W dniu wczorajszym odwiedziłem ASO w Bydgoszczy. Standardowo wymiana oleju filtra i świec ...
Niestety na wymianie świec polegli. Okazało się że górnych śrub plastikowego kolektora nie można odkŕęcić. Kręcą się zatopione w drugiej części kolektora nakrętki. Plan "B" według ASO to następna wizyta a koszt to jakieś 650 zł bo muszą coś więcej rozkręcić aby dostać się do świec.
Miał ktoś taki przypadek? Jest może jakiś patent i rozwiązanie na to uszkodzenie?
Kolega mechanik proponuje mi próbę rozwiecenia tych śrub a potem dać normalne śruby i nakrętki.
Co o tym sądzicie?
Spark M300 problem z wymianą świec
- adammalecki
- Specjalista
- Posty: 495
- Rejestracja: 6 wrz 2018, o 17:33
- Reputacja: 11
- Imię: Adam
- Samochód: Cruze LS+MR,Spark LT
- Silnik: 1.6 124KM, 1.2 84KM
- Lokalizacja: CCH
- Kontakt:
Spark M300 problem z wymianą świec
Nic nie jest szczególnie trudne, jeżeli podzielisz to na małe zadania.
- Henry Ford
- Henry Ford
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Spark M300 problem z wymianą świec
Z tego co widzę po zdjęciach do wymiany świec trzeba ściągać górna część kolektora ssącego i pewnie obrobiły się wkładki w jego dolnej części i ASO chce odkręcać całość.
Ja bym był za spróbowaniem metody kolegi mechanika.
Ja bym był za spróbowaniem metody kolegi mechanika.
- adammalecki
- Specjalista
- Posty: 495
- Rejestracja: 6 wrz 2018, o 17:33
- Reputacja: 11
- Imię: Adam
- Samochód: Cruze LS+MR,Spark LT
- Silnik: 1.6 124KM, 1.2 84KM
- Lokalizacja: CCH
- Kontakt:
Re: Spark M300 problem z wymianą świec
Śruby rozwiercone i wymienione na normalne.
Fotografie akurat skopiowały się w kolejności odwrotnej do działań.
Ciekawostka, podczas wiercenia w pewnym momencie tak się wszystko rozgrzało że zaczął się topić plastik.Po ostygnięciu chyba nakrętki na chwilkę zlapały bo wystarczył klucz udarowy i wszystkie pięknie wyszły. Ale już postanowiłem że nie będę ryzykować. Miedziane nakrętki przewiercone na wylot i normalne śruby z nakrętkami.
Świece chyba faktycznie oceniając po zużyciu nie wymieniane od nowości...
Fotografie akurat skopiowały się w kolejności odwrotnej do działań.
Ciekawostka, podczas wiercenia w pewnym momencie tak się wszystko rozgrzało że zaczął się topić plastik.Po ostygnięciu chyba nakrętki na chwilkę zlapały bo wystarczył klucz udarowy i wszystkie pięknie wyszły. Ale już postanowiłem że nie będę ryzykować. Miedziane nakrętki przewiercone na wylot i normalne śruby z nakrętkami.
Świece chyba faktycznie oceniając po zużyciu nie wymieniane od nowości...
Nic nie jest szczególnie trudne, jeżeli podzielisz to na małe zadania.
- Henry Ford
- Henry Ford
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Spark M300 problem z wymianą świec
Tak człowiek patrzy na niektóre konstrukcje i się zastanawia "co brał projektant".
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość