Pomoc w znalezieniu tłoków do Sparka 1.0
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 maja 2021, o 16:15
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Spark M300
- Silnik: 1.0 68km
- Lokalizacja: Pionki
- Kontakt:
Pomoc w znalezieniu tłoków do Sparka 1.0
Witam.
Potrzebuję pomocy w znalezieniu tłoków do wersji silnikowej 1.0. Czy ktoś się orientuje, czy tłoki z 1,2l lub z roczników 2013, 2015 będą pasować do silnika 1.0 z 2011 roku? Szukałem w kilku sieciówkach z częściami. na alledrogo same silniki niewiadomego stanu.
Robię remont wskutek przegrzania 2 i 3 cylindra po rozszczelnieniu chłodnicy. U Potak'a nic nie znalazłem. te tłoki to jakiś enigmatyczny temat.
Pomoże ktoś z namierzeniem?
Potrzebuję pomocy w znalezieniu tłoków do wersji silnikowej 1.0. Czy ktoś się orientuje, czy tłoki z 1,2l lub z roczników 2013, 2015 będą pasować do silnika 1.0 z 2011 roku? Szukałem w kilku sieciówkach z częściami. na alledrogo same silniki niewiadomego stanu.
Robię remont wskutek przegrzania 2 i 3 cylindra po rozszczelnieniu chłodnicy. U Potak'a nic nie znalazłem. te tłoki to jakiś enigmatyczny temat.
Pomoże ktoś z namierzeniem?
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Pomoc w znalezieniu tłoków do Sparka 1.0
a dzwoniłeś do POTAK? To, że nie ma na stronie to nie znaczy że nie mają.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 maja 2021, o 16:15
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Spark M300
- Silnik: 1.0 68km
- Lokalizacja: Pionki
- Kontakt:
Re: Pomoc w znalezieniu tłoków do Sparka 1.0
Dziękuję za szybką odpowiedz. Nie, nie dzwoniłem do Potak'a, ale jutro to uczynię, dzisiaj już po czasie.
Natomiast Ty bubu1769 pokazałeś mi coś o czym nie miałem zielonego pojęcia. Wpisałem VIN i wykazu można odczytać, że pasuje 6 numerów części. Czym się kierować w doborze? Co oznaczają skróty CS, CU, CT48.
Natomiast Ty bubu1769 pokazałeś mi coś o czym nie miałem zielonego pojęcia. Wpisałem VIN i wykazu można odczytać, że pasuje 6 numerów części. Czym się kierować w doborze? Co oznaczają skróty CS, CU, CT48.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Pomoc w znalezieniu tłoków do Sparka 1.0
po rozmiarze pewnie cylindra.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 maja 2021, o 16:15
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Spark M300
- Silnik: 1.0 68km
- Lokalizacja: Pionki
- Kontakt:
Re: Pomoc w znalezieniu tłoków do Sparka 1.0
Tak, tylko że w chevrolet.zap i w partsouq nie ma wyszczególnionego wymiaru.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Pomoc w znalezieniu tłoków do Sparka 1.0
Po wpisaniu samych numerów w Google też ciężko znaleźć jakieś konkretne informacje co do różnic.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Pomoc w znalezieniu tłoków do Sparka 1.0
dzwonić i pytać sprzedawcę.
A nie lepiej jakiś silniczek z demontażu poszukać?
A nie lepiej jakiś silniczek z demontażu poszukać?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 maja 2021, o 16:15
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Spark M300
- Silnik: 1.0 68km
- Lokalizacja: Pionki
- Kontakt:
Re: Pomoc w znalezieniu tłoków do Sparka 1.0
Przepraszam bubu zrozumiałem aluzję. Silnik z demontażu to ryzykowna sprawa.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Pomoc w znalezieniu tłoków do Sparka 1.0
To nie była żadna aluzja, po prostu szukałem po numerach jakiś informacji i w sumie nic nie znalazłem.
Ale w wolnych chwilach jeszcze szukam, może na coś trafię.
Ale w wolnych chwilach jeszcze szukam, może na coś trafię.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Pomoc w znalezieniu tłoków do Sparka 1.0
kwestia warunków zakupu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Pomoc w znalezieniu tłoków do Sparka 1.0
Na razie znalazłem jedynie informacje że numery 25192075, 96413062, 96940858 to tłoki standardowe.
Na pewne aż tak dostały że musisz je wymieniać?
Zestaw pierścieni jest trochę lepiej dostępny.
Na pewne aż tak dostały że musisz je wymieniać?
Zestaw pierścieni jest trochę lepiej dostępny.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 maja 2021, o 16:15
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Spark M300
- Silnik: 1.0 68km
- Lokalizacja: Pionki
- Kontakt:
Re: Pomoc w znalezieniu tłoków do Sparka 1.0
Po wpisaniu VIN'u w partsouq zawęził się obszar poszukiwań do 25192073. Problem był nieco skomplikowany. W styczniu coś zaczął silniczek stukać. jako że żona tym jeździ, dopiero coś zacząłem sprawdzać pod koniec marca. Zdjąłem pokrywę klawiartury i sprawdzając luzy zaworowe stwierdziłem, że jeszcze przed granicą górnej normy jest wszystko. Mechanik zdjął misę i znalazł panewkę 4-go korbowodu przytartą (tylko jedną). Po wymianie nadal to samo. Zdjęta głowica też ok (test szczelności). Po wyjęciu tłoków okazało się, że dwa cylindry (a raczej gładzie cylindrów) odbarwione są na niebiesko, fioletowo, powierzchnie boczne tłoków przytarte. Przypuszczalnie poprzedni właściciel przegrzał auto, zresztą wskazuje na to też nowa chłodnica, a po pewnym czasie zorientował się w temacie i zalał cudownymi płynami dla wyciszenia. Po moich dwóch wymianach oleju prawdopodobnie wypłukałem te 'lekarstwa" i się zaczeło. tak to wygląda. Wał korbowy zdrowy.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 maja 2021, o 16:15
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Spark M300
- Silnik: 1.0 68km
- Lokalizacja: Pionki
- Kontakt:
Re: Pomoc w znalezieniu tłoków do Sparka 1.0
Czas na małą aktualizację.
Mieliście rację z Potakiem, gdzieś tam wyskrobali komplet tłoków, zresztą za samo podejście należy się im szacunek, jednakże mi to nie pomogło. Po sprawdzeniu owalu gładzi cylindrów oraz chropowatości powierzchni okazało się, że będzie potrzebny szlif, a co za tym idzie, tłoki większe niż nominał. Cały plan z podmianą tłoków spalił na panewce bo producent ani inne firmy nie oferują tłoków z naddatkiem tylko same nominały do tego modelu. Zrodził się pomysł, żeby zabrać auto na poligon w Nowej Dębie i go wysadzić z pomocą kolegów. (jak ja nienawidzę tych szrotów spod znaku Chevroleta). Koniec końców dałem się namówić na znalezienie silnika (bardziej opłacalna opcja aniżeli remont silnika). Znalazłem taki jeden na południu. Zawiozłem już do mechanika. Z oględzin i prostych testów wygląda obiecująco. Silnik razem ze sprzęgłem, wiązką, kolektorem ssącym, pompą wody, egr'em, ale bez cewki i odmy. Bardzo ładna misa olejowa bez widocznych oznak korozji.
Mieliście rację z Potakiem, gdzieś tam wyskrobali komplet tłoków, zresztą za samo podejście należy się im szacunek, jednakże mi to nie pomogło. Po sprawdzeniu owalu gładzi cylindrów oraz chropowatości powierzchni okazało się, że będzie potrzebny szlif, a co za tym idzie, tłoki większe niż nominał. Cały plan z podmianą tłoków spalił na panewce bo producent ani inne firmy nie oferują tłoków z naddatkiem tylko same nominały do tego modelu. Zrodził się pomysł, żeby zabrać auto na poligon w Nowej Dębie i go wysadzić z pomocą kolegów. (jak ja nienawidzę tych szrotów spod znaku Chevroleta). Koniec końców dałem się namówić na znalezienie silnika (bardziej opłacalna opcja aniżeli remont silnika). Znalazłem taki jeden na południu. Zawiozłem już do mechanika. Z oględzin i prostych testów wygląda obiecująco. Silnik razem ze sprzęgłem, wiązką, kolektorem ssącym, pompą wody, egr'em, ale bez cewki i odmy. Bardzo ładna misa olejowa bez widocznych oznak korozji.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 maja 2021, o 16:15
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Spark M300
- Silnik: 1.0 68km
- Lokalizacja: Pionki
- Kontakt:
Re: Pomoc w znalezieniu tłoków do Sparka 1.0
Witajcie.
Żeby nie być gołosłownym, zamieszczam fotki z wykrytych usterek w moim silniku. Trzy przetarte tłoki zostały zutylizowane przed wykonaniem zdjęć.



Widać, że gładź cylindrów srogo oberwała po swojej powierzchni.
Pod maską zawitała nowa maszynownia. Na obecną chwilę, Spark jeździ już tydzień bez szczególnych uwag.
Dziękuję Wam bubu i etac za nakierowanie.
Na szczęście część kosztów odzyskam ponieważ odsprzedam sprawdzone podzespoły jak np. głowica, pompa oleju, przepustnica i może wał korbowy.
Za silnik zapłaciłem 1100PLN więc tragedii nie ma.
Pozdrawiam.
Żeby nie być gołosłownym, zamieszczam fotki z wykrytych usterek w moim silniku. Trzy przetarte tłoki zostały zutylizowane przed wykonaniem zdjęć.



Widać, że gładź cylindrów srogo oberwała po swojej powierzchni.
Pod maską zawitała nowa maszynownia. Na obecną chwilę, Spark jeździ już tydzień bez szczególnych uwag.
Dziękuję Wam bubu i etac za nakierowanie.
Na szczęście część kosztów odzyskam ponieważ odsprzedam sprawdzone podzespoły jak np. głowica, pompa oleju, przepustnica i może wał korbowy.
Za silnik zapłaciłem 1100PLN więc tragedii nie ma.
Pozdrawiam.
- truskawa
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 26 maja 2021, o 15:05
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Spark M300
- Silnik: 1.0/68 KM, B10D1, 164k, benz.
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Pomoc w znalezieniu tłoków do Sparka 1.0
W linkach wszystkie wymiary do silnika 1.0
https://imgur.com/GVydNjQ
https://imgur.com/SnYJj4n
https://imgur.com/H5u6PWl
https://imgur.com/GVydNjQ
https://imgur.com/SnYJj4n
https://imgur.com/H5u6PWl
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Pomoc w znalezieniu tłoków do Sparka 1.0
Żeby nie uciekło
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość