Błąd P0301 proszę o pomoc
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 8 gru 2017, o 08:32
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Spark
- Silnik:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Błąd P0301 proszę o pomoc
Witam
jestem nowy na forum, ale SPARKiem jeżdżę już przeszło 2lata i jestem bardzo zadowolony
Mam wersje z silnikiem 1.2 z zamontowanym LPG (nic nie wiem o instalacji bo montowała go pani od której go kupował a Ona nic o intalacji nie widziała). Samochód super jeździł
Od miesiąca zaczał pojawiać się problem (pierwszy odkad użytkuje auto).
Każdy mechanik rozkłada ręce, w zasadzie idzie na łatwize i mówi "silnik do remontu" może foumowicze mnie natkną jakimś pomysłem i uniknę tego...
Po kolei...
Zaświeciła się i ciągle świeci, kontrolna CHECK ENGINE, auto wyraźnie straciło moc, ale tylko do czasu gdy się zagrzeje. Rozgrzany silnik pracuje OK, zimny nie może jechać wiecej niz 60-70km.
problem jest identyczny na gazie i benzynie
Diagnostyka komputerowa pokazuje błąd P0301 Błąd cylinder1 wypadanie zapłonów
Świece wymieniałem 10000km temu, teraz kupiłem nowe przewody i wymieniając je podmieniłem świece z 1 na 2.
wykasowałem błąd, rano po uruchomieni silnika i przejechaniu na benzynie ok1km kontrolka znów się zaświciła.
Diagnostyka wykazuje ten sam błąd.
Zamieniłem wyjścia przewodów z cewki 1 z 4, kasowanie błędu i znów to samo - Diagnostyka następnego dnia błąd P0301.
jest coś jeszcze co mogę zrobić czy już naprewdę tylko rozbieranie silnika i szukanie winy w1 cylindrze
Bede wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
Paweł
jestem nowy na forum, ale SPARKiem jeżdżę już przeszło 2lata i jestem bardzo zadowolony
Mam wersje z silnikiem 1.2 z zamontowanym LPG (nic nie wiem o instalacji bo montowała go pani od której go kupował a Ona nic o intalacji nie widziała). Samochód super jeździł
Od miesiąca zaczał pojawiać się problem (pierwszy odkad użytkuje auto).
Każdy mechanik rozkłada ręce, w zasadzie idzie na łatwize i mówi "silnik do remontu" może foumowicze mnie natkną jakimś pomysłem i uniknę tego...
Po kolei...
Zaświeciła się i ciągle świeci, kontrolna CHECK ENGINE, auto wyraźnie straciło moc, ale tylko do czasu gdy się zagrzeje. Rozgrzany silnik pracuje OK, zimny nie może jechać wiecej niz 60-70km.
problem jest identyczny na gazie i benzynie
Diagnostyka komputerowa pokazuje błąd P0301 Błąd cylinder1 wypadanie zapłonów
Świece wymieniałem 10000km temu, teraz kupiłem nowe przewody i wymieniając je podmieniłem świece z 1 na 2.
wykasowałem błąd, rano po uruchomieni silnika i przejechaniu na benzynie ok1km kontrolka znów się zaświciła.
Diagnostyka wykazuje ten sam błąd.
Zamieniłem wyjścia przewodów z cewki 1 z 4, kasowanie błędu i znów to samo - Diagnostyka następnego dnia błąd P0301.
jest coś jeszcze co mogę zrobić czy już naprewdę tylko rozbieranie silnika i szukanie winy w1 cylindrze
Bede wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
Paweł
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błąd P0301 proszę o pomoc
Sprawdź kompresje i luzy zaworowe.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Błąd P0301 proszę o pomoc
Luz zaworowy do sprawdzenia i to szybko. Być może już wyjarało przylgnie, a może jeszcze nie i da się sytuację uratować.
http://forum.chevroletteampoland.com/vi ... ead#unread
http://forum.chevroletteampoland.com/vi ... ead#unread
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 8 gru 2017, o 08:32
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Spark
- Silnik:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Błąd P0301 proszę o pomoc
Dziękuje za odpowiedzi.
Widzę, że wszyscy obstawiają jednak silnik
sorry, jestem laik nie rozumiem jednego "wyjarało przylgnie" co to znaczy?
w poniedzialek wizyta w serwisie, mam nadzieje ze nie bedzie najgorzej.
Zastanawiam się jeszcze nad jednym. czy zamiana kabli na wyjsciu z cewki (4z1) eliminuje w 100% awarie cewki?
Przez zamiana i po diagnoza komp. P0301...
Widzę, że wszyscy obstawiają jednak silnik
sorry, jestem laik nie rozumiem jednego "wyjarało przylgnie" co to znaczy?
w poniedzialek wizyta w serwisie, mam nadzieje ze nie bedzie najgorzej.
Zastanawiam się jeszcze nad jednym. czy zamiana kabli na wyjsciu z cewki (4z1) eliminuje w 100% awarie cewki?
Przez zamiana i po diagnoza komp. P0301...
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Błąd P0301 proszę o pomoc
Silnik, który posiadasz nie posiada hydraulicznej regulacji luzu zaworowego oraz nie jest przystosowany do spalania LPG. Regulacja luzu zaworowego odbywa się w sposób mechaniczny poprzez wymianę popychaczy zaworowych tzw szklanek. W warunkach spalania benzyny do ok 150 tys nie jest wymagana regulacja luzu, natomiast spalanie LPG powoduje w głowicy nieprzystosowanej do LPG zdecydowane przyspieszenie kasacji luzu (zmniejszania się). Prawidłowy luz zaworowy jest bardzo ważnym czynnikiem pracy silnika, jego wykasowanie grozi tzw podparciem, czyli brakiem domykania zaworów. To w dalszej konsekwencji powoduje szybkie wypalenie (wyjaranie)przylgni zaworowych gniazda i samego zaworu, spadek kompresji i konieczność remontu głowicy. W silnikach bez hydroregulacji z "miękką głowicą" można stosować LPG ale trzeba w dość krótkich okresach eksploatacji (co 30tys, przy czym pierwsza kontrola i regulacja przed założeniem LPG) dokonywać kontroli luzu zaworowego i ewentualnie go regenerować. Brak tej świadomości często prowadzi do uszkodzenia gniazd zaworowych i kosztowną konieczność poważnej naprawy głowicy oraz poczucie, że gaz to ZŁO.
Objawy, które opisałeś oraz LPG na pokładzie sugerują problem zaworowy, dlatego sugestia by dokonać szybkiego zweryfikowaniu luzu , to czynność w miarę prosta i niedroga. Przedstawiona przez ciebie sytuacja wygląda, że raczej nie jest to problem zapłonowy i cewki. Zapłon gubić może skutkiem braku kompresji.
Podaj przebieg do momentu zalożenia LPG oraz przebieg po tym fakcie.
Objawy, które opisałeś oraz LPG na pokładzie sugerują problem zaworowy, dlatego sugestia by dokonać szybkiego zweryfikowaniu luzu , to czynność w miarę prosta i niedroga. Przedstawiona przez ciebie sytuacja wygląda, że raczej nie jest to problem zapłonowy i cewki. Zapłon gubić może skutkiem braku kompresji.
Podaj przebieg do momentu zalożenia LPG oraz przebieg po tym fakcie.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 8 gru 2017, o 08:32
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Spark
- Silnik:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Błąd P0301 proszę o pomoc
Dzięki WIELKIE za szybką i dokładna odpowiedz.
cóż, wygląda że wszystko jest już jasne, a ja wyszedłem na niedouczonego użytkownika. Zupełnie nie miałem świadomości wymagań o których piszesz. Moj mechanik wymieniał mi oleje, płyny, filtry, świece i inne rzeczy ale o obowiązku regulacji luzów zaworowych nie wspomniał. Chyba teraz za to zapłace...
Na LPG ja zrobiłem 50k, a ile poprzedni właściciel....
A tak z ciekawości- jakie mogą być koszty naprawy, samych czesci bo robocizna to pewnie róznie od miejsca?
cóż, wygląda że wszystko jest już jasne, a ja wyszedłem na niedouczonego użytkownika. Zupełnie nie miałem świadomości wymagań o których piszesz. Moj mechanik wymieniał mi oleje, płyny, filtry, świece i inne rzeczy ale o obowiązku regulacji luzów zaworowych nie wspomniał. Chyba teraz za to zapłace...
Na LPG ja zrobiłem 50k, a ile poprzedni właściciel....
A tak z ciekawości- jakie mogą być koszty naprawy, samych czesci bo robocizna to pewnie róznie od miejsca?
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Błąd P0301 proszę o pomoc
Nie od rzeczy będzie zapytać, czy masz świadomość, że instalacja lpg powinna co roku przejść przegląd (ew. regulację) w warsztacie lpg?
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 8 gru 2017, o 08:32
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Spark
- Silnik:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Błąd P0301 proszę o pomoc
oczywiście...
wszystko było ok. Wymieniono regularnie filtry i wykonywano przegląd.
Na czym dokładnie polegał nie wiem, ale zawsze słyszałem "wszystko w najlepszym porządku"
wszystko było ok. Wymieniono regularnie filtry i wykonywano przegląd.
Na czym dokładnie polegał nie wiem, ale zawsze słyszałem "wszystko w najlepszym porządku"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości