Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
- etac
- Prezes
- Posty: 23747
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 243
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Ja jutro też nagram swoje ramki. Zobaczymy co leży.
Mówię, spalanie średnie 9.0l trochę mnie przeraża. Ja byłem gotowy na 9l, ale maks na krótkich trasach.
Mówię, spalanie średnie 9.0l trochę mnie przeraża. Ja byłem gotowy na 9l, ale maks na krótkich trasach.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3471
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Możliwe , że dla mnie ...Hmm u mnie check już wprawdzie nie wyskakuję , ale nadal pali 9.6 ( a dawniej palił 8.9 ) , więc to albo nie wina sondy , albo rzeczywiście to wina ciągłych korków na Węgierskiej Póki co temat odpuściłem.
- etac
- Prezes
- Posty: 23747
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 243
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
To się ciesz, bo ja pierwszy raz dzisiaj, po 3 miesiącach zobaczyłem jednocyfrową liczbę na liczniku spalania średniego przy połowie zbiornika
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15462
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Tu są jakieś pluginy do Torque pro, jedn z nich umożliwia chyba nagrywanie do pliku video. Nie pamiętam który.
https://torque-bhp.com/wiki/Plugins
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3471
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Dla mnie czasami te wskazania nie są miarodajne , albo jak twierdzi mój Gaziarz korporacje zaczynają lecieć w ciula i z kalorycznością gazu ( ale akurat w to nie bardzo wierzę ) i z paliwem. U mnie katalizator niby jest ok , sonda pierwsza pracuje super , druga wymieniona i też chyba pracuje dobrze , więc albo korki , albo już nie wiem co ( zresztą przy mocnym ruszaniu licznik potrafi pokazać chwilowe spalanie nawet do 30 l /100 natomiast torgue nigdy, aż tak nie wywindował w górę. ( No chyba , że ELM jest zrąbany ).
-
- Fachman
- Posty: 4975
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 33
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Na zimę jest inny skład gazu. Ale Kris jeździ chyba na Pb. Więc to nie to. Raczej obstawiał bym na temperaturę otoczenia.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
- etac
- Prezes
- Posty: 23747
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 243
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Od sierpnia u mnie wciąż takie same wyniki, no teraz przeskoczyło 11
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 4975
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 33
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Nic tylko gaz zakładać, jeżeli nie ma błędów a termostat działa prawidłowo.
A masz jakieś porównanie do podobnego modelu?
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
A masz jakieś porównanie do podobnego modelu?
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2342
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Moje 1.2 86km Aveo T300 średnie z licznika 7.3, trasa 50% na 50%
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
- etac
- Prezes
- Posty: 23747
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 243
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
1.4 Ojca też pali w granicach 8 na tej samej trasie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 4975
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 33
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Sprawdź jeszcze szczelność wydechu i dolotu. Ale to pewnie już robiłeś.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
- etac
- Prezes
- Posty: 23747
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 243
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
W Torque jest opcja zapisz dzienniczek, niestety to tylko trasa, a nie dane.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15462
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Torque trzeba kupić Pro jeżeli się chce coś więcej z tego wydobyć. Czasami trzeba też zainstalować odpowiedni plugin rozszerzający podstawowe funkcje. Bardzo ciekawa jest funkcjonalność logowania danych i eksportowania na serwer, z którego potem można analizować w przeglądarce internetowej. Niestety w czasach gdy się tym bawiłem aplikacja do wizualizacji tych danych była jeszcze taka trochę toporna, choć można zalogowane dane w funkcji czasu oglądnąć i snuć wnioski diagnostyczne. Ciekawa też jest obserwacja na tle googlowej rejestracji na mapie. Nie wiem jak to działa teraz, dawno się tym bawiłem, może jest lepiej.
Dziś spróbowałem plugina do Torque o nazwie Track Replay, który robi rejestrację do pliku video mp4. Najpierw zainstalowałem na S160. Niestety plugin nie korzysta z ustawionych wskaźników zakładki Realtime Information, tylko jest osobna zakładka ze swoją (skromniejszą) bazą wskaźników. Wskaźniki interesujących nas wartości trzeba sobie żmudnie podokładać a pousuwać te durne defaultowe.
Kolejne "niestety" ale plugin wymaga kamery i jak już wszystko sobie poukładałem w S160 to się okazało, że jak nie ma kamery (cofania się nie liczy bo nie jest podłączona do androida)to się nie da włączyć nagrywania(bo autor domyślnie przewidział do rejestracji video+wskaźniki a nie same wskaźniki).
Więc zabawa od nowa z układaniem wskaźników tym razem na smartfonie, i oczywiście gdy już plugin widzi kamerę w systemie, to sobie można ją wyłączyć
i nagrywać bez jej obrazu .
Wadą tego typu rejestracji jest wolniejsze samplowanie danych (ok 1s), co w przypadku sygnału sondy 1, gdzie przebiegi są szybkozmienne daje przekłamanie wykresu, więc w załączonym filmie proponuję nie patrzeć na sygnał sondy 1(nie znalazłem żeby dało się przyspieszyć samplowanie w opcji Track Replay). Ale do innych sygnałów wolnozmiennych się nadaje.
O2 1x1 V - napięcie sondy1
O2 1x2 V - napięcie sondy2
rpm - obroty silnika
A THR2 - % otwarcia przepustnicy - odpowiada wciśnięciu pedału gazu
Load - % obciążenia silnika
Intake - temperatura powietrza na w dolocie
Coolant - temperatura silnika
szału z jazdą nie ma bo ślisko, korki i światła
Analiza prawidłowości działania sondy2 nie jest prosta bo nie wiemy co zadaje sterownik silnika. Z reguły utrzymuje się poniżej 0,5V co oznacza dopalone resztki paliwa za katalizatorem. Przy mocniejszym obciążeniu silnika, wdepnięciu gazu, gdy sterownik na chwilę przerywa pętlę sprzężenia zwrotnego (dawkuje tylko po mapie bez udziału sondy 1, niestety brak tu wskaźnika automatyki pętli sprzężenia, w zwykłym Realtime jest taki wskaźnik Fuel status) widać zapełnienie katalizatora idzie na bogato powyżej 0,5V, które po chwili powoli dopala resztki i znowu spada. Czasami zwłaszcza przy powolnej jeździe z małym obciążeniem sygnał sondy wyskakuje bez powodu do góry, co może świadczyć o załączeniu przez ECM cyklu kontroli sprawności katalizatora. Wtedy ECM specjalnie wzbogaca mieszankę i liczy czas wypalenia resztek, co przekłada na % sprawności katalitycznej katalizatora.
Dziś spróbowałem plugina do Torque o nazwie Track Replay, który robi rejestrację do pliku video mp4. Najpierw zainstalowałem na S160. Niestety plugin nie korzysta z ustawionych wskaźników zakładki Realtime Information, tylko jest osobna zakładka ze swoją (skromniejszą) bazą wskaźników. Wskaźniki interesujących nas wartości trzeba sobie żmudnie podokładać a pousuwać te durne defaultowe.
Kolejne "niestety" ale plugin wymaga kamery i jak już wszystko sobie poukładałem w S160 to się okazało, że jak nie ma kamery (cofania się nie liczy bo nie jest podłączona do androida)to się nie da włączyć nagrywania(bo autor domyślnie przewidział do rejestracji video+wskaźniki a nie same wskaźniki).
Więc zabawa od nowa z układaniem wskaźników tym razem na smartfonie, i oczywiście gdy już plugin widzi kamerę w systemie, to sobie można ją wyłączyć
i nagrywać bez jej obrazu .
Wadą tego typu rejestracji jest wolniejsze samplowanie danych (ok 1s), co w przypadku sygnału sondy 1, gdzie przebiegi są szybkozmienne daje przekłamanie wykresu, więc w załączonym filmie proponuję nie patrzeć na sygnał sondy 1(nie znalazłem żeby dało się przyspieszyć samplowanie w opcji Track Replay). Ale do innych sygnałów wolnozmiennych się nadaje.
O2 1x1 V - napięcie sondy1
O2 1x2 V - napięcie sondy2
rpm - obroty silnika
A THR2 - % otwarcia przepustnicy - odpowiada wciśnięciu pedału gazu
Load - % obciążenia silnika
Intake - temperatura powietrza na w dolocie
Coolant - temperatura silnika
szału z jazdą nie ma bo ślisko, korki i światła
Analiza prawidłowości działania sondy2 nie jest prosta bo nie wiemy co zadaje sterownik silnika. Z reguły utrzymuje się poniżej 0,5V co oznacza dopalone resztki paliwa za katalizatorem. Przy mocniejszym obciążeniu silnika, wdepnięciu gazu, gdy sterownik na chwilę przerywa pętlę sprzężenia zwrotnego (dawkuje tylko po mapie bez udziału sondy 1, niestety brak tu wskaźnika automatyki pętli sprzężenia, w zwykłym Realtime jest taki wskaźnik Fuel status) widać zapełnienie katalizatora idzie na bogato powyżej 0,5V, które po chwili powoli dopala resztki i znowu spada. Czasami zwłaszcza przy powolnej jeździe z małym obciążeniem sygnał sondy wyskakuje bez powodu do góry, co może świadczyć o załączeniu przez ECM cyklu kontroli sprawności katalizatora. Wtedy ECM specjalnie wzbogaca mieszankę i liczy czas wypalenia resztek, co przekłada na % sprawności katalitycznej katalizatora.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Stały bywalec
- Posty: 201
- Rejestracja: 28 lis 2018, o 12:45
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: Chevrolet orlando
- Silnik: 1.8, 141KM, benz.
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Witam. W ciągu 2 tyg. 2 razy wyświetliło mi check. Orlando 1.8 LPG. Kod błędu P2096 "post catalyst fuel trim system too Lean bank1". Mechanik powiedział ze sona lambda do wymiany. Stąd moje pytanie jaka polecacie?
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3471
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Masz możliwość kupić oryginał to kup oryginał ( chociaż jak ja chciałem kilka tygodni temu to nie był dostępny ) Kolega z Korei może Ci przywieść oryginał chyba jakoś pod koniec Grudnia ( ale to musiałbym jego pytać ). Ja osobiście mam DEPLHI i póki co działa.
-
- Stały bywalec
- Posty: 201
- Rejestracja: 28 lis 2018, o 12:45
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: Chevrolet orlando
- Silnik: 1.8, 141KM, benz.
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
A jaki koszt takiej sondy? Czy ta Delphi ctrzeba jakos przerabiać?
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3471
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Z Korei wyjdzie Cie podobnie jak Delphi, ale na Delphi będziesz mieć gwarancję a na oryginał nie . Z drugiej zaś strony w teorii oryginał pewniejszy niż zamiennik ,chociaż co do trwałości nie jest powiedziane jedna wytrzyma dłużej inna nie . Twój wybór
-
- Stały bywalec
- Posty: 201
- Rejestracja: 28 lis 2018, o 12:45
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: Chevrolet orlando
- Silnik: 1.8, 141KM, benz.
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Ok. Dzięki za pomoc. Kupie Delphi. Możesz podać indeks tej sondy co kupiłeś. I co tam trzeba w niej przerobić, żeby pasowała.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Jak to jedyny błąd, to nie leciał bym tak szybko po nową sondę. Mechanik coś więcej mówił na ten temat? Ja sugeruje, jeżeli nie ma innych błędów, objawów, a sonda rysuje poprawnie jechać na regulacje LPG sondą szerokopasmową. Sugeruje również rozważenie pomiaru luzów, szczególnie jeżeli brak KL7. pozdr. P.
Sprawdzenie układu dolotowego, wydechowego, katalizatora też pasuje.
Sprawdzenie układu dolotowego, wydechowego, katalizatora też pasuje.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Odnosnie samplowania i wskazan sondy 1, dziala to tym szybciej im mniej wskaznikow sie ustawi w programie. Najlepiej ustawic sam wskaznik sondy lambda 1 a wszystkie inne wywalic na czas sprawdzenia. Podobnie np w programie Piston, jesli ustawi sie tylko wskaznik od Lambdy to widac jak szybko ona pracuje. Co prawda chyba nie ma tu grafiki tylko wartosc liczbowa.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15462
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Być może jest jak piszesz ale ten efekt pojawił mi się tylko przy korzystaniu z plugina TrackReplay. Normalnie tego nie ma i samplowanie jest szybsze. Być może też wpływ ma ustawienie rozdzielczości nagrywania, nie sprawdzałem innych opcji. Tutaj głównie chodziło mi o rejestrację sygnału sondy 2, który jest wolnozmienny.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 666
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Na Pb też masz ten błąd czy tylko na LPG?
Jak masz tylko ten jeden błąd bez innych to spokojnie z wymianą sondy.
pablo1
-
- Stały bywalec
- Posty: 201
- Rejestracja: 28 lis 2018, o 12:45
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: Chevrolet orlando
- Silnik: 1.8, 141KM, benz.
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Check mi się zaświecił 2 razy na LPG. Wiec nie wiem jak na benzynie. Pierwszym razem wykasowalem błąd i po przejechaniu ok. 300 km na LPG zaświeci się już na zagrzanym silniku przy predkości 80 km.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Z doświadczenia wiem że błąd wyskakuje z opóźnieniem. Odczucie że w losowych momentach. Jak masz LPG to zdjąć klemy na noc, przejechać z 50km na benzynie a następnie regulacja sondą szerokopasmową.
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 666
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość