Cewka Cruze
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Też mam cewkę na zapasie
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2018, o 11:25 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: zdublowany post
Powód: zdublowany post
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Awaria cewki uniemożliwia praktycznie dalszą jazdę. Dlatego lepiej wozić ja ze sobą.
-
- Profesjonalista
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
- Reputacja: 20
- Imię: Szczepan
- Samochód: FORD S-Max
- Silnik: 2.0 Ecoblue
- Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Nie ma się czym chwalić ale ja z popsutą cewką przejechałem 100 km z prędkością 150km/h. Wtedy jeszcze nie wiedziałem co samochód do mnie mówi jak kontrolka trakcji miga wraz z check engine. Awaria przydarzyła się na autostradzie wiec że coś jest nie tak zorientowalem się dopiero na 1 swiatłach przed miastem. Potem balem sie że się to odbije na silniku albo przynajmniej na katalizatorze ale póki co wszystko jest ok. Awaria miała miejsce przy 43k km teraz mam 110k
-
- Bywalec
- Posty: 114
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 12:41
- Reputacja: 0
- Imię: Staszek
- Samochód: CRUZE LS+ 1.8 Pb
- Silnik: 1.8 (2H0) benz. + LPG
- LPG: BRC SEQUENT 24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Awaria cewki (wypadanie zapłonów) to przeważnie błędy P0300 (ogólnie wypadanie zapłonów) P030n gdzie n 1...4 to numer cylindra na którym wypadł zapłon.
Da się z tym jechać (choć im częściej zapłon wypada to silnikiem bardziej telepie ) i trzeba mieć świadomość, że to niespalone paliwo trafia potem do katalizatora - zatem wycieczki z Bieszczad nad Bałtyk to bym takim autem nie robił.
Czy warto kupować na zapas? Oryginał to 750-950 PLN. NTY (czyli firma której produkty wytrzymują 1.5 roku) to wydatek 200 PLN, DELPHI (na allegro) ok 400 PLN. Wymiana cewki łatwa (klucze torx) zatem IMHO nie warto kupować na zapas i zagracać bagażnik (w intercarsie od ręki można mieć DELPHI za 620 PLN).
Da się z tym jechać (choć im częściej zapłon wypada to silnikiem bardziej telepie ) i trzeba mieć świadomość, że to niespalone paliwo trafia potem do katalizatora - zatem wycieczki z Bieszczad nad Bałtyk to bym takim autem nie robił.
Czy warto kupować na zapas? Oryginał to 750-950 PLN. NTY (czyli firma której produkty wytrzymują 1.5 roku) to wydatek 200 PLN, DELPHI (na allegro) ok 400 PLN. Wymiana cewki łatwa (klucze torx) zatem IMHO nie warto kupować na zapas i zagracać bagażnik (w intercarsie od ręki można mieć DELPHI za 620 PLN).
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
- Reputacja: 0
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
W Cruze kontrola, bo regulacja to poważna robota - szklanki, w Aveo regulacja bo to po co sprawdzać luzy bez regulacji jak robi się ją śrubkami? Stąd napisałem skrótowo, bo regulacja w Aveo to podobna cena i trudność jak kontrola w Cruze.wszim pisze: ↑12 wrz 2018, o 11:09Kontrola luzu to nie to samo co jego regulacja. To jak pomiar ciśnienia w kole a pompowanie koła. Poziom wiedzy technicznej w ASO czasami przyprawia o palpitacje
Uszczelka pod deklem rozrządu w 1,8 teoretycznie jest wielorazowa. Kontrolowałem luz w podobnej oplowskiej jednostce 3 razy i nie było potrzeby zmieniać uszczelkę. Ona jest silikonowa i się nie odkształca. Jeżeli równo jest dociskana i z odpowiednim momentem (nie za silno tak żeby jej nie uszkodzić) to powinna posłużyć dość długo.
Dodano po 7 minutach 13 sekundach:
Właśnie, dobrze, że to napisałeś. Przy mrozach poniżej -10, jak pisałem wcześniej miałem wypadanie zapłonu i P0301, oraz szarpanie brak mocy przez kilka sekund (czasem troszkę więcej) po przełączeniu na LPG z zimnego (z ciepłego nie). Gazownik twierdził jednak, że to brudne wtryski, a po myciu wtrysków skończyły się mrozy i nie mogę jednoznacznie stwierdzić, że wszystko jest OK, no cóż mam 2 auta w domu, więc pewnie poczekam do mrozów i zobaczę czy wrócą problemy.LS_plus pisze: ↑12 wrz 2018, o 12:00Awaria cewki (wypadanie zapłonów) to przeważnie błędy P0300 (ogólnie wypadanie zapłonów) P030n gdzie n 1...4 to numer cylindra na którym wypadł zapłon.
Da się z tym jechać (choć im częściej zapłon wypada to silnikiem bardziej telepie ) i trzeba mieć świadomość, że to niespalone paliwo trafia potem do katalizatora - zatem wycieczki z Bieszczad nad Bałtyk to bym takim autem nie robił.
Czy warto kupować na zapas? Oryginał to 750-950 PLN. NTY (czyli firma której produkty wytrzymują 1.5 roku) to wydatek 200 PLN, DELPHI (na allegro) ok 400 PLN. Wymiana cewki łatwa (klucze torx) zatem IMHO nie warto kupować na zapas i zagracać bagażnik (w intercarsie od ręki można mieć DELPHI za 620 PLN).
Co do cewki to czytając posty na tym forum to NTY u wielu osób działa dłużej niż badziewny oryginał.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Ja nie doczytałem ile komu wytrzymuje nty po za tą reklamowaną po półtora roku. Co do cen ja za Delphi dałem ok 450zl.
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
- Reputacja: 0
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Po sprawdzeniu luzów w przyszłym tygodniu pogadam z mechanikiem (w tym serwisie co pisałem wcześniej) i jeżeli on będzie za to może nawet profilaktycznie kupię Delphi lub nty. Dzięki wszystkim za wartościowe podpowiedzi. Jak na dwa lata po zakupie to auto jest super, choć pewnie z uwagi na sporo większe zaawansowanie technologiczne od AVEO, nieco bardziej wymagające o dbanie, ale i tak można je określić jako bezproblemowe.
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Podjąć jeszcze na regulację LPG. I niedaj sobie wcisnąć jakiejś przedłużki do sondy. Ani odciąć przepływomierza. LPG musi działać na tym co masz poprawnie. Najlepiej regulacje przeprowadzić podczas jazdy. A przed wizytą u gazownika przejdź sobie kilkanaście km na Pb.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
- Reputacja: 0
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Ok tak planowałem (we wtorek mam przegląd instalacji w Aveo i wtedy z nim umówię się na regulację, sam mówił, że może być konieczna bo mam mapy z 2011 roku). Akurat do gazownika nie miałem nigdy zastrzeżeń, nigdy nie robił prowizorek. Co masz na myśli z sondą? Awarię sondy gazownik powinien zdiagnozować? Nigdy nie miałem żadnej awarii sondy więc temat jest mi nie znany.
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Mi gazownika chciał między sondę a tłumik wkręcić dystans. Aby sonda nie była bezpośrednio w strumieniu spalin. Powoduje to poprawę wskazań, a mieszanka dalej jest uboga. Jak sonda jest walnięta to wyskakuje błąd. Teraz nie pamiętam jaki.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
- Reputacja: 0
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
O ile przy Aveo mogłem przez 12 lat po prostu eksploatować, praktycznie bez napraw, to przy Cruze bez czytania forum byłoby już naprawdę trudno.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
W cruze takie rzeczy nie przejdą, bo sonda2 używana jest także w pewnym stopniu do regulacji składu mieszanki, nie tylko do diagnozy stanu kata.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Całe szczęście nie dał em się nabrać
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Wyskakuje wtedy p2096, a tulejkę do sondy doradzali mi w Czekram Tarnów, u innego gazownika też snuto mi teorie, że w jakimś Land Rowerze czy podobnym inaczej się nie da tylko tulejka. Tylko co mnie obchodzi jakiś inny samochód. Na szczęście błąd został wyeleminowany porządną regulacją z pomocą sondy szerokopasmowej, której do regulacji domagałem się. Info o niej dostałem z naszego forum.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 666
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
No ja też z lubra miałem problemy na początku. Panowie podpieli jeden wężyk a mam elektroniczna. To jak miało działać. Po kilku moich wizytach po 4 miesiącach ktoś mądry chyba się trafił i dopiero została lubra do każdego cylindra osobno podpięte. Ale oczywiście ani słowa o tym nie było i zero zapisów w dokumentach. Tak, że to że centrala to nie znaczy że nie trafi się leń .
pablo1
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
- Reputacja: 0
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
P2096 układ napędowy Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean bank1
Niestety wywaliło mi 2 razy na benzynie. We wtorek jestem umówiony na kontrolę luze zaworów to poproszę by i tym się zajęli. Co może być przyczyną?
Niestety wywaliło mi 2 razy na benzynie. We wtorek jestem umówiony na kontrolę luze zaworów to poproszę by i tym się zajęli. Co może być przyczyną?
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5067
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Nieszczelność, zawory ale też może być sonda
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 666
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Ja cały czas tak miałem również na Pb. Tylko wcześniej miałem błędy od sondy jak padala. jak umarła całkowicie to właśnie błąd ubogiej mieszanki miałem.
pablo1
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Wymień sondę. Koszt niewielki, a jedną potencjalną przyczynę będziesz miał wyeliminowaną.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5067
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Andrzej chyba że nie wymienia na oryginał. Oryginał jednak trochę kosztuje.
Jeżeli nie kupi oryginału to niech sprawdzi kable bo zamienniki mogą mieć inne wyprowadzenia.
Jeżeli nie kupi oryginału to niech sprawdzi kable bo zamienniki mogą mieć inne wyprowadzenia.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Założyłem że pytający zna wątek o P0141 i nauczy się na moich błędach
Ale faktycznie, nie musi i warto to dopowiedzieć.
Ale faktycznie, nie musi i warto to dopowiedzieć.
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
- Reputacja: 0
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Jeszcze potestuje na PB, w poniedziałek mam trasę 400 km (może błędy na PB są jednak jakąś pozostałością po LPG, 2 razy wyskoczyły na PB ale zrobiłem tylko nieco ponad 100 km). We wtorek kontrola luzu, w serwisie w którym będę pierwszy raz (z rozmowy wynika, że człowiek ma sporą wiedzę o silnikach Chevroleta i ma dobre opinie), zobaczymy co zaproponuje.
Jednocześnie we wtorek mam przegląd LPG w Aveo i umówię się na pełną regulację instalacji w Cruze (sam gaziarz sugerował, że może to być konieczne bo mam mapy fabryczne z 2011 roku, a warto byłoby ustawić do aktualnego stanu auta), tym bardziej, że mój gazownik poza przeglądem, myciem wtrysków i regeneracją reduktora to nawet nie miał kiedy dokładniej przyjrzeć się instalacji (nie zgłaszałem problemów to sam się nie zabierał). Do gazownika mam zaufanie i chyba już pora dać mu auto do gruntowniejszego sprawdzenia.
W sumie przez 2 lata nic nie robiłem (poza usunięciem sitek - 2 lata temu miałem regularnie P0014, ale usunięcie sitek i zastosowanie się do Waszych zaleceń okazało się skuteczne) w używanym aucie to chyba pora troszkę zainwestować.
Czy może jednak do pomiaru luzów odpuścić trasę (pojechać Aveo)? Chyba jednak przy KL7 i braku innych oznaki poza P2096 (wcześniej tj. ostatniej regulacji zdarzała mi się sporadycznie bogata mieszanka P0172)to lepiej jednak potestowć Cruza na PB?
Jednocześnie we wtorek mam przegląd LPG w Aveo i umówię się na pełną regulację instalacji w Cruze (sam gaziarz sugerował, że może to być konieczne bo mam mapy fabryczne z 2011 roku, a warto byłoby ustawić do aktualnego stanu auta), tym bardziej, że mój gazownik poza przeglądem, myciem wtrysków i regeneracją reduktora to nawet nie miał kiedy dokładniej przyjrzeć się instalacji (nie zgłaszałem problemów to sam się nie zabierał). Do gazownika mam zaufanie i chyba już pora dać mu auto do gruntowniejszego sprawdzenia.
W sumie przez 2 lata nic nie robiłem (poza usunięciem sitek - 2 lata temu miałem regularnie P0014, ale usunięcie sitek i zastosowanie się do Waszych zaleceń okazało się skuteczne) w używanym aucie to chyba pora troszkę zainwestować.
Czy może jednak do pomiaru luzów odpuścić trasę (pojechać Aveo)? Chyba jednak przy KL7 i braku innych oznaki poza P2096 (wcześniej tj. ostatniej regulacji zdarzała mi się sporadycznie bogata mieszanka P0172)to lepiej jednak potestowć Cruza na PB?
- szary77
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 20 lis 2013, o 21:25
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze 1.6 LS+Premium
- Silnik: 1.6 124KM NoPb
- Lokalizacja: Lubaczów
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Hejka. Prezes etac zamknął mój wątek o cewce w trosce o porządek i pewnie ma racje. znalazłem ten wątek więc w nim się popytam i podzielę spostrzeżeniami.
ELM wywala mi błąd p0301 czyli wypadające zapłony na 1 cylindrze. Mam nalatane 77 tysi. Świece zmieniałem przy 55 tysiach na NGK ( 4291 ZFR6F-11).
Jak jeżdżę spokojnie bez butowania to auto chodzi ok. NA wolnych też OK. Żadnych kontrolek nie wyświetla, zwłaszcza check engine i poślizg. Jak dam buta to robi kangury ale kontrolek też już nie wywala.
Moje pytanie, zanim wydam majątek na cewkę jest takie czy to możliwe że świeca powiedziała
Głupio nie kupić świecy za 12,50 a od razu walić cewe
Jakie jest prawdopodobieństwo, znając nasze auta i cewki, że to jednak NGK padło?
ELM wywala mi błąd p0301 czyli wypadające zapłony na 1 cylindrze. Mam nalatane 77 tysi. Świece zmieniałem przy 55 tysiach na NGK ( 4291 ZFR6F-11).
Jak jeżdżę spokojnie bez butowania to auto chodzi ok. NA wolnych też OK. Żadnych kontrolek nie wyświetla, zwłaszcza check engine i poślizg. Jak dam buta to robi kangury ale kontrolek też już nie wywala.
Moje pytanie, zanim wydam majątek na cewkę jest takie czy to możliwe że świeca powiedziała
Głupio nie kupić świecy za 12,50 a od razu walić cewe
Jakie jest prawdopodobieństwo, znając nasze auta i cewki, że to jednak NGK padło?
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Wymień świece na inną i sprawdź. Ja zawsze zostawiam sobie stare świece, mam możliwość sprawdzenia jak potrzebuję.
Zmień szczelinę między elektrodami na 0,9 jak nie masz LPG. Jak masz LPG, to na 0,7÷0,9. Może to coś pomoże.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Zmień szczelinę między elektrodami na 0,9 jak nie masz LPG. Jak masz LPG, to na 0,7÷0,9. Może to coś pomoże.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości