Spark M300 - sprzęgło

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
MisiaK
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 16 maja 2021, o 22:08
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: SPARK
Silnik: 1.2
LPG: TAK
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Spark M300 - sprzęgło

Post autor: MisiaK » 16 maja 2021, o 22:24

Witam forum,
Niedawno zakupiłem Sparka M300 z 2013 1.2LPG dla dziewczyny. Problem mianowicie jest taki że sprzęgło "bierze wysoko" czyli trzeba puścić praktycznie cały pedał aby auto zaczęło jechać. Z początku myślałem ze jest to kwestia regulacji bo wydawało mi się ze sprzęgło w tym modelu jest jeszcze na lince a okazało się ze nie jest :) Sprzęgło według faktury zostało wymienione na nowe około roku temu na komplet LUK'a. Układ nie jest zapowietrzony, nie ma wycieku w okolicach wystrzeliła. Sprzęgło się nie ślizga, biegi wchodzą poprawnie czyli wszystko jest niby OK.
Czy w waszych Sparkach jest podobnie? Czy ten model po prostu tak ma? Osobiście mi nie sprawia to dużego problemu. Po kilku jazdach jako tako się przyzwyczaiłem, ale moja dziewczyna która uczy się jeździć na tym samochodzie ma problem. Czasami minie kilka dobrych sekund zanim wybierze cale te sprzęgło a potem i tak jest loteria 50/50 czy nie zgaśnie i ruszy :)

Awatar użytkownika
adammalecki
Specjalista
Posty: 473
Rejestracja: 6 wrz 2018, o 17:33
Reputacja: 10
Imię: Adam
Samochód: Cruze LS+MR,Spark LT
Silnik: 1.6 124KM, 1.2 84KM
Lokalizacja: CCH
Kontakt:

Re: Spark M300 - sprzęgło

Post autor: adammalecki » 17 maja 2021, o 07:13

U mnie w Sparku sprzęgło działa normalnie czyli łapie mniej więcej w połowie zakresu działania pedału. Wymieniałem kilka miesięcy temu.
Objawem zużycia było sporadyczne szarpanie przy wysprzęglaniu na pierwszym lub drugim biegu.
Nic nie jest szczególnie trudne, jeżeli podzielisz to na małe zadania.
- Henry Ford

ODPOWIEDZ

Wróć do „Spark Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości