Felgi

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Szpyra

Re: Felgi

Post autor: Szpyra » 23 wrz 2017, o 18:59

Jak to właściwie jest z tymi alu? Czy trzeba przebić szpilki na dłuższe? Pytam w przypadku M200 II.
Od początku jeżdżę na stalówkach i szlag mnie trafia z felgami GM-a.Zimowy komplet mam na stalówkach od złomowanego Matiza i muszę powiedzieć ,że są o wiele mocniejsze i grubsze (Daewoo).Te GM-y mają stal jak plastelina , byle dziurka i się gną a Daewoo są jak od czołgu.Nawet stożki w gniazdach nakrętek mają wyższe.Po jedenastu latach , zrobił bym jakiś makijaż swojemu autku w postaci alusów :zdegustowany:

Awatar użytkownika
wojbur
Zasłużony dla forum
Posty: 2498
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
Reputacja: 2
Imię: Wojtek
Samochód: Hyundai ix20
Silnik: 1.6 125 KM
LPG: tak
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Re: Felgi

Post autor: wojbur » 23 wrz 2017, o 20:51

Pytałem u "swojego" wulkanizatora i On nie montuje alusów na śrubach od stalowych felg, twierdzi że nie chce mieć człowieka na sumienie :/ Inna sprawa, że przy kupnie alusów nowych te szpilki dostałem w cenie felg.

Szpyra

Re: Felgi

Post autor: Szpyra » 23 wrz 2017, o 21:42

No i miał rację ten wulkanizator.Problem w tym ,że M200 nie ma śrub do przykręcania koła tylko szpilki nabite w gniazdach flanszy piasty.Śruby można sobie dokupić i problem z głowy a szpilki trzeba wybić i nabić dłuższe.Dlatego pytałem czy ktoś zakładał alusy na fabryczne szpilki w tym modelu.Nawet nie wiem czy są dostępne w sprzedaży dłuższe szpilki pod alufelgi.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Felgi

Post autor: etac » 23 wrz 2017, o 21:58

Może głupie pytanie: po co zakładać dłuższe szpilki?

W alu jest stożek osadzony w miejscu na śrubę i jest w takiej samej odległości od czoła tarczy. Jedyna różnica jest taka, ze śruba jest otoczona odlewem felgi aluminiowej, czego brak w feldze stalowej.
Druga różnica, jest tylko wtedy gdy kupujemy felgi z rynku zamienników i ta tulejka ma kształt kulisty, a fabryka daje śruby z końcem stożkowym. Wtedy to nie mamy odpowiedniego docisku, ale jak kupujemy felgi dedykowane do danego modelu, to śruby mogą być jednakowe.

Oczywiście jest jeszcze aspekt wizualny, gdyż śruba do felgi jest chromowana i nie jest na przelot.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Szpyra

Re: Felgi

Post autor: Szpyra » 23 wrz 2017, o 22:38

Chwilkę musiałem pomyśleć zanim skumałem Panie Krzysiu {:/ Jesteś pewny ,że flansza alu nie ma większego dystansu względem piasty? Tak na chłopski rozum to stalówka ma cieńszą flanszę.Jak będę u kolegi w wulkanie to coś spróbuję przymierzyć od klienta w tym rozmiarze , może się naprawdę mylę.Wiem o co ci chodzi z odległościami stożków ale głowy bym nie dał.
Na nakrętki też można założyć , powlekane chromem,plastikowe zaślepki i efekt ten sam co na śrubach.
Jak to wszystko przymierzę to napiszę o efekcie.

Awatar użytkownika
krzysiekz
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 21 lut 2017, o 13:01
Reputacja: 0
Imię: Krzysztof
Samochód: Spark 1.2 LTZ 2010r.
Silnik:
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Re: Felgi

Post autor: krzysiekz » 9 mar 2018, o 11:40

Ja dopadłem na olx takie alufelgi - https://www.olx.pl/oferta/14-felgi-skod ... rWFnP.html

Ktoś mi powie, czy ta konfiguracja, czyli 6J i ET 38 siądzie dobrze w Sparku? Chodzi mi o to, czy będą "wychodziły" poza obrys auta i czy będzie problem z ocieraniem oponami o wnętrze nadkola? Pierścień centrujący oczywiście sprzedający wymieni mi na właściwe 56,5.
Pozdrawiam!
krzysiekz.

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Felgi

Post autor: Regulus » 9 mar 2018, o 21:51

Na rozmiarach się nie znam, ale za tę cenę to REWELACJA!

zed
Bywalec
Posty: 197
Rejestracja: 17 maja 2016, o 16:04
Reputacja: 0
Imię: Zenon
Samochód: Aveo
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Felgi

Post autor: zed » 11 mar 2018, o 07:57

poszukaj felg od opla corsy lub nawet od fiata grande punto - choć mają mniejsze et (39 lub 43) to reszta pasuje: 4x100, otwór 56,6. możesz też spróbować od lanosa ale one mają et 49 i mogą trzeć przy skręcie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Spark Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość