparts (o ile jest to rzetelne źródło informacji) klocki montowane w Sparku pamiętają jeszcze czasy Lanosa i Matiza, więc różnic większych nie powinno być.
http://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamul ... e-w-autach
Ja u siebie 74 tys. km i klocki jeszcze są ok.
A tarcze hamulcowe również pamiętają stare czasy....
Z resztą według strony iparts (o ile jest to rzetelne źródło informacji) klocki montowane w Sparku pamiętają jeszcze czasy Lanosa i Matiza, więc różnic większych nie powinno być.
http://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamul ... e-w-autach
Ja u siebie 74 tys. km i klocki jeszcze są ok.
A tarcze hamulcowe również pamiętają stare czasy....
- Hubertradom
- Bywalec
- Posty: 162
- Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
- Reputacja: 0
- Imię: Hubert
- Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
- Silnik:
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych M300
Rzeczywiście wymiana klocków zajęła z pół godzinki w jednym i drugim kole. Klocki zjechane dość mocno jak widać na zdjęciu.
- Załączniki
-
- 2014-05-04-2528.jpg (373.88 KiB) Przejrzano 4164 razy
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych M300
Drugi klocek taką samą ma grubość??
Jaką firmę zamontowałeś?
Jaką firmę zamontowałeś?
O partsy pisz PW.
- Hubertradom
- Bywalec
- Posty: 162
- Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
- Reputacja: 0
- Imię: Hubert
- Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
- Silnik:
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych M300
Tak, taką samą grubość. Jeden klocek, ten od wewnętrznej strony powinien mieć taką blaszkę, którą widać na zdjęciu. Ta blaszka to niby taki czujnik zdarcia i wydziela specyficzny dźwięk podczas hamowania (oczywiście przy zdartym klocku). A jeśli chodzi o firmę to szczerze nie pamiętam. U znajomego w sklepie kupowałem i o ile się nie mylę nazwa firmy miała 3 litery, a pudełko zielono srebrne. 68zł komplet w hurtowej cenie.konradoo pisze:Drugi klocek taką samą ma grubość??
Jaką firmę zamontowałeś?
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych M300
Nie mam pojęcia co to za firma, tak w głowę zachodzę
a ta blaszka to akustyczny czujnik zużycia klocków i taka jego rola by piszczał

a ta blaszka to akustyczny czujnik zużycia klocków i taka jego rola by piszczał

O partsy pisz PW.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych M300
TRW?
Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych M300
Jeszcze stara nazwa LUCAS to była w całkowicie zielonym opakowaniu, a TRW to jest w czerwonym opakowaniu.
Już wiem - to są włoskie LPR.
Już wiem - to są włoskie LPR.
O partsy pisz PW.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych M300
Z pudełkiem zielono srebrnym to chyba włoskie klocki LPR, nie mylić z partią 

Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- Hubertradom
- Bywalec
- Posty: 162
- Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
- Reputacja: 0
- Imię: Hubert
- Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
- Silnik:
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych M300
Zgadza się, klocki LPR założyłem do żony smarka :p
Re: Wymiana klocków hamulcowych M300
To u mnie nie piszczy, czyli.... mogę spokojnie jeszcze jeździć 

- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych M300
Możesz mieć sytuację jak u mnie, klocek z blaszką był dobry a klocek bez blaszki był prawie cały zdarty i nic nie piszczało.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych M300
Popularny temat szczególnie u handlarzy, klocki piszczą. Szkoda wymieniać, blaszkę urywa i jeździ dalej
lub pytanie "a jednego, dwóch klocków się nie da kupić"

lub pytanie "a jednego, dwóch klocków się nie da kupić"
O partsy pisz PW.
Re: Wymiana klocków hamulcowych M300
Ja grubość klocka kontroluję zawsze dwa razy w roku jak zmieniam koła, na chwilę obecną mam 70tys i klocki są jeszcze całkiem rześkie.
A LPR to może być również lotnicze pogotowie ratunkowe - dla czego na myśl przyszła od razu partia ??
A LPR to może być również lotnicze pogotowie ratunkowe - dla czego na myśl przyszła od razu partia ??
Re: Wymiana klocków hamulcowych M300
Jak zmieniałem koła, to moje były jeszcze całkiem ok 

- Hubertradom
- Bywalec
- Posty: 162
- Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
- Reputacja: 0
- Imię: Hubert
- Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
- Silnik:
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych M300
Ja smarka kupiłem sprowadzonego i nie znam sposobu jazdy poprzedniego właściciela. Wiem tylko, że był audiofilem. A grubość klocków można sprawdzić przez dziurę w feldze. Widać w szczęce, w mocowaniu klocka na jaką głębokość wlazł w stronę tarczy. W moim przypadku również jeden z klocków bez blaszki był bardziej zjechany niż z blaszką 

Re: Wymiana klocków hamulcowych M300
Klocki hamulcowe do Sparka to w końcu nie jest wielki wydatek 

- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych M300
Klocki do chevi nie są takie drogie
za komplet dobrych się płaci w granicach 80 zł. więc koszt naprawdę niski. Nie zapominajmy, że są auta co mają tarcze po kilkadziesiąt tysięcy 


Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- Hubertradom
- Bywalec
- Posty: 162
- Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
- Reputacja: 0
- Imię: Hubert
- Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
- Silnik:
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych M300
no tak, w porównaniu z moim drugim samochodem gdzie za klocki z wymianą zawołali 1100zł w ASOXaRaDaS pisze:Klocki do chevi nie są takie drogieza komplet dobrych się płaci w granicach 80 zł. więc koszt naprawdę niski. Nie zapominajmy, że są auta co mają tarcze po kilkadziesiąt tysięcy


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości