Strona 1 z 7
Cewka zapłonowa
: 19 cze 2016, o 11:30
autor: Avatar
W związku z tym że moja cewka dokładnie jej sprawność została zweryfikowana w innym Cruze 1.6 gdzie również poszarpuje podczas przyspieszania co prawda mniej drastycznie niż u mnie ale jednak nie działa jak powinna pytam fachowców o to co mogą mi zaproponować.
Jakość oryginału (po przebiegu 105kkm) mnie nie zadowala tym bardziej że świece wymieniam regularnie co 15kkm, także liczę na propozycje najlepszych marek zamienników jakie są dostępne.
W tej kwestii nie mam żadnego doświadczenia ani wiedzy także trudno czegoś sensownego szukać po Internecie.
Na LPG objawy szarpania widoczne na przyspieszaniu na 2 - 4 biegu czasami bardzo drastycznie, na cewce od AdamT wszystko OK + poprawa docisku złącza na którym urwano mi blokadę. Po eksploatacji mojej cewki u niego zaczęły pojawiac się szarpania szczególnie na 4 biegu przy dużym obciążeniu silnika w sensie mocnym wciskaniu gazu. Więc klasyfikujemy cewke do wymiany.
Re: Cewka zapłonowa
: 19 cze 2016, o 12:18
autor: barus
Ciekaw jestem jakie masz świece, jaki odstęp na elektrodach, u brata też

Re: Cewka zapłonowa
: 19 cze 2016, o 12:27
autor: tdon
Ja też

Re: Cewka zapłonowa
: 19 cze 2016, o 13:51
autor: Avatar
Świece bosch platyna-iryd, oboje takie same używamy, LPG mam tylko ja, brat ma 1.6 bez LPG.
Re: Cewka zapłonowa
: 19 cze 2016, o 15:45
autor: pool80
Może to wina właśnie tych super irydowych? Jaki mają odstęp? Jaki model?
Re: Cewka zapłonowa
: 19 cze 2016, o 17:34
autor: Avatar
To mogę sprawdzić jak będę u siebie ale jeżdżę na nich od początku z tego względu ze na stronie Boscha sa polecane do LPG. Nie wierzę w wymiane co 30kkm jak firmuje NGK tylko trzymam się tego co książka pisze czyli 15kkm a Bosch ma tutaj sensowną cenę. Wykluczam też wadliwa serie platyn-iryd ponieważ ja jeżdżę już na nowych po przeglądzie a Adam jeszcze na poprzednich także ewidentnie cewka. Można domniemywac czy ubily ją te konkretne świece czy samo LPG, trudno stwierdzić i nie da rady wydawać werdyktu na jednym przykładzie.
Re: Cewka zapłonowa
: 19 cze 2016, o 17:37
autor: Avatar
Znalazłem na szybko Bosch FR6LI332S
Re: Cewka zapłonowa
: 19 cze 2016, o 22:29
autor: pool80
Na to by wychodziło, że nie ma sensu kupować drogich świeczek, sens jest je dość często zwłaszcza na gazie wymieniać.
A tu co skraca żywotność świec, przypuszczam że i cewki w takim razie:
Częsta jazda na dystansach krótszych niż 10 km (5 mil).
Częsta praca na biegu jałowym i/lub jazda z małą prędkością (częste ruszanie-hamowanie).
Jazda w warunkach dużego zapylenia.
Jazda po terenie pagórkowatym lub górskim.
Jazda z przyczepą.
Jazda w trudnych warunkach ruchu ulicznego w mieście, przy temperaturze zewnętrznej często przekraczającej 32°C (90°F).
Wykorzystanie pojazdu jako taksówki, wozu policyjnego lub samochodu dostawczego.
Częsta jazda przy temperaturze na zewnątrz poniżej zera.
No i wydaje mi się, że skraca żywotność lpg, i fakt, że cewka wciskana do silnika pracuje w ciężkich - gorących warunkach.
Re: Cewka zapłonowa
: 19 cze 2016, o 22:53
autor: wszim
pool80 pisze:
A tu co skraca żywotność świec, przypuszczam że i cewki w takim razie:
Częsta jazda na dystansach krótszych niż 10 km (5 mil).
Częsta praca na biegu jałowym i/lub jazda z małą prędkością (częste ruszanie-hamowanie).
Jazda w warunkach dużego zapylenia.
Jazda po terenie pagórkowatym lub górskim.
Jazda z przyczepą.
Jazda w trudnych warunkach ruchu ulicznego w mieście, przy temperaturze zewnętrznej często przekraczającej 32°C (90°F).
Wykorzystanie pojazdu jako taksówki, wozu policyjnego lub samochodu dostawczego.
Częsta jazda przy temperaturze na zewnątrz poniżej zera.
Skąd ty wytrzasnąłeś te głupoty?

Lub jeżeli głupoty to nie są, rozjaśnij sensownie wpływ tych czynników.
Re: Cewka zapłonowa
: 19 cze 2016, o 22:55
autor: zzzz
"Wykorzystanie pojazdu jako taksówki, wozu policyjnego lub samochodu dostawczego."
hahahahahahahahahaha
Re: Cewka zapłonowa
: 19 cze 2016, o 23:12
autor: pool80
Trochę to potrwało zanim znalazłem moje źródło:
https://forum.autokacik.pl/index.php/to ... 82onowych/
post nr 9 i ponoć jest to cytat z TIS.
Skoro wzięte z instrukcji, to ma być napisane dla ciemnego ludu, i może rozumnych to śmieszyć.
W instrukcji bd miałem kiedyś napisane, że przed włączeniem do zasilania należy bd wyjąć z pudełka. Da się?
a instrukcja jazdy na rowerze (jak wsiadać i ruszać) to już historia...
Re: Cewka zapłonowa
: 19 cze 2016, o 23:29
autor: Sebastian
Avatar, jeśli będziesz zmieniał świece to potestuj coś innego - nie koniecznie "super-extra", ale coś dopasowane do auta (może w instrukcji jest podany jakiś model?) z serii standardowej.
Pamiętam jak swego czasu kilka osób potwierdziło, że w aveo po założeniu jednego rodzaju świec (chyba NGK), silnik przestał lekko falować na wolnych obrotach (poprzednio były odpowiednie, ale innej firmy - inny model i obroty falowały).
EDIT- o znalazłem, - aveo falowało na oryginalnych championach, a przestało na NGK DCPR8E.
Dodatkowo te świece mają przerwę 0,7, inne proponowane do Twojego auta - 1,1mm. Może tu jest coś na rzeczy ?
Przy następnej wymianie spróbowałbym założyć np. 0 242 236 542 BOSCH - cena jest fajna (ok. 8,5-9zł/szt), a zobaczysz może coś się zmieni.
Choć oczywiście może też być wina cewki (skoro testowałeś).
Re: Cewka zapłonowa
: 19 cze 2016, o 23:33
autor: konradoo
Wymiana świec jak najbardziej zwiększa żywotność cewki. Świece platynowo-irydowe są odporniejsze na złe warunki działające w komorze spalania,w szczególności przy lpg. Nie ma sensu aż tak często wymieniać. Sam latam na takich boschach i w porównaniu do dwuelektrodowych Vline 23 jest pozytywna różnica. Co do cewki,bo tutaj o to chodzi,to polookam. Do cruze jest problem z zamiennikami. Od insigni jest identyczna,ale z tego co z kolegą maro wywnioskowaliśmy, są zamienione piny. Po podpięciu check się nie świeci,jednak auto nie odpala. Huri ma cewke dobrą na sprzedaż
Re: Cewka zapłonowa
: 19 cze 2016, o 23:33
autor: pool80
W oryginale mamy w Cruze 1.8 i chyba w 1.6 NGK zwykłą tylko ze szczeliną 0,9mm.Made in Japan. W sklepach się jej nie uświadczy raczej, są 1,1mm made in france. No może w Aso by były. Zastanawiam się, czy większa szczelina nie wytęża bardziej cewki, i czy za rok przy wymianie nie zmniejszyć ręcznie szczeliny. Na forum Opla ktoś pisał, że zmniejszał szczelinę na lpg do zdaje się 0,6mm.
Czytałem też, że na tych droższych świeczkach, czasem ludzie mieli problemy właśnie z nierówną pracą silnika.
Re: Cewka zapłonowa
: 19 cze 2016, o 23:40
autor: wszim
Jak dla mnie pierdoły, wręcz nie wierzę, że w TIS ktoś coś takiego spłodził

chyba jakiś prima aprilis. Lepiej by było napisane żeby świece oszczędzać należy nie uruchamiać silnika

Prócz pierwszych dwóch punktów, reszta wydumane.
Re: Cewka zapłonowa
: 19 cze 2016, o 23:53
autor: huri_khan
Ja kupowałem zwykle świece Bosch oraz Denso i cewka też padła. Nie pamiętam przy jakim przebiegu. Co do świec to nie mam przekonania że współpracują lepiej z gazem tym bardziej że trzeba wymieniać co 15-20 tys km.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Re: Cewka zapłonowa
: 20 cze 2016, o 00:02
autor: konradoo
Do lpg wyznaje,że krótka przerwa i jednoelektrodowe, a zmiany materiału elektrod powoduje wydłużenie ich żywotności.
Te cewki są zwyczajnie ch... W insigniach to regularnie idzie w świat. Raz na tydzień.
Re: Cewka zapłonowa
: 20 cze 2016, o 00:03
autor: pool80
Wszim, to wytłumaczenie przez TIS co to "trudne warunki" eksploatacji samochodu, bo one skracają żywotność świeczek. To autor miał na myśli, a ja może nie zacytowałem wszystkiego..
Huri khan, a co myślisz, kupować i zmieniać zwykłe ngk tylko sklepać je z 1.1 na 0.9? Czytałem, że i 0,6 potrafią w Oplu sklepać do lpg.
Czyli cewka chu..., KZFR chu...., a ja kupiłem przecież fajny samochód

Re: Cewka zapłonowa
: 20 cze 2016, o 00:06
autor: huri_khan
Ja nic nie klepie jakie są w paczce takie wkręcam.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Re: Cewka zapłonowa
: 20 cze 2016, o 00:13
autor: pool80
A te co zakładasz do lpg to jaki mają odstęp?
Re: Cewka zapłonowa
: 20 cze 2016, o 00:48
autor: Regulus
pool80 pisze:Czyli cewka chu..., KZFR chu...., a ja kupiłem przecież fajny samochód

Kup sobie Forda

Co to w ogóle sa za pieniądze, 300 zł za cewkę czy 1 500 z KZFR (zwłaszcza, ze tych jeszcze nikt nie wymieniał i tylko się straszą chłopaki). O, lepiej, kup sobie BMW, to dopiero zobaczysz, co to są wydatki... albo Alfę... każdy pewnie mógłby podać z własnego czy znajomych doświadczenia... o, jeszcze Citroen ... o czym my w ogóle mówimy Panowie? Jak się komuś nie podoba, niech sprzeda - biorą z pocałowaniem ręki w 30 sekund, śmiało!
Re: Cewka zapłonowa
: 20 cze 2016, o 06:38
autor: huri_khan
pool80 pisze:A te co zakładasz do lpg to jaki mają odstęp?
Nie mam szczelinomierza. Tak jak napisałem poprzednio. Kupuję standardowe świece i wkęcam, nie bawię się w sprawdzanie szczeliny.
Re: Cewka zapłonowa
: 20 cze 2016, o 08:03
autor: jfx
Przejechałem 79 kkm na LPG nic mi nie szarpie i nie faluje świece zmieniam co 15000 km na przeglądach oryginalne z ASO.
Wysłane z HTC
Re: Cewka zapłonowa
: 20 cze 2016, o 08:08
autor: zzzz
na uszkodzenie cewki ma wpływ szczelina na świecy. im większa szczelina tym cewka musi wytworzyć wyższe napięcie żeby iskra powstała (a to są dziesiątki tysięcy woltów - standardowo).
Re: Cewka zapłonowa
: 20 cze 2016, o 09:56
autor: pool80
Huri Khan, standardowe jeżeli kupujesz to przypuszczam że z odstępem 1,1 czyli ngk ZFR6F-11 Stock No.:4291 made in France. Na pierwszy montaż szły z odstępem 0,9 czyli NGK ZFR6U-9 Made in Japan. już nie pamiętam, ale miały zdaje się logo GM. Jak byś napisał jakie te u ciebie są te standardowe, było by jaśniej.
Jfx - j.w., ciekawy jestem co Aso TERAZ zakłada; co założyło u Ciebie. Robisz bardziej trasy czy krótkie odcinki na niedogrzanym silniku. Bo u Ciebie z cewką wszystko ok.
Zzzz - i właśnie dlatego się rozwodzę się nad tą szczeliną. Wychodziłem z założenia, że to co z pudełka wyciągam, to powinienem zakładać. Ale tak czytając ten wątek, nie wiem czy zmniejszenie skoku iskry by nie pomogło naszym cewkom. Szczególnie przy lpg.