Olej w skrzyni biegów
Re: Olej w skrzyni biegów
Oczywiście ,że to musi być jakiś błąd w druku.Na zdrowy rozum ,każdy producent wie ,że po takim przebiegu olej to gnój a nawet gdyby auto nie było intensywnie eksploatowane to zanim doszło by do takiego przebiegu ,olej stracił by swoje właściwości smarne.
No chyba ,że błąd w druku jest zamierzony dla potrzeb serwisu
No chyba ,że błąd w druku jest zamierzony dla potrzeb serwisu
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Olej w skrzyni biegów
Bez przesady, w Matysiaku nie był 17 lat wymieniany i biegi wchodzą. A skrzynia daewoo.
Re: Olej w skrzyni biegów
Co niektóre skrzynie będą chodzić nawet jak w nie smalcu nawciskasz ale producent nie może wychodzić z takiego założenia.
Każdy najdrobniejszy detal musi spełniać normy IC , PN/EN ,ISO i to samo dotyczy materiałów eksploatacyjnych.
Każdy najdrobniejszy detal musi spełniać normy IC , PN/EN ,ISO i to samo dotyczy materiałów eksploatacyjnych.
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 gru 2017, o 14:07
- Reputacja: 1
- Imię: Konrad
- Samochód: Spark 1.2 LT+
- Silnik:
- Kontakt:
Re: Olej w skrzyni biegów
Spojrzałem właśnie na instrukcję, jest z czerwca 2013, napisali w niej że:
- wymiana oleju ręcznej skrzyni biegów. Co 150 000 km/ 10lat
- wymiana oleju automatycznej skrzyni biegów. Sprawdzenie oleju co 15 000 km /1 rok. W przypadku trudnych
warunków wymiana co 75 000 km.
No trochę to dziwne, mam ręczną skrzynie i jak dobije przebiegiem do ok 60 000 km to i tak zmienię.
A w automacie nie rozumiem na czym ma polegać "sprawdzenie oleju"? przecież jak odkręcę to i tak zleci? czy nie?
Według instrukcji olej do ręcznej: XGP SAE75W85W. Do automatu: ESSO JWS3317
- wymiana oleju ręcznej skrzyni biegów. Co 150 000 km/ 10lat
- wymiana oleju automatycznej skrzyni biegów. Sprawdzenie oleju co 15 000 km /1 rok. W przypadku trudnych
warunków wymiana co 75 000 km.
No trochę to dziwne, mam ręczną skrzynie i jak dobije przebiegiem do ok 60 000 km to i tak zmienię.
A w automacie nie rozumiem na czym ma polegać "sprawdzenie oleju"? przecież jak odkręcę to i tak zleci? czy nie?
Według instrukcji olej do ręcznej: XGP SAE75W85W. Do automatu: ESSO JWS3317
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Olej w skrzyni biegów
Nie filozofuj Napisane 150 000 to tego się trzymaj, nikt na skrzynie w Sparku nie narzeka.
Automat to inna bajka, tam sam oleju nie wymienisz.
Automat to inna bajka, tam sam oleju nie wymienisz.
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Olej w skrzyni biegów
odkopując temat czy jest gdzieś informacja jaki dokładnie olej idzie do skrzyń w sparku MY2011? właśnie zamierzam go zakupić ale nie znalazłem dokładnej specyfikacji oleju tj.czy GL-5 czy Gl4 czy mogą być np., takie:
http://zmienolej.pl/pl/oleje-przekadnio ... e-75w85-1l
http://zmienolej.pl/pl/oleje-przekadnio ... -75w85-1l-
http://zmienolej.pl/pl/oleje-przekadnio ... e-75w85-1l
http://zmienolej.pl/pl/oleje-przekadnio ... -75w85-1l-
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Olej w skrzyni biegów
Dwa posty wyżej?
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Olej w skrzyni biegów
Ok ale jak xgp odnosi sie do klasy gl4 i 5?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Olej w skrzyni biegów
Wyszukiwanie obrazem mówi że GL4 https://www.amazon.com/ACDelco-10-4055- ... B008BZRI5G
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Olej w skrzyni biegów
Po wymianie zrobię manuala dla potomnych...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 8 sty 2020, o 13:08
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Olej w skrzyni biegów
Hej.
Zabieram się za wymianę oleju. Czy ktoś zmieniał korki spustowe na nowe (tak jest w TIS)? Jeśli nie, to czym uszczelnialiście korki (jest tam jakaś uszczelka, czy na klej do gwintów?
Zabieram się za wymianę oleju. Czy ktoś zmieniał korki spustowe na nowe (tak jest w TIS)? Jeśli nie, to czym uszczelnialiście korki (jest tam jakaś uszczelka, czy na klej do gwintów?
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Olej w skrzyni biegów
Ja swoje po prostu wkręciłem i nic nie cieknie....
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2020, o 18:17 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Polskie znaki.
Powód: Polskie znaki.
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 8 sty 2020, o 13:08
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Olej w skrzyni biegów
Ja również zostawiłem stare. Jednak musiałem je solidnie oczyścić. Było na nich pełno opiłków. Póki co sygnałów, że skrzynia się kończy nie ma. Zobaczymy jak będzie dalej.
Korki przykręciłem na niebieski klej do gwintów (taki był na śrubach).
Zmiana oleju specjalnie nie wpłynęła na komfort wybierania biegów.
Nie spodziewałem się, że po lekko ponad 80 tys. km będzie tyle opiłków. Przyczynia się do tego na pewno fakt, że samochód jeździł i jeździ głównie po mieście.
Korki przykręciłem na niebieski klej do gwintów (taki był na śrubach).
Zmiana oleju specjalnie nie wpłynęła na komfort wybierania biegów.
Nie spodziewałem się, że po lekko ponad 80 tys. km będzie tyle opiłków. Przyczynia się do tego na pewno fakt, że samochód jeździł i jeździ głównie po mieście.
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 2 sty 2020, o 16:48
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Olej w skrzyni biegów
Dzień dobry,
będę chciał w Sparku MY2013 zmienić olej w skrzyni manualnej (XGP SAE75W85W). Co oznacza norma XGP? Wiem, że kilka postów wyżej któryś z kolegów wyszukał obrazem, ale chciałbym poczytać o niej więcej? To w ogóle jest norma? Nigdzie nie mogę znaleźć specyfikacji.
A olej, jaki mi wyskakuje to GM 1940182. Będzie dobry?
będę chciał w Sparku MY2013 zmienić olej w skrzyni manualnej (XGP SAE75W85W). Co oznacza norma XGP? Wiem, że kilka postów wyżej któryś z kolegów wyszukał obrazem, ale chciałbym poczytać o niej więcej? To w ogóle jest norma? Nigdzie nie mogę znaleźć specyfikacji.
A olej, jaki mi wyskakuje to GM 1940182. Będzie dobry?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość