Wedlug opisu dziala to tak w Oplu:
Układ anteny
Antena wielozakresowa
Antena wielopasmowa znajduje się na dachu pojazdu. Ten typ anteny może być wykorzystywany przez radioodbiornik AM/FM, ale jest przeznaczony w pierwszym rzędzie do odbioru sygnałów telefonii komórkowej oraz GPS, jeśli pojazd jest wyposażony w te funkcje. Aby zapewnić czysty odbiór, należy oczyszczać tę antenę ze śniegu i lodu. Jeżeli pojazd posiada dach otwierany, to otwarcie dachu może mieć wpływ na działanie systemu. Przewożenie bagażu na dachu pojazdu może zakłócać działanie systemu i należy upewnić się, że antena wielopasmowa nie jest zasłonięta.
Antena radiowa jest aktywowana po włączeniu radia. Radioodbiornik przekazuje napięcie z akumulatora do anteny poprzez środkowy przewodnik przewodu koncentrycznego anteny. Napięcie DC nie wpływa na przychodzący sygnał radiowy. Gdy na środkowym przewodniku przewodu koncentrycznego anteny pojawia się sygnał 12 V, sygnały AM i FM ulegają wzmocnieniu.
Antena aktywna
Aktywny układ anten obejmuje dwie wbudowane anteny w tylnej szybie. Każda antena jest częścią tylnej szyby i przypomina siatkę ogrzewania szyby. Jedna antena odbiera sygnały w paśmie AM, a druga w paśmie FM. Wszelkie uszkodzenia anteny wiążą się z koniecznością wymiany tylnej szyby.
Moduł anteny radiowej jest aktywowany po włączeniu radia. Radioodbiornik podaje napięcie akumulatora do modułu anteny przez obwód zdalnej aktywacji systemu multimedialnego. Gdy sygnał 12 V jest wykrywany przez moduł, wzmacniane są sygnały AM i FM.
Pytanie wiec moje do znawców tego typu elektroniki, czy jak nie podlacze tego kabla do lini siatek ogrzewania szyby, uzyskam prawidlowy odbiór FM?