Spark M300 zaślepienie EGR
- adammalecki
- Specjalista
- Posty: 473
- Rejestracja: 6 wrz 2018, o 17:33
- Reputacja: 10
- Imię: Adam
- Samochód: Cruze LS+MR,Spark LT
- Silnik: 1.6 124KM, 1.2 84KM
- Lokalizacja: CCH
- Kontakt:
Spark M300 zaślepienie EGR
Jak w temacie.
Warto/nie warto. Czy spowoduje to jakieś perturbacje w komputerze. Jeśli tak to czy całkiem czy też tylko trochę słumić?
Czy ktoś temat już może przerabiał ?
Tylko proszę bez uwag o ekologii i takich tam...
Warto/nie warto. Czy spowoduje to jakieś perturbacje w komputerze. Jeśli tak to czy całkiem czy też tylko trochę słumić?
Czy ktoś temat już może przerabiał ?
Tylko proszę bez uwag o ekologii i takich tam...
Nic nie jest szczególnie trudne, jeżeli podzielisz to na małe zadania.
- Henry Ford
- Henry Ford
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Spark M300 zaślepienie EGR
Chyba nikt tego tutaj nie robił. Kiedyś o tym myślałem ale właśnie przy wymianie świec demontowałem rurkę od egr i nie była w całe tak bardzo zasyfiona więc sobie odpuściłem temat. Nie wiem czy w ogóle można gdzieś taką zaślepkę dostać czy trzeba samemu dorabiać.
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 595
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 32
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Spark M300 zaślepienie EGR
są dwa rodzaje zaślepek do zaworów EGR, trzeba tylko odpowiednią dobrać, z dostępnością nie ma problemu
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Spark M300 zaślepienie EGR
No ale te są do silnika 1.6, a w sparku najmocniejszy to 1.2 więc chyba jednak różnica jest....tam jest dość mały egr...
Już.szybciej to.podpasuje https://allegro.pl/oferta/zaslepka-egr- ... 7028445691
Chociaż nie wiem czy to też są te same silniki...
Już.szybciej to.podpasuje https://allegro.pl/oferta/zaslepka-egr- ... 7028445691
Chociaż nie wiem czy to też są te same silniki...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
- adammalecki
- Specjalista
- Posty: 473
- Rejestracja: 6 wrz 2018, o 17:33
- Reputacja: 10
- Imię: Adam
- Samochód: Cruze LS+MR,Spark LT
- Silnik: 1.6 124KM, 1.2 84KM
- Lokalizacja: CCH
- Kontakt:
Re: Spark M300 zaślepienie EGR
Tak na moje oko to bardziej by pasowały te pierwsze.
Byłem dosłownie przerażony jak zobaczyłem stan przepustnicy. Wszystko w czarnej tłustej mazi. To już nie chodzi o jakieś osiągi, ale uważam że ten cały brud z pewnościa silnikowi nie służy.
W sumie dorobienie takiego kawałka blaszki to nie jest wielki problem ale pytanie czy nie będzie jakiś negatywnych konsekwencji z poziomu sterownika.
Kiedyś mojej starej Astrze G panowie z ASO za drobną opłatą wyłączyli mi EGR programowo i to było najbardziej eleganckie rozwiązanie.
Byłem dosłownie przerażony jak zobaczyłem stan przepustnicy. Wszystko w czarnej tłustej mazi. To już nie chodzi o jakieś osiągi, ale uważam że ten cały brud z pewnościa silnikowi nie służy.
W sumie dorobienie takiego kawałka blaszki to nie jest wielki problem ale pytanie czy nie będzie jakiś negatywnych konsekwencji z poziomu sterownika.
Kiedyś mojej starej Astrze G panowie z ASO za drobną opłatą wyłączyli mi EGR programowo i to było najbardziej eleganckie rozwiązanie.
Nic nie jest szczególnie trudne, jeżeli podzielisz to na małe zadania.
- Henry Ford
- Henry Ford
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 595
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 32
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Spark M300 zaślepienie EGR
Nie wiem jak jest w Sparku z błędami, w Lacetti 1.8 jest błąd w pamięci, ale nie powoduje to świecenia kontrolki silnika, poprawia się elastyczność w przedziale niskich obrotów do 3k obr/min, zużycie paliwa nie zmieniło się. Koszt jest niewielki i można to zrobić w parę minut o ile nie zdarzą się nieprzewidziane wypadki typu ukręcona śruba podczas demontażu Zamontuj, przejedz się i sam zdaj relacje z tej operacji, a w razie wątpliwości możesz wrócić do poprzedniego stanu
- adammalecki
- Specjalista
- Posty: 473
- Rejestracja: 6 wrz 2018, o 17:33
- Reputacja: 10
- Imię: Adam
- Samochód: Cruze LS+MR,Spark LT
- Silnik: 1.6 124KM, 1.2 84KM
- Lokalizacja: CCH
- Kontakt:
Re: Spark M300 zaślepienie EGR
Taką fotkę zaworu EGR udało mi się zlokalizować. Zaślepić chyba całkiem?
Co sądzicie ?
Co sądzicie ?
Nic nie jest szczególnie trudne, jeżeli podzielisz to na małe zadania.
- Henry Ford
- Henry Ford
- adammalecki
- Specjalista
- Posty: 473
- Rejestracja: 6 wrz 2018, o 17:33
- Reputacja: 10
- Imię: Adam
- Samochód: Cruze LS+MR,Spark LT
- Silnik: 1.6 124KM, 1.2 84KM
- Lokalizacja: CCH
- Kontakt:
Re: Spark M300 zaślepienie EGR
Przy okazji wymiany świec zaślepilem EGR. Blaszkę dorobiłem sam. W sumie 10 minut roboty. Jak na razie wrażenia bardzo pozytywne. Żadne błędy nie wyskakują. Ale przejechałem dziś tylko jakieś 40 km. Zbiera się dużo lepiej od dołu. Brzmienie silnika zmieniło się na bardziej basowe. Przy okazji umyta cała przepustnica i kolektor.
Nie wiem czy ma to związek z tą zmianą. Przed tymi wszystkimi zmianami wolne obroty wydaje mi się że były w okolicach 800 teraz są w okolicach 600.
Nie wiem czy ma to związek z tą zmianą. Przed tymi wszystkimi zmianami wolne obroty wydaje mi się że były w okolicach 800 teraz są w okolicach 600.
Nic nie jest szczególnie trudne, jeżeli podzielisz to na małe zadania.
- Henry Ford
- Henry Ford
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Spark M300 zaślepienie EGR
Kurczę może u mZonki też to zrobię. Jakiej grubości blachy użyłeś?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
- adammalecki
- Specjalista
- Posty: 473
- Rejestracja: 6 wrz 2018, o 17:33
- Reputacja: 10
- Imię: Adam
- Samochód: Cruze LS+MR,Spark LT
- Silnik: 1.6 124KM, 1.2 84KM
- Lokalizacja: CCH
- Kontakt:
Re: Spark M300 zaślepienie EGR
Zwykła ocynk o grubości 1 mm.
Zaślepiłem przy samym EGR .
Tam chyba najłatwiej.
Polecam umyć też przepustnicę. U mnie od strony kolektora była czarna jak węgiel.
Zaślepiłem przy samym EGR .
Tam chyba najłatwiej.
Polecam umyć też przepustnicę. U mnie od strony kolektora była czarna jak węgiel.
Nic nie jest szczególnie trudne, jeżeli podzielisz to na małe zadania.
- Henry Ford
- Henry Ford
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3471
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Spark M300 zaślepienie EGR
Wprawdzie ja nie mam błędów ale od kilku miesięcy podczas puszczenia gazu ( schodzenia z obrotów) auto poszarpuje .Czy taka operację można przeprowadzic w Cruze 1.8?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Spark M300 zaślepienie EGR
Nie, bo nie masz czego zaślepić. Z tej prostej przyczyny, że nie ma EGR.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3471
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Spark M300 zaślepienie EGR
Ok dziekuje to już wiem dlaczego na allegro są zestawy tylko do Cruze 2.0
- adammalecki
- Specjalista
- Posty: 473
- Rejestracja: 6 wrz 2018, o 17:33
- Reputacja: 10
- Imię: Adam
- Samochód: Cruze LS+MR,Spark LT
- Silnik: 1.6 124KM, 1.2 84KM
- Lokalizacja: CCH
- Kontakt:
Re: Spark M300 zaślepienie EGR
Mały update w temacie przy okazji.
Mało ostatnio przejeżdżam kilometrów Sparkiem ale udało się cały zbiornik paliwa opróżnić.
Żadnych negatywnych konsekwencji zaślepienia EGR nie odnotowałem.
Wszystkie wymienione wcześniej pozytywy aktualne.
Mało ostatnio przejeżdżam kilometrów Sparkiem ale udało się cały zbiornik paliwa opróżnić.
Żadnych negatywnych konsekwencji zaślepienia EGR nie odnotowałem.
Wszystkie wymienione wcześniej pozytywy aktualne.
Nic nie jest szczególnie trudne, jeżeli podzielisz to na małe zadania.
- Henry Ford
- Henry Ford
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Spark M300 zaślepienie EGR
Super, że informujesz. Ja u siebie jeszcze tego nie zrobiłem ale już kupilem grube blachy z innego modelu. Dobrze że komputer nie zgłasza błędów.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2020, o 16:16 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Literówki.
Powód: Literówki.
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość