Temperatura silnika

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Waszko800611
Świeżak
Posty: 25
Rejestracja: 16 mar 2015, o 22:01
Reputacja: 0
Imię: Przemo
Samochód: Spark 1.0 LS+
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Temperatura silnika

Post autor: Waszko800611 » 2 sie 2015, o 15:40

Witam.
Wreszcie zadziałał mi Torque z ELM 327 ( dzięki za pomoc Maniek ).
I jak to ja lubię żeby było wszystko ok więc moje spostrzeżenia nieco mnie martwią:

Na dworze około 25 stopni. Silnik pracujący bez klimatyzacji a więc co za tym idzie wiatrak niezałączony:
1. początkowo mały obieg więc rura do chłodnicy zimna. duży obieg załącza się przy 86 stopniach.
2. temperatura na postoju rośnie do około 95 stopni jednak podczas jazdy nawet do 100 stopni (wiatrak cisza ).
3. na postoju dziwna sytuacja- temperatura wzrasta do 103 stopni wiatrak cisza, dopiero po przegazowaniu nagle wiatrak się załącza. Schładza do 96 stopni.
4. dalszy postój i niestety do 107 stopni a wiatrak cisza. Po przegazowaniu się załącza.
Moje uwagi- wiatrak załącza się dopiero przy większych obrotach, obciążeniu silnika czy coś zepsute. Nie jest to dla mnie jasne.
Nawiew był na drugi stopień na max zimny.

Na dworze około 27 stopni. Silnik pracujący z klimatyzacją więc wiatrak załączony:
1. temperatura na postoju 93-97 stopni.
2. w czasie jazdy około 95-96 stopni.

Pozostaje jeszcze pytanie czy pomiar z Torque jest rzeczywiście prawidłowy.
Temperaturę wlotu program pokazuje około 38 stopni.
Pytanie jaka jest optymalna temperatura pracy w chevroletach spark ( 90 stopni? ) i przy jakiej powinny się załączać wiatrak i jaka max gdy pali się kontrolka przegrzania?

Albo mnie uspokójcie albo potwierdźcie że coś nie tak. Dzięki :ok:

Maniek

Re: Temperatura silnika

Post autor: Maniek » 3 sie 2015, o 15:20

U mnie wygląda to tak, wentylator niska prędkość załącza się przy 100 C w/g torgue, duża prędkość nie wiem kiedy się załącza bo nie sprawdzałem, nie grzałem go tak. Sprawdzałem bez klimy i bez gazowania, na wolnych obrotach.
W smarku czujnik temperatury dający info na komputer i torque też pewnie z niego bierze jest przy termostacie, ale czujnik od wentylatora chłodnicy jest w chłodnicy. (jak się pochylisz nad silnikiem to jest z lewej strony gdzieś w połowie wysokości chłodnicy jak dobrze pamiętam)
Może masz zapowietrzony układ chodzenia, a może jest coś nie tak z czujnikiem na chłodnicy. Sprawdź kostkę czy jest dobrze podpięta, czy styki nie są zaśniedziałe i sprawdź też rezystor wolnego biegu wentylatora (jest przy podłużnicy pod akumulatorem).
Co do optymalnej temperatury pracy, hmmm - układ chłodzenia jest ciśnieniowy, więc ta temperatura będzie wyższa niż 90 C., może być 98-100 C, ale może jak coś to niech serwisanci mnie poprawią.

PS
Dobrze że udało się z Torque :)

Awatar użytkownika
Waszko800611
Świeżak
Posty: 25
Rejestracja: 16 mar 2015, o 22:01
Reputacja: 0
Imię: Przemo
Samochód: Spark 1.0 LS+
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Temperatura silnika

Post autor: Waszko800611 » 3 sie 2015, o 17:08

Dzięki za odpowiedz.
Sprawdzilem raz jeszcze na wolnych obrotach bez klimatyzacji.
za kazdym razem pierwszy raz wiatrak zalacza sie przy temperaturze 108 stopni i schladza do 99 stopni.
I tak w kolko. czyli mam rozumiec ze to byc moze drugi bieg?
znaczy ze pierwszy bieg nie uruchamia sie czy jak. mam wrazenie ze gdybym przygazowal i pomeczyl silnik to wiatrak zaskoczyl by wczesniej, byc moze juz przy 101 stopniach. ale na wolnych sie nie zalacza przy setce jak Mankowi.
co w takim razie uszkodzone waszym zdaniem. mozna samemu wymienic?
dzieki.

Maniek

Re: Temperatura silnika

Post autor: Maniek » 3 sie 2015, o 18:57

W skrzynce z bezpiecznikami są dwa przekaźniki odpowiadające za pracę wentylatorów, jeden za bieg wolny a drugi za dużą prędkość wentylatora, wyjmij przekaźnik od małej prędkości i styki wykonawcze zewrzyj drutem czy czymś i zobacz czy włączy się wentylator.
Dla pomocy schemat:
Obrazek
lub cały TIS:
http://www.autocats.ws/manuals/chevrole ... km300.html
A jak włączasz klimę, to wentylator startuje na wolnym biegu i potem włącza szybki czy od razu szybki ??
Bo u mnie po włączeniu klimy wpierw odpala się wolny bieg wentylatora a po chwili drugi bieg.
A w odpowiedzi na PW - tak, u mnie jak włączę klimę też słychać sprężarkę, ale nie jest to jakieś uciążliwe czy niepokojące. Nie wiem jak to buczy u Ciebie, ale pasek możesz sprawdzić, jest do niego swobodny dostęp.

Awatar użytkownika
Waszko800611
Świeżak
Posty: 25
Rejestracja: 16 mar 2015, o 22:01
Reputacja: 0
Imię: Przemo
Samochód: Spark 1.0 LS+
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Temperatura silnika

Post autor: Waszko800611 » 3 sie 2015, o 22:36

Po włączeniu klimatyzacji wydaje mi sie że najpierw bylo wolniej a pozniej przyspieszyło.
Temperatura na postoju na wolnych obrotach spadła do 96 stopni i tak sie utrzymywała cały czas.
Nie moge odczytac tego pierwszego obrazka.

Co do buczenia jest delikatne ale slyszalne no chyba ze to wiatrak. musze jeszcze podpatrzyc.
paski sprawdzalem. nie sa mocno naciagniete. mysle ze w normie.

Awatar użytkownika
Waszko800611
Świeżak
Posty: 25
Rejestracja: 16 mar 2015, o 22:01
Reputacja: 0
Imię: Przemo
Samochód: Spark 1.0 LS+
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Temperatura silnika

Post autor: Waszko800611 » 4 sie 2015, o 15:32

Update:
dzisiaj bylem w dwoch serwisach chevroleta. w obydwu uslyszalem ze mam ok bo 108 stopni to moment zalaczenia wiatraka na wolnych obrotach. ogolnie moze zalaczyc sie wczesniej przy obciazeniu silnika. i to u mnie sie potwierdzilo bo przy gazowaniu potrafil sie wlaczyc przy 102 stopniach. poobserwuje jeszcze.

Maniek

Re: Temperatura silnika

Post autor: Maniek » 4 sie 2015, o 16:22

Waszko800611 pisze: Nie moge odczytac tego pierwszego obrazka.
Jak klikniesz w obrazek powinien się powiększyć.
A co do smarka, to wychodzi na to że TTTM :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Spark Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość