Z tego co wiem, chyba jestem pierwszy, który założył LPG do silnika 1.2 w modelu M300. Może się komuś kiedyś przyda. Instalację jaką wybrałem to Omegas - wtryski Khein (duże MED-y) w tym silniku by się nie zmieściły przy kolektorze- co ważne nie ma wwiertek tylko są zamontowane na metalowych podstawkach i mają wlot identycznie z PB - tzn. na tych podstawkach są wtryskiwacze i PB i LPG.
Wtryski są zamontowane oczywiście w pionie, parownik i elektrozawór są zamontowane pod filtrem paliwa (mocowane do śrub w podłużnicy gdzie jest np. aku) Komputer LPG (Omegas) jest schowany tuż za komputerem głównym przed grodzią osobową. Wlew paliwa umieszczony jest pod klapką paliwa + przedłużka. Zbiornik LPG mieści 34 litórw LPG czyi ma pojemność chyba 44l. Jak otworzy się maskę to można poznać, że jest LPG tylko po tym, że widać filtr fazy lotnej - reszta jest naprawdę zgrabnie zamontowana.
Autko śmiga super na LPG - praktycznie 1:1 jak na PB.
Jedynie po montażu żona zauważyła pewną niedogodność, którą próbuję zdiagnozować - autko co dziwne na PB jak pracuje na wolnych obrotach i wciskam gaz lekko się przydusza- na LPG też to występuje ale w mniejszym stopniu - dziwne bo teoretycznie powinno być zupełnie odwrotnie to co PB toleruje to na LPG wychodzi ze zdwojoną siłą dlatego mocno przyglądam się tematowi - nawet świece dziś zmieniłem i efekt ani drgnął- dolot powietrza jest idealny - zero lewego powietrza- może ktoś coś podpowie?
Z biegiem kilometrów będę aktualizował wątek i dzielił się spostrzeżeniami - póki co jestem naprawdę zadowolony - kultura pracy na LPG bez zmian - zero check enginów itp. jedynie to "przymulanie" z wolnych obrotów- ale tak jak zaznaczyłem - przyczyna na 90% leży po stronie PB.
LPG Sprak M300 1.2
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
LPG Sprak M300 1.2
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: LPG Sprak M300 1.2
A jakieś zdjecia wstawisz?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: LPG Sprak M300 1.2
mówisz masz - chociaż mało widać bo naprawdę wszystko jest zrobione z głową.
Widok silnika:
widok wlewu LPG/PB
parownik LPG (ledwo widoczny - ten pod filtrem powietrza)
Trójniki
komputer LPG
przełącznik LPG (tak chciała żona - ja miałem pomysł aby go umieścić obok włączników podgrzewania foteli)
wtrysków LPG nie zrobię zdjęcia bo są w "niewidocznym" miejscu za kolektorem - nie ma jak tego zrobić - ale s w pionie idealnie - jedynie długość wężyków to około 5-8cm - ale tego nie udało się obejść ze względów fizycznej budowy kolektora.
Butla LPG oczywiście zamontowana zgodnie ze sztuką a nie "jazdą na wstecznym".
W tym tygodniu jadę odebrać kwity od gazowników to przy okazji zagadam co i jak z tym podduszaniem - mam nadzieję, że będą znali rozwiązanie o czym oczywiście dam znać.
Widok silnika:
widok wlewu LPG/PB
parownik LPG (ledwo widoczny - ten pod filtrem powietrza)
Trójniki
komputer LPG
przełącznik LPG (tak chciała żona - ja miałem pomysł aby go umieścić obok włączników podgrzewania foteli)
wtrysków LPG nie zrobię zdjęcia bo są w "niewidocznym" miejscu za kolektorem - nie ma jak tego zrobić - ale s w pionie idealnie - jedynie długość wężyków to około 5-8cm - ale tego nie udało się obejść ze względów fizycznej budowy kolektora.
Butla LPG oczywiście zamontowana zgodnie ze sztuką a nie "jazdą na wstecznym".
W tym tygodniu jadę odebrać kwity od gazowników to przy okazji zagadam co i jak z tym podduszaniem - mam nadzieję, że będą znali rozwiązanie o czym oczywiście dam znać.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2017, o 19:58 przez endriu333, łącznie zmieniany 2 razy.
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: LPG Sprak M300 1.2
Widze ze wiercone w wlewie. Dobrze to zabezpiecz i założ nadkola ochronne. Tam się zbiera piasek.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: LPG Sprak M300 1.2
tak na rurkę gazową musi być dziura (gazownicy zapewnili, że wszystko zabezpieczyli) - samo mocowanie jest złapane do tej śrubki od PB (widać na zdjęciu) ale masz rację - nadkola z tyłu założyłem jakiś miesiąc temu (jeszcze nie myślałem o LPG) a teraz są jak znalazł
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość