Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
-
- Świeżak
- Posty: 34
- Rejestracja: 25 paź 2014, o 02:02
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Cruze 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Nie jestem fachowcem ale jedynie co mi przychodzi do głowy to chyba wymiana sondy na nową?
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
A po rozgrzaniu układu? Mam już namieszane, i muszę posprawdzać te napięcia jeszcze na samym paliwie.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Jakiego układu? Sonda II jest na tyle daleko od kolektora, że praktycznie co chwilę trzeba ją dogrzewać grzałką bo inaczej pokazuje gwiazdy na niebie a nie wskazania zawartości tlenu w spalinach. Sonda musi mieć wysoką temperaturę do prawidłowej pracy.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Rozumiem. A wg Ciebie wskazania jakie opisywałem na s2 czyli zmieniające się napięcie w zależności od obrotów silnika czy dodawania gazu, to normalne zachowanie ? Czy to jakaś emulacja na gazie. Czy s2 powinna wskazywać sinusoidę czy właśnie płaskie wykresy o wartościach zależnych od dodawania gazu...
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Już ci tłumaczyłem, że kryterium oceny jest rozmyte. Bo może oznaczać, że zaczyna brakować katalizatora ale jeszcze daleko do stanu pełnego wyeksploatowania. Wszystko zależy od tego jak dany producent sobie tą kwestię przyjmie i wg których norm działa. Na podstawie wskazań sondy jakie ty prezentowałeś nie da się nic jednoznacznie określić. Jeżeli nie masz świecącego checka i błędów to wg mnie szukasz dziury w całym. Zdecydowanie bardziej konkretna jest interpretacja sygnału z sondy I - tam da się łatwo z przebiegu określić czy wszystko w porządku czy nie.
Rysiek w sumie z czym ty masz problem bo może coś przegapiłem.
Rysiek w sumie z czym ty masz problem bo może coś przegapiłem.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Z natrętnym czytaniem forum. A tak poważnie, to mi zaświecił się check z miesiąc temu, i od tego czasu dwukrotnie pending fault. Za każdym razem p-0141. Przez okres wielkich upałów i korków palił grubo ponad 13 i rozpocząłem zgłębianie tematu. Obecnie chceck się nie świeci, przypuszczam, że to wróci, kwestia czasu. spalanie się uspokoiło, jak mniej włączam klimatyzację.
Ustalając to wszystko zderzam się ze sprzecznymi informacjami, ostatnio takimi, że na benzynie s2 ma kreślić sinusoidę. Gdzie indziej czytam, że mają na s2 być płaskie wykresy. Gdzie indziej, że jak cały czas stoi w neutralnym położeniu ok 0,45V to padła. Przyszła mi do głowy myśl, że zamontowano mi emulację, czy włączono ją, nie znam się w s2. Ty sugerujesz katalizator. Ból głowy murowany
Ustalając to wszystko zderzam się ze sprzecznymi informacjami, ostatnio takimi, że na benzynie s2 ma kreślić sinusoidę. Gdzie indziej czytam, że mają na s2 być płaskie wykresy. Gdzie indziej, że jak cały czas stoi w neutralnym położeniu ok 0,45V to padła. Przyszła mi do głowy myśl, że zamontowano mi emulację, czy włączono ją, nie znam się w s2. Ty sugerujesz katalizator. Ból głowy murowany
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
No to duchów szukasz.
Normalka. Auto w korkach a zwłaszcza w korkach na klimatyzacji pali dużo więcej, powyżej 30C bardzo dużo więcej. Załączenie klimy w trasie =1L/100km więcej. Załączenie klimy w korku = 3...4L/100km więcej. Biorąc pod uwagę niedokładność twojego pomiaru jednorazowe 13L/100km to wybryk którego czepiłeś się jak rzep i nie śpisz po nocach .
Ból głowy? W życiu takie zachowanie nazywa się hipochondrią. Nie wiem czy to się da przełożyć na samochód ale odnoszę wrażenie, że ciebie coś takiego dotyka. Jedyna sensowna rzecz jaka zaistniała to ten błąd grzałki który warto sprawdzić. Nie jest to jednak żadna poważna awaria i nie może mieć wpływu na drastyczne zwiększone zużycie paliwa - a chyba to najbardziej cie dręczy.
P0141 dotyczy obwodu grzałki sondy, więc czego ty szukasz w studiowaniu sygnału tej sondy. Sprawdź prawidłowość kontaktowania złączek sondy (zaśniedziałe zamoczone, uszkodzone przewody etc).A tak poważnie, to mi zaświecił się check z miesiąc temu, i od tego czasu dwukrotnie pending fault. Za każdym razem p-0141.
Zużycie NoPB czy LPG?Przez okres wielkich upałów i korków palił grubo ponad 13 i rozpocząłem zgłębianie tematu. Obecnie chceck się nie świeci, przypuszczam, że to wróci, kwestia czasu. spalanie się uspokoiło, jak mniej włączam klimatyzację.
Normalka. Auto w korkach a zwłaszcza w korkach na klimatyzacji pali dużo więcej, powyżej 30C bardzo dużo więcej. Załączenie klimy w trasie =1L/100km więcej. Załączenie klimy w korku = 3...4L/100km więcej. Biorąc pod uwagę niedokładność twojego pomiaru jednorazowe 13L/100km to wybryk którego czepiłeś się jak rzep i nie śpisz po nocach .
Odpuść i nie szukaj problemu tam gdzie go nie ma. Nie masz żadnej emulacji sondy bo mieć nie możesz, bo nie masz LPG II czy III generacji gdzie takie rozwiązania się stosowało.Przyszła mi do głowy myśl, że zamontowano mi emulację, czy włączono ją, nie znam się w s2. Ty sugerujesz katalizator. Ból głowy murowany
Ból głowy? W życiu takie zachowanie nazywa się hipochondrią. Nie wiem czy to się da przełożyć na samochód ale odnoszę wrażenie, że ciebie coś takiego dotyka. Jedyna sensowna rzecz jaka zaistniała to ten błąd grzałki który warto sprawdzić. Nie jest to jednak żadna poważna awaria i nie może mieć wpływu na drastyczne zwiększone zużycie paliwa - a chyba to najbardziej cie dręczy.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Wiem co oznacza ten błąd, wiem ile auto i w jakich warunkach spali, to wszystko wiem. Nie mam emulacji to ok. fajnie że to mi wyjaśniłeś. Usiłuję doszukać się czy moje wskazania są ok, bo u innych są inne. A robię to wszystko dlatego, że najprawdopodobniej dni mojej sondy są policzone. Już mniej więcej wiem, jak zdiagnozować padniętą sondę, dosyć szybko ustaliłem sposoby czytania błędów. To wszystko pozwala mi zaoszczędzić parę złotych teraz i w przyszłości. Po za tym interesuje mnie ta tematyka. Jest odskocznią od codziennych obowiązków itd. Koniec końców, może komuś się coś z tego wszystkiego przyda. pozdrawiam.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Teraz przeczytałem wątek na org. Powiem tylko, że C77 pisze o rzeczach w których się technicznie nie orientuje, skleja jakieś zaczytane info nie rozumiejąc jak to działa i tworzy bzdury. Do tego nadaje wagę LPG, które w samych zasadach działania nie ma nic wspólnego. Wpływ LPG co najwyżej może powodować szybsze zużycie sondy1 ale nie fizycznego działania układu.
Sygnał sinus lub prostokątny ma być z głównej sondy nr 1. I o tym chyba pisał endriu bo wg mnie w tamtym wątku mylone są sondy (jeden o gruszce drugi o pietruszce). Z drugiej sondy raczej nie powinno być sinusoidy, jeżeli sygnał sondy2 przypomina sygnał sondy1 (sinus) oznaczać może, że katalizator już w zasadzie nie działa, co nie znaczy że ECM zgłosi błąd. Tak jak pisałem producent czasem chroni użytkownika przed wpływem eko-norm.
Sygnał sinus lub prostokątny ma być z głównej sondy nr 1. I o tym chyba pisał endriu bo wg mnie w tamtym wątku mylone są sondy (jeden o gruszce drugi o pietruszce). Z drugiej sondy raczej nie powinno być sinusoidy, jeżeli sygnał sondy2 przypomina sygnał sondy1 (sinus) oznaczać może, że katalizator już w zasadzie nie działa, co nie znaczy że ECM zgłosi błąd. Tak jak pisałem producent czasem chroni użytkownika przed wpływem eko-norm.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Chroni, znaczy, że nie zgłosi błędu, check się nie zaświeci a system nie będzie pracował "inaczej"? Zmieni się tylko to, że będą toksyczniejsze spaliny? Ok. Poczekam jeszcze na zdjęcie jak zachowuje się s2 u Endriu. Jeżeli nie pomylił a pisze on dosyć rozsądnie. Nawet ma fajny miernik, nie pomylił się jak sugerujesz między s1 a s2, to twierdzi on, że będzie na wolnych obrotach miał sinusoidę na s2. Wtedy przychylając się Twojej wersji mam rozumieć, że po 125kkm ok przy lpg padł mu katalizator.
A moje pomiary wg Ciebie będą takie same lub zbliżone na s2, jak byś np. zrobił je u siebie? (zakładam, że masz wszystko ok.)
I jeszcze jedno, pisałeś tu, że jak sonda nie dogrzewa, (p-0141) to wyniki V są z kosmosu. U mnie ten błąd chyba powoduje tylko chwilowe problemy z obwodem bo błąd by non stop wyskakiwał. Dobrze rozumiem?
A moje pomiary wg Ciebie będą takie same lub zbliżone na s2, jak byś np. zrobił je u siebie? (zakładam, że masz wszystko ok.)
I jeszcze jedno, pisałeś tu, że jak sonda nie dogrzewa, (p-0141) to wyniki V są z kosmosu. U mnie ten błąd chyba powoduje tylko chwilowe problemy z obwodem bo błąd by non stop wyskakiwał. Dobrze rozumiem?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
tak może nie zgłosić błędu, system nie będzie pracował inaczej, bo system bazuje przede wszystkim na sondzie nr 1, to jest podstawowy i główny wyznacznik regulacji składu mieszanki a to że będzie bardziej zanieczyszczał środowisko? 100krotnie bardziej zanieczyszczają sprawne diesle.pool80 pisze:Chroni, znaczy, że nie zgłosi błędu, check się nie zaświeci a system nie będzie pracował "inaczej"? Zmieni się tylko to, że będą toksyczniejsze spaliny?
Jeżeli na rozgrzanym katalizatorze (katalizator działa też dopiero od pewnej temperatury) ona będzie zbliżona do sygnału z sondy 1 to tak, tak twierdzę. Oznacza, że katalizator praktycznie już nie funkcjonuje, albo pracuje na pół gwizdka. Na wolnych obrotach gdy kat stygnie tez już może nie dawać rady.i on, że będzie na wolnych obrotach miał sinusoidę na s2. Wtedy przychylając się Twojej wersji mam rozumieć, że po 125kkm ok przy lpg padł mu katalizator.
Jak nie działa grzałka to wynik jest niemiarodajny. Sonda musi mieć >300C żeby działać. Jeżeli ECM stwierdza przerwę w obwodzie grzałki to z pewnością ignoruje wskazania tej sondy2. Twój przypadek to nie przepalona grzałka tylko raczej chwilowe braki kontaktu w tym obwodzie - sugerowałem co może być powodem.że jak sonda nie dogrzewa, (p-0141) to wyniki V są z kosmosu. U mnie ten błąd chyba powoduje tylko chwilowe problemy z obwodem bo błąd by non stop wyskakiwał. Dobrze rozumiem?
Generalnie pomiary sygnału sondy2 (przez laika) nie dają żadnych konkretnych wytycznych gdyż zależą od zbyt wielu czynników. Przejmować się należy błędami zgłaszanymi przez ECM ale szukać problemu tam gdzie dany błąd sugeruje (tu:obwód grzania sondy).
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Czyli nie przejmować się, jak raz na czas to skasować i dalej cieszyć się jazdą, a jak zacznie co chwilę wyskakiwać, to oryginalna sonda i jej wymiana. (dot. p-0141). Wszystko jasne. Jeszcze raz dziękuję..
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Napisałem żeby przeglądnąć podłączenie sondy2 bo skoro błąd się pojawił to przyczyna tego jakaś musiała być. Pojawiła się przerwa w obwodzie zarejestrowana przez ECM. Nie jest to przerwa stała skoro nie wywala checka na stałe, ale coś ci tam jednak nie kontaktuje. Warto zlokalizować usterkę, choćby przeglądnąć złączkę i przewody. Nie wykluczam, że to może być też w samej sondzie a nie na doprowadzeniu.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
No tak. Pisałem na początku gdzieś, że wywaliło mi po tym jak mechanik szukając zgrzypienia pod autem, potrzepał na boki dość mocno układ wydechowy mniej więcej w tym miejscu. Tak na oko nie było widać przerw, ale następnym razem na podnośnik jak wjadę to przyglądnę się temu. Podobne żadne kontakty się nie psika na kostki tam.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1609
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 34
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Wszystko zależy od sposobu interpretacji Bo dobrze działająca sonda nr 2 też oscyluje tylko bardziej leniwie w stosunku do sondy nr1.wszim pisze: Z drugiej sondy raczej nie powinno być sinusoidy, jeżeli sygnał sondy2 przypomina sygnał sondy1 (sinus) oznaczać może, że katalizator już w zasadzie nie działa, co nie znaczy że ECM zgłosi błąd. Tak jak pisałem producent czasem chroni użytkownika przed wpływem eko-norm.
Tzn. noga z gazu to napięcie na sądzie nr 2 około 0,4V, natomiast but w podłodze to napięcie na niej będzie około 0,7 do 0,8V.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Ale nie są to oscylacje, bo to słowo oznacza raczej przebieg cykliczny w czasie a tu zależy od sytuacji na pedale gazu. Gdy sygnał sondy2 zaczyna przypominać częstotliwością oscylacje na sondzie1 (podąża za nią) tzn, że reakcje katalityczne w zasadzie przestały działać i spaliny nie są już redukowane. Z katalizatora zrobiła się zwykła rura
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1609
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 34
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Ja to wiem ale jak czytam posty pool80 to on wciąż o tym nie wie. Może teraz to zrozumie
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Dzień dobry. Kto tu jeszcze czegoś nie wie? Miałem informacje, jak już Wszim doczytał na forum obok, ze wykres sondy nr2 ma wykreślać sinusoidę. Taką miałem informację. Zostało to wyprostowane, czekam jeszcze na obiecane foto Endriu na wolnych obrotach s2. ale z tego co teraz i Barus pisze u mnie jest ok. No może na wolnych obrotach u mnie zdaje się bardziej 0,2v ale może nie dokładnie mierzyłem. Torque i kostka do obd2.
Tomek, naumiałeś się już tych programów? W jednym i drugim da się pomierzyć napięcia na obu sondach. wtorque masz graficzny wykres, gdzie będzie sinusoida albo płaskie kreski na układzie x,y. Daj w torque realtime information, czy tam gdzie znajdziesz dodaj wskaźnik i z listy wybierz ten od napięcia sondy 2. Wyskoczy Ci na pulpicie programu i będzie rejestrował napięcia. Zobacz jak Ci kreśli. Na tym programie sprawdzisz i skasujesz błąd. Zobacz po skasowaniu może przestanie szarpać. Jak p-0141 dalej wyskakuje, to posprawdzaj przewody i wtyczkę od tej sondy. Może już padła grzalka w niej i trzeba wymienić, ale JA NIE WIEM czy to szarpanie ma przyczynę w sondzie. I Mimo, że Wszim pisze, że nie ma sensu, jestem ciekaw, jakie właśnie są na Twojej sondzie napięcia.
Jak coś to pytaj.
Tomek, naumiałeś się już tych programów? W jednym i drugim da się pomierzyć napięcia na obu sondach. wtorque masz graficzny wykres, gdzie będzie sinusoida albo płaskie kreski na układzie x,y. Daj w torque realtime information, czy tam gdzie znajdziesz dodaj wskaźnik i z listy wybierz ten od napięcia sondy 2. Wyskoczy Ci na pulpicie programu i będzie rejestrował napięcia. Zobacz jak Ci kreśli. Na tym programie sprawdzisz i skasujesz błąd. Zobacz po skasowaniu może przestanie szarpać. Jak p-0141 dalej wyskakuje, to posprawdzaj przewody i wtyczkę od tej sondy. Może już padła grzalka w niej i trzeba wymienić, ale JA NIE WIEM czy to szarpanie ma przyczynę w sondzie. I Mimo, że Wszim pisze, że nie ma sensu, jestem ciekaw, jakie właśnie są na Twojej sondzie napięcia.
Jak coś to pytaj.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1609
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 34
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Pool80, napięcia które podałem są bardzo orientacyjne, liczy się to, że przy biegu jałowym i hamowaniu silnikiem na sądzie nr 2 jest stan niski a przy obciążeniu silnika stan pośredni lub wysoki.
Zerknij na ten link uważnie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/362 ... -24-53.pdf - on wszystko wyjaśnia na przykładzie silnika Toyoty.
Aha, nie ma znaczenia czy to jest silnik Cruze, Forda czy Toyoty. Zachowanie sondy nr 2 z obciążeniem czy bez obciążenia silnika jest takie same.
Na filmiku chyba z Rosyjskliego forum zademonstrowanym na sąsiednim forum przedstawiono oscylację sondy nr 1 a przecież u ciebie problem dotyczy sondy nr 2.
Zerknij na ten link uważnie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/362 ... -24-53.pdf - on wszystko wyjaśnia na przykładzie silnika Toyoty.
Aha, nie ma znaczenia czy to jest silnik Cruze, Forda czy Toyoty. Zachowanie sondy nr 2 z obciążeniem czy bez obciążenia silnika jest takie same.
Na filmiku chyba z Rosyjskliego forum zademonstrowanym na sąsiednim forum przedstawiono oscylację sondy nr 1 a przecież u ciebie problem dotyczy sondy nr 2.
Ostatnio zmieniony 16 lip 2016, o 21:44 przez barus, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
O fajnie, no wszystko jasne. Tak jest u mnie. Te pierwsze wykresy, te niższe i ostatnie może oprócz temperatury nie wiem do czego są. Wiem, że torque może zapisywać tylko w dziwnym rozszerzeniu, nie w pdf. Można to chyba mailem wysłać na zewnątrz z telefonu. I nie wiem do końca odnośnie zamrozonych ramek. Nie potrafie uzyskac danych kiedy występił pending fault. ale może to nie ten temat na forum.
-
- Świeżak
- Posty: 34
- Rejestracja: 25 paź 2014, o 02:02
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Cruze 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Na wykresie pokazało, że na całej trasie napiecie sondy stalo w miejscu. Dopiero jak auto bylo na biegu jałowym i ruszylem (bo musiałem wyjść otworzyć bramę) to podskoczylo do gory i to by było na tyle.. Pojechałem do serwisu zdiagnozować czy jest to na 100% sonda i po sprawdzeniu potwierdzili ze grzałka w sondzie zle działa. Nowa sonda 314 zł i 112 robocizna.. w piątek jade wymienić i dam znać czy wszystko ok.
-
- Świeżak
- Posty: 34
- Rejestracja: 25 paź 2014, o 02:02
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Cruze 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Jestem już kilka dni po wymianie sondy.
Nie zrobiłem jeszcze dłuższej trasy ale póki co wszystko ok. Błąd już nie wyskakuje i nie szarpie samochodem. W serwisie zapłaciłem 314 zł za oryginalna sonde i 112 zł za robocizne minus 8% rabatu wyszło mnie 390 zł.
Nie zrobiłem jeszcze dłuższej trasy ale póki co wszystko ok. Błąd już nie wyskakuje i nie szarpie samochodem. W serwisie zapłaciłem 314 zł za oryginalna sonde i 112 zł za robocizne minus 8% rabatu wyszło mnie 390 zł.
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2342
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Wymiana takiej sondy jest kosztowana i skomplikowana? ile mniej wiec $$ moze to kosztowac?
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
- rwicik
- Profesjonalista
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze -> Tucson
- Silnik:
- Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Oryginał około 300 zł.
Wymiana nie jest skomplikowana, ale może być ciężko wykręcić stara sondę.
Wymiana nie jest skomplikowana, ale może być ciężko wykręcić stara sondę.
Pozdrawiam, http://wicik.eu/
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 666
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Dziś tak z ciekawości włączyłem elma. Chciałem zobaczyć czy nic tam się nie rodzi z ostatnim wypadaniem zapłonu. W tym temacie cisza. Na torque i piston nic nie ma. Ma programie naszego kolegi z forum do opla wyskoczył błąd. Dziwne bo żadne kontrolki się nie świeca, auto normalnie się zachowuje. Błąd ma imię : P0138-00-11. Napięcie w obwodzie sondy 2 za wysokie. Zwarcie do plusa zasilania.
pablo1
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości